1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 3 серпня 2006 р. N 1090
Київ
Про затвердження Державної програми покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, на 2006-2010 роки
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну програму покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, на 2006-2010 роки (далі - Програма), що додається.
2. Державному департаменту з питань виконання покарань, іншим органам виконавчої влади, відповідальним за виконання Програми, разом з Міністерством фінансів передбачати кошти для її виконання в межах видатків, що визначаються їм щороку під час складання проекту Державного бюджету України.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям за участю Державного департаменту з питань виконання покарань розробити і затвердити на 2006-2010 роки регіональні програми створення нових робочих місць для засуджених з урахуванням показників, передбачених Програмою.
4. Державному департаменту з питань виконання покарань за погодженням з Міністерством юстиції подавати щороку до 20 лютого Кабінетові Міністрів України інформацію про стан виконання Програми.
Прем'єр-міністр України Ю.ЄХАНУРОВ
Інд. 31
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 3 серпня 2006 р. N 1090
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, на 2006-2010 роки
Загальні положення
Протягом останніх років діяльність установ виконання покарань та слідчих ізоляторів Державної кримінально-виконавчої служби, в яких тримається майже 180 тис. осіб, фінансується у розмірі не більше 40 відсотків мінімально необхідної потреби. Внаслідок цього матеріально-технічна база установ виконання покарань та слідчих ізоляторів і умови тримання засуджених та осіб, взятих під варту, не повною мірою відповідають вимогам Кримінально-виконавчого кодексу України, Закону України "Про попереднє ув'язнення", Загальної декларації прав людини, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Європейської конвенції про запобігання катуванням чи нелюдському або такому, що принижує гідність, поводженню чи покаранню, мінімальним стандартним правилам поводження з ув'язненими та Європейським в'язничним правилам, про що неодноразово відзначали Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, представники Європейського комітету з питань запобігання катуванням чи нелюдському або такому, що принижує гідність, поводженню чи покаранню, експерти Ради Європи, громадські правозахисні організації.
Для забезпечення жилою площею згідно із нормами, визначеними Кримінально-виконавчим кодексом України, необхідно реконструювати приміщення установ виконання покарань, облаштувати додаткові місця, переобладнати гуртожитки казарменого типу установ виконання покарань для блочного розміщення засуджених. Потребує вирішення питання розміщення осіб, засуджених до довічного позбавлення волі, кількість яких зростає щороку в середньому на 110-125 осіб.
Більшість режимних корпусів слідчих ізоляторів, які збудовано понад 100 років тому, перебуває у незадовільному технічному або аварійному стані і малопридатна для подальшого тримання осіб, взятих під варту. Кількість осіб, що тримаються в слідчих ізоляторах, у деяких регіонах перевищує кількість місць на 4 тис., що суперечить вимогам Закону України "Про попереднє ув'язнення".
Актуальною залишається проблема приведення у відповідність з вимогами санітарного та кримінально-виконавчого законодавства закладів охорони здоров'я Державної кримінально-виконавчої служби, в яких кількість хворих засуджених перевищує кількість місць на 2,5 тисячі. Порушення норм жилої площі та санітарно-епідемічних нормативів у деяких випадках призводить, зокрема, до поширення внутрішньолікарняної інфекції, хіміорезистентного туберкульозу, виникнення професійних захворювань серед персоналу.
Значна частина медичної техніки та виробів медичного призначення у закладах охорони здоров'я, стаціонарного обладнання їдалень та банно-пральних комбінатів, транспортних засобів, а також технологічного устатковання Державної кримінально-виконавчої служби перебувають у незадовільному технічному стані внаслідок тривалої експлуатації, морально застарілі і підлягають списанню.
Забезпечення загальноосвітнього та професійно-технічного навчання в установах виконання покарань потребує створення належної матеріально-технічної бази.
Досяг критичної межі технічний стан та знизився експлуатаційний рівень безпеки переважної більшості об'єктів інженерного та побутового призначення, збудованих понад 50 років тому, що може становити загрозу здоров'ю і життю людей, спричинити виникнення аварій та надзвичайних ситуацій. Крім того, витрати, пов'язані з проведенням аварійно-відбудовних робіт на зазначених об'єктах, перевищують у 2-3 рази витрати з проведення профілактичного ремонту.
