1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 21 листопада 2012 р. № 1002-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2016 року
1. Схвалити Концепцію Державної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2016 року, що додається.
Визначити Міністерство соціальної політики державним замовником Програми.
2. Міністерству соціальної політики разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати у шестимісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2016 року.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 21 листопада 2012 р. № 1002-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2016 року
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Забезпечення рівності жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою реалізації прав людини, утвердження демократії, запорукою розв'язання соціально-економічних проблем держави, європейської інтеграції України, а також частиною міжнародних зобов'язань згідно з основними міжнародними договорами у сфері захисту прав людини та "Декларації тисячоліття Організації Об'єднаних Націй".
Основними проявами нерівності жінок і чоловіків є:
надзвичайно великий розрив у кількісному представництві жінок і чоловіків у прийнятті політичних, економічних, соціально важливих рішень, а саме низький рівень представництва жінок (7,4 відсотка) у складі Верховної Ради України, серед депутатів обласних рад - 12 відсотків, районних рад - 23 відсотки, міських - 28 відсотків, сільських та селищних рад - відповідно 51 та 46 відсотків;
фактичний розрив в оплаті праці жінок і чоловіків становить 25,1 відсотка. За даними Держстату, у 2011 році розