- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 30 серпня 2007 р. N 1071 Київ |
Про затвердження Державної цільової соціальної програми "Школа майбутнього" на 2007-2010 роки
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну цільову соціальну програму "Школа майбутнього" на 2007-2010 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки щороку за поданням Міністерства освіти і науки включати визначені Програмою завдання, показники і заходи до відповідних розділів проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству фінансів, Міністерству освіти і науки, Міністерству економіки, Міністерству регіонального розвитку та будівництва під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік передбачати кошти на виконання завдань та заходів Програми, у тому числі за рахунок субвенції на соціально-економічний розвиток регіонів.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 серпня 2007 р. N 1071
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
"Школа майбутнього" на 2007-2010 роки
Загальна частина
Ця Програма спрямована на удосконалення національної системи освіти, вироблення інноваційної освітньої та наукової стратегії з урахуванням перспективи якісних змін в державі, а також на створення належних умов для забезпечення громадянам рівного доступу до здобуття якісної освіти, оновлення її змісту, навчально-виховного процесу, підготовки учнів до життя в умовах інформаційного суспільства, інтеграції української освіти в світовий освітній простір.
Пріоритетами державної політики є розроблення і втілення в життя освітніх інновацій, що якісно змінюють зміст, структуру, форми, методи, засоби, технології навчання і виховання.
Якість і доступність освіти потребує прискореного інноваційного розвитку, який ґрунтується на прогресивних світових освітніх тенденціях, сучасних навчальних технологіях та забезпечує цілеспрямований навчально-виховний процес, що відповідає запитам учнів та дає змогу вільно розвивати здібності і таланти. Визначальною рисою інноваційного пошуку моделі "Школа майбутнього" (далі - новітній навчальний заклад) є вибір найдоцільніших педагогічних новацій у створенні навчальних закладів, що будуть своєрідним еталоном організації навчально-виховного процесу.
Мета Програми
Мета Програми полягає у створенні та випробуванні п'яти інноваційних моделей новітніх навчальних закладів, діяльність яких спрямовується на удосконалення механізму надання освітніх послуг.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Можливі два варіанти виконання Програми.
Перший варіант передбачає збереження нинішнього обсягу бюджетного фінансування, що дасть змогу вдосконалити нормативно-правову базу галузі освіти, частково провести наукові дослідження, розробити і впровадити індивідуальні програми та інноваційні методики і технології навчання та виховання учнівської молоді.
Однак зазначений варіант не може забезпечити в повному обсязі виконання Програми, оскільки обмежений обсяг фінансування галузі освіти призвів до погіршення стану матеріально-технічної бази навчальних закладів, що уповільнює роботу з впровадження сучасних інноваційних технологій та засобів навчання.
Другий варіант є оптимальним і передбачає поєднання державної підтримки та участі органів місцевого самоврядування і суб'єктів господарювання у розробленні та реалізації інноваційних моделей новітніх навчальних закладів у п'яти регіонах. Прогнозні обсяги і джерела фінансування Програми наведені у додатку 1.
У ході виконання Програми планується:
утворити в Автономній Республіці Крим навчально-виховний осередок новітнього навчального закладу, що формується навколо загальноосвітньої школи I-III ступеня N 2 м. Ялти, адаптований до умов конкретного населеного пункту, що дасть змогу задовольняти різнобічні освітні потреби і запити учасників навчально-виховного процесу;
утворити новітні навчальні заклади та забезпечити їх діяльність у Донецькій, Кіровоградській, Тернопільській, Херсонській областях.
З метою забезпечення раціонального використання коштів, виділених на створення матеріально-технічної бази зазначених новітніх навчальних закладів, передбачається можливість застосування різних будівельних проектів, оскільки в одних випадках може проводитися реконструкція приміщення навчального закладу, а в інших - будівництво нових споруд з усією необхідною інфраструктурою. Застосування єдиного типового проекту призведе до неефективного використання коштів та неврахування демографічних, економічних, соціальних і культурних особливостей регіонів.
