- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 3 серпня 2006 р. N 1090 Київ |
Про затвердження Державної програми покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, на 2006-2010 роки
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, на 2006-2010 роки (далі - Програма), що додається.
2. Державному департаменту з питань виконання покарань, іншим органам виконавчої влади, відповідальним за виконання Програми, разом з Міністерством фінансів передбачати кошти для її виконання в межах видатків, що визначаються їм щороку під час складання проекту Державного бюджету України.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям за участю Державного департаменту з питань виконання покарань розробити і затвердити на 2006-2010 роки регіональні програми створення нових робочих місць для засуджених з урахуванням показників, передбачених Програмою.
4. Державному департаменту з питань виконання покарань за погодженням з Міністерством юстиції подавати щороку до 20 лютого Кабінетові Міністрів України інформацію про стан виконання Програми.
Прем'єр-міністр України | Ю.ЄХАНУРОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 3 серпня 2006 р. N 1090
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, на 2006-2010 роки
Загальні положення
Протягом останніх років діяльність установ виконання покарань та слідчих ізоляторів Державної кримінально-виконавчої служби, в яких тримається майже 180 тис. осіб, фінансується у розмірі не більше 40 відсотків мінімально необхідної потреби. Внаслідок цього матеріально-технічна база установ виконання покарань та слідчих ізоляторів і умови тримання засуджених та осіб, взятих під варту, не повною мірою відповідають вимогам
Кримінально-виконавчого кодексу України, Закону України
"Про попереднє ув'язнення",
Загальної декларації прав людини,
Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод,
Європейської конвенції про запобігання катуванням чи нелюдському або такому, що принижує гідність, поводженню чи покаранню, мінімальним стандартним правилам поводження з ув'язненими та
Європейським в'язничним правилам, про що неодноразово відзначали Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, представники Європейського комітету з питань запобігання катуванням чи нелюдському або такому, що принижує гідність, поводженню чи покаранню, експерти Ради Європи, громадські правозахисні організації.
Для забезпечення жилою площею згідно із нормами, визначеними
Кримінально-виконавчим кодексом України, необхідно реконструювати приміщення установ виконання покарань, облаштувати додаткові місця, переобладнати гуртожитки казарменого типу установ виконання покарань для блочного розміщення засуджених. Потребує вирішення питання розміщення осіб, засуджених до довічного позбавлення волі, кількість яких зростає щороку в середньому на 110-125 осіб.
Більшість режимних корпусів слідчих ізоляторів, які збудовано понад 100 років тому, перебуває у незадовільному технічному або аварійному стані і малопридатна для подальшого тримання осіб, взятих під варту. Кількість осіб, що тримаються в слідчих ізоляторах, у деяких регіонах перевищує кількість місць на 4 тис., що суперечить вимогам Закону України
"Про попереднє ув'язнення".
Актуальною залишається проблема приведення у відповідність з вимогами санітарного та кримінально-виконавчого законодавства закладів охорони здоров'я Державної кримінально-виконавчої служби, в яких кількість хворих засуджених перевищує кількість місць на 2,5 тисячі. Порушення норм жилої площі та санітарно-епідемічних нормативів у деяких випадках призводить, зокрема, до поширення внутрішньолікарняної інфекції, хіміорезистентного туберкульозу, виникнення професійних захворювань серед персоналу.
Значна частина медичної техніки та виробів медичного призначення у закладах охорони здоров'я, стаціонарного обладнання їдалень та банно-пральних комбінатів, транспортних засобів, а також технологічного устатковання Державної кримінально-виконавчої служби перебувають у незадовільному технічному стані внаслідок тривалої експлуатації, морально застарілі і підлягають списанню.
Забезпечення загальноосвітнього та професійно-технічного навчання в установах виконання покарань потребує створення належної матеріально-технічної бази.
Досяг критичної межі технічний стан та знизився експлуатаційний рівень безпеки переважної більшості об'єктів інженерного та побутового призначення, збудованих понад 50 років тому, що може становити загрозу здоров'ю і життю людей, спричинити виникнення аварій та надзвичайних ситуацій. Крім того, витрати, пов'язані з проведенням аварійно-відбудовних робіт на зазначених об'єктах, перевищують у 2-3 рази витрати з проведення профілактичного ремонту.
На розв'язання перелічених та інших проблем спрямована ця Програма.
