1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 грудня 2015 р. № 1067
Київ
Про затвердження Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1069 від 28.12.2016 № 533 від 04.07.2018 № 960 від 24.10.2018 № 102 від 12.02.2020 № 875 від 18.08.2021 № 1288 від 16.11.2022 № 1213 від 17.11.2023 ) ( Установити, що на період реалізації експериментального проекту до продукції не застосовуються положення Технічного регламенту, затвердженого цією Постановою, згідно з Постановою КМ № 271 від 08.03.2024 )
Відповідно до статті 5 Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Технічний регламент низьковольтного електричного обладнання, що додається.
2. Міністерству економіки забезпечити впровадження затвердженого цією постановою Технічного регламенту.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 102 від 12.02.2020, № 875 від 18.08.2021 )
3. Установити, що надання на ринку низьковольтного електричного обладнання, яке відповідає вимогам Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 жовтня 2009 р. № 1149 (Офіційний вісник України, 2009 р., № 83, ст. 2822; 2012 р., № 66, ст. 2702), та було введено в обіг до набрання чинності цією постановою, не може бути заборонено або обмежено з причин невідповідності такого обладнання вимогам Технічного регламенту, затвердженого цією постановою.
3-1. Установити, що до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом 90 календарних днів після його припинення або скасування дозволяється надання на ринку та/або введення в експлуатацію продукції, включеної до переліку продукції для цілей застосування деяких технічних регламентів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2023 р. № 1213, на яку поширюється дія затвердженого цією постановою Технічного регламенту, без наявності декларації про відповідність та без маркування знаком відповідності технічним регламентам.
( Постанову доповнено пунктом 3-1 згідно з Постановою КМ № 1288 від 16.11.2022; в редакції Постанови КМ № 1213 від 17.11.2023 )
4. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
5. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
6. Ця постанова набирає чинності через шість місяців з дня її опублікування.

Прем'єр-міністр України

А.ЯЦЕНЮК

Інд. 21


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 грудня 2015 р. № 1067
ТЕХНІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ
низьковольтного електричного обладнання
Загальна частина
1. Цей Технічний регламент встановлює вимоги стосовно захисту здоров’я та безпеки людей і свійських тварин та майна, яким повинно відповідати низьковольтне електричне обладнання (далі - електрообладнання) з метою надання його на ринку України.
Цей Технічний регламент розроблено на основі Директиви 2014/35/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 26 лютого 2014 р. про гармонізацію законодавства держав-членів стосовно надання на ринку електричного обладнання, призначеного для використання в певних межах напруги.
2. Дія цього Технічного регламенту поширюється на електрообладнання, призначене для використання за номінальної напруги від 50 до 1000 В змінного струму та від 75 до 1500 В постійного струму, крім обладнання та явищ, зазначених у додатку 1.
3. Терміни, що вживаються у цьому Технічному регламенті, мають таке значення:
введення в обіг - надання електрообладнання на ринку України в перший раз;
вилучення з обігу - будь-який захід, спрямований на запобігання наданню на ринку електрообладнання, що перебуває в ланцюгу постачання продукції;
виробник - будь-яка фізична чи юридична особа (резидент чи нерезидент України), яка виготовляє електрообладнання або доручає його розроблення чи виготовлення та реалізує це обладнання під своїм найменуванням або торговельною маркою (знаком для товарів і послуг);
( Абзац четвертий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 102 від 12.02.2020 )
відкликання - будь-який захід, спрямований на забезпечення повернення електрообладнання, яке вже було надане споживачу (користувачу);
гармонізований європейський стандарт - європейський стандарт, прийнятий на основі запиту Європейської Комісії для застосування законодавства Європейського Союзу щодо гармонізації;
( Абзац шостий пункту 3 в редакції Постанови КМ № 102 від 12.02.2020 )
знак відповідності технічним регламентам - маркування, за допомогою якого виробник вказує, що електрообладнання відповідає вимогам, які застосовуються до зазначеного електрообладнання та визначені в технічних регламентах, якими передбачене нанесення цього маркування;
імпортер - будь-яка фізична чи юридична особа - резидент України, яка вводить в обіг на ринку України електрообладнання походженням з іншої країни;
надання на ринку - будь-яке платне або безоплатне постачання електрообладнання для розповсюдження, споживання чи використання на ринку України в процесі здійснення господарської діяльності;
оцінка відповідності - процес доведення того, що цілі, пов’язані з безпечністю, що зазначені у пункті 4 цього Технічного регламенту та визначені в додатку 2, які стосуються електрообладнання, були виконані;
розповсюджувач - будь-яка інша, ніж виробник або імпортер, фізична чи юридична особа в ланцюгу постачання продукції, яка надає електрообладнання на ринку України;
суб’єкти господарювання - виробник, уповноважений представник, імпортер та розповсюджувач;
технічна специфікація - документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинно задовольняти електрообладнання;
уповноважений представник - будь-яка фізична чи юридична особа - резидент України, яка одержала від виробника письмове доручення діяти від його імені стосовно визначених у цьому дорученні завдань.