Виконання Програми проводитиметься у два етапи.
На першому етапі (2007-2008 роки) передбачається:
розроблення та реалізація інноваційних моделей новітніх навчальних закладів з високим рівнем якості освіти, новітнім навчально-методичним та інформаційним забезпеченням, потужним кадровим потенціалом;
проведення наукових досліджень інноваційної діяльності новітніх навчальних закладів;
удосконалення нормативно-правової бази проведення інноваційного навчально-виховного процесу;
удосконалення змісту та поліпшення якості освіти; розроблення, апробація та виконання інноваційних навчальних планів, програм, запровадження сучасних курсів за вибором, факультативів тощо; проведення відповідних моніторингових досліджень якості освіти та особистісного розвитку учнів, запровадження рейтингової системи оцінювання їх навчальних досягнень;
виховання різнобічної та гармонійно розвинутої, національно свідомої, високоосвіченої, життєво компетентної, творчої особистості, здатної до саморозвитку та самовдосконалення, готової до життя і праці в інформаційному суспільстві;
організація системної міжнародної співпраці, виконання спільних з Радою Європи програм інноваційного розвитку школи XXI століття;
розроблення та впровадження нових сучасних моделей освітнього менеджменту;
створення ефективної системи профорієнтаційної роботи з учнями відповідно до вимог сучасних світових економічних відносин;
розроблення проектно-технічної документації для спорудження шкільних приміщень або їх реконструкції; будівництво (реконструкція) новітніх навчальних закладів у п'яти регіонах;
забезпечення новітніх навчальних закладів сучасним матеріально-технічним обладнанням, електронними підручниками, посібниками тощо; інформатизація та комп'ютеризація навчально-виховного та управлінського процесу; утворення інформаційно-бібліотечних центрів підвищення освітнього рівня учнів та педагогів;
удосконалення системи підготовки (перепідготовки) педагогічних кадрів.
На другому етапі (2009-2010 роки) планується:
проведення аналізу роботи новітніх навчальних закладів та поширення набутого досвіду;
впровадження інновацій, спрямованих на вдосконалення процесу навчання, виховання та управлінської діяльності;
створення належних умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;
удосконалення освітніх стандартів відповідно до засад демократичного суспільства, нових економічних умов і технологій навчання з метою формування ключових компетентностей учнів та приведення вітчизняних підходів до змісту загальної середньої освіти у відповідність із загальноєвропейськими;
впровадження інформаційно-комунікаційних технологій навчання, зокрема дистанційної;
приведення системи оцінювання навчальних досягнень учнів у відповідність із сучасними вимогами; проведення моніторингу якості освіти та особистісного розвитку учнів;
створення умов для оптимального вибору учнями новітніх навчальних закладів майбутньої професії відповідно до їх індивідуальних особливостей, здібностей з урахуванням потреб ринку праці, формування в них прагнення до трудової діяльності, професійної самореалізації;
започаткування та щорічне проведення відповідних всеукраїнських наукових конференцій, засідань за круглим столом з проблем становлення новітнього навчального закладу;
висвітлення у засобах масової інформації досягнень новітнього навчального закладу, поширення досвіду педагогічних і науково-педагогічних працівників;
підготовка і видання науково-методичних праць з питань розвитку новітніх навчальних закладів, педагогіки і психології життєтворчості.
Завдання і заходи
Завдання і заходи з виконання Програми визначені у додатку 2.
Очікувані результати та ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу підвищити якість освітніх послуг відповідно до потреб та здібностей учасників навчально-виховного процесу і забезпечити новітні навчальні заклади кваліфікованими педагогічними працівниками. Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів, передбачених у державному і місцевих бюджетах, та інших джерел.
