- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 3 грудня 2008 р. № 1081 Київ |
Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
Прем'єр-міністр України |
Ю.ТИМОШЕНКО |
Інд. 21 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 3 грудня 2008 р. № 1081
ПОРЯДОК
проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування
( У тексті Порядку слово "Укртрансінспекція" в усіх відмінках замінено словом "Укртрансбезпека" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 100 від 04.02.2016 )
( У тексті Порядку слова "договір (дозвіл)", "Договір (дозвіл)" в усіх відмінках і формах числа замінено відповідно словами "договір або дозвіл", "Договір або дозвіл" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ
№ 512 від 29.04.2022 )
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області, на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області, на міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території однієї територіальної громади (далі - конкурс).
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
конкурсна пропозиція - умови обслуговування пасажирів, що пропонуються перевізником-претендентом, які зазначені у поданих на конкурс документах;
конкурсний комітет - постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу;
організатор - орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс;
паритетне виконання перевезень - обслуговування оборотного рейсу міжміського сполучення, що передбачає відправлення одночасно двох автобусів з різних кінцевих пунктів маршруту;
перевізник-претендент - автомобільний перевізник, який в установленому порядку подав заяву та документи для участі в конкурсі;
робочий орган - підприємство (організація), що має фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальні ресурси та технології, а також досвід роботи не менш як три роки з питань організації пасажирських перевезень, яке у разі потреби залучається організатором на конкурсних умовах за договором для організації проведення конкурсу;
умови конкурсу - встановлені організатором (обов'язкові та додаткові) умови перевезень пасажирів, які повинні виконувати автомобільні перевізники, визначені на відповідному об'єкті конкурсу;
місце формування оборотного рейсу - один або обидва кінцеві пункти маршруту, з якого (яких) розпочинається робота на міжміському маршруті, приміському або міському.
4. Відповідно до вимог
статті 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" організатором перевезень на автобусному маршруті загального користування є:
Мінінфраструктури - на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (далі - міжобласний маршрут);
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації - на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (далі - внутрішньообласний маршрут), зокрема таких, що проходять від населених пунктів Київської області до м. Києва;
виконавчий орган ради, яка представляє інтереси відповідної територіальної громади, - на міських, приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території однієї територіальної громади (далі - маршрут в межах території однієї територіальної громади);
Київська міська держадміністрація - на автобусному маршруті загального користування прямого сполучення м. Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль".
4-1. Договір або дозвіл, строк дії якого закінчується у період дії воєнного стану в Україні, вважається таким, дію якого продовжено на період дії воєнного стану в Україні і протягом одного року з дня його припинення чи скасування.
Продовження строку дії договору можливе за згодою сторін та за умови підтвердження автомобільним перевізником спроможності виконувати зобов’язання відповідно до укладеного з ним договору.
5. Метою визначення автомобільного перевізника на конкурсних засадах є:
реалізація основних напрямів розвитку галузі автомобільного транспорту;
створення безпечних умов для перевезення пасажирів автомобільним транспортом;
покращення якості та доступності пасажирських перевезень;
створення конкурентного середовища;
забезпечення оновлення рухомого складу;
підвищення рівня безпеки перевезень пасажирів;
забезпечення виконання соціально значущих перевезень.
6. Об'єктом конкурсу може бути:
маршрут (кілька маршрутів) та/або оборотний рейс (кілька оборотних рейсів) міжміського автобусного сполучення;
маршрут (кілька маршрутів) міського або приміського автобусного сполучення;
сукупність оборотних рейсів міського або приміського автобусного сполучення за умови, що кількість таких рейсів на об'єкті конкурсу становить не менш як 50 на день.
сукупність маршрутів приміського та маршрутів або оборотних рейсів міжміського сполучення.
7. Об’єкт конкурсу визначається організатором перевезень відповідно до встановленого порядку як самостійно, так і за зверненням підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань, а також фізичних осіб - підприємців і громадян.
Об’єктом конкурсу не може бути новий міжобласний автобусний маршрут, який за розкладом руху та схемою збігається з маршрутами, дозволи на які були видані до 1 січня 2018 р. (інтервал між відправленнями з автостанції початкового пункту відправлення повинен становити не менше ніж 30 хвилин).
8. Переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об’єкта конкурсу.
У разі коли щодо одного чи кількох об’єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об’єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.
10. Організатор перевезень затверджує умови конкурсу, зокрема обов’язкові, відповідно до
статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", у тому числі щодо категорії, класу автобусів та року їх виготовлення, та
Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". До обов’язкових умов також належить забезпечення можливості отримання послуг проїзду на пільгових умовах, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду - електронного квитка, який підключається до банківської картки отримувача послуг за рішенням відповідних державних органів на безоплатній основі, особам, які відповідно до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" мають право на безоплатний проїзд, та проїзд за яким зареєстрований у зазначеній системі. Крім обов’язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті загального користування, вимоги до якості транспортного обслуговування та транспортних засобів тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об’єкті конкурсу, який включає міські та приміські маршрути загального користування, транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в кількості до 50 відсотків загальної кількості автобусів на міських автобусних маршрутах загального користування (починаючи з 2025 року - до 70 відсотків) та до 20 відсотків - на приміських.