Мета Програми
Основною метою Програми є приведення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, у відповідність з вимогами законодавства та європейськими нормами і стандартами, забезпечення безумовного дотримання прав людини і громадянина в місцях позбавлення волі, стабільного функціонування органів, установ виконання покарань, слідчих ізоляторів, підприємств, закладів охорони здоров'я і навчальних закладів Державної кримінально-виконавчої служби.
Основні завдання Програми
Основними завданнями Програми є:
удосконалення системи організаційно-правового забезпечення функціонування Державної кримінально-виконавчої служби;
приведення умов тримання, медико-санітарного і побутового забезпечення засуджених та осіб, взятих під варту, у відповідність з вимогами законодавства;
зміцнення матеріально-технічної бази навчальних закладів, сприяння діяльності підприємств Державної кримінально-виконавчої служби;
оновлення і утримання в належному стані об'єктів інженерного забезпечення, інженерно-технічних засобів охорони та зв'язку.
Для виконання основних завдань Програми необхідно здійснити заходи згідно з додатком 1.
Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел. Орієнтовний обсяг коштів державного бюджету, необхідний для фінансування Програми, становить 2262471,8 тис. гривень.
Орієнтовний обсяг та джерела фінансування заходів щодо покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, на 2006-2010 роки наведено у додатку 2.
Обсяг фінансового забезпечення Програми підлягає уточненню в процесі складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік.
Очікувані результати
Виконання Програми дасть можливість:
привести умови тримання засуджених та осіб, взятих під варту, у відповідність з вимогами законодавства та виконати міжнародні зобов'язання України з дотримання прав людини і громадянина;
забезпечити стабільне функціонування органів, установ виконання покарань, слідчих ізоляторів, підприємств, закладів охорони здоров'я та навчальних закладів Державної кримінально-виконавчої служби;
поліпшити медико-санітарне забезпечення засуджених та осіб, взятих під варту;
забезпечити реалізацію прав засуджених на гуманне ставлення і повагу їх гідності, охорону здоров'я, особисту безпеку, освіту, працю.
Координація роботи і контроль за виконанням Програми
Координацію роботи і контроль за виконанням Програми здійснює Державний департамент з питань виконання покарань.
Додаток 1
до Програми
ЗАХОДИ
щодо покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, на 2006-2010 роки
Найменування заходу |
Відповідальні за виконання |
Строк вико- нан- ня, роки |
Джерело фінансу- вання |
Орієнтов- ний обсяг фінансу- вання, тис. гри- вень |
У тому числі за роками |
Очіку- ваний резу- льтат |
У тому числі за роки |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
Організаційно-правове забезпечення діяльності Державної кримінально-виконавчої служби |
1. Розроблення пропозицій щодо внесення змін до законодавства з метою розширення переліку альтернативних видів покарань, не пов'язаних з позбавленням волі |
Державний департамент з питань виконан- ня покарань (далі - Департамент), Мін'юст |
2006- 2007 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Розроблення норм проектування, будівництва установ виконання покарань та слідчих ізоляторів |
Департамент, Мінбуд |
2006- 2007 |
державний бюджет |
280 |
170 |
110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розміщення засуджених та осіб, взятих під варту |
3. Облаштування додаткових місць для тримання засуджених в установах виконання покарань, закладах охорони здоров'я Державної кримінально- виконавчої служби |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
2006- 2010 |
-"- |
188514,3 |
3110,5 |
46350,9 |