У цьому Технічному регламенті терміни "ризик", "технічний регламент" вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності"; термін "неналежне застосування знака відповідності технічним регламентам" - у значенні, наведеному в Законі України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції"; термін "ланцюг постачання продукції" - у значенні, наведеному в Законі України "Про загальну безпечність нехарчової продукції"; терміни "міжнародний стандарт", "національний стандарт" - у значенні, наведеному в Законі України "Про стандартизацію".
Надання на ринку та цілі, пов’язані з безпечністю
4. Електрообладнання може бути надано на ринку України тільки у разі, коли після виготовлення відповідно до належної інженерної практики з питань безпечності, що застосовується в Україні, воно не становить загрози здоров’ю та безпеці людей і свійських тварин або майну за умови належного монтажу, обслуговування та застосування за своїм призначенням.
Основні елементи цілей, пов’язаних з безпечністю, для електрообладнання зазначені в додатку 2.
Вільний рух
5. Надання на ринку електрообладнання, що відповідає вимогам цього Технічного регламенту, не може бути заборонено або обмежено стосовно тих аспектів, які охоплюються цим Технічним регламентом.
Постачання електричної енергії
6. Постачальники електричної енергії не можуть установлювати більш жорсткі вимоги щодо безпечності електрообладнання, ніж цілі, пов’язані з безпечністю, що зазначені у пункті 4 цього Технічного регламенту та визначені в додатку 2 (далі - цілі, пов’язані з безпечністю), стосовно приєднання до електричної мережі або постачання електричної енергії користувачам електрообладнання.
Обов’язки виробників
7. Виробники під час введення електрообладнання в обіг забезпечують, щоб воно було спроектоване та виготовлене відповідно до цілей, пов’язаних з безпечністю.
8. Виробники складають технічну документацію, визначену в додатку 3, та проводять процедуру оцінки відповідності, зазначену в додатку 3, або забезпечують її проведення.
( Абзац перший пункту 8 в редакції Постанови КМ № 533 від 04.07.2018 )
Якщо відповідність електрообладнання цілям, пов’язаним з безпечністю, була доведена зазначеною процедурою оцінки відповідності, виробники складають декларацію про відповідність і наносять знак відповідності технічним регламентам.
9. Виробники зберігають технічну документацію, зазначену в додатку 3, та декларацію про відповідність протягом 10 років після введення електрообладнання в обіг.
10. Виробники забезпечують застосування процедур, необхідних для підтримання відповідності серійного виробництва електрообладнання вимогам цього Технічного регламенту. Повинні враховуватися зміни в конструкції чи характеристиках продукції та зміни в національних стандартах, зазначених у пункті 34 цього Технічного регламенту, міжнародних або національних стандартах, зазначених у пунктах 35 і 36 цього Технічного регламенту, або інших технічних специфікаціях, шляхом посилання на які декларується відповідність електрообладнання.
У разі коли наведене буде визнано доцільним стосовно ризиків, які становить електрообладнання, виробники з метою захисту здоров’я та безпеки споживачів (користувачів) проводять вибіркові випробування зразків електрообладнання, що надане на ринку, розглядають звернення споживачів (користувачів), досліджують електрообладнання, що не відповідає вимогам цього Технічного регламенту, і випадки відкликання електрообладнання та за необхідності ведуть облік таких звернень, невідповідного електрообладнання і випадків відкликання, а також інформують розповсюджувачів про поточні результати такого моніторингу.
11. Виробники забезпечують, щоб на електрообладнанні, яке вони ввели в обіг, було зазначено тип, номер партії чи серійний номер або інший елемент, який дає змогу його ідентифікувати, а в разі, коли розмір або характер електрообладнання не дає змоги цього зробити, - щоб необхідна інформація була зазначена на його пакуванні або в документі, що супроводжує таке електрообладнання.