Загальні обсяги фінансування становлять 163,56 млн. гривень, у тому числі з державного бюджету - 120,71 млн., бюджету Автономної Республіки Крим - 6,12 млн., місцевих бюджетів - 36,73 млн. гривень.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової соціальної програми "Школа майбутнього" на 2007-2010 роки
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2007 р.
N 160 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 28, ст. 1119).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2007 N 1071.
3. Державний замовник-координатор - МОН.
4. Державні замовники:
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Донецька, Кіровоградська, Тернопільська, Херсонська обласні державні адміністрації.
5. Керівник Програми - Міністр освіти і науки.
6. Виконавці Програми - управління освіти і науки Донецької, Кіровоградської, Тернопільської, Херсонської обласних державних адміністрацій.
7. Строк виконання - 2007-2010 роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування:
(млн. гривень)
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування |
У тому числі за роками |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
Державний бюджет |
120,71 |
10 |
55,64 |
34,64 |
20,43 |
Бюджет Автономної Республіки Крим |
6,12 |
0,02 |
1,03 |
2,53 |
2,54 |
Місцевий бюджет |
36,73 |
2,88 |
17,32 |
11,05 |
5,48 |
Інші джерела |
|
|
|
|
|
Усього |
163,56 |
12,9 |
73,99 |
48,22 |
28,45 |
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ,
спрямовані на виконання Державної цільової соціальної програми "Школа майбутнього" на 2007-2010 роки
Найменування завдання |
Найменування показника |
Значення показника |
Найменування заходу |
Відповідальні за виконання |
Джерело фінансування (державний, місцевий бюджет та інше) |
Прогнозо- ваний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, млн. гривень |
У тому числі за роками |
усього |
за роками |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
1. Проведення реконструкції, будівництва та обладнання приміщень навчальних закладів, на базі яких створюються інноваційні моделі новітніх навчальних закладів в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Кіровоградській, Тернопільській, Херсонській областях |
закінчення реконструкції, будівництва та обладнання приміщень навчальних закладів, на базі яких створюються інноваційні моделі новітніх навчальних закладів в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Кіровоградській, Тернопільській, Херсонській областях |
5 |
|
|
|
5 |
реконструкція та проведення ремонтних робіт у загальноосвітній школі N 2 м. Ялти, Автономна Республіка Крим |
управління освіти Ялтинської міськради |
державний бюджет |
15,9 |
8,9 |
7 |
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
6 |
|
1 |
2,5 |
2,5 |
місцевий бюджет |
2,9 |
2,2 |
|
0,5 |
0,2 |
Разом |
|
|
24,8 |
11,1 |
8 |
3 |
2,7 |
у тому числі |
|
державний бюджет |
15,9 |
8,9 |
7 |
|
|
бюджет Автономної Республіки Крим |
6 |
|
1 |
2,5 |
2,5 |
місцевий бюджет |
2,9 |
2,2 |
|
0,5 |
0,2 |
модернізація матеріально- технічної бази навчально- виховного комплексу, утвореного на базі загальноосвітньої школи N 2 м. Ялти, Автономна Республіка Крим |
управління освіти Ялтинської міськради |
державний бюджет |
11,1 |
1,1 |
3,8 |
4,8 |
1,4 |
місцевий бюджет |
1,6 |
0,6 |
1 |
|
|
