1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 грудня 2019 р. № 1050
Київ
Про затвердження Порядку реалізації товарів на митних аукціонах, редукціонах та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 219 від 17.03.2021 № 1121 від 27.10.2023 )
Відповідно до частини дев’ятої статті 243 Митного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок реалізації товарів на митних аукціонах, редукціонах, що додається.
2. Визначити державне підприємство "Прозорро.Продажі", що належить до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, відповідальним за забезпечення функціонування електронної торгової системи з реалізації товарів на митних аукціонах та редукціонах - адміністратором електронної торгової системи.
3. Внести до Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 р. № 1340 (Офіційний вісник України, 1998 р., № 34, ст. 1280; 2016 р., № 91, ст. 2967), зміни, що додаються.
4. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем'єр-міністр України

О.ГОНЧАРУК

Інд. 67


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 грудня 2019 р. № 1050
ПОРЯДОК
реалізації товарів на митних аукціонах, редукціонах
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації товарів на митних аукціонах, редукціонах.
2. Реалізація товарів на митних аукціонах та редукціонах здійснюється в електронній торговій системі.
3. Дія цього Порядку поширюється на товари, зазначені у частинах першій, четвертій - шостій статті 243 Митного кодексу України, вартість однієї облікової одиниці (або об’єднаних в один лот) яких перевищує 5 мінімальних розмірів заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року, а також транспортні засоби, повітряні, морські та річкові судна незалежно від їх вартості.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
4. Реалізація товарів, зазначених у частині другій статті 243 Митного кодексу України, здійснюється у порядку, встановленому законодавством про виконавче провадження.
5. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
адміністратор електронної торгової системи (далі - адміністратор електронної системи) - визначена Кабінетом Міністрів України юридична особа, відповідальна за функціонування електронної торгової системи та уповноважена на здійснення заходів із супроводження програмного і технічного забезпечення центральної бази даних електронної торгової системи, збереження та захисту даних, що містяться у ній, обслуговування такої системи, забезпечення безперебійності роботи та доступу користувачів до системи. Адміністратор електронної системи не може бути власником, засновником або пов’язаною особою з особою оператора електронного майданчика. Забороняється поєднання функцій адміністратора електронної системи та оператора електронного майданчика;
винагорода - сума коштів у розмірі 5 відсотків ціни продажу лота, що підлягає сплаті оператору електронного майданчика, яка сплачується переможцем електронного аукціону додатково до суми коштів, запропонованої ним за кожний придбаний лот;
гарантійний внесок - форма гарантії у вигляді грошового забезпечення у розмірі 5 відсотків стартової ціни лота, що вноситься особою, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, на рахунок оператора електронного майданчика для набуття статусу учасника електронного аукціону шляхом перерахування коштів на рахунок оператора електронного майданчика, з якого така особа має намір взяти участь в електронному аукціоні;
електронна торгова система - дворівнева інформаційно-телекомунікаційна система, що включає центральну базу даних та електронні майданчики, які взаємодіють з центральною базою даних через інтерфейс програмування додатків такої центральної бази даних. Електронна торгова система забезпечує можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією і документами в електронному вигляді, необхідними для проведення електронного аукціону в електронній формі. Забороняється поєднання функцій адміністратора електронної системи та оператора електронного майданчика в одній особі;
електронний аукціон - спосіб продажу товарів за допомогою електронної торгової системи через електронні майданчики у формі митного аукціону та/або редукціону;
електронний майданчик - апаратно-програмний комплекс, який функціонує в українському сегменті Інтернету, підключений до центральної бази даних та забезпечує замовнику електронного аукціону, особам, які бажають взяти участь в електронному аукціоні, учасникам можливість користуватися сервісами електронної торгової системи з автоматичним обміном інформацією щодо процесу проведення електронних аукціонів в електронній формі;
З метою забезпечення конкуренції, рівного доступу і недискримінації електронні майданчики, що не підключені до центральної бази даних, можуть бути підключені до центральної бази даних за результатами відбору та проведення тестування електронних майданчиків на відповідність вимогам електронної торгової системи, що визначається в порядку, затвердженому адміністратором електронної системи;