На розв'язання перелічених та інших проблем спрямована ця Програма.
Мета Програми
Основною метою Програми є приведення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, у відповідність з вимогами законодавства та європейськими нормами і стандартами, забезпечення безумовного дотримання прав людини і громадянина в місцях позбавлення волі, стабільного функціонування органів, установ виконання покарань, слідчих ізоляторів, підприємств, закладів охорони здоров'я і навчальних закладів Державної кримінально-виконавчої служби.
Основні завдання Програми
Основними завданнями Програми є:
удосконалення системи організаційно-правового забезпечення функціонування Державної кримінально-виконавчої служби;
приведення умов тримання, медико-санітарного і побутового забезпечення засуджених та осіб, взятих під варту, у відповідність з вимогами законодавства;
зміцнення матеріально-технічної бази навчальних закладів, сприяння діяльності підприємств Державної кримінально-виконавчої служби;
оновлення і утримання в належному стані об'єктів інженерного забезпечення, інженерно-технічних засобів охорони та зв'язку.
Для виконання основних завдань Програми необхідно здійснити заходи згідно з додатком 1.
Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел. Орієнтовний обсяг коштів державного бюджету, необхідний для фінансування Програми, становить 2262471,8 тис. гривень.
Орієнтовний обсяг та джерела фінансування заходів щодо покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, на 2006-2010 роки наведено у додатку 2.
Обсяг фінансового забезпечення Програми підлягає уточненню в процесі складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік.
Очікувані результати
Виконання Програми дасть можливість:
привести умови тримання засуджених та осіб, взятих під варту, у відповідність з вимогами законодавства та виконати міжнародні зобов'язання України з дотримання прав людини і громадянина;
забезпечити стабільне функціонування органів, установ виконання покарань, слідчих ізоляторів, підприємств, закладів охорони здоров'я та навчальних закладів Державної кримінально-виконавчої служби;
поліпшити медико-санітарне забезпечення засуджених та осіб, взятих під варту;
забезпечити реалізацію прав засуджених на гуманне ставлення і повагу їх гідності, охорону здоров'я, особисту безпеку, освіту, працю.
Координація роботи і контроль за виконанням Програми
Координацію роботи і контроль за виконанням Програми здійснює Державний департамент з питань виконання покарань.
Додаток 1
до Програми
ЗАХОДИ
щодо покращення умов тримання засуджених та осіб, взятих під варту, на 2006-2010 роки
Найменування
заходу
Відповідальні
за виконання
Строк
вико-
нан-
ня,
роки
Джерело
фінансу-
вання
Орієнтов-
ний обсяг
фінансу-
вання,
тис. гри-
вень
У тому числі за роками Очіку-
ваний
резу-
льтат
У тому числі за роки
2006 2007 2008 2009 2010 2006 2007 2008 2009 2010
Організаційно-правове забезпечення діяльності Державної кримінально-виконавчої служби
1. Розроблення
пропозицій щодо
внесення змін до
законодавства з
метою розширення
переліку
альтернативних
видів покарань,
не пов'язаних з
позбавленням волі
Державний
департамент з
питань виконан-
ня покарань
(далі -