12. Виробники зазначають своє найменування, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу на електрообладнанні, а якщо це неможливо, - на його пакуванні чи в документі, що супроводжує таке електрообладнання. В адресі повинно зазначатися єдине місце, за яким можна зв’язатися з виробником. Контактні дані наводяться згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов.
13. Виробники забезпечують супроводження електрообладнання інструкціями та інформацією про безпечність, складеними згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов. Зазначені інструкції та інформація про безпечність, а також будь-яке маркування повинні бути чіткими, зрозумілими та дохідливими.
14. Виробники, які вважають або мають підстави вважати, що електрообладнання, яке вони ввели в обіг, не відповідає вимогам цього Технічного регламенту, негайно вживають обмежувальних (коригувальних) заходів, необхідних для приведення такого електрообладнання у відповідність з такими вимогами, вилучення його з обігу та/або його відкликання (залежно від обставин). Якщо зазначене електрообладнання становить ризик, виробники негайно повідомляють про це відповідному органу державного ринкового нагляду та подають йому детальні відомості, зокрема про невідповідність такого електрообладнання вимогам цього Технічного регламенту та будь-які вжиті обмежувальні (коригувальні) заходи.
15. На обґрунтований запит органу державного ринкового нагляду виробники надають йому інформацію та документацію (у паперовій або електронній формі), необхідну для демонстрування відповідності електрообладнання вимогам цього Технічного регламенту. На вимогу зазначеного органу державного ринкового нагляду виробники співпрацюють з ним стосовно будь-яких заходів, які вживаються для усунення ризиків, що становить введене ними в обіг електрообладнання.
Обов’язки уповноважених представників
16. Виробник може на підставі письмового доручення визначити уповноваженого представника.
Обов’язки, встановлені у пункті 7 цього Технічного регламенту, та обов’язок щодо складення технічної документації, встановлений у пункті 8 цього Технічного регламенту, не включаються до предмета доручення, одержаного уповноваженим представником.
17. Уповноважений представник виконує завдання, визначені в дорученні, одержаному від виробника. Доручення повинно давати змогу уповноваженому представнику виконувати як мінімум такі обов’язки:
зберігати декларацію про відповідність і технічну документацію для надання їх на запити органів державного ринкового нагляду протягом 10 років після введення електрообладнання в обіг;
на обґрунтований запит органу державного ринкового нагляду надавати такому органу інформацію та документацію, необхідну для демонстрування відповідності електрообладнання вимогам цього Технічного регламенту;
на вимогу органу державного ринкового нагляду співпрацювати з ним стосовно будь-яких заходів, які вживаються для усунення ризиків, що становить електрообладнання, на яке поширюється дія доручення, одержаного уповноваженим представником.
Обов’язки імпортерів
18. Імпортери вводять в обіг лише електрообладнання, яке відповідає вимогам цього Технічного регламенту.
19. Перед введенням електрообладнання в обіг імпортери пересвідчуються в тому, що виробник провів відповідну процедуру оцінки відповідності та склав технічну документацію, на це електрообладнання нанесено знак відповідності технічним регламентам, воно супроводжується необхідними документами, а також що виробник виконав вимоги, визначені у пунктах 11 і 12 цього Технічного регламенту.
Якщо імпортер вважає або має підстави вважати, що електрообладнання не відповідає цілям, пов’язаним з безпечністю, він не вводить таке електрообладнання в обіг до приведення його у відповідність з цими цілями. Якщо зазначене електрообладнання становить ризик, імпортер повідомляє про це виробнику та відповідному органу державного ринкового нагляду.
20. Імпортери зазначають своє найменування, зареєстроване комерційне найменування чи зареєстровану торговельну марку (знак для товарів і послуг) та контактну поштову адресу на електрообладнанні, а якщо це неможливо, - на його пакуванні чи в документі, що супроводжує таке електрообладнання. Контактні дані наводяться згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов.
21. Імпортери забезпечують супроводження електрообладнання інструкціями та інформацією про безпечність, складеними згідно з вимогами закону щодо порядку застосування мов.
22. Імпортери забезпечують, щоб умови зберігання чи транспортування електрообладнання, доки воно перебуває під їх відповідальністю, не ставили під загрозу його відповідність цілям, пов’язаним з безпечністю.
23. У разі коли буде визнано доцільним, зважаючи на ризики, які становить електрообладнання, імпортери з метою захисту здоров’я та безпеки споживачів (користувачів) проводять вибіркові випробування зразків електрообладнання, що надане на ринку, розглядають звернення споживачів (користувачів), досліджують електрообладнання, що не відповідає вимогам цього Технічного регламенту, і випадки відкликання електрообладнання та за необхідності ведуть облік таких звернень, невідповідного електрообладнання і випадків відкликання, а також інформують розповсюджувачів про поточні результати такого моніторингу.