Разом |
|
|
12,7 |
1,7 |
4,8 |
4,8 |
1,4 |
у тому числі |
|
державний бюджет |
11,1 |
1,1 |
3,8 |
4,8 |
1,4 |
місцевий бюджет |
1,6 |
0,6 |
1 |
|
|
реконструкція та проведення ремонтних робіт у приміщенні загальноосвітньої школи N 61 м. Донецька |
управління освіти Донецької міськради |
державний бюджет |
4,9 |
|
2,4 |
1,5 |
1 |
місцевий бюджет |
1,9 |
|
1,1 |
0,5 |
0,3 |
Разом |
|
|
6,8 |
|
3,5 |
2 |
1,3 |
державний бюджет |
4,9 |
|
2,4 |
1,5 |
1 |
місцевий бюджет |
1,9 |
|
1,1 |
0,5 |
0,3 |
обладнання навчально- виховного комплексу "Школа майбутнього", утвореного на базі загальноосвітньої школи N 61 м. Донецька |
управління освіти Донецької міськради |
державний бюджет |
4,3 |
|
1,3 |
2,6 |
0,4 |
місцевий бюджет |
|
|
|
|
|
Разом |
|
|
4,3 |
|
1,3 |
2,6 |
0,4 |
державний бюджет |
4,3 |
|
1,3 |
2,6 |
0,4 |
місцевий бюджет |
|
|
|
|
|
реконструкція та проведення ремонтних робіт у приміщенні загальноосвітньої школи N 13 м. Кіровограда |
управління освіти Кіровоградської міськради |
державний бюджет |
32,39 |
|
14,97 |
7,2 |
10 |
місцевий бюджет |
6,15 |
|
3,22 |
2,25 |
0,9 |
Разом |
|
|
38,54 |
|
18,19 |
9,45 |
10,9 |
державний бюджет |
32,39 |
|
15,19 |
7,2 |
10 |
місцевий бюджет |
6,15 |
|
3 |
2,25 |
0,9 |
модернізація матеріально- технічної бази навчально- виховного комплексу "Школа майбутнього", утвореного на базі загальноосвітньої школи N 13 м. Кіровограда |
управління освіти Кіровоградської міськради |
державний бюджет |
4 |
|
|
|
4 |
місцевий бюджет |
3,71 |
|
|
|
3,71 |
Разом |
|
|
7,71 |
|
|
|
7,71 |
державний бюджет |
4 |
|
|
|
4 |
місцевий бюджет |
3,71 |
|
|
|
3,71 |
реконструкція та проведення ремонтних робіт у приміщенні загальноосвітньої школи N 24 м. Тернополя |
управління освіти Тернопільської міськради |
державний бюджет |
7,95 |
|
2,4 |
3,45 |
2,1 |
місцевий бюджет |
3,65 |
|
1,8 |
1,15 |
0,7 |
Разом |
|
|
11,6 |
|
4,2 |
4,6 |
2,8 |
державний бюджет |
7,95 |
|
2,4 |
3,45 |
2,1 |
місцевий бюджет |
3,65 |
|
1,8 |
1,15 |
0,7 |
модернізація матеріально- технічної бази загальноосвітньої школи N 24 м. Тернополя |
управління освіти Тернопільської міськради |
державний бюджет |
4,17 |
|
1,05 |
1,59 |
1,53 |
місцевий бюджет |
1,34 |
|
0,3 |
0,53 |
0,51 |
Разом |
|
|
5,51 |
|
1,35 |
2,12 |
2,04 |
державний бюджет |
4,17 |
|
1,05 |
1,59 |
1,53 |
місцевий бюджет |
1,34 |
|
0,3 |
0,53 |
0,51 |
будівництво загальноосвітнього навчального закладу I-III ступеня у с. Любимівка Каховського району Херсонської області |
управління освіти і науки Херсонської облдерж- адміністрації |
державний бюджет |
33 |
|
22,5 |
10,5 |
|
місцевий бюджет |
15 |
|
10 |
5 |
|
Разом |
|
|
48 |
|
32,5 |
15,5 |
|
державний бюджет |
33 |
|
22,5 |
10,5 |
|
місцевий бюджет |
15 |
|
10 |
5 |
|
матеріально- технічне забезпечення загальноосвітнього навчального закладу I-III ступеня у с. Любимівка Каховського району Херсонської області |
управління освіти і науки Херсонської облдерж- адміністрації |
державний бюджет |
2,2 |
|
|
2,2 |
|
місцевий бюджет |
0,8 |
|
|
0,8 |
|
Разом |
|
|
3 |
|
|
3 |
|
державний бюджет |
2,2 |
|
|
2,2 |
|
місцевий бюджет |
0,8 |
|
|
0,8 |
|
Разом на виконання завдання |
|
|
162,96 |
12,8 |
73,84 |
48,07 |
28,25 |
у тому числі |
|
державний бюджет |
120,71 |
10 |
55,64 |
34,64 |
20,43 |
місцевий бюджет |
36,25 |
2,8 |
17,2 |
