1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 3 вересня 2009 р. N 1075-р
Київ
( Розпорядження втратило чинність на підставі Розпорядження КМ N 549-р від 15.05.2013 )
Про схвалення Концепції Державної програми розвитку державних підприємств "Міжнародний дитячий центр "Артек" і "Український дитячий центр "Молода гвардія" на період до 2015 року
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженнями КМ N 872-р від 14.09.2011 N 86-р від 15.02.2012 )
1. Схвалити Концепцію Державної програми розвитку державних підприємств "Міжнародний дитячий центр "Артек" і "Український дитячий центр "Молода гвардія" на період до 2015 року, що додається.
Визначити Міністерство соціальної політики державним замовником Програми.
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ N 872-р від 14.09.2011 )
2. Міністерству соціальної політики разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати до 1 вересня 2012 р. Кабінетові Міністрів України проект Державної програми розвитку державних підприємств "Міжнародний дитячий центр "Артек" і "Український дитячий центр "Молода гвардія" на період до 2015 року.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженнями КМ N 872-р від 14.09.2011, N 86-р від 15.02.2012 )
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 28
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 3 вересня 2009 р. N 1075-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної програми розвитку державних підприємств "Міжнародний дитячий центр "Артек" і "Український дитячий центр "Молода гвардія" на період до 2015 року
Визначення проблем, на розв'язання яких спрямована Програма
На сьогодні державні підприємства "Міжнародний дитячий центр "Артек" і "Український дитячий центр "Молода гвардія" (далі - центри) потребують модернізації їх матеріально-технічного стану, удосконалення змісту і структури освітньо-виховної діяльності з урахуванням сучасних вимог.
За останні роки внаслідок реалізації невиваженої стратегії розвитку центрів, зменшення обсягів державної підтримки погіршився їх фінансово-економічний стан та виникла небезпека припинення діяльності державного підприємства "Міжнародний дитячий центр "Артек".
У сучасних умовах центри не мають можливості забезпечити:
безпечні умови перебування дітей;
збереження цілісності території;
створення безперешкодного середовища для дітей-інвалідів з ураженням опорно-рухового апарату, органів зору та слуху;
належний рівень екологічної безпеки;
збереження і відтворення історичних та архітектурних об'єктів, паркового комплексу державного підприємства "Міжнародний дитячий центр "Артек".
Майнові комплекси центрів та їх інфраструктура потребують модернізації з оптимізацією обсягів їх ресурсоспоживання відповідно до освітніх, виховних, культурологічних програм і проектів, що реалізуються, зокрема, в рамках Угоди між Урядом України та Організацією Об'єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) про надання Державному підприємству України "Міжнародний дитячий центр "Артек" статусу центру під егідою ЮНЕСКО (категорія 2), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2007 р. N 793 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 41, ст. 1629). Необхідно також забезпечити соціальні гарантії персоналу центрів.
Аналіз причин виникнення проблем та обґрунтування необхідності їх розв'язання програмним методом
Реалізація державної політики у сфері оздоровлення спрямована на забезпечення надання належної якості послуг з оздоровлення та відпочинку, збільшення кількості оздоровлених дітей, розвитку позитивних особистісних якостей шляхом пропагування здорового способу життя, забезпечення дитячих закладів оздоровлення та відпочинку висококваліфікованими спеціалістами відповідного фаху, підвищення престижу вітчизняної системи оздоровлення та відпочинку дітей.
Погіршення економічного стану, відсутність єдиного підходу до визначення змісту і структури освітньо-виховної діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, різке скорочення їх кількості, погіршення матеріального забезпечення негативно вплинули на стан інфраструктури центрів.