Департамент),
Мін'юст
2006-
2007
2. Розроблення
норм
проектування,
будівництва
установ виконання
покарань та
слідчих
ізоляторів
Департамент,
Мінбуд
2006-
2007
державний
бюджет
280 170 110
Розміщення засуджених та осіб, взятих під варту
3. Облаштування
додаткових місць
для тримання
засуджених в
установах
виконання
покарань,
закладах охорони
здоров'я
Державної
кримінально-
виконавчої служби
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
обласні
держадміні-
страції
2006-
2010
-"- 188514,3 3110,5 46350,9 46350,9 46351 46351 22100
місць
500 2000 6200 6200 6200
4. Забезпечення
переобладнання
гуртожитків
казарменого типу
для блочного
розміщення
засуджених
-"- 2007-
2010
-"- 154760 38690 38690 38690 38690 487
гурто-
житків
121 122 122 122
5. Продовження
будівництва
слідчих
ізоляторів
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
Дніпропетров-
ська,
Донецька,
Київська,
Полтавська
обласні та
Севастополь-
ська міська
держадміні-
страції
2007-
2010
державний
бюджет
537178,8 134294,7 134294,7 134294,7 134294,7 4900
місць
2000 2900
6. Проведення
капітального
ремонту режимних
корпусів слідчих
ізоляторів
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
обласні
держадміні-
страції
2006-
2010
-"- 55627,5 2596 13257,8 13257,9 13257,9 13257,9 42
корпу-
си
2 5 17 18
7. Завершення
проектування та
будівництва
режимних корпусів
у Луцькому,
Маріупольському,
Вільнянському,
Одеському,
Харківському та
Херсонському
слідчих
ізоляторах
Департамент,
Волинська,
Донецька,
Запорізька,
Одеська,
Харківська та
Херсонська
обласні
держадміні-
страції
-"- -"- 67694,7 3507 16046,9 16046,9 16046,9 16047,0 2852
місця
400 1200 1252
8. Забезпечення
здійснення згідно
з протоколом про
наміри між
Департаментом та
Бюро з питань
розвитку та
співробітництва
Швейцарської
Конфедерації від
8 квітня 2005 р.
заходів,
передбачених
українсько-
швейцарським
проектом "слідчий
ізолятор -
модель"
Департамент,
Київська
міська
держадміні-
страція
2006-
2007
7692,5 4000 3692,5 180
місць
у тому
числі за
рахунок:
видатків
державно-
го
бюджету
3846,3 2000 1846,3
коштів,
інвестора
3846,2 2000 1846,2
Разом 1011467,8 13213,5 252332,8 248640,4 248640,5 248640,6
Медико-санітарне забезпечення
9. Створення
міжобласної
багатопрофільної
лікарні для
засуджених
Департамент,
МОЗ, Львівська
обласна
держадміні-
страція
2007-
2009
державний
бюджет
1731 577 577 577 150
місць
150
10. Проведення
капітального
ремонту та
технічного
переоснащення
лікувальних та
лікувально-
профілактичних
закладів
особливого типу
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим, обласні
держадміні-
страції
-"- -"- 12330 3082,5 3082,5 3082,5 3082,5 21
заклад
4 4 6 7
11. Створення
спеціалізованих
лікарень для
осіб, взятих під
варту
Рада міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
Дніпропетров-
ська,
Донецька,
Запорізька,
Київська,
Луганська,
Миколаївська,
Одеська,
Харківська,
Херсонська
обласні,
Київська
та Севастопо-
льська міські
держадміні-
страції,
Департамент,
МОЗ, МВС
2007-
2010
-"- 247476,8 61869,2 61869,2 61869,2 61869,2 1600
місць
500 500 600
12. Придбання
необхідної
медичної техніки
та виробів
медичного
призначення
Департамент 2006-
2010