замовник електронного аукціону (далі - замовник) - митниця, в якій перебуває на обліку товар, що підлягає реалізації через електронну торгову систему, і яка уклала з оператором електронного майданчика договір про проведення електронного аукціону;
крок митного аукціону - мінімальна надбавка в розмірі 1 відсотка стартової ціни лота, на яку учасником у процесі аукціону або на етапі подання закритих цінових пропозицій може здійснюватися підвищення цінової пропозиції;
крок редукціону - знижка у розмірі 1 відсотка стартової ціни лота, на який у процесі редукціону автоматично і поступово здійснюється зниження ціни лота протягом періоду проведення електронного аукціону до моменту автоматичного здійснення останнього з визначених кроків або до моменту здійснення ставки учасником, а також мінімальна надбавка, на яку під час додаткового подання цінових пропозицій після здійснення ставки учасником може здійснюватися підвищення цінової пропозиції;
лот - одиниця товару, що виставляється для продажу, або товарна партія, що пропонується для продажу як одне ціле;
митний аукціон - вид електронного аукціону, який полягає в повторювальному процесі підвищення ціни лота шляхом подання учасниками (учасником) цінових пропозицій, що проводиться у три раунди в інтерактивному режимі реального часу;
( Абзац тринадцятий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
номер лота - унікальний номер, який формується під час розміщення оголошення про проведення електронного аукціону;
оператор електронного майданчика (далі - оператор) - юридична особа, зареєстрована в установленому законом порядку на території України, що має право на використання електронного майданчика, який підключено до електронної торгової системи;
особистий кабінет - складова частина електронної торгової системи, яка дозволяє учаснику електронного аукціону провадити діяльність у ній. Доступ до особистого кабінету здійснюється за допомогою особистих ідентифікаторів (логіну та пароля) учасника;
регламент електронної торгової системи - документ, що приймається адміністратором електронної системи, який регулює порядок взаємодії учасників електронних аукціонів та визначає режим функціонування електронної торгової системи;
редукціон - вид електронного аукціону, який полягає в покроковому зниженні ціни лота в процесі електронного аукціону з можливістю додаткового подання цінових пропозицій після здійснення ставки учасником;
реєстраційний внесок - плата за подання заяви на участь в електронному аукціоні у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для реєстрації особи, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, як учасника електронного аукціону;
стартова ціна лота - визначена замовником ціна лота, відображена в оголошенні про проведення електронного аукціону, з якої розпочинається електронний аукціон;
товарна партія - сукупність аналогічного чи подібного за якістю та найменуванням товару, який характеризується одноманітністю свого складу, способу застосування, походження та (або) прийнятий на зберігання за одним первинним обліковим документом;
учасник електронного аукціону - фізична або юридична особа (резидент або нерезидент) в особі уповноваженого представника, яка виявила намір взяти участь в електронному аукціоні, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, пройшла процедуру реєстрації для участі в аукціоні;
центральна база даних - сукупність технічних та програмних засобів у складі інтерфейсів програмування додатків, модулів аукціонів, допоміжних програмних сервісів та баз даних, що забезпечують можливість проведення процедури електронного аукціону в електронній формі та гарантують рівний доступ до інформації учасникам електронного аукціону в електронній формі. Поточна використовувана версія програмного коду всіх складових центральної бази даних є відкритою та загальнодоступною.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Митному кодексі України.
6. Створення та опрацювання електронних документів в електронній торговій системі здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.
7. Реалізація товарів з використанням електронної торгової системи здійснюється на підставі договору між замовником та оператором на проведення електронного аукціону.
8. Адміністратор електронної системи забезпечує:
безперебійне функціонування електронної торгової системи;
надання доступу оператору до електронної торгової системи відповідно до умов укладеного з ним договору;
постійний та відкритий доступ до електронної торгової системи;
створення унікального гіперпосилання для кожного учасника електронного аукціону;
захист інформації відповідно до вимог нормативних документів з технічного захисту інформації;
збереження даних, що містяться в електронній торговій системі.
9. Замовник забезпечує:
укладення договору з оператором;
прийняття рішення про реалізацію товарів на митному аукціоні, редукціоні;
надсилання оператору заявки на проведення електронного аукціону;
можливість учаснику електронного аукціону особисто ознайомитися з лотом;
видачу товару переможцю електронного аукціону.