24. Імпортери, які вважають або мають підстави вважати, що електрообладнання, яке вони ввели в обіг, не відповідає вимогам цього Технічного регламенту, негайно вживають обмежувальних (коригувальних) заходів, необхідних для приведення такого електрообладнання у відповідність з такими вимогами, вилучення його з обігу та/або його відкликання (залежно від обставин). Якщо зазначене електрообладнання становить ризик, імпортери негайно повідомляють про це відповідному органу державного ринкового нагляду та подають йому детальні відомості, зокрема про невідповідність такого електрообладнання вимогам цього Технічного регламенту та будь-які вжиті обмежувальні (коригувальні) заходи.
25. Імпортери протягом 10 років після введення електрообладнання в обіг зберігають копію декларації про відповідність для надання її на запити органів державного ринкового нагляду та забезпечують можливість надання таким органам за їх запитами доступу до технічної документації.
26. На обґрунтований запит органу державного ринкового нагляду імпортери надають йому інформацію та документацію (у паперовій або електронній формі), необхідну для демонстрування відповідності електрообладнання вимогам цього Технічного регламенту. На вимогу зазначеного органу державного ринкового нагляду імпортери співпрацюють з ним стосовно будь-яких заходів, які вживаються для усунення ризиків, що становить введене ними в обіг електрообладнання.
Обов’язки розповсюджувачів
27. Розповсюджувачі під час надання електрообладнання на ринку діють з належною увагою стосовно вимог цього Технічного регламенту.
28. Перед наданням електрообладнання на ринку розповсюджувачі перевіряють, що на таке електрообладнання нанесено знак відповідності технічним регламентам, воно супроводжується необхідними документами, а також інструкціями та інформацією про безпечність, складеними згідно з вимогами закону про порядок застосування мов, а також що виробник та імпортер виконали вимоги, визначені відповідно у пунктах 11, 12 і 20 цього Технічного регламенту.
Якщо розповсюджувач вважає або має підстави вважати, що електрообладнання не відповідає цілям, пов’язаним з безпечністю, він не надає таке електрообладнання на ринку до приведення його у відповідність з такими цілями. Якщо зазначене електрообладнання становить ризик, розповсюджувач повідомляє про це виробнику або імпортеру, а також відповідному органу державного ринкового нагляду.
29. Розповсюджувачі забезпечують, щоб умови зберігання чи транспортування електрообладнання, доки воно перебуває під їх відповідальністю, не ставили під загрозу його відповідність цілям, пов’язаним з безпечністю.
30. Розповсюджувачі, які вважають або мають підстави вважати, що електрообладнання, яке вони надали на ринку, не відповідає вимогам цього Технічного регламенту, пересвідчуються у вжитті обмежувальних (коригувальних) заходів, необхідних для приведення такого електрообладнання у відповідність з такими вимогами, вилучення його з обігу та/або його відкликання (залежно від обставин). Якщо зазначене електрообладнання становить ризик, розповсюджувачі негайно повідомляють про це відповідному органу державного ринкового нагляду та подають йому детальні відомості, зокрема про невідповідність такого електрообладнання вимогам цього Технічного регламенту та будь-які вжиті обмежувальні (коригувальні) заходи.
31. На обґрунтований запит органу державного ринкового нагляду розповсюджувачі надають йому інформацію та документацію (у паперовій або електронній формі), необхідну для демонстрування відповідності електрообладнання вимогам цього Технічного регламенту. На вимогу зазначеного органу державного ринкового нагляду розповсюджувачі співпрацюють з ним стосовно будь-яких заходів, які вживаються для усунення ризиків, що становить надане ними на ринку електрообладнання.
Випадки, в яких обов’язки виробників покладаються на імпортерів та розповсюджувачів
32. У разі коли імпортер або розповсюджувач вводить електрообладнання в обіг під своїм найменуванням чи торговельною маркою (знаком для товарів і послуг) чи модифікує вже введене в обіг електрообладнання в такий спосіб, що це може вплинути на його відповідність вимогам цього Технічного регламенту, він вважається виробником для цілей цього Технічного регламенту та повинен виконувати обов’язки виробника, встановлені у пунктах 7-15 цього Технічного регламенту.

................
Перейти до повного тексту