Транспортні засоби, пристосовані для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, повинні бути пристосовані для користування особами з інвалідністю по зору, слуху та з порушеннями опорно-рухового апарату, а також передбачати можливість встановлення зовнішніх звукових інформаторів номера і кінцевих зупинок маршруту, текстових та звукових систем у салоні для оголошення зупинок. Загальний перелік відповідних вимог встановлюється згідно з порядком визначення класу комфортності автобусів, сфери їх використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого Мінінфраструктури.
12. Організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) відповідно до вимог частини другої
статті 45 Закону України "Про автомобільний транспорт" пропонує для використання на маршруті автобуси, переобладнані з вантажних автомобілів (інформація про призначення транспортного засобу надана заводом-виробником (його офіційним представництвом в Україні) та Головним сервісним центром МВС);
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів або дозволів. Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;
5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до
статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою
статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт";
7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу;
8) в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду не забезпечує можливість оплати проїзду з використанням електронного квитка, який підключається до банківської картки отримувача послуг за рішенням відповідних державних органів на безоплатній основі, особам, які відповідно до
Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" мають право на безоплатний проїзд.
13. Якщо перевізником-претендентом на один чи кілька об’єктів конкурсу є тільки один автомобільний перевізник, він визнається переможцем у разі його відповідності вимогам
статей 45 і 46 Закону України "Про автомобільний транспорт".
У разі коли щодо одного міжобласного автобусного маршруту є кілька перевізників-претендентів, переможцями конкурсу визнаються автомобільні перевізники, які відповідають вимогам
статей 45 і 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" та цього Порядку.
Визначення на конкурсних засадах підприємства (організації) для здійснення функцій робочого органу
14. Відповідно до частини одинадцятої
статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" у разі, коли організатором перевезень прийнято рішення про залучення для організації проведення конкурсів підприємство (організацію), на таке підприємство (організацію) покладаються функції з підготовки матеріалів щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів загального користування, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, аналізу виконання перевізниками, які стали переможцями попередніх (попереднього) конкурсів (конкурсу) з перевезення пасажирів, умов укладених (наданих) договорів або дозволів, та інших матеріалів.
Для підготовки інформації про відповідність технічного стану автобусів претендента умовам перевезень та відповідність претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху організатор не менш як за дев'ять робочих днів до дати проведення конкурсу надсилає список перевізників-претендентів на відповідний конкурс до Національної поліції та територіального органу з надання сервісних послуг МВС.
Для отримання зазначеної інформації автомобільний перевізник за власним бажанням має право в установленому Мінінфраструктури за погодженням з МВС порядку звернутися до уповноваженого підрозділу Національної поліції та територіального органу з надання сервісних послуг МВС.
Підготовлена інформація подається відповідно до вимог пункту 41 цього Порядку.
15. Робочий орган визначається на конкурсних засадах відповідно до вимог
Закону України "Про автомобільний транспорт".
16. З метою визначення на конкурсних засадах робочого органу організатор:
1) утворює комітет з визначення робочого органу;
2) визначає форму заяви та перелік документів, що подаються для участі в конкурсі;
3) визначає умови конкурсу;
4) розміщує не пізніше ніж за 30 днів до початку конкурсу у засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу та його умови.
17. У конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені
статтею 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", а також умовам проведення відповідного конкурсу.
18. Не допускаються до участі в конкурсі підприємства (організації), які надають послуги з перевезень, провадять діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг з перевезень, представляють інтереси окремих автомобільних перевізників.
19. Переможцем конкурсу визначається підприємство (організація), яке за оцінкою конкурсного комітету найбільше відповідає умовам конкурсу.
20. Організатор укладає з переможцем конкурсу договір про виконання функцій робочого органу.
Строк дії договору встановлюється за домовленістю між організатором та робочим органом, але не більш як на три роки.
21. Визначення робочого органу на конкурсних засадах є обов'язковим.
У разі відсутності претендентів на здійснення функцій робочого органу організатор повинен забезпечити проведення конкурсу самостійно, однак протягом періоду не більш як два роки з моменту оголошення конкурсу з визначення робочого органу.
Утворення та основні засади діяльності конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників
22. Персональний склад конкурсного комітету затверджується організатором, який призначає голову, його заступника та секретаря.
Секретар конкурсного комітету призначається організатором з числа представників організатора або робочого органу і включається до складу конкурсного комітету без права голосу.
23. До складу конкурсного комітету входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Укртрансбезпеки, Національної поліції, територіального органу з надання сервісних послуг МВС та громадських організацій, зокрема тих, що представляють інтереси осіб з інвалідністю та ветеранів війни (за згодою). При цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов'язана з автомобільним транспортом, повинна становити не менш як 50 відсотків загальної кількості представників громадських організацій.