-"- 307492,5 3230 76065,6 76065,6 76065,6 76065,7 3618
оди-
ниць
30 897 897 897 897
13. Утворення при
територіальних
органах
управління
закладів
санітарно-
епідеміологічної
служби,
передбачивши в
їх структурі
санітарно-хімічні
та
бактеріологічні
лабораторії, а
при органі
центральної
виконавчої влади
з питань
виконання
покарань -
радіологічну
лабораторію
Департамент,
МОЗ
2007-
2010
-"- 9379,4 2344,8 2344,8 2344,9 2344,9
Разом 578409,7 3230 143939,1 143939,1 143939,2 143362,3
Поліпшення побутового забезпечення засуджених та осіб, взятих під варту
14. Придбання
спеціальних та
спеціалізованих
автотранспортних
засобів
Департамент 2006-
2010
державний
бюджет
126556 1400 31289 31289 31289 31289 1468
оди-
ниць
13 363 364 364 364
15. Придбання
стаціонарного
обладнання,
меблів та
інвентарю для
їдалень,
гуртожитків,
лазень з
пральнями
-"- -"- -"- 70169,2 3460 16677,3 16677,3 16677,3 16677,3 191291
оди-
ниця
4000 46822 46823 46823 46823
16. Завершення
будівництва
клубів, їдалень,
контрольно-
пропускних
пунктів, лазень з
пральнями,
овочесховищ
установ виконання
покарань
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
обласні
держадміні-
страції
-"- -"- 32935 2776 7539,8 7539,8 7539,7 7539,7 25
об'єк-
тів
3 5 5 6 6
17. Проведення
капітального
ремонту клубів,
їдалень,
контрольно-
пропускних
пунктів, лазень з
пральнями,
інженерних мереж
і споруд установ
виконання
покарань
-"- -"- -"- 25371,7 5902,7 4867,2 4867,2 4867,3 4867,3 300
об'єк-
тів
50 50 50 75 75
Разом 255031,9 13538,7 60373,3 60373,3 60373,3 60373,3
Зміцнення матеріально-технічної бази навчальних закладів
18. Придбання
необхідного
обладнання,
меблів та
інвентарю
Департамент 2007-
2010
-"- 53063 13265,7 13265,7 13265,8 13265,8 219
нав-
чаль-
них
закла-
дів
29 47 47 48 48
19. Проведення
реконструкції та
капітального
ремонту об'єктів
і приміщень
навчальних
закладів
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
обласні
держадміні-
страції
2006-
2010
-"- 26030 350 6420,0 6420,0 6420,0 6420,0 218
об'єк-
тів
9 52 52 52 53
Разом 79093 350 19685,7 19685,7 19685,8 19685,8
Сприяння діяльності підприємств Державної кримінально-виконавчої служби
20. Створення в
установах
виконання
покарань умов для
збільшення
кількості робочих
місць для осіб,
засуджених до
довічного
позбавлення волі
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
обласні
держадміні-
страції
2007-
2010
державний
бюджет
7500 1875 1875 1875 1875 1690
місць
422 422 423 423
Разом 7500 1875 1875 1875 1875
Оновлення та утримання в належному стані об'єктів інженерного забезпечення, інженерно-технічних засобів охорони та зв'язку
21. Завершення
обладнання
загорож для
попередження втеч
вздовж периметрів
усіх виправних
колоній
мінімального
рівня безпеки із
загальними
умовами тримання
засуджених,
середнього та
максимального
рівня безпеки, а
також слідчих
ізоляторів
-"- 2006-
2010
-"- 12330 3082,5 3082,5 3082,5 3082,5 300
тис.
пог.
метрів
75 75 75 75
22. Проведення
заміни огорож
суцільного
заповнення
(залізобетонних
та цегляних), що
вичерпали свій
ресурс і
перебувають в
аварійному стані,
вздовж
периметрів
виправних колоній
та слідчих
ізоляторів
-"- -"- -"- 52225 1542,5 12670,6 12670,6 12670,6 12670,7 113,1
тис.
пог.
