1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 16 вересня 2009 р. N 1057
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 1126 від 02.11.2011 )
Питання реалізації державної антикорупційної політики
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, що додається.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 31
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 вересня 2009 р. N 1057
ПОРЯДОК
проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів (далі - антикорупційна експертиза).
2. Антикорупційній експертизі підлягають проекти законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та центральних органів виконавчої влади (далі - проекти нормативно-правових актів).
3. Основні завдання антикорупційної експертизи полягають у визначенні наявності чи відсутності корупціогенних чинників, якими є сукупність норм, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень, та наданні рекомендацій стосовно їх усунення.
4. До проектів нормативно-правових актів з потенційно високим ступенем корупційних ризиків належать проекти, предметом регулювання яких, зокрема, є:
відносини, пов'язані з виконанням рішень, у тому числі індивідуального характеру, предметом яких є визначення прав, свобод, обов'язків людини і громадянина та способів їх реалізації;
управління об'єктами державної або комунальної власності, їх відчуження;
питання митної справи, податкової та фінансової політики;
установлення процедур аукціонів, тендерів стосовно відчуження чи закупівлі товарів, робіт і послуг;
використання бюджетних коштів;
питання інвестиційної та інноваційної діяльності;
надання пільг і переваг окремим суб'єктам господарювання;
встановлення повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, зокрема щодо самостійного визначення порядку (механізму, процедури) вирішення проблемних питань;
делегування повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування підприємствам та організаціям незалежно від форми власності;
надання адміністративних послуг органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами;
виконання контрольно-наглядових функцій органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами.
5. Антикорупційна експертиза проводиться Урядовим уповноваженим з питань антикорупційної політики (далі - Урядовий уповноважений).
Строк проведення антикорупційної експертизи не повинен перевищувати 15 днів після надходження проекту нормативно-правового акта до Урядового уповноваженого.
6. Антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів, що розробляються міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями і подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, проводиться з урахуванням вимог, установлених Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. N 950 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 54, ст. 2180; 2009 р., N 52, ст. 1789).
Під час подання проекту нормативно-правового акта на розгляд Кабінету Міністрів України головний розробник у пояснювальній записці зазначає про наявність або відсутність у проекті нормативно-правового акта правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
7. Антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів Президента України та тих, що розробляються народними депутатами України, а також проектів нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади проводиться відповідно до цього Порядку на підставі їх рішення.
Для проведення антикорупційної експертизи до проектів нормативно-правових актів, зазначених в абзаці першому цього пункту, головний розробник додає пояснювальну записку, в якій, зокрема, зазначаються мотиви проведення такої експертизи.
8. У разі коли проект нормативно-правового акта потребує вивчення додаткових документів, такі документи подаються Урядовому уповноваженому.
До проведення антикорупційної експертизи особливо складних проектів нормативно-правових актів Урядовий уповноважений має право залучати фахівців міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, експертів, науковців.
У такому разі Урядовий уповноважений може продовжити строк проведення антикорупційної експертизи на 10 днів.
9. Результати антикорупційної експертизи викладаються у висновку, який складається за формою згідно з додатком та доводиться до відома головного розробника.
Висновки до проектів нормативно-правових актів, зазначених в абзаці першому пункту 7 цього Порядку, надсилаються ініціатору звернення.
Результати антикорупційної експертизи підлягають обов'язковому розгляду під час прийняття рішення щодо відповідного нормативно-правового акта.
У разі наявності корупціогенних чинників рекомендації стосовно їх усунення, зазначені у висновку антикорупційної експертизи, є обов'язковими для розгляду головним розробником.
10. Результати антикорупційної експертизи за рішенням Кабінету Міністрів України оприлюднюються на Урядовому порталі протягом 15 днів після прийняття (схвалення) нормативно-правового акта, за винятком актів, які містять відомості з обмеженим доступом або становлять державну таємницю.
Додаток
до Порядку
ВИСНОВОК
антикорупційної експертизи
проекту ________________________________
(найменування проекту акта)
Проект акта розроблено ______________________________________
(найменування органу виконавчої влади)
Загальна характеристика норм проекту акта
Зазначається про належність проекту акта до проектів, що
містять корупційні ризики, дається загальна характеристика питань,
які регулює проект акта, стисло викладаються результати
громадської антикорупційної експертизи.
Антикорупційна оцінка
Зазначається докладний опис виявлених корупціогенних чинників
з посиланням на норми акта та нормативні приписи, дається оцінка
впливу.
Висновки
Зазначається чи містить проект акта корупціогенні чинники та
рекомендації з їх усунення або зменшення впливу, а також
рекомендації щодо доповнення проекту акта нормами стосовно
запобігання корупційним правопорушенням або його відхилення.
_________________________ ____________ ________________________
(Урядовий уповноважений (підпис) (ініціали та прізвище)
з питань антикорупційної
політики)
___ __________ 20__ р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 вересня 2009 р. N 1057
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
1. У Регламенті Кабінету Міністрів України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. N 950 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 54, ст. 2180; 2009 р., N 52, ст. 1789):
1) у пункті 2 параграфа 27 розділу 4:
абзац четвертий підпункту 1 після слів "Секретаріатом Кабінету Міністрів" доповнити словами "або стосовно яких є письмові пропозиції Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики про доцільність проведення антикорупційної експертизи";
доповнити підпунктом 5 такого змісту:
"5) приймає рішення про проведення антикорупційної експертизи проекту акта Кабінету Міністрів.";
2) у розділі 5:
пункт 1 параграфа 45 після слів "що потребує врегулювання" доповнити словами ", передбачає правила і процедури, які, зокрема, унеможливлювали б вчинення корупційних правопорушень";
у параграфі 53:
пункт 1 після слів "обов'язків громадян" доповнити словами ", а також проектів, які передбачають надання пільг, переваг окремим суб'єктам господарювання, делегування функцій, повноважень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, у тому числі організаціям недержавної форми власності";

................
Перейти до повного тексту