1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 30 серпня 2007 р. N 1071
Київ
Про затвердження Державної цільової соціальної програми "Школа майбутнього" на 2007-2010 роки
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну цільову соціальну програму "Школа майбутнього" на 2007-2010 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки щороку за поданням Міністерства освіти і науки включати визначені Програмою завдання, показники і заходи до відповідних розділів проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству фінансів, Міністерству освіти і науки, Міністерству економіки, Міністерству регіонального розвитку та будівництва під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік передбачати кошти на виконання завдань та заходів Програми, у тому числі за рахунок субвенції на соціально-економічний розвиток регіонів.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 серпня 2007 р. N 1071
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
"Школа майбутнього" на 2007-2010 роки
Загальна частина
Ця Програма спрямована на удосконалення національної системи освіти, вироблення інноваційної освітньої та наукової стратегії з урахуванням перспективи якісних змін в державі, а також на створення належних умов для забезпечення громадянам рівного доступу до здобуття якісної освіти, оновлення її змісту, навчально-виховного процесу, підготовки учнів до життя в умовах інформаційного суспільства, інтеграції української освіти в світовий освітній простір.
Пріоритетами державної політики є розроблення і втілення в життя освітніх інновацій, що якісно змінюють зміст, структуру, форми, методи, засоби, технології навчання і виховання.
Якість і доступність освіти потребує прискореного інноваційного розвитку, який ґрунтується на прогресивних світових освітніх тенденціях, сучасних навчальних технологіях та забезпечує цілеспрямований навчально-виховний процес, що відповідає запитам учнів та дає змогу вільно розвивати здібності і таланти. Визначальною рисою інноваційного пошуку моделі "Школа майбутнього" (далі - новітній навчальний заклад) є вибір найдоцільніших педагогічних новацій у створенні навчальних закладів, що будуть своєрідним еталоном організації навчально-виховного процесу.
Мета Програми
Мета Програми полягає у створенні та випробуванні п'яти інноваційних моделей новітніх навчальних закладів, діяльність яких спрямовується на удосконалення механізму надання освітніх послуг.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Можливі два варіанти виконання Програми.
Перший варіант передбачає збереження нинішнього обсягу бюджетного фінансування, що дасть змогу вдосконалити нормативно-правову базу галузі освіти, частково провести наукові дослідження, розробити і впровадити індивідуальні програми та інноваційні методики і технології навчання та виховання учнівської молоді.
Однак зазначений варіант не може забезпечити в повному обсязі виконання Програми, оскільки обмежений обсяг фінансування галузі освіти призвів до погіршення стану матеріально-технічної бази навчальних закладів, що уповільнює роботу з впровадження сучасних інноваційних технологій та засобів навчання.
Другий варіант є оптимальним і передбачає поєднання державної підтримки та участі органів місцевого самоврядування і суб'єктів господарювання у розробленні та реалізації інноваційних моделей новітніх навчальних закладів у п'яти регіонах. Прогнозні обсяги і джерела фінансування Програми наведені у додатку 1.
У ході виконання Програми планується:
утворити в Автономній Республіці Крим навчально-виховний осередок новітнього навчального закладу, що формується навколо загальноосвітньої школи I-III ступеня N 2 м. Ялти, адаптований до умов конкретного населеного пункту, що дасть змогу задовольняти різнобічні освітні потреби і запити учасників навчально-виховного процесу;
утворити новітні навчальні заклади та забезпечити їх діяльність у Донецькій, Кіровоградській, Тернопільській, Херсонській областях.
З метою забезпечення раціонального використання коштів, виділених на створення матеріально-технічної бази зазначених новітніх навчальних закладів, передбачається можливість застосування різних будівельних проектів, оскільки в одних випадках може проводитися реконструкція приміщення навчального закладу, а в інших - будівництво нових споруд з усією необхідною інфраструктурою. Застосування єдиного типового проекту призведе до неефективного використання коштів та неврахування демографічних, економічних, соціальних і культурних особливостей регіонів.
Виконання Програми проводитиметься у два етапи.