метрів
6,9 26,5 26,5 26,6 26,6
23. Будівництво
(переобладнання)
спостережних веж
-"- -"- -"- 8855,4 135,9 2179,8 2179,9 2179,9 2179,9 300
веж
15 71 71 71 72
24. Придбання
нових сучасних
комплексів
технічних засобів
охорони виправних
колоній та
слідчих
Ізоляторів
Департамент 2006-
2010
державний
бюджет
22605 1103,9 5375,3 5375,3 5375,3 5375,2 150
комп-
лексів
1 30 35 40 44
25. Розроблення
проектно-
кошторисної
документації і
здійснення
будівництва
(реконструкції)
мереж, об'єктів
водопостачання
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
обласні
держадміні-
страції
-"- -"- 2204,2 542,1 415,5 415,5 415,5 415,6 41
об'єкт
13 7 7 7 7
26. Розроблення
проектно-
кошторисної
документації,
здійснення
будівництва
(реконструкції)
мереж, об'єктів
водовідведення та
очищення стоків
Департамент,
Мінприроди,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
обласні
держадміні-
страції
-"- 12499,2 2725,2 2443,5 2443,5 2443,5 2443,5 36
об'єк-
тів
9 6 6 7 8
у тому
числі за
рахунок:
державно-
го
бюджету
7589,6 2725,2 1216,1 1216,1 1216,1 1216,1
Державно-
го фонду
охорони
навколи-
шнього
природно-
го сере-
довища
4909,6 1227,4 1227,4 1227,4 1227,4
27. Реконструкція
котелень та
теплових пунктів
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
обласні
держадміні-
страції
-"- державний
бюджет
82615,1 2367 20062 20062 20062 20062,1 142
об'єк-
ти
7 33 34 34 34
28. Технічне
діагностування
котельного
обладнання
-"- 2007-
2010
-"- 1835,8 458,9 458,9 459 459 391
об'єкт
98 98 98 97
29. Ремонт
теплових мереж
-"- 2006-
2010
-"- 45805,8 330,1 11368,9 11368,9 11368,9 11369 182
об'єк-
ти
3 44 45 45 45
30. Газифікація
установ
-"- -"- -"- 7548,3 742,3 1701,5 1701,5 1701,5 1701,5 39
об'єк-
тів
1 13 14 6 5
31. Створення
надійної системи
електропостачання
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
обласні
держадміні-
страції
2006-
2010
державний
бюджет
10482,2 748,6 2433,4 2433,4 2433,4 2433,4 35
об'єк-
тів
3 7 8 8 9
32. Забезпечення
установ виконання
покарань
аварійними
джерелами
електропостачання
Департамент 2007-
2010
-"- 22440,6 5610,1 5610,1 5610,2 5610,2 182
оди-
ниці
45 45 45 47
33. Встановлення
приладів обліку
електроенергії,
тепла,
природного газу
та води
-"- 2006-
2010
-"- 6212,5 858,7 1784,6 1784,6 1784,6 193
комп-
лекти
38 51 52 52
34. Придбання
спеціальних
приладів для
оперативних
підрозділів
органів, установ
виконання
покарань та
слідчих
ізоляторів
-"- 2007-
2010
-"- 2055 513,7 513,7 513,8 513,8 995
при-
ладів
248 249 249 249
35. Виконання
робіт з
прокладення
кабельних
комунікацій
зв'язку
Департамент,
Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим,
обласні
держадміні-
страції
-"- -"- 3151 787,7 787,7 787,8 787,8 78
тис.
пог.
метрів
19,5 19,5 19,5 19,5
36. Здійснення
заходів щодо
утримання в
належному стані
кабельних
комунікацій
зв'язку
-"- -"- -"- 411 102,7 102,7 102,8 102,8 8350
комп-
лектів
2087 2087 2088 2088
37. Придбання та
встановлення
цифрових
автоматичних
телефонних та
радіорелейних
станцій
Департамент -"- -"- 5985 1496 1496 1496 1497 39
комп-
лектів
10 10 9 10
38. Оновлення та
забезпечення
утримання в
належному стані
засобів зв'язку
-"- 2006-
2010
-"- 4721,5 200 1130,4 1130,4 1130,4 1130,3 2000
комп-
лектів
500 500 500 500
39. Придбання
персональних
комп'ютерів та
впровадження
програмного
забезпечення
Департамент 2006-
2010
державний
бюджет
30553 1686,2 7216,7 7216,7 7216,7 7216,7 3348
комп-
лектів
27 830 830 830 831
Разом 334535,6 12982,5 80833,8 80833,9 80834,4 79051
Усього 2266318 43484,7 559149,7 555347,4 555348,2 552988
У тому числі за
рахунок:
видатків
державного
бюджету
2262471,8 41484,7 557303,5 555347,4 555348,2 552988
зокрема коштів
Державного
фонду охорони
навколишнього
природного
середовища
4909,6 1227,4 1227,4 1227,4 1227,4
коштів
інвестора
3846,2 2000 1846,2

................
Перейти до повного тексту