1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 21 листопада 2018 р. № 1026
Київ
Про затвердження Положення про санаторну школу
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 586 від 01.06.2020 № 853 від 02.09.2020 № 843 від 04.08.2021 )
Відповідно до частини другої статті 9 Закону України "Про загальну середню освіту" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Положення про санаторну школу, що додається.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 21 листопада 2018 р. № 1026
ПОЛОЖЕННЯ
про санаторну школу
Загальна частина
1. Санаторна школа є закладом загальної середньої освіти з відповідним профілем для дітей, що потребують тривалого лікування, який забезпечує здобуття загальної середньої освіти та відновлення і зміцнення здоров’я учнів (вихованців), а також надання їм медичної допомоги.
Дія цього Положення поширюється на всі санаторні школи незалежно від їх профілю, форми власності та підпорядкування.
2. Санаторна школа у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", іншими законодавчими актами України, цим Положенням і власним статутом.
3. Санаторна школа є юридичною особою та діє на підставі статуту, що затверджується засновником (засновниками).
4. Санаторна школа може мати статус державної, комунальної, приватної чи корпоративної.
Засновниками санаторної школи можуть бути:
державної - орган державної влади від імені держави;
комунальної - відповідна рада від імені територіальної громади;
приватної - фізична та/або юридична особа;
корпоративної - кілька суб’єктів різних форм власності на засадах державно-приватного партнерства.
5. Санаторна школа провадить освітню діяльність на певному рівні загальної середньої освіти та господарську діяльність з медичної практики на підставі відповідної ліцензії.
6. Державні та комунальні санаторні школи можуть надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджено Кабінетом Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 67, ст. 2410). Засновник (засновники) санаторної школи може (можуть) затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до зазначеного переліку.
7. Діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, в санаторній школі перебувають на повному державному утриманні.
8. Здобуття загальної середньої освіти та отримання медичної допомоги в санаторній школі для учнів (вихованців) здійснюється безоплатно за рахунок державного та місцевих бюджетів, коштів засновника (засновників), інших джерел, не заборонених законодавством.
Профілі санаторних шкіл та їх структура
9. Профіль санаторної школи визначається з урахуванням необхідності лікування відповідних захворювань:
1) для дітей з психоневрологічними захворюваннями;
2) для дітей, хворих на сколіоз;
3) для дітей із захворюваннями серцево-судинної системи;
4) для дітей з хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання;
5) для дітей з хронічними неспецифічними захворюваннями органів травлення;
6) для дітей, хворих на цукровий діабет;
7) для дітей з малими і неактивними (фаза згасання) формами туберкульозу.
10. Санаторна школа відповідно до контингенту учнів (вихованців) та статуту забезпечує здобуття ними початкової, базової середньої та профільної середньої освіти.
11. Санаторна школа може мати у своєму складі структурні підрозділи, у тому числі філії, дошкільні групи, інтернат з частковим або повним утриманням учнів (вихованців).
Утримання учнів (вихованців) в інтернаті санаторної школи здійснюється за рахунок засновника (засновників) та інших джерел, не заборонених законодавством.
Організація діяльності санаторної школи
12. Зарахування учнів (вихованців) до санаторної школи, відрахування та переведення до іншого закладу освіти здійснюються у порядку, встановленому МОН та МОЗ.
13. Режим роботи санаторної школи визначається відповідно до законодавства з урахуванням необхідності забезпечення системності освітнього процесу і медичної допомоги та відповідно до профілю санаторної школи.
Режим роботи санаторної школи схвалюється педагогічною радою і затверджується директором та повинен забезпечувати оптимальний розподіл інтелектуального та фізичного навантаження, навчальних занять і відпочинку, заходів з фізичного виховання та загартування, раціонального харчування, профілактики травматизму, дотримання протиепідемічних заходів, вимог техніки безпеки.
14. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, інші форми організації освітнього процесу в межах часу, передбаченого освітньою програмою, схвалюються педагогічною радою санаторної школи та затверджуються директором.
15. Розклад уроків (занять) складається відповідно до навчального плану з дотриманням педагогічних вимог та вимог санітарного законодавства з урахуванням профілю санаторної школи та затверджується директором.
16. Санаторна школа повинна мати в своєму штаті медичних працівників для забезпечення надання учням (вихованцям) необхідної медичної допомоги відповідно до профілю школи.
Медичне обслуговування учнів (вихованців) санаторної школи здійснюється медичними працівниками санаторної школи та/або медичними працівниками відповідних закладів охорони здоров’я, на території обслуговування яких розташований заклад.
