1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 листопада 2019 р. № 1038
Київ
Про запровадження системи управління та контролю за виконанням Угоди про фінансування Дунайської транснаціональної програми (Interreg V-B Danube - CCI 2014TC16M6TN001)
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 702 від 07.07.2021 )
З метою виконання зобов’язань України, що випливають з положень Угоди про фінансування Дунайської транснаціональної програми (Interreg V-В Danube - CCI 2014TC16M6TN001), яка підписана 7 і 8 грудня 2017 р. у м. Брюсселі та 15 грудня 2017 р. у м. Будапешті і ратифікована Законом України від 19 вересня 2018 р. № 2554-VIII, та визначення механізму їх виконання Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок функціонування системи управління та контролю за виконанням Угоди про фінансування Дунайської транснаціональної програми(Interreg V-В Danube - CCI 2014TC16M6TN001), що додається.
2. Взяти до відома, що функції виконує:
Національного контактного пункту Дунайської транснаціональної програми (Interreg V-В Danube - CCI 2014TC16M6TN001) - Міністерство розвитку громад та територій;
Національного органу контролю за реалізацією Дунайської транснаціональної програми (Interreg V-В Danube - CCI 2014TC16M6TN001) - Державна аудиторська служба;
представника України в Групі аудиторів Дунайської транснаціональної програми (Interreg V-В Danube - CCI 2014TC16M6TN001) та органу, що відповідальний за здійснення аудиту, - Рахункова палата (за згодою).
3. Міністерству розвитку громад та територій, Державній аудиторській службі забезпечити у місячний строк з дня набрання чинності цією постановою функціонування структурних підрозділів, відповідальних за виконання Угоди про фінансування Дунайської транснаціональної програми (Interreg V-В Danube - CCI 2014TC16M6TN001).
Прем'єр-міністр України О.ГОНЧАРУК
Інд. 55
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 листопада 2019 р. № 1038
ПОРЯДОК
функціонування системи управління та контролю за виконанням Угоди про фінансування Дунайської транснаціональної програми (Interreg V-B Danube - CCI 2014TC16M6TN001)
1. Цей Порядок визначає механізм функціонування системи управління та контролю за виконанням Угоди про фінансування Дунайської транснаціональної програми (Interreg V-B Danube - CCI 2014TC16M6TN001) (далі - Угода).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
бенефіціар (партнер) проекту - юридична особа - резидент, яка отримує кошти ЄС для забезпечення реалізації проекту Програми відповідно до угоди про партнерство;
бенефіціар технічної допомоги - Мінрегіон, який виконує функції Національного контактного пункту Дунайської транснаціональної програми (Interreg V-B Danube - CCI 2014TC16M6TN001) (далі - Програма);
відповідальний контролер - посадова особа Держаудитслужби, уповноважена на проведення перевірок здійснених витрат (контролю першого рівня), які задекларовані бенефіціаром (партнером) проекту, бенефіціаром технічної допомоги в електронній моніторинговій системі, що охоплюють адміністративні, фінансові, технічні та фізичні аспекти операцій, здійснених в рамках реалізації проектів Програми;
головний бенефіціар (головний партнер) проекту - юридична особа - нерезидент, розташована в одній з країн - членів ЄС, яка бере участь у виконанні Програмі;
Група аудиторів - уповноважені представники кожної з країн - учасниць Програми, які допомагають Органу аудиту провадити свою діяльність;
електронна моніторингова система - система електронного обміну даними, що використовується для запису та зберігання в комп’ютеризованому вигляді даних про кожну операцію, необхідну для проведення моніторингу, оцінки, фінансового управління, перевірки та аудиту проектів Програми, включаючи дані щодо окремих учасників операцій;
заявка на відшкодування коштів (витрат) - документ, який головний бенефіціар (головний партнер) проекту надає Керівному органу та Спільному секретаріату з вимогою відшкодувати внески Європейського фонду регіонального розвитку, Інструменту передвступної допомоги та Європейського інструменту сусідства на компенсацію витрат, здійснених бенефіціарами (партнерами) проекту протягом певного звітного періоду та підтверджених відповідальним контролером;
звіт про хід реалізації проекту - інформація, що регулярно подається головним бенефіціаром (головним партнером) проекту Керівному органу та Спільному секретаріату для оновлення відомостей про хід реалізації проекту, а також для обґрунтування тих витрат, що зазначені у заявці на відшкодування коштів (витрат), поданої разом із зазначеною інформацією;