10. Оператор забезпечує:
дотримання законодавства про захист персональних даних;
розміщення в електронній торговій системі оголошення про проведення електронного аукціону;
обов’язкове інформування учасника/учасників електронного аукціону про внесення замовником змін до оголошення про проведення електронного аукціону;
реєстрацію учасників електронного аукціону та можливість подання ними заявок на участь в електронному аукціоні;
функціонування електронного майданчика у цілодобовому режимі, постійний доступ до нього учасників електронного аукціону та інших користувачів Інтернету;
надання консультаційної підтримки з питань, пов’язаних із функціонуванням електронного майданчика, за допомогою телефонного зв’язку та електронної пошти в робочі дні з 9 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин.
( Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
11. Право на винагороду з організації електронного аукціону отримують:
оператор, який розмістив оголошення про проведення електронного аукціону;
оператор, на майданчику якого реалізовано товар.
Умови розподілу винагороди визначаються регламентом електронної торгової системи, затвердженим адміністратором електронної системи.
12. Реалізація товару на електронному аукціоні проводиться без фактичної передачі товару оператору. Зберігання товару забезпечується замовником, якщо інше не передбачено у договорі між ним та оператором.
Підготовка до проведення електронного аукціону
13. Проведення електронних аукціонів відбувається за кожним окремим лотом за рішенням комісії, утвореної замовником відповідно до пункту 7 Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 р. № 1340 (Офіційний вісник України, 1998 р., № 34, ст. 1280).
( Пункт 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
14. Рішення комісії приймаються простою більшістю голосів, підписуються присутніми на засіданні членами комісії та затверджуються керівником чи заступником керівника відповідної митниці (згідно з розподілом обов’язків). У разі коли голоси розділилися порівну, вирішальним є голос голови комісії.
( Пункт 14 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
15. На підставі прийнятого комісією рішення готується заявка на проведення електронного аукціону, яка підписується головою комісії та надсилається оператору для публікації інформації з неї в електронній торговій системі у формі оголошення про проведення електронного аукціону.
Заявка на проведення електронного аукціону обов’язково повинна містити:
інформацію про замовника;
( Пункт 15 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
вид електронного аукціону;
( Абзац четвертий пункту 15 в редакції Постанови КМ № 219 від 17.03.2021 )
назву та характеристики товару, наявність дефектів, фотографічні зображення, інформацію про технічну документацію, місцезнаходження;
стартову ціну лота на кожному з електронних аукціонів, яка визначається відповідно до частини дев’ятої статті 243 Митного кодексу України;
( Абзац сьомий пункту 15 виключено на підставі Постанови КМ № 219 від 17.03.2021 )
мінімальну ціну лота на редукціоні;
контактні дані посадової особи замовника, уповноваженої на демонстрацію лота.
( Абзац десятий пункту 15 виключено на підставі Постанови КМ № 219 від 17.03.2021 )
Оператор формує оголошення про проведення електронного аукціону, в якому, крім інформації із заявки на проведення електронного аукціону, обов’язково зазначає:
( Пункт 15 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
дату опублікування оголошення;
( Пункт 15 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
дату проведення електронного аукціону;
( Пункт 15 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
розмір кроку електронного аукціону;
( Пункт 15 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
розмір реєстраційного та гарантійного внесків, реквізити рахунків оператора та строки їх сплати;
( Пункт 15 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
інформацію про винагороду оператора;
( Пункт 15 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
умови реєстрації для участі в електронному аукціоні;
( Пункт 15 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
кінцевий строк прийняття заяв про участь в електронному аукціоні;
( Пункт 15 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
інші умови (за наявності).
( Пункт 15 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
16. Порядок функціонування електронної торгової системи, проведення електронних аукціонів, дискваліфікації учасників, взаємодії адміністратора електронної системи, замовника, операторів електронних майданчиків визначається адміністратором електронної системи у регламенті електронної торгової системи.
17. Оприлюднення в електронній торговій системі оголошення про проведення першого митного аукціону або редукціону здійснюється оператором не пізніше ніж на третій робочий день з моменту отримання заявки на проведення електронного аукціону від замовника. Після оприлюднення в електронній торговій системі оголошення про проведення електронного аукціону оператор у цей самий день інформує про зазначене замовника з наданням йому посилання на веб-сторінку відповідного електронного аукціону для подальшого розміщення замовником інформації про реалізацію товарів на електронному аукціоні на офіційному веб-сайті Держмитслужби.