На першому етапі (2007-2008 роки) передбачається:
розроблення та реалізація інноваційних моделей новітніх навчальних закладів з високим рівнем якості освіти, новітнім навчально-методичним та інформаційним забезпеченням, потужним кадровим потенціалом;
проведення наукових досліджень інноваційної діяльності новітніх навчальних закладів;
удосконалення нормативно-правової бази проведення інноваційного навчально-виховного процесу;
удосконалення змісту та поліпшення якості освіти; розроблення, апробація та виконання інноваційних навчальних планів, програм, запровадження сучасних курсів за вибором, факультативів тощо; проведення відповідних моніторингових досліджень якості освіти та особистісного розвитку учнів, запровадження рейтингової системи оцінювання їх навчальних досягнень;
виховання різнобічної та гармонійно розвинутої, національно свідомої, високоосвіченої, життєво компетентної, творчої особистості, здатної до саморозвитку та самовдосконалення, готової до життя і праці в інформаційному суспільстві;
організація системної міжнародної співпраці, виконання спільних з Радою Європи програм інноваційного розвитку школи XXI століття;
розроблення та впровадження нових сучасних моделей освітнього менеджменту;
створення ефективної системи профорієнтаційної роботи з учнями відповідно до вимог сучасних світових економічних відносин;
розроблення проектно-технічної документації для спорудження шкільних приміщень або їх реконструкції; будівництво (реконструкція) новітніх навчальних закладів у п'яти регіонах;
забезпечення новітніх навчальних закладів сучасним матеріально-технічним обладнанням, електронними підручниками, посібниками тощо; інформатизація та комп'ютеризація навчально-виховного та управлінського процесу; утворення інформаційно-бібліотечних центрів підвищення освітнього рівня учнів та педагогів;
удосконалення системи підготовки (перепідготовки) педагогічних кадрів.
На другому етапі (2009-2010 роки) планується:
проведення аналізу роботи новітніх навчальних закладів та поширення набутого досвіду;
впровадження інновацій, спрямованих на вдосконалення процесу навчання, виховання та управлінської діяльності;
створення належних умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;
удосконалення освітніх стандартів відповідно до засад демократичного суспільства, нових економічних умов і технологій навчання з метою формування ключових компетентностей учнів та приведення вітчизняних підходів до змісту загальної середньої освіти у відповідність із загальноєвропейськими;
впровадження інформаційно-комунікаційних технологій навчання, зокрема дистанційної;
приведення системи оцінювання навчальних досягнень учнів у відповідність із сучасними вимогами; проведення моніторингу якості освіти та особистісного розвитку учнів;
створення умов для оптимального вибору учнями новітніх навчальних закладів майбутньої професії відповідно до їх індивідуальних особливостей, здібностей з урахуванням потреб ринку праці, формування в них прагнення до трудової діяльності, професійної самореалізації;
започаткування та щорічне проведення відповідних всеукраїнських наукових конференцій, засідань за круглим столом з проблем становлення новітнього навчального закладу;
висвітлення у засобах масової інформації досягнень новітнього навчального закладу, поширення досвіду педагогічних і науково-педагогічних працівників;
підготовка і видання науково-методичних праць з питань розвитку новітніх навчальних закладів, педагогіки і психології життєтворчості.
Завдання і заходи
Завдання і заходи з виконання Програми визначені у додатку 2.
Очікувані результати та ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу підвищити якість освітніх послуг відповідно до потреб та здібностей учасників навчально-виховного процесу і забезпечити новітні навчальні заклади кваліфікованими педагогічними працівниками. Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів, передбачених у державному і місцевих бюджетах, та інших джерел.
Загальні обсяги фінансування становлять 163,56 млн. гривень, у тому числі з державного бюджету - 120,71 млн., бюджету Автономної Республіки Крим - 6,12 млн., місцевих бюджетів - 36,73 млн. гривень.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової соціальної програми "Школа майбутнього" на 2007-2010 роки
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2007 р. N 160 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 28, ст. 1119).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2007 N 1071.
3. Державний замовник-координатор - МОН.
4. Державні замовники:
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Донецька, Кіровоградська, Тернопільська, Херсонська обласні державні адміністрації.
5. Керівник Програми - Міністр освіти і науки.
6. Виконавці Програми - управління освіти і науки Донецької, Кіровоградської, Тернопільської, Херсонської обласних державних адміністрацій.
7. Строк виконання - 2007-2010 роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування:
(млн. гривень)
Джерела фінансування Обсяг фінансування У тому числі за роками
2007 2008 2009 2010
Державний бюджет 120,71 10 55,64 34,64 20,43
Бюджет Автономної
Республіки Крим
6,12 0,02 1,03 2,53 2,54
Місцевий бюджет 36,73 2,88 17,32 11,05 5,48
Інші джерела
Усього 163,56 12,9 73,99 48,22 28,45
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ,
спрямовані на виконання Державної цільової соціальної програми "Школа майбутнього" на 2007-2010 роки
Найменування
завдання
Найменування
показника
Значення показника Найменування
заходу
Відповідальні
за виконання
Джерело
фінансування
(державний,
місцевий
бюджет та
інше)
Прогнозо-
ваний
обсяг
фінансових
ресурсів
для
виконання
завдань,
млн.