46350,9 |
46351 |
46351 |
22100 місць |
500 |
2000 |
6200 |
6200 |
6200 |
4. Забезпечення переобладнання гуртожитків казарменого типу для блочного розміщення засуджених |
-"- |
2007- 2010 |
-"- |
154760 |
|
38690 |
38690 |
38690 |
38690 |
487 гурто- житків |
|
121 |
122 |
122 |
122 |
5. Продовження будівництва слідчих ізоляторів |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Дніпропетров- ська, Донецька, Київська, Полтавська обласні та Севастополь- ська міська держадміні- страції |
2007- 2010 |
державний бюджет |
537178,8 |
|
134294,7 |
134294,7 |
134294,7 |
134294,7 |
4900 місць |
|
|
|
2000 |
2900 |
6. Проведення капітального ремонту режимних корпусів слідчих ізоляторів |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
2006- 2010 |
-"- |
55627,5 |
2596 |
13257,8 |
13257,9 |
13257,9 |
13257,9 |
42 корпу- си |
|
2 |
5 |
17 |
18 |
7. Завершення проектування та будівництва режимних корпусів у Луцькому, Маріупольському, Вільнянському, Одеському, Харківському та Херсонському слідчих ізоляторах |
Департамент, Волинська, Донецька, Запорізька, Одеська, Харківська та Херсонська обласні держадміні- страції |
-"- |
-"- |
67694,7 |
3507 |
16046,9 |
16046,9 |
16046,9 |
16047,0 |
2852 місця |
|
|
400 |
1200 |
1252 |
8. Забезпечення здійснення згідно з протоколом про наміри між Департаментом та Бюро з питань розвитку та співробітництва Швейцарської Конфедерації від 8 квітня 2005 р. заходів, передбачених українсько- швейцарським проектом "слідчий ізолятор - модель" |
Департамент, Київська міська держадміні- страція |
2006- 2007 |
|
7692,5 |
4000 |
3692,5 |
|
|
|
180 місць |
|
|
|
|
|
у тому числі за рахунок: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
видатків державно- го бюджету |
3846,3 |
2000 |
1846,3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
коштів, інвестора |
3846,2 |
2000 |
1846,2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом |
|
|
|
1011467,8 |
13213,5 |
252332,8 |
248640,4 |
248640,5 |
248640,6 |
|
|
|
|
|
|
Медико-санітарне забезпечення |
9. Створення міжобласної багатопрофільної лікарні для засуджених |
Департамент, МОЗ, Львівська обласна держадміні- страція |
2007- 2009 |
державний бюджет |
1731 |
|
577 |
577 |
577 |
|
150 місць |
|
|
150 |
|
|
10. Проведення капітального ремонту та технічного переоснащення лікувальних та лікувально- профілактичних закладів особливого типу |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
-"- |
-"- |
12330 |
|
3082,5 |
3082,5 |
3082,5 |
3082,5 |
21 заклад |
|
4 |
4 |
6 |
7 |
11. Створення спеціалізованих лікарень для осіб, взятих під варту |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Дніпропетров- ська, Донецька, Запорізька, Київська, Луганська, Миколаївська, Одеська, Харківська, Херсонська обласні, Київська та Севастопо- льська міські держадміні- страції, Департамент, МОЗ, МВС |
2007- 2010 |
-"- |
247476,8 |
|
61869,2 |
61869,2 |
61869,2 |
61869,2 |
1600 місць |
|
|
500 |
500 |
600 |
12. Придбання необхідної медичної техніки та виробів медичного призначення |
Департамент |
2006- 2010 |
-"- |
307492,5 |
3230 |
76065,6 |
76065,6 |
76065,6 |
76065,7 |
3618 оди- ниць |
30 |
897 |
897 |
897 |
897 |
13. Утворення при територіальних органах управління закладів санітарно- епідеміологічної служби, передбачивши в їх структурі санітарно-хімічні та бактеріологічні лабораторії, а при органі центральної виконавчої влади з питань виконання покарань - радіологічну лабораторію |
Департамент, МОЗ |
2007- 2010 |
-"- |
9379,4 |
|
2344,8 |
2344,8 |
2344,9 |
2344,9 |
|
|
|
|
|
|
Разом |
|
|
|
578409,7 |
3230 |
143939,1 |
143939,1 |
143939,2 |
143362,3 |
|
|
|
|
|
|
Поліпшення побутового забезпечення засуджених та осіб, взятих під варту |
14. Придбання спеціальних та спеціалізованих автотранспортних засобів |
