1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 25 грудня 2013 р. № 1046-р
Київ
Про внесення змін до Концепції розвитку Державної інформаційної системи реєстраційного обліку фізичних осіб та їх документування
Внести до Концепції розвитку Державної інформаційної системи реєстраційного обліку фізичних осіб та їх документування , схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 червня 2009 р. № 711 (Офіційний вісник України, 2009 р., № 48, ст. 1628, № 59, ст. 2073; 2010 р., № 51, ст. 1696; 2011 р., № 80, ст. 2947, № 91, ст. 3301; 2012 р., № 58, ст. 2344), зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 25 грудня 2013 р. № 1046-р
ЗМІНИ,
що вносяться до Концепції розвитку Державної інформаційної системи реєстраційного обліку фізичних осіб та їх документування ( 711-2009-р )
1. У розділі "Проблема, на розв’язання якої спрямована Концепція":
1) перше речення абзацу п’ятого після слів "забезпечення ефективного державного управління" доповнити словами ", реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг, вчинення консульських дій";
2) доповнити розділ після абзацу п’ятого новими абзацами такого змісту:
"У м. Брюсселі 22 листопада 2010 р. на саміті Україна - Європейський Союз схвалено План дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України .
З метою запровадження безвізового режиму короткострокових поїздок громадян України до держав - членів Європейського Союзу Указом Президента України від 22 квітня 2011 р. № 494 затверджено Національний план з виконання Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України.
Верховною Радою України прийнято Закон України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" , який визначає правові та організаційні засади створення і функціонування Єдиного державного демографічного реєстру та видачі документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, а також права та обов’язки осіб, на ім’я яких видані такі документи.
Верховною Радою України прийнято Закон України "Про адміністративні послуги" , який визначає правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг.".
У зв’язку з цим абзаци шостий і сьомий вважати відповідно абзацами десятим і одинадцятим;
3) в абзаці десятому слова "подальше формування через неї державного інформаційного ресурсу реєстраційного обліку фізичних осіб" і "посвідчують особу та підтверджують громадянство України" замінити відповідно словами "забезпечення на її базі функціонування інфраструктури Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Реєстр)" та "підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус";
4) абзац одинадцятий виключити.
2. Розділи "Мета створення ДІС", "Шляхи і засоби розв’язання проблеми" і "Структура, склад і функції ДІС" викласти в такій редакції:
"Мета створення ДІС
Метою створення ДІС є:
підвищення якості та оперативності ведення реєстраційного обліку фізичних осіб на основі новітніх інформаційних технологій та із забезпеченням дотримання гарантованих Конституцією України свободи пересування і вільного вибору місця проживання, заборони втручання в особисте та сімейне життя, інших прав і свобод людини та громадянина;
застосування засобів ДІС для забезпечення функціонування Реєстру;
забезпечення надання адміністративних послуг та вчинення консульських дій, що стосуються оформлення та видачі фізичній особі документів із застосуванням засобів ДІС;
надання в установленому законодавством порядку органам державної влади, органам місцевого самоврядування, органам військового управління, установам та іншим суб’єктам відносин у межах їх компетенції актуальної і достовірної інформації про фізичних осіб для підвищення ефективності державного управління і перспективного планування, проведення моніторингу та аналізу динаміки міграційних процесів, забезпечення прав і свобод людини і громадянина, надання адміністративних послуг та вчинення консульських дій;
узгодження дій ДМС та центральних органів виконавчої влади, які формують ДІС (далі - суб’єкти формування ДІС), пов’язаних з веденням реєстраційного обліку фізичних осіб та їх документуванням;
забезпечення функціонування інформаційної системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у частині надання доступу до баз даних ДІС на безоплатній основі уповноваженим суб’єктам, на яких у визначеному законом порядку покладено завдання з надання адміністративних послуг чи вчинення консульських дій, якщо інше не передбачено законом;
упровадження міжнародних стандартів щодо форматів біометричних даних і даних у цифровому вигляді для ідентифікації пред’явників документів;
сприяння забезпеченню виконання міжнародних зобов’язань України щодо боротьби з тероризмом, незаконною міграцією і міжнародною організованою злочинністю;
забезпечення зберігання та захисту інформації, отриманої в результаті надання адміністративних послуг чи вчинення консульських дій.
Забезпечення функціонування ДІС потребує вжиття заходів до формування відповідної нормативно-правової бази.
Створення ДІС дасть змогу забезпечити виконання таких завдань:
обробку інформації про фізичних осіб відповідно до законодавства;
оформлення, видачу, обмін, переоформлення, продовження строку дії, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсними та знищення документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, із застосуванням засобів ДІС та використанням бланків документів, у тому числі тих, які використовуються для в’їзду/виїзду з території України, що виготовляються відповідно до вимог Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО), державних (національних) та міжнародних стандартів і мають ступінь захисту, яка унеможливлює їх підроблення;
застосування інфраструктури відкритих ключів (Public Key Infrastructure, PKI) та надійних засобів електронного цифрового підпису для забезпечення конфіденційності, цілісності та доступності персональних і біометричних даних, параметрів та іншої інформації про фізичну особу, що внесені до безконтактного електронного носія;
забезпечення функціонування Реєстру на базі ДІС;
подання відомостей про фізичних осіб органам ведення Державного реєстру виборців для періодичного поновлення персональних даних, внесених до зазначеного Реєстру;
персоналізація документів відповідно до міжнародних стандартів.
Шляхи і засоби розв’язання проблеми
Здійснення комплексу організаційних, нормативно-правових, технічних, програмних, інших заходів, застосування засобів забезпечення проведення реєстраційного обліку фізичних осіб та їх документування сприятимуть координації діяльності та злагодженій роботі заінтересованих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, а також дадуть можливість із застосуванням засобів ДІС проводити моніторинг та аналіз динаміки міграційних і демографічних процесів, інформаційно-аналітичне забезпечення державного управління у правовій і соціальній сфері.
Заходи з реалізації Концепції, що стосуються сфери інформатизації, виконуються як складові Національної програми інформатизації.
Запровадження новітніх технологій виготовлення документів, а також використання обладнання для їх машинної обробки дадуть можливість забезпечити оперативне здійснення повної ідентифікації фізичної особи, належний захист документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи від підроблення та їх незаконного використання, а також задовольнити потреби фізичних осіб у своєчасному оформленні та отриманні документів.
Виготовлення, видача та облік документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, здійснюються із застосуванням засобів ДІС відповідно до встановленого законодавством порядку за зразками таких документів.
З метою застосування біометричних технологій для ідентифікації фізичних осіб у ДІС необхідно забезпечити підтримку процедур і операцій біометричної верифікації та ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства відповідно до вимог державних (національних) та міжнародних стандартів, вимог IКAO та законодавства України у сфері захисту інформації, яка базується на принципах:

................
Перейти до повного тексту