гривень
У тому числі за роками
усього за роками 2007 2008 2009 2010
2007 2008 2009 2010
1. Проведення
реконструкції,
будівництва та
обладнання
приміщень
навчальних
закладів, на
базі яких
створюються
інноваційні
моделі новітніх
навчальних
закладів в
Автономній
Республіці Крим,
Донецькій,
Кіровоградській,
Тернопільській,
Херсонській
областях
закінчення
реконструкції,
будівництва та
обладнання
приміщень
навчальних
закладів, на
базі яких
створюються
інноваційні
моделі новітніх
навчальних
закладів в
Автономній
Республіці Крим,
Донецькій,
Кіровоградській,
Тернопільській,
Херсонській
областях
5 5 реконструкція та
проведення
ремонтних робіт у
загальноосвітній
школі N 2 м. Ялти,
Автономна
Республіка Крим
управління
освіти
Ялтинської
міськради
державний
бюджет
15,9 8,9 7
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
6 1 2,5 2,5
місцевий
бюджет
2,9 2,2 0,5 0,2
Разом 24,8 11,1 8 3 2,7
у тому числі державний
бюджет
15,9 8,9 7
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
6 1 2,5 2,5
місцевий
бюджет
2,9 2,2 0,5 0,2
модернізація
матеріально-
технічної бази
навчально-
виховного
комплексу,
утвореного на базі
загальноосвітньої
школи N 2 м. Ялти,
Автономна
Республіка Крим
управління
освіти
Ялтинської
міськради
державний
бюджет
11,1 1,1 3,8 4,8 1,4
місцевий
бюджет
1,6 0,6 1
Разом 12,7 1,7 4,8 4,8 1,4
у тому числі державний
бюджет
11,1 1,1 3,8 4,8 1,4
місцевий
бюджет
1,6 0,6 1
реконструкція та
проведення
ремонтних робіт у
приміщенні
загальноосвітньої
школи N 61
м. Донецька
управління
освіти
Донецької
міськради
державний
бюджет
4,9 2,4 1,5 1
місцевий
бюджет
1,9 1,1 0,5 0,3
Разом 6,8 3,5 2 1,3
державний
бюджет
4,9 2,4 1,5 1
місцевий
бюджет
1,9 1,1 0,5 0,3
обладнання
навчально-
виховного
комплексу "Школа
майбутнього",
утвореного на
базі
загальноосвітньої
школи N 61
м. Донецька
управління
освіти
Донецької
міськради
державний
бюджет
4,3 1,3 2,6 0,4
місцевий
бюджет
Разом 4,3 1,3 2,6 0,4
державний
бюджет
4,3 1,3 2,6 0,4
місцевий
бюджет
реконструкція та
проведення
ремонтних робіт у
приміщенні
загальноосвітньої
школи N 13
м. Кіровограда
управління
освіти
Кіровоградської
міськради
державний
бюджет
32,39 14,97 7,2 10
місцевий
бюджет
6,15 3,22 2,25 0,9
Разом 38,54 18,19 9,45 10,9
державний
бюджет
32,39 15,19 7,2 10
місцевий
бюджет
6,15 3 2,25 0,9
модернізація
матеріально-
технічної бази
навчально-
виховного
комплексу "Школа
майбутнього",
утвореного на базі
загальноосвітньої
школи N 13
м. Кіровограда
управління
освіти
Кіровоградської
міськради
державний
бюджет
4 4
місцевий
бюджет
3,71 3,71
Разом 7,71 7,71
державний
бюджет
4 4
місцевий
бюджет
3,71 3,71
реконструкція та
проведення
ремонтних робіт у
приміщенні
загальноосвітньої
школи N 24
м. Тернополя
управління
освіти
Тернопільської
міськради
державний
бюджет
7,95 2,4 3,45 2,1
місцевий
бюджет
3,65 1,8 1,15 0,7
Разом 11,6 4,2 4,6 2,8
державний
бюджет
7,95 2,4 3,45 2,1
місцевий
бюджет
3,65 1,8 1,15 0,7
модернізація
матеріально-
технічної бази
загальноосвітньої
школи N 24
м. Тернополя
управління
освіти
Тернопільської
міськради
державний
бюджет
4,17 1,05 1,59 1,53
місцевий
бюджет
1,34 0,3 0,53 0,51
Разом 5,51 1,35 2,12 2,04
державний
бюджет
4,17 1,05 1,59 1,53
місцевий
бюджет
1,34 0,3 0,53 0,51
будівництво
загальноосвітнього
навчального
закладу
I-III ступеня у
с. Любимівка
Каховського району
Херсонської
області
управління
освіти і науки
Херсонської
облдерж-
адміністрації
державний
бюджет
33 22,5 10,5
місцевий