Департамент |
2006- 2010 |
державний бюджет |
126556 |
1400 |
31289 |
31289 |
31289 |
31289 |
1468 оди- ниць |
13 |
363 |
364 |
364 |
364 |
15. Придбання стаціонарного обладнання, меблів та інвентарю для їдалень, гуртожитків, лазень з пральнями |
-"- |
-"- |
-"- |
70169,2 |
3460 |
16677,3 |
16677,3 |
16677,3 |
16677,3 |
191291 оди- ниця |
4000 |
46822 |
46823 |
46823 |
46823 |
16. Завершення будівництва клубів, їдалень, контрольно- пропускних пунктів, лазень з пральнями, овочесховищ установ виконання покарань |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
-"- |
-"- |
32935 |
2776 |
7539,8 |
7539,8 |
7539,7 |
7539,7 |
25 об'єк- тів |
3 |
5 |
5 |
6 |
6 |
17. Проведення капітального ремонту клубів, їдалень, контрольно- пропускних пунктів, лазень з пральнями, інженерних мереж і споруд установ виконання покарань |
-"- |
-"- |
-"- |
25371,7 |
5902,7 |
4867,2 |
4867,2 |
4867,3 |
4867,3 |
300 об'єк- тів |
50 |
50 |
50 |
75 |
75 |
Разом |
|
|
|
255031,9 |
13538,7 |
60373,3 |
60373,3 |
60373,3 |
60373,3 |
|
|
|
|
|
|
Зміцнення матеріально-технічної бази навчальних закладів |
18. Придбання необхідного обладнання, меблів та інвентарю |
Департамент |
2007- 2010 |
-"- |
53063 |
|
13265,7 |
13265,7 |
13265,8 |
13265,8 |
219 нав- чаль- них закла- дів |
29 |
47 |
47 |
48 |
48 |
19. Проведення реконструкції та капітального ремонту об'єктів і приміщень навчальних закладів |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
2006- 2010 |
-"- |
26030 |
350 |
6420,0 |
6420,0 |
6420,0 |
6420,0 |
218 об'єк- тів |
9 |
52 |
52 |
52 |
53 |
Разом |
|
|
|
79093 |
350 |
19685,7 |
19685,7 |
19685,8 |
19685,8 |
|
|
|
|
|
|
Сприяння діяльності підприємств Державної кримінально-виконавчої служби |
20. Створення в установах виконання покарань умов для збільшення кількості робочих місць для осіб, засуджених до довічного позбавлення волі |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
2007- 2010 |
державний бюджет |
7500 |
|
1875 |
1875 |
1875 |
1875 |
1690 місць |
|
422 |
422 |
423 |
423 |
Разом |
|
|
|
7500 |
|
1875 |
1875 |
1875 |
1875 |
|
|
|
|
|
|
Оновлення та утримання в належному стані об'єктів інженерного забезпечення, інженерно-технічних засобів охорони та зв'язку |
21. Завершення обладнання загорож для попередження втеч вздовж периметрів усіх виправних колоній мінімального рівня безпеки із загальними умовами тримання засуджених, середнього та максимального рівня безпеки, а також слідчих ізоляторів |
-"- |
2006- 2010 |
-"- |
12330 |
|
3082,5 |
3082,5 |
3082,5 |
3082,5 |
300 тис. пог. метрів |
|
75 |
75 |
75 |
75 |
22. Проведення заміни огорож суцільного заповнення (залізобетонних та цегляних), що вичерпали свій ресурс і перебувають в аварійному стані, вздовж периметрів виправних колоній та слідчих ізоляторів |
-"- |
-"- |
-"- |
52225 |
1542,5 |
12670,6 |
12670,6 |
12670,6 |
12670,7 |
113,1 тис. пог. метрів |
6,9 |
26,5 |
26,5 |
26,6 |
26,6 |
23. Будівництво (переобладнання) спостережних веж |
-"- |
-"- |
-"- |
8855,4 |
135,9 |
2179,8 |
2179,9 |
2179,9 |
2179,9 |
300 веж |
15 |
71 |
71 |
71 |
72 |
24. Придбання нових сучасних комплексів технічних засобів охорони виправних колоній та слідчих Ізоляторів |
Департамент |
2006- 2010 |
державний бюджет |
22605 |
1103,9 |
5375,3 |
5375,3 |
5375,3 |
5375,2 |
150 комп- лексів |
1 |
30 |
35 |
40 |
44 |
25. Розроблення проектно- кошторисної документації і здійснення будівництва (реконструкції) мереж, об'єктів водопостачання |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
-"- |
-"- |
2204,2 |
542,1 |
415,5 |
415,5 |
415,5 |
415,6 |
41 об'єкт |
13 |
7 |
7 |
7 |
7 |
26. Розроблення проектно- кошторисної документації, здійснення будівництва (реконструкції) мереж, об'єктів водовідведення та очищення стоків |
