1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 693/2014 від 27.08.2014 )
Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики
На виконання Законів України "Про природні монополії" та "Про електроенергетику"
постановляю:
1. Утворити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.
2. Затвердити Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (додається).
3. Затвердити граничну чисельність працівників Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, у кількості 412 штатних одиниць.
4. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України В.ЯНУКОВИЧ
м. Київ, 23 листопада 2011 року
N 1059/2011
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 23 листопада 2011 року N 1059/2011
ПОЛОЖЕННЯ
про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики
1. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України.
НКРЕ є органом державного регулювання діяльності в енергетиці.
2. НКРЕ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями НКРЕ є:
державне регулювання діяльності суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання, що провадять діяльність на суміжних ринках, у сферах електроенергетики, теплопостачання в частині діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках із використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії (далі - сфера теплопостачання), на ринках природного газу, нафтового (попутного) газу, газу (метану) вугільних родовищ та газу сланцевих товщ (далі - природний газ), нафти та нафтопродуктів;
сприяння розвитку конкуренції у сфері виробництва і постачання електричної енергії, на ринку природного газу, а також створенню конкурентного середовища у сфері теплопостачання;
забезпечення проведення цінової і тарифної політики у сфері енергетики та нафтогазовому комплексі;
сприяння ефективному функціонуванню товарних ринків на основі збалансування інтересів держави, суб'єктів природних монополій та споживачів товарів (послуг), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій;
захист прав споживачів товарів (послуг) на ринку, що перебуває у стані природної монополії, та на суміжних ринках у сферах електроенергетики, теплопостачання та нафтогазовому комплексі.
4. НКРЕ відповідно до покладених на неї завдань:
1) бере участь у формуванні та забезпеченні реалізації єдиної державної політики у сфері функціонування ринків електричної енергії та в сфері теплопостачання, ринків природного газу, нафти та нафтопродуктів;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє та вносить у встановленому порядку пропозиції щодо вдосконалення законодавства;
3) подає Президенту України та Верховній Раді України щорічний звіт про результати своєї діяльності та оприлюднює його на веб-сайті НКРЕ;
4) здійснює ліцензування господарської діяльності у сферах електроенергетики, теплопостачання та нафтогазовому комплексі, видає ліцензії на право провадження діяльності з:
виробництва електричної енергії в обсягах, що перевищують рівень, установлений ліцензійними умовами;
комбінованого виробництва теплової та електричної енергії;
передачі та постачання електричної енергії;
виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії;
транспортування нафти, нафтопродуктів магістральним трубопроводом, транспортування природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ трубопроводами та їх розподілу;
постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим та нерегульованим тарифом;
зберігання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ в обсягах, що перевищують рівень, установлений ліцензійними умовами;
5) розробляє і затверджує:
інструкцію про порядок видачі ліцензій на право провадження господарської діяльності у сферах електроенергетики та теплопостачання;
умови та правила провадження ліцензованої діяльності (далі - ліцензійні умови);
порядки контролю за дотриманням ліцензійних умов;
порядки (методики) формування цін і тарифів на товари (послуги), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій та суб'єктами, що провадять діяльність на суміжних ринках у сферах електроенергетики, теплопостачання та нафтогазовому комплексі, та методології ціно-, тарифоутворення;
правила користування електричною енергією;
правила користування природним газом для юридичних осіб;
порядок відшкодування збитків внаслідок порушення Правил надання населенню послуг із газопостачання;
порядок формування інвестиційних програм;
правила приєднання когенераційних установок до електричних мереж;
порядок проведення аукціону щодо доступу до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України;
правила надання і погодження технічних умов на підключення до мереж (споруд) електро- та теплоенергетики;
порядок доступу до Єдиної газотранспортної системи України;
алгоритм розподілу коштів;
типові форми господарських договорів, у тому числі на:
- купівлю-продаж природного газу (між власниками та постачальниками природного газу);
- транспортування природного газу магістральними трубопроводами;
- зберігання (закачування, зберігання, відбір) природного газу;
- приєднання до газових мереж;
- розподіл природного газу;
- постачання природного газу за регульованим тарифом;
показники надійності та комерційної якості надання послуг суб'єктами природних монополій;
економічні коефіцієнти нормативних технологічних витрат електроенергії, а також критерії визначення класів споживачів електричної енергії, диференційованих за ступенями напруги;
6) установлює:
ціни (тарифи) на електричну енергію, тарифи на її передачу та постачання;
ціни на товарний природний газ власного видобутку для суб'єктів, визначених законом;
роздрібні ціни на природний газ, що використовується для потреб населення;
граничні рівні цін на природний газ для установ та організацій, що фінансуються з державного і місцевих бюджетів, для промислових споживачів та інших суб'єктів господарювання;
граничні рівні цін на природний газ для суб'єктів господарювання, які виробляють теплову енергію, у тому числі блочних (модульних) котелень, установлених на дахові та прибудованих (виходячи з обсягу природного газу, що використовується для виробництва та надання населенню і релігійним організаціям послуг з опалення та гарячого водопостачання, за умови ведення такими суб'єктами окремого приладового та бухгалтерського обліку тепла і гарячої води);
тарифи на транспортування природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ магістральними та розподільними трубопроводами;
тарифи на постачання природного газу та газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом;
тарифи на закачування, зберігання та відбір природного газу, газу (метану) вугільних родовищ;
тарифи на транспортування магістральними трубопроводами нафти, нафтопродуктів та аміаку;
тарифи на теплову енергію, що виробляється на теплоелектроцентралях, ТЕС, АЕС та когенераційних установках і установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії;
7) визначає умови, за яких дозволяється суб'єктам господарської діяльності провадити діяльність без ліцензій;
8) установлює для суб'єктів природних монополій вимоги щодо провадження ними господарської діяльності, яка не належить до сфери природних монополій, у разі якщо ця діяльність має вплив на ринок, що перебуває у стані природної монополії;
9) здійснює контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності;
10) здійснює безперешкодно перевірку дотримання ліцензійних умов;
11) вживає заходів щодо запобігання порушенням ліцензійних умов;
12) бере участь у регулюванні платіжно-розрахункових відносин на ринках електричної енергії та природного газу;
13) визначає умови доступу суб'єктів ринків електроенергії, природного газу, нафти та нафтопродуктів до товарів (послуг), що виробляються (надаються) суб'єктами природних монополій;
14) погоджує в межах своїх повноважень договір між членами оптового ринку електричної енергії та додатки до нього;
15) визначає ступінь кваліфікації споживачів природного газу;
16) установлює обмеження щодо суміщення видів діяльності відповідними суб'єктами ринків;
17) розглядає справи про порушення ліцензійних умов, а також справи про адміністративні правопорушення і за результатами розгляду приймає відповідні рішення у межах своєї компетенції;
18) передає до відповідних державних органів матеріали про виявлені факти порушення законодавства;
19) визначає відповідність ліквідації, реорганізації у формі злиття, приєднання, участі в об'єднаннях, а також придбання або відчуження більш як 25 відсотків часток (акцій, паїв) активів суб'єктів господарської діяльності в електроенергетиці і більш як 10 відсотків часток (акцій, паїв) активів суб'єктів господарської діяльності на ринку природного газу ліцензійним умовам провадження господарської діяльності;

................
Перейти до повного тексту