1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 18 грудня 1995 р. N 1021
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 184 від 18.02.98 )
Про затвердження Положення про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів, що додається.
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 р. N 200 "Про затвердження Положення про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів" (ЗП України, 1994 р., N 7, ст. 183).
Прем'єр-міністр України
Міністр
Кабінету Міністрів України
Є.МАРЧУК

В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.23
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 грудня 1995 р. N 1021
ПОЛОЖЕННЯ
про обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів
1. Обласне, Київське та Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів (далі - управління) є місцевим органом Держспоживзахисту.
Управління утворюється Держспоживзахистом.
Управління в межах своїх повноважень здійснює державний захист прав споживачів.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Конституційним Договором між Верховною Радою України та Президентом України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами Держспоживзахисту.
3. Основними завданнями управління є:
здійснення державного контролю за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів місцевими органами державної виконавчої влади та господарюючими суб'єктами - підприємствами (об'єднаннями), установами, організаціями незалежно від форм власності, громадянами-підприємцями та іноземними юридичними особами, що провадять підприємницьку діяльність на території області (міста);
захист інтересів і прав громадян як споживачів у разі придбання, замовлення або використання ними товарів (робіт, послуг) для власних побутових потреб;
вжиття до господарюючих суб'єктів, які порушують права споживачів, передбачених законодавством заходів впливу;
координація роботи та взаємодія з місцевими органами державної виконавчої влади у питаннях захисту прав споживачів;
висвітлення через засоби масової інформації результатів роботи з контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, інформування населення щодо порядку реалізації прав споживачів.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) перевіряє у господарюючих суб'єктів сфери торгівлі, громадського харчування і послуг якість товарів (робіт, послуг), дотримання обов'язкових вимог щодо безпеки товарів (робіт, послуг), а також дотримання правил торгівлі, виконання робіт і надання послуг; у необхідних випадках перевіряє якість сировини, матеріалів, напівфабрикатів і комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва товарів, виконання робіт і надання послуг;
2) проводить радіологічний, хіміко-токсикологічний і фізико-хімічний контроль продуктів харчування, що реалізуються підприємствами торгівлі і громадського харчування незалежно від форм власності та громадянами, здійснює в установленому порядку експертизу товарів народного споживання;
3) вживає заходів щодо зняття з виробництва, вилучення з обороту у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, відкликання від споживачів небезпечних товарів (робіт, послуг), а також щодо припинення необ'єктивної і недобросовісної реклами товарів (робіт, послуг);
4) передає відповідним органам матеріали перевірок за фактами зловживань;
5) веде облік виявлених порушень правил торгівлі, надання послуг, випадків виробництва, поставки і продажу товарів неналежної якості, а також облік проведених заходів державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів та одержаних результатів;
6) аналізує причини порушень прав споживачів, узагальнює результати перевірок і доповідає про них Держспоживзахисту, а також інформує обласну, Київську та Севастопольську міську державну адміністрацію; повідомляє заінтересованим установам та організаціям про стан дотримання господарюючими суб'єктами законодавства про захист прав споживачів, вносить їм пропозиції щодо усунення виявлених недоліків;
7) вивчає практику застосування законодавства про захист прав споживачів, вносить до Держспоживзахисту пропозиції про його вдосконалення;
8) розробляє і здійснює разом із заінтересованими місцевими органами державної виконавчої влади заходи, спрямовані на захист інтересів і прав споживачів;
9) бере в установленому порядку участь у роботі технічних комітетів, художньо-технічних і координаційних рад, атестаційних, дегустаційних комісій та в інших заходах, пов'язаних з визначенням якості товарів народного споживання та послуг, і вносить відповідні пропозиції;
10) розглядає скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що входять до компетенції управління, і вживає необхідних заходів для їхнього розв'язання; консультує споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів;
11) вживає заходів для зміцнення матеріально-технічної бази лабораторій з радіологічного, хіміко-токсикологічного та фізико-хімічного контролю за продуктами харчування та підвищення ефективності їхньої роботи;
12) систематично інформує населення через засоби масової інформації про результати здійснюваних перевірок дотримання законодавства про захист прав споживачів та про роботу управління, сприяє поглибленню знань споживачів про їхні права та споживчі властивості товарів;
13) створює за погодженням з Держспоживзахистом лабораторії та інші підрозділи, функцією яких є дослідження (експертиза) якості товарів (робіт, послуг);
14) визначає потребу у фахівцях відповідної кваліфікації, вносить пропозиції щодо їхньої підготовки та підвищення кваліфікаційного рівня.
5. Управління має право:
1) давати господарюючим суб'єктам обов'язкові для виконання приписи про припинення порушень прав споживачів; у разі потреби повідомляти відповідні територіальні органи Держстандарту про порушення вимог нормативних документів при виробництві товарів народного споживання на підприємствах промисловості для перевірки і вжиття заходів;
2) перевіряти у господарюючих суб'єктів сфери торгівлі, громадського харчування і послуг якість товарів (робіт, послуг), дотримання обов'язкових вимог щодо безпеки товарів (робіт, послуг), а також дотримання правил торгівлі та надання послуг; входити безперешкодно до будь-яких виробничих, складських, торговельних та інших приміщень цих суб'єктів для їхнього обстеження відповідно до законодавства;

................
Перейти до повного тексту