- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 серпня 2001 р. N 1058
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 923 від 13.08.2024 )
Про затвердження Типового статуту державної аварійно-рятувальної служби
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 313 від 11.03.2004
N 1607 від 30.11.2004 )
З метою удосконалення нормативно-правового регулювання діяльності аварійно-рятувальних служб Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Типовий статут державної аварійно-рятувальної служби (додається).
2. Рекомендувати органам місцевого самоврядування, громадським організаціям, а також керівникам підприємств, установ та організацій усіх форм власності під час затвердження статутів (положень) аварійно-рятувальних служб керуватися положеннями Типового статуту державної аварійно-рятувальної служби.
3. Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи внести проект постанови Кабінету Міністрів України щодо визначення переліку платних послуг, які надаються державними аварійно-рятувальними службами.
4. Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи разом з Міністерством фінансів та Міністерством економіки за погодженням з Державним комітетом з питань регуляторної політики та підприємництва і Антимонопольним комітетом визначити в місячний термін після затвердження переліку, передбаченого у пункті 3 цієї постанови, розміри плати за послуги, що надаються державними аварійно-рятувальними службами, та установити порядок її справляння.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 серпня 2001 р. N 1058
ТИПОВИЙ СТАТУТ
державної аварійно-рятувальної служби
Загальні положення
1. Державна аварійно-рятувальна служба (далі - служба) утворюється відповідним центральним органом виконавчої влади (далі - засновник).
2. Служба здійснює постійне та обов'язкове обслуговування на договірній основі потенційно небезпечних об'єктів і територій (далі - об'єкти і території), на яких існує небезпека виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру. Права та обов'язки сторін щодо здійснення такого обслуговування визначаються договорами.
( Абзац перший пункту 2 в редакції Постанови КМ
N 313 від 11.03.2004 )
Припинення службою обслуговування можливе у разі закриття об'єкта та ліквідації причин, які зумовлюють його небезпечність, що підтверджується актом спеціально утвореної міжвідомчої комісії.
3. Залучення служби до виконання аварійно-рятувальних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій державного і регіонального рівня здійснюється відповідно до законодавства, а за межами України - за рішеннями Кабінету Міністрів України на підставі міжнародних договорів.
4. Служба набуває статусу юридичної особи з дня її державної реєстрації у центральному органі виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.
Служба має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
5. Правові та соціальні гарантії особовому складу служби, сім'ям рятувальників, пенсіонерам з числа рятувальників, у тому числі інвалідам, забезпечуються згідно із законодавством.
Принципи і мета діяльності служби
6. Принципи діяльності служби є:
пріоритетність завдань, пов'язаних з рятуванням життя і охороною здоров'я людей та збереженням довкілля;
безумовне надання переваги забезпеченню раціональної та превентивної безпеки життєдіяльності населення;
обов'язковість своєчасної реалізації заходів, спрямованих на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і мінімізацію їх негативних наслідків;
ефективне і комплексне використання наявних сил і засобів, призначених для організації запобігання надзвичайним ситуаціям і реагування на них;
забезпечення комплексного обов'язкового аварійно-рятувального обслуговування об'єктів і територій, що знаходяться в зоні відповідальності служби;
взаємодія з іншими службами.
7. Метою діяльності служби є:
запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізація їх наслідків та захист населення і територій;
термінове реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, проведення аварійно-рятувальних робіт на об'єктах і територіях;
захист навколишнього природного середовища та локалізація зон впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час аварій та катастроф.
Права та обов'язки служби
8. Служба має право:
обстежувати об'єкти і території, що нею обслуговуються, з метою профілактики виникнення аварій та надзвичайних ситуацій;
подавати керівникам підприємств, установ та організацій, органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо поліпшення протиаварійного стану об'єктів і територій та усунення виявлених порушень вимог безпеки життєдіяльності працюючих і населення;
скасовувати власні погодження планів локалізації та ліквідації аварій (планів ліквідації аварій) або окремі їх позиції у разі невідповідності фактичному стану безпеки об'єкта чи території, вносити пропозиції центральному органу виконавчої влади з питань праці та соціальної політики;
використовувати в установленому порядку, у тому числі на договірних засадах, засоби зв'язку, транспорту та інші матеріально-технічні ресурси підприємств, установ та організацій для рятування людей і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, доставки особового складу і спеціального оснащення на постраждалі об'єкти і території;
залучати в установленому порядку необхідних спеціалістів, у тому числі з науково-дослідних установ та навчальних закладів, для надання консультацій щодо проведення аварійно-рятувальних робіт;
вимагати від осіб, які перебувають у зоні надзвичайної ситуації, додержання правил, запроваджених установленими заходами безпеки;
................Перейти до повного тексту