Керівний орган та Спільний секретаріат - інтегрована в єдиний структурний підрозділ при Міністерстві національної економіки Угорщини та Міністерстві фінансів Угорщини функціонально незалежна установа, що відповідає за виконання Програми та виконує функції, передбачені статтею 125 Регламенту Європейського Парламенту і Ради від 17 грудня 2013 р. № 1303/2013 та статтею 23 Регламенту Європейського Парламенту і Ради від 17 грудня 2013 р. (ЄС) № 1299/2013;
кошти ЄС - кошти, що надаються на безоплатній та безповоротній основі ЄС головному бенефіціару (головному партнеру проекту), бенефіціару (партнеру) проекту, бенефіціару технічної допомоги для виконання Програми;
місцеві органи виконавчої влади - місцеві держадміністрації та інші місцеві органи виконавчої влади, на території яких реалізуються проекти Програми;
Національний контактний пункт - центральний орган виконавчої влади, який відповідає за загальну координацію участі України у виконанні Програми, ефективне функціонування системи управління та контролю, а також взаємодію з Керівним органом та Спільним секретаріатом для доповнення їх транснаціональної діяльності, зокрема шляхом співробітництва з іншими органами управління Програмою та залучення заінтересованих сторін національного та транснаціонального рівня;
Національний орган контролю - центральний орган виконавчої влади, який відповідає за здійснення відповідальними контролерами в електронній моніторинговій системі контролю та перевірок витрат у рамках реалізації проектів Програми;
невідповідність (порушення) - будь-яке порушення вимог законодавства ЄС або України, що стосується його застосування, яке виникає внаслідок дій або бездіяльності суб’єкта господарської діяльності, який бере участь у здійсненні допомоги Європейського фонду регіонального розвитку та Європейського інструменту сусідства, і має або буде мати негативний вплив на бюджет ЄС як внесення невиправданої видаткової статті до такого бюджету;
Орган аудиту - Генеральний директорат з питань аудиту використання європейських фінансових фондів, що здійснює функції, передбачені статтею 127 Регламенту Європейського Парламенту і Ради від 17 грудня 2013 р. № 1303/2013 та частиною першою статті 25 Регламенту Європейського Парламенту і Ради від 17 грудня 2013 р. (ЄС) № 1299/2013, зокрема проведення аудиту систем управління та контролю за відповідною вибіркою операцій та річних рахунків;
Орган сертифікації - Угорське державне казначейство, що здійснює функції, передбачені статтею 24 Регламенту Європейського Парламенту і Ради від 17 грудня 2013 р. (ЄС) № 1299/2013, зокрема складення та подання до Європейської Комісії завірених звітів про витрати і заявки на оплату, а також отримання від неї платежів для відшкодування витрат бенефіціарам;
партнерський звіт - стандартна форма звітування, що використовується кожним бенефіціаром (партнером) проекту для надання належної інформації для відповідального контролера та головного бенефіціара (головного партнера) проекту щодо діяльності та ходу фінансування його частини проекту;
перевірка здійснених витрат - процес перевірки відповідальними контролерами конкретних аспектів витрат на реалізацію проекту, задекларованих бенефіціарами (партнерами) проектів, бенефіціаром технічної допомоги;
представник України в Групі аудиторів - Рахункова палата (за згодою), яка є членом Групи аудиторів і бере участь в проведенні оцінки національної частини системи управління та контролю, вибіркових аудитів витрат за проектами і річної звітності за Програмою, а також допомагає Органу аудиту у проведені аудитів та перевірок систем управління та контролю, операцій за відповідною вибіркою та річних рахунків;
сертифікат контролю першого рівня - документ, виданий відповідальним контролером бенефіціару (партнеру) проекту, бенефіціару технічної допомоги, в якому визначена сума підтверджених витрат за відповідний звітний період та який підтверджує законність і правильність здійснених бенефіціаром (партнером) проекту, бенефіціаром технічної допомоги витрат відповідно до правил ЄС, правил на програмному та національному рівні;
система управління та контролю - система прав та обов’язків державних органів України та інших учасників Програми, що виникають під час її виконання та регулюються цим Порядком, відповідними документами органів управління Програмою, Угодою та іншими міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
угода про партнерство - угода, укладена між головним бенефіціаром (головним партнером) проекту та бенефіціаром (партнером) проекту/бенефіціарами (партнерами) проектів про спільну реалізацію проекту у рамках Програми;
угода про технічну допомогу - угода, укладена між бенефіціаром технічної допомоги і Керівним органом та Спільним секретаріатом з метою виконання Програми.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Угоді.