бюджет
15 10 5
Разом 48 32,5 15,5
державний
бюджет
33 22,5 10,5
місцевий
бюджет
15 10 5
матеріально-
технічне
забезпечення
загальноосвітнього
навчального
закладу
I-III ступеня у
с. Любимівка
Каховського району
Херсонської
області
управління
освіти і науки
Херсонської
облдерж-
адміністрації
державний
бюджет
2,2 2,2
місцевий
бюджет
0,8 0,8
Разом 3 3
державний
бюджет
2,2 2,2
місцевий
бюджет
0,8 0,8
Разом на виконання
завдання
162,96 12,8 73,84 48,07 28,25
у тому числі державний
бюджет
120,71 10 55,64 34,64 20,43
місцевий
бюджет
36,25 2,8 17,2 10,93 5,32
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
6 1 2,5 2,5
2. Забезпечення
новітніх
навчальних
закладів
кваліфікованими
педагогічними
кадрами
перепідготовка
та підвищення
кваліфікації
педагогічних
працівників
(відсотків)
100 45 55 85 100 забезпечення
новітніх
навчальних
закладів
кваліфікованими
педагогічними
кадрами
Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
перепідготовка та
підвищення
кваліфікації
педагогічних
працівників в
Автономній
Республіці Крим
Разом 0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
перепідготовка та
підвищення
кваліфікації
педагогічних
працівників у
Донецькій області
управління
освіти
Донецької
міськради
місцевий
бюджет
0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
Разом 0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
перепідготовка та
підвищення
кваліфікації
педагогічних
працівників у
Кіровоградській
області
управління
освіти
Кіровоградської
міськради
місцевий
бюджет
0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
Разом 0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
перепідготовка та
підвищення
кваліфікації
педагогічних
працівників у
Тернопільській
області
управління
освіти
Тернопільської
міськради
місцевий
бюджет
0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
Разом 0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
перепідготовка та
підвищення
кваліфікації
педагогічних
працівників у
Херсонській
області
управління
освіти
Херсонської
міськради
місцевий
бюджет
0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
Разом 0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
Разом на виконання
завдання
0,6 0,1 0,15 0,15 0,2
державний
бюджет
місцеві
бюджети
0,48 0,08 0,12 0,12 0,16
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
0,12 0,02 0,03 0,03 0,04
Усього на
виконання Програми
163,56 12,9 73,99 48,22 28,45
державний
бюджет
120,71 10 55,64 34,64 20,43
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
6,12 0,02 1,03 2,53 2,54
місцевий
бюджет
36,73 2,88 17,32 11,05 5,48
у тому числі Рада міністрів
Автономної
Республіки Крим
37,62 12,82 12,83 7,83 4,14
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
6,12 0,02 1,03 2,54
державний
бюджет
27 10 10,8 4,8 1,4
Ялтинська
міськрада
місцевий
бюджет
4,5 2,8 1 0,5 0,2
Донецька
облдерж-
адміністрація
11,22 0,02 4,83 4,63 0,74
державний
бюджет
9,2 4 4,1 0,4
місцевий
бюджет
2,02 0,02 0,83 0,53 0,34
Кіровоградська
облдерж-
адміністрація
46,37 0,02 18,22 9,48 18,65
державний
бюджет
36,39 14,97 7,2 14
місцевий
бюджет
9,98 0,02 3,25 2,28 4,65
Херсонська
облдерж-
адміністрація
51,12 0,02 32,53 18,53 0,04
державний
бюджет
35,2 22,5 12,7
місцевий
бюджет
15,92 0,02 10,03 5,83 0,04
Тернопільська
облдерж-
адміністрація
17,23 0,02 5,58 0,75 4,88
державний
бюджет
12,12 3,45 5,04 3,63
місцевий
бюджет
5,11 0,02 2,13 1,71 1,25

................
Перейти до повного тексту