10,93 |
5,32 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
6 |
|
1 |
2,5 |
2,5 |
2. Забезпечення новітніх навчальних закладів кваліфікованими педагогічними кадрами |
перепідготовка та підвищення кваліфікації педагогічних працівників (відсотків) |
100 |
45 |
55 |
85 |
100 |
забезпечення новітніх навчальних закладів кваліфікованими педагогічними кадрами |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
перепідготовка та підвищення кваліфікації педагогічних працівників в Автономній Республіці Крим |
|
|
|
|
|
|
|
Разом |
|
|
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
перепідготовка та підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Донецькій області |
управління освіти Донецької міськради |
місцевий бюджет |
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
Разом |
|
|
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
перепідготовка та підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Кіровоградській області |
управління освіти Кіровоградської міськради |
місцевий бюджет |
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
Разом |
|
|
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
перепідготовка та підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Тернопільській області |
управління освіти Тернопільської міськради |
місцевий бюджет |
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
Разом |
|
|
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
перепідготовка та підвищення кваліфікації педагогічних працівників у Херсонській області |
управління освіти Херсонської міськради |
місцевий бюджет |
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
Разом |
|
|
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
Разом на виконання завдання |
|
|
0,6 |
0,1 |
0,15 |
0,15 |
0,2 |
державний бюджет |
|
|
|
|
|
місцеві бюджети |
0,48 |
0,08 |
0,12 |
0,12 |
0,16 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
0,12 |
0,02 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
Усього на виконання Програми |
|
|
163,56 |
12,9 |
73,99 |
48,22 |
28,45 |
державний бюджет |
120,71 |
10 |
55,64 |
34,64 |
20,43 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
6,12 |
0,02 |
1,03 |
2,53 |
2,54 |
місцевий бюджет |
36,73 |
2,88 |
17,32 |
11,05 |
5,48 |
у тому числі |
Рада міністрів Автономної Республіки Крим |
|
37,62 |
12,82 |
12,83 |
7,83 |
4,14 |
бюджет Автономної Республіки Крим |
6,12 |
0,02 |
1,03 |
|
2,54 |
державний бюджет |
27 |
10 |
10,8 |
4,8 |
1,4 |
Ялтинська міськрада |
місцевий бюджет |
4,5 |
2,8 |
1 |
0,5 |
0,2 |
Донецька облдерж- адміністрація |
|
11,22 |
0,02 |
4,83 |
4,63 |
0,74 |
державний бюджет |
9,2 |
|
4 |
4,1 |
0,4 |
місцевий бюджет |
2,02 |
0,02 |
0,83 |
0,53 |
0,34 |
Кіровоградська облдерж- адміністрація |
|
46,37 |
0,02 |
18,22 |
9,48 |
18,65 |
державний бюджет |
36,39 |
|
14,97 |
7,2 |
14 |
місцевий бюджет |
9,98 |
0,02 |
3,25 |
2,28 |
4,65 |
Херсонська облдерж- адміністрація |
|
51,12 |
0,02 |
32,53 |
18,53 |
0,04 |
державний бюджет |
35,2 |
|
22,5 |
12,7 |
|
місцевий бюджет |
15,92 |
0,02 |
10,03 |
5,83 |
0,04 |
Тернопільська облдерж- адміністрація |
|
17,23 |
0,02 |
5,58 |
0,75 |
4,88 |
державний бюджет |
12,12 |
|
3,45 |
5,04 |
3,63 |
місцевий бюджет |
5,11 |
0,02 |
2,13 |
1,71 |
1,25 |
................Перейти до повного тексту