1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 жовтня 2021 р. № 1077
Київ
Про затвердження Державного стандарту професійної (професійно-технічної) освіти
Відповідно до частини третьої статті 32 Закону України "Про професійну (професійно-технічну) освіту" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державний стандарт професійної (професійно-технічної) освіти, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 р. № 1135 "Про затвердження Державного стандарту професійно-технічної освіти" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 34, ст. 1575).
3. Міністерству освіти і науки забезпечити розроблення і затвердження державних освітніх стандартів з конкретних професій на основі Державного стандарту професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженого цією постановою.
Прем'єр-міністр України Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 жовтня 2021 р. № 1077
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ
професійної (професійно-технічної) освіти
1. Державний стандарт професійної (професійно-технічної) освіти (далі - Державний стандарт) визначає вимоги до результатів навчання здобувачів освіти відповідного рівня, обов’язкових компетентностей, змісту професійної (професійно-технічної) освіти, освітнього рівня вступників, рівня кваліфікації випускника закладу професійної (професійно-технічної) освіти, загального обсягу навчального навантаження, переліку основних засобів навчання.
2. Державний стандарт застосовується з метою:
створення ефективного інструменту взаємодії ринку праці та сфери освіти;
забезпечення в усіх регіонах і в різних галузях економіки, видах економічної діяльності еквівалентності професійної (професійно-технічної) освіти і визнання кваліфікацій та документів про професійну (професійно-технічну) освіту;
забезпечення належної професійної підготовки кваліфікованих робітників;
створення умов для навчання протягом життя;
інтеграції системи професійної (професійно-технічної) освіти України у світову систему освіти та європейський освітній простір.
3. У Державному стандарті терміни вживаються в такому значенні:
1) ключові компетентності - необхідні особі для розвитку протягом життя компетентності, визначені Законом України "Про освіту";
2) компетентнісний підхід - спрямованість освітнього процесу на досягнення результатів навчання та набуття особою компетентностей, необхідних для самореалізації, особистісного розвитку, успішної професійної, соціальної та подальшої навчальної діяльності;
3) професійні компетентності - сукупність знань, умінь і навичок, професійно значущих якостей особистості, що забезпечують її здатність виконувати трудові функції, визначені відповідним професійним стандартом.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про освіту", "Про професійну (професійно-технічну) освіту"та інших нормативно-правових актах.
4. Державний стандарт базується на компетентнісному підході, який передбачає формування у здобувача освіти обов’язкових ключових, загальних та професійних компетентностей.
5. Ключові компетентності є наскрізними і набуваються здобувачами освіти на усіх рівнях освіти.
6. Вимоги до результатів навчання здобувачів освіти відповідного рівня формуються на основі трудових функцій, що визначені професійним стандартом.
У разі відсутності професійного стандарту трудові функції визначаються за результатами проведення функціонального аналізу кваліфікаційної характеристики певної професії відповідно до методики розроблення професійних стандартів, затвердженої наказом Мінсоцполітики.
7. Зміст професійної (професійно-технічної) освіти формується описом професійних та ключових компетентностей, що визначає необхідні знання та уміння для набуття особою таких компетентностей.
8. Вимоги до обов’язкових компетентностей здобувача освіти визначаються з урахуванням професії.
Обов’язкові професійні компетентності формуються відповідно до професійного стандарту, а в разі його відсутності - за результатами проведення функціонального аналізу кваліфікаційної характеристики.
Обов’язкові ключові компетентності формуються з урахуванням їх значущості для подальшої трудової діяльності особи за певною професією.

................
Перейти до повного тексту