До складу конкурсного комітету не можуть входити представники суб'єктів господарювання - автомобільних перевізників, які є перевізниками-претендентами або які провадять діяльність на ринку перевезень пасажирів, а також представляють інтереси окремих автомобільних перевізників.
24. Чисельність складу конкурсного комітету визначається організатором за поданням наведених у пункті 23 цього Порядку органів та організацій.
Із складу конкурсного комітету 50 відсотків - представники органів виконавчої влади та (або) органів місцевого самоврядування, решта - представники громадських організацій.
26. Організатор та робочий орган можуть для здійснення своїх повноважень залучати відповідних фахівців та експертів за їх згодою.
27. Члени конкурсного комітету:
беруть участь в обговоренні, розгляді оцінки пропозицій за бальною системою та зіставленні конкурсних пропозицій перевізників-претендентів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади і забезпечують прийняття рішення щодо результатів конкурсу на таких маршрутах та подають організатору перевезень пропозицію щодо переможця конкурсу;
мають право на ознайомлення з усіма матеріалами, що стосуються перевізників-претендентів, а також на відображення своєї окремої думки у протоколі засідання комітету на підставі інформації, що підтверджена документально та врахування якої не порушуватиме процедуру проведення конкурсу;
зобов'язані дотримуватися норм законодавства, цього Порядку, об'єктивно та неупереджено розглядати конкурсні пропозиції перевізників-претендентів.
Оголошення про проведення конкурсу на визначення автомобільного перевізника
28. Організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію:
1) найменування організатора та робочого органу;
2) порядковий номер та основні характеристики кожного об'єкта конкурсу:
на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності;
на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал (у разі, коли інтервал на приміському маршруті не перевищує 10 хвилин), особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо);
3) умови конкурсу;
4) порядок одержання необхідної інформації про об'єкт конкурсу;
5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі;
6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі;
7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі;
8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету;
9) розмір плати за участь у конкурсі;
10) контактні дані: номери телефону, телефаксу, електронна адреса, адреса офіційної сторінки в Інтернеті (за наявності) з питань проведення конкурсу, а також електронна адреса для можливості подання перевізниками-претендентами документів для участі у конкурсі в електронній формі.
Подання документів для участі у конкурсі
29. Для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об’єкта конкурсу документи, визначені
статтею 46 Закону України "Про автомобільний транспорт", за формою згідно з додатками 1-4.
У разі продовження строку дії договору з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник не пізніше ніж за 90 календарних днів до закінчення строку дії договору подає організатору перевезень заяву за формою згідно з додатком 6.
У разі пропуску автомобільним перевізником зазначеного строку визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється за результатами конкурсу.
Перевірку поданих документів на відповідність обов’язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень.
Перевізник-претендент подає документи для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних маршрутах та маршрутах в межах території однієї територіальної громади у паперовій формі.
Документи для участі у конкурсі у паперовій формі подаються перевізником-претендентом згідно з вимогами пунктів 30 та 34 цього Порядку.
У разі подання перевізником-претендентом документів для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах в електронній формі організатор або робочий орган протягом двох робочих днів зобов’язаний надіслати на електронну адресу перевізника-претендента, з якої були подані документи, повідомлення про їх отримання.
30. Документи, подані перевізником-претендентом для участі в конкурсі в паперовій формі, пронумеровуються, прошнуровуються, підписуються автомобільним перевізником або уповноваженою особою автомобільного перевізника із зазначенням кількості сторінок цифрами і словами.
Документи для участі в конкурсі в паперовій формі подаються перевізником-претендентом у двох закритих конвертах (пакетах).
Конверт (пакет) з позначкою "№ 1", який містить документи для участі в конкурсі, відкривається наступного дня після закінчення строку їх прийняття.
Конверт (пакет) з позначкою "№ 2", який містить документи з інформацією про те, на який об'єкт конкурсу подає документи перевізник-претендент, відкривається під час засідання конкурсного комітету.
У разі подання перевізником-претендентом документів для участі в кількох конкурсах, що проводяться на одному засіданні, ним робиться однакова відмітка на конвертах № 1 і 2, які стосуються одного і того ж конкурсу, що дасть змогу визначити приналежність їх одне одному.
У разі подання перевізником-претендентом документів для участі у конкурсі у паперовій формі перевізник-претендент зобов’язаний подати у конверті (пакеті) з позначкою "№ 2" інформацію про об’єкт конкурсу, який відкривається під час засідання конкурсного комітету. До того ж у разі подання документів для участі у кількох конкурсах необхідно на конвертах (пакетах) з позначкою "№ 2" ставити відповідні відмітки, які б в подальшому дали змогу ідентифікувати об’єкт конкурсу з поданими на нього документами.
Кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі визначається організатором і не може становити менш як 10 робочих днів до дати проведення конкурсу.
31. Документи, що безпосередньо стосуються конкурсу, які надійшли до організатора у зазначений в оголошенні про проведення конкурсу строк від підприємств, установ та організацій, які не є перевізниками-претендентами, подаються на розгляд конкурсного комітету.
................Перейти до повного тексту