Департамент, Мінприроди, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
-"- |
|
12499,2 |
2725,2 |
2443,5 |
2443,5 |
2443,5 |
2443,5 |
36 об'єк- тів |
9 |
6 |
6 |
7 |
8 |
у тому числі за рахунок: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
державно- го бюджету |
7589,6 |
2725,2 |
1216,1 |
1216,1 |
1216,1 |
1216,1 |
|
|
|
|
|
|
Державно- го фонду охорони навколи- шнього природно- го сере- довища |
4909,6 |
|
1227,4 |
1227,4 |
1227,4 |
1227,4 |
|
|
|
|
|
|
27. Реконструкція котелень та теплових пунктів |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
-"- |
державний бюджет |
82615,1 |
2367 |
20062 |
20062 |
20062 |
20062,1 |
142 об'єк- ти |
7 |
33 |
34 |
34 |
34 |
28. Технічне діагностування котельного обладнання |
-"- |
2007- 2010 |
-"- |
1835,8 |
|
458,9 |
458,9 |
459 |
459 |
391 об'єкт |
|
98 |
98 |
98 |
97 |
29. Ремонт теплових мереж |
-"- |
2006- 2010 |
-"- |
45805,8 |
330,1 |
11368,9 |
11368,9 |
11368,9 |
11369 |
182 об'єк- ти |
3 |
44 |
45 |
45 |
45 |
30. Газифікація установ |
-"- |
-"- |
-"- |
7548,3 |
742,3 |
1701,5 |
1701,5 |
1701,5 |
1701,5 |
39 об'єк- тів |
1 |
13 |
14 |
6 |
5 |
31. Створення надійної системи електропостачання |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
2006- 2010 |
державний бюджет |
10482,2 |
748,6 |
2433,4 |
2433,4 |
2433,4 |
2433,4 |
35 об'єк- тів |
3 |
7 |
8 |
8 |
9 |
32. Забезпечення установ виконання покарань аварійними джерелами електропостачання |
Департамент |
2007- 2010 |
-"- |
22440,6 |
|
5610,1 |
5610,1 |
5610,2 |
5610,2 |
182 оди- ниці |
|
45 |
45 |
45 |
47 |
33. Встановлення приладів обліку електроенергії, тепла, природного газу та води |
-"- |
2006- 2010 |
-"- |
6212,5 |
858,7 |
1784,6 |
1784,6 |
1784,6 |
|
193 комп- лекти |
38 |
51 |
52 |
52 |
|
34. Придбання спеціальних приладів для оперативних підрозділів органів, установ виконання покарань та слідчих ізоляторів |
-"- |
2007- 2010 |
-"- |
2055 |
|
513,7 |
513,7 |
513,8 |
513,8 |
995 при- ладів |
|
248 |
249 |
249 |
249 |
35. Виконання робіт з прокладення кабельних комунікацій зв'язку |
Департамент, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміні- страції |
-"- |
-"- |
3151 |
|
787,7 |
787,7 |
787,8 |
787,8 |
78 тис. пог. метрів |
|
19,5 |
19,5 |
19,5 |
19,5 |
36. Здійснення заходів щодо утримання в належному стані кабельних комунікацій зв'язку |
-"- |
-"- |
-"- |
411 |
|
102,7 |
102,7 |
102,8 |
102,8 |
8350 комп- лектів |
|
2087 |
2087 |
2088 |
2088 |
37. Придбання та встановлення цифрових автоматичних телефонних та радіорелейних станцій |
Департамент |
-"- |
-"- |
5985 |
|
1496 |
1496 |
1496 |
1497 |
39 комп- лектів |
|
10 |
10 |
9 |
10 |
38. Оновлення та забезпечення утримання в належному стані засобів зв'язку |
-"- |
2006- 2010 |
-"- |
4721,5 |
200 |
1130,4 |
1130,4 |
1130,4 |
1130,3 |
2000 комп- лектів |
|
500 |
500 |
500 |
500 |
39. Придбання персональних комп'ютерів та впровадження програмного забезпечення |
Департамент |
2006- 2010 |
державний бюджет |
30553 |
1686,2 |
7216,7 |
7216,7 |
7216,7 |
7216,7 |
3348 комп- лектів |
27 |
830 |
830 |
830 |
831 |
Разом |
|
|
|
334535,6 |
12982,5 |
80833,8 |
80833,9 |
80834,4 |
79051 |
|
|
|
|
|
|
|
Усього |
|
|
2266318 |
43484,7 |
559149,7 |
555347,4 |
555348,2 |
552988 |
|
|
|
|
|
|
|
У тому числі за рахунок: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
видатків державного бюджету |
|
|
2262471,8 |
41484,7 |
557303,5 |
555347,4 |
555348,2 |
552988 |
|
|
|
|
|
|
|
зокрема коштів Державного фонду охорони навколишнього природного середовища |
|
|
4909,6 |
|
1227,4 |
1227,4 |
1227,4 |
1227,4 |
|
|
|
|
|
|
|
коштів інвестора |
|
|
3846,2 |
2000 |
1846,2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
................Перейти до повного тексту