17. Відповідальність за організацію харчування учнів (вихованців) у санаторній школі покладається на засновника (засновників) і директора цього закладу.
18. Граничний строк проживання учня (вихованця), крім дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в інтернаті (пансіоні) санаторної школи становить не більше ніж період, визначений лікувально-консультаційною комісією медичного закладу відповідного профілю.
( Абзац перший пункту 18 в редакції Постанови КМ № 586 від 01.06.2020 )
За рішенням органу опіки та піклування та за погодженням з органом управління освітою, на підставі довідки лікарсько-консультативної комісії дитина-сирота або дитина, позбавлена батьківського піклування, може здобувати загальну середню освіту і отримувати інші послуги без обмеження строку проживання в інтернаті санаторної школи.
19. Учні (вихованці) можуть проживати в пансіоні (інтернаті) санаторної школи (крім вихідних, святкових днів і канікул) у разі, коли перебування в дорозі в один бік під час переміщення транспортом загального користування на міських, приміських (позаміських) і міжміських маршрутах і транспортом, що використовується для спеціальних пасажирських перевезень, перевищує одну годину або якщо протоколом лікування та/або індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю передбачено обмеження руху та/або фізичного навантаження.
Зарахування до пансіону (інтернату) санаторної школи дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, здійснюється відповідно до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 "Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини" (Офіційний вісник України, 2008 р., № 76, ст. 2561).
За заявою батьків або інших законних представників учні (вихованці) можуть перебувати в пансіоні (інтернаті) санаторної школи не більше ніж чотири вихідні та один святковий день на місяць, крім канікул.
За заявою батьків або інших законних представників учні (вихованці) з установленою інвалідністю можуть залежно від їх індивідуальних потреб перебувати в пансіоні (інтернаті) санаторної школи у вихідні та святкові дні, крім канікул, за індивідуальним графіком, узгодженим з адміністрацією санаторної школи.
Інформація про повернення учнів (вихованців) на вихідні, святкові дні у свої сім’ї, відвідування їх у пансіоні (інтернаті) санаторної школи батьками, іншими законними представниками, родичами, знайомими невідкладно вноситься адміністрацією санаторної школи до журналу, який ведеться в електронній формі.
Журнал ведеться в паперовій формі до забезпечення роботи інформаційно-аналітичної системи моніторингу дітей, влаштованих/ зарахованих на цілодобове перебування до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування, порядок ведення якої затверджується Мінсоцполітики, з використанням інформаційно-цифрових технологій та дистанційних методів управління у тестовому режимі.
У разі перебування учня (вихованця) в пансіоні (інтернаті) санаторної школи у вихідні та святкові дні без заяви батьків або інших законних представників, а також після закінчення граничного строку проживання в ньому директор санаторної школи інформує про це відповідну службу у справах дітей.
Служба у справах дітей за місцем проживання (перебування) сім’ї дитини забезпечує в разі потреби соціальний захист дитини з урахуванням норм Порядку забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі дітей, які постраждали від жорстокого поводження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 585 "Про забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах" (Офіційний вісник України, 2020 р., № 57, ст. 1779), і Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 "Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини".
Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, можуть проживати в пансіоні (інтернаті) санаторної школи також у вихідні, святкові дні та під час канікул, крім дітей, які мають опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.
Вихованці дошкільних груп не зараховуються до пансіону (інтернату) санаторної школи.
( Пункт 19 в редакції Постанов КМ № 586 від 01.06.2020, № 853 від 02.09.2020 - застосовується з 1 вересня 2020 року, № 843 від 04.08.2021 )
20. Гранична наповнюваність класів (груп) у державній та комунальній санаторній школі - 20 учнів (вихованців). Наповнюваність дошкільних груп встановлюється відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту". У приватній та корпоративній санаторній школі наповнюваність класів (груп) визначається її засновником (засновниками) на підставі рішення педагогічної ради з урахуванням пропозицій батьків або інших законних представників, але не вище граничної наповнюваності.
Організація освітнього процесу та надання медичної допомоги
21. Освітній процес і медична допомога в санаторній школі здійснюються відповідно до освітньої програми, складеної на основі типових освітніх програм, схваленої педагогічною радою закладу та затвердженої його директором.
22. Санаторна школа може використовувати типову або інші освітні програми, які розроблені школою чи іншим суб’єктом освітньої діяльності та затверджені відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту".