Прийняття Закону України "Про державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів "Артек" і "Молода гвардія" , постанов Верховної Ради України від 3 лютого 2009 р. N 907-VI "Про невідкладні заходи щодо державної підтримки державних підприємств "Міжнародний дитячий центр "Артек" та "Український державний центр "Молода гвардія", від 3 березня 2009 р. N 1059-VI "Про інвентаризацію земель дитячих центрів "Артек" і "Молода гвардія" та Указу Президента України від 27 листопада 2008 р. N 1102 "Про функціонування та розвиток Міжнародного дитячого центру "Артек" потребує переосмислення традиційних підходів до діяльності центрів та створення умов для забезпечення їх розвитку з урахуванням соціально-економічної ситуації, що склалася на даний час.
Центри потребують створення сучасних конкурентоспроможних рекреаційних спортивно-оздоровчих, освітньо-розвиваючих комплексів, що дасть можливість реалізувати права кожної дитини на повноцінне оздоровлення, відпочинок і навчання.
Комплексне розв'язання проблем можливе шляхом розроблення, затвердження та виконання Державної програми розвитку державних підприємств "Міжнародний дитячий центр "Артек" і "Український дитячий центр "Молода гвардія" на період до 2015 року (далі - Програма).
Мета Програми
Метою Програми є визначення стратегічних напрямів розвитку центрів, впровадження новітніх технологій виховання дітей та виконання програм особистісного розвитку з урахуванням строку оздоровчої зміни з подальшим використанням позитивного досвіду в усіх дитячих закладах оздоровлення та відпочинку і позашкільних навчальних закладах.
Визначення оптимального варіанта розв'язання проблем
Перший варіант розв'язання проблем передбачає зупинення функціонування центрів на період від двох до трьох років для реконструкції інженерно-технічних мереж, будівництва медичного комплексу, створення умов для безпечного перебування дітей шляхом реконструкції корпусів, спортивних майданчиків, ландшафтних комплексів та виконання робіт з берегоукріплення, завершення будівництва спортивно-оздоровчого комплексу, відселення громадян, які проживають на території державного підприємства "Міжнародний дитячий центр "Артек".
Реалізація такого варіанта потребує одночасного залучення на короткий строк значного обсягу фінансових ресурсів. Крім того, виникає загроза втрати висококваліфікованого персоналу, що має багаторічний досвід. За два - три роки держава може втратити можливість оздоровити близько 140 тис. дітей. Виникнуть значні проблеми під час проведення будівельних робіт різної складності та поєднання технологічних циклів різних етапів будівництва.
Другий варіант передбачає поетапну реконструкцію центрів на період до 2015 року, не потребує одночасного залучення значного обсягу коштів, дає можливість дотримуватися всіх технологічних процесів під час будівництва. До того ж залишається можливість оздоровлення та відпочинку дітей, збереження кадрового потенціалу центрів, розроблення та виконання програми національно-патріотичного виховання, створення бази для підготовки спеціалістів закладів оздоровлення та відпочинку, а також можливість впровадження на загальнодержавному рівні новітніх педагогічних розробок і програм.
Отже, другий варіант є оптимальним для ефективного розв'язання проблем.
Шляхи і способи розв'язання проблем
Основними шляхами розв'язання проблем державного підприємства "Міжнародний дитячий центр "Артек" є:
розроблення генерального плану розвитку центру;
вирішення питань землевідведення та видачі державного акта на право постійного користування земельною ділянкою;
створення лікувально-діагностичної бази із сучасним обладнанням та медичним стаціонаром на 400 місць;
завершення реконструкції 28 об'єктів, які залишилися незавершеними в ході реконструкції 2003-2006 років, та введення їх в експлуатацію;
реконструкція мережі систем тепло- та водопостачання довжиною 57 кілометрів із встановленням обладнання з підвищеним коефіцієнтом корисної дії;
проведення протизсувних робіт на території центру (38 гектарів - площа таборів центру, 15 - навчально-освітнього центру, 18 гектарів - площа території, на якій розташовані спортивні споруди та гуртожитки);
виконання робіт з берегоукріплення і здійснення заходів щодо очищення води;
збереження і відтворення парків, історичних та архітектурних об'єктів;
відселення громадян, які проживають на території центру, та будівництво житла для осіб, що працюють за строковими трудовими договорами;
оновлення матеріально-технічної бази;

................
Перейти до повного тексту