3. Основними завданнями Національного контактного пункту є координація участі України у виконанні Програми.
Національний контактний пункт відповідно до основних завдань здійснює:
співпрацю з Керівним органом та Спільним секретаріатом, Моніторинговим комітетом, національними контактними пунктами інших країн - учасниць Програми, робочими органами (установами) Програми та іншими заінтересованими сторонами на національному та транснаціональному рівні з метою сприяння ефективному управлінню Програмою;
надання у межах своїх повноважень допомоги Керівному органу та Спільному секретаріату, іншим органам управління Програмою у здійсненні їх функцій в Україні, зокрема шляхом надання інформації щодо виконання Програми в Україні та досягнення очікуваних цілей і результатів;
координацію співробітництва Держаудитслужби та Рахункової палати з Керівним органом та Спільним секретаріатом, іншими органами управління Програмою у рамках її виконання;
у межах повноважень заходи щодо запобігання, виявлення та усунення невідповідностей (порушень), що виникають під час реалізації проектів та виконання Програми;
співпрацю з центральним органом виконавчої влади, який здійснює функції Національного контактного пункту з організації взаємодії з Європейським управлінням з питань запобігання зловживанням та шахрайству (OLAF) та Європейським судом аудиторів (ЄСА) з питань виконання розділу VI "Фінансове співробітництво та положення щодо боротьби із шахрайством" Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, та додатків до нього;
( Абзац сьомий пункту 3 в редакції Постанови КМ № 702 від 07.07.2021 )
інформування Керівного органу та Спільного секретаріату, Органу сертифікації, Органу аудиту та представника України у Групі аудиторів про підозру у шахрайстві та у разі виявлення невідповідностей (порушень) у рамках реалізації проектів та виконання Програми;
сприяння (у разі потреби) у межах повноважень Керівному органу та Спільному секретаріату, іншим уповноваженим органам і установам на національному та транснаціональному рівні у поверненні (відшкодуванні) неналежно витрачених коштів ЄС бенефіціарами (партнерами) проекту, бенефіціаром технічної допомоги;
співробітництво з Держаудитслужбою з питань організації проведення перевірок здійснених витрат у рамках виконання Програми;
координацію та моніторинг реалізації проектів у рамках Програми на території України;
надання у межах повноважень на запити Керівного органу та Спільного секретаріату, інших органів управління Програмою інформації щодо застосування законодавства України, зокрема у сферах оподаткування, бухгалтерського обліку та аудиту, оплати праці;
сприяння Керівному органу та Спільному секретаріату у проведенні навчань та тренінгів для відповідальних контролерів, зокрема щодо роз’яснення правил звітності, реалізації проектів, перевірки витрат, задекларованих головним бенефіціаром (головним партнером) проекту, бенефіціаром (партнером) проекту, а також правил та процедур підтвердження витрат за проектами в рамках Програми;

................
Перейти до повного тексту