23. Освітній процес у санаторній школі здійснюється з урахуванням особливостей психічного та фізичного розвитку учнів (вихованців).
24. Тривалість уроків у перших класах початкової школи становить 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин, у п’ятих - одинадцятих класах - 45 хвилин. При цьому періодичність проведення перерв під час уроків (фізкультхвилинки) і тривалість перерв між уроками схвалюється педагогічною радою відповідно до особливостей організації освітнього процесу та харчування і затверджується директором санаторної школи.
25. У разі потреби в санаторній школі можуть проводитися індивідуальні та групові заняття з окремих предметів.
Тривалість індивідуальних занять становить 20 хвилин, групових - 40 хвилин.
26. У санаторній школі проводяться індивідуальні та групові заняття з лікувальної фізичної культури.
27. Поділ класу на групи під час вивчення окремих предметів (занять) в санаторній школі встановлюється відповідно до порядку, затвердженого МОН.
28. Для проведення уроків з трудового навчання та здійснення профорієнтації учнів (вихованців) у санаторній школі можуть створюватися навчально-виробничі майстерні, навчально-дослідні ділянки тощо. При цьому учням (вихованцям) забезпечується створення належних безпечних умов навчання та праці.
29. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершують здобуття певного рівня загальної середньої освіти, вимогам державних стандартів загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форми та порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються МОН.
30. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти і на підставі результатів річного оцінювання та державної підсумкової атестації учні отримують відповідні документи про освіту.
31. Для учнів (вихованців) можуть застосовуватися різні види морального стимулювання та матеріального заохочення.
32. Організація медичної допомоги в санаторній школі проводиться з урахуванням клінічних проявів захворювань і психологічних особливостей учнів (вихованців). Зміст основних напрямів медичної допомоги в санаторній школі визначається з урахуванням:
1) основного захворювання;
2) соматичної ослабленості, що спричинена загальним порушенням нервової регуляції, зниженням резистентності організму під впливом основного захворювання;
3) загальної недостатності функцій нервової системи (підвищена виснажливість, емоційна млявість або неврівноваженість, збудливість, схильність до вегетосудинної дистонії).
33. Медична допомога передбачає:
1) проведення оцінки фізичного та нервово-психічного розвитку дитини;
2) організацію профілактики основного захворювання;
3) забезпечення специфічної немедикаментозної, медикаментозної, фізіотерапевтичної, кліматичної терапії тощо;
4) організацію та здійснення контролю за проведенням профілактичних щеплень;
5) здійснення контролю і надання методичної допомоги в організації роботи з фізичного виховання, трудового навчання та загартування;
6) організацію щорічних профілактичних оглядів і планової диспансеризації учнів (вихованців);
7) здійснення контролю за режимом та організацією харчування у санаторній школі;
8) проведення інформаційної роботи серед працівників санаторної школи, учнів (вихованців), батьків (інших законних представників).
34. Медична допомога здійснюється в таких напрямах:
1) профілактика основного захворювання і реабілітація (специфічна медикаментозна, фізіо-, гідро-, кліматотерапія, лікувальна фізична культура, плавання, масаж);
2) терапія загальних нервово-психічних відхилень;
3) загальне оздоровлення.
35. Двічі на рік всі учні (вихованці) санаторної школи проходять планову диспансеризацію: перший огляд - поглиблений із залученням лікарів закладу охорони здоров’я, на території обслуговування якого розташована санаторна школа, другий огляд здійснюється педіатром та лікарями інших спеціальностей (з урахуванням профілю санаторної школи).
Подальша профілактика та реабілітація учнів (вихованців) здійснюються з урахуванням висновків поглибленого медичного огляду.
36. Спільна діяльність медичних та педагогічних працівників полягає у медичних і психолого-педагогічних спостереженнях за учнями (вихованцями). Дані спостережень узагальнюються на засіданнях медико-педагогічної комісії для розроблення індивідуального підходу та надання рекомендацій щодо індивідуальної освітньої траєкторії учня (вихованця) у санаторній школі, його професійної орієнтації.
37. Надання консультативної методичної допомоги з питань організації освітнього процесу та медичної допомоги здійснюється спеціалізованими науково-дослідними, науково-методичними та закладами охорони здоров’я, на території обслуговування яких розташована санаторна школа.
Особливості освітнього процесу та надання медичної допомоги в санаторній школі для дітей з психоневрологічними захворюваннями

................
Перейти до повного тексту