( Пункт 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
18. На підставі прийнятого замовником рішення оператор може виправити технічні помилки в оголошенні про проведення електронного аукціону протягом 48 годин з часу здійснення його оприлюднення в електронній торговій системі.
19. Перший митний аукціон або редукціон проводиться через 15 календарних днів після оприлюднення оголошення про його проведення.
У разі коли останній день припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, днем проведення електронного аукціону є перший після нього робочий день.
20. Перший митний аукціон або редукціон щодо товарів, які швидко псуються або мають обмежений строк зберігання, проводиться у найближчий робочий день, встановлення якого підтримується програмними засобами електронної торгової системи, після оприлюднення оголошення про його проведення.
( Абзац перший пункту 20 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
Ознайомлення з лотом, що підлягає реалізації на електронному аукціоні, здійснюється за фотоматеріалами, розміщеними в оголошенні про проведення електронного аукціону. За потреби учасник має право особисто ознайомитися із предметом лота, який виставлено на електронний аукціон. Ознайомлення з лотом, його демонстрація забезпечуються замовником за встановленим ним графіком. За зверненням замовника оператор надає список осіб, які виконали вимоги щодо реєстрації та подачі заявки на участь в електронному аукціоні за лотом, щодо якого висловлено прохання стосовно особистого ознайомлення.
( Абзац другий пункту 20 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 219 від 17.03.2021 )
Участь в електронному аукціоні
21. Заявки на участь в митному аукціоні приймаються з моменту оприлюднення в електронній торговій системі оголошення про проведення електронного аукціону та до 20 години робочого дня, що передує дню проведення електронного аукціону. Кінцевий строк подання заявки на участь в редукціоні встановлюється електронною торговою системою для кожного редукціону окремо з 16 години 15 хвилин до 16 години 45 хвилин дня його проведення. Заявки, подані після завершення цього строку, оператором не приймаються.
22. Особи, які мають намір взяти участь в електронному аукціоні, сплачують реєстраційний та гарантійний внески на рахунок оператора, послугами якого вони користуються для участі в аукціоні.
23. Реєстраційний та гарантійний внески для участі в митному аукціоні вважаються сплаченими з моменту їх зарахування на банківський рахунок оператора, але не пізніше ніж за одну годину до закінчення кінцевого строку прийняття заявок на участь в електронному аукціоні. Реєстраційний та гарантійний внески, зараховані на банківський рахунок оператора менше ніж за одну годину до закінчення кінцевого строку прийняття заявок на участь в електронному аукціоні, не вважаються вчасно сплаченими та підлягають поверненню особі, від якої вони були отримані, протягом одного робочого дня з моменту їх зарахування на рахунок такого оператора.
24. Реєстраційний та гарантійний внески для участі в редукціоні вважаються сплаченими з моменту їх зарахування на банківський рахунок оператора не пізніше 16 години дня проведення редукціону. Реєстраційний та гарантійні внески, зараховані на банківський рахунок оператора пізніше 16 години дня проведення редукціону, не вважаються вчасно сплаченими та підлягають поверненню особі, від якої вони були отримані, протягом одного робочого дня з моменту їх зарахування на рахунок такого оператора.
25. Оператор зобов’язаний поінформувати особу, яка має намір взяти участь в митному аукціоні, про зарахування на банківський рахунок оператора гарантійного та реєстраційного внесків протягом однієї години з моменту їх зарахування.
26. Оператор інформує особу, яка має намір взяти участь в редукціоні, про набуття нею статусу учасника та права участі в електронному аукціоні протягом 15 хвилин з моменту зарахування сплачених такою особою гарантійного та реєстраційного внесків на банківський рахунок оператора.
27. Особа, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, подає відповідну заявку на участь в електронному аукціоні шляхом заповнення електронної форми.
28. Заявка на участь у митному аукціоні, яка повинна містити закриту цінову пропозицію, подається учасником в електронній торговій системі за кожним лотом окремо.

................
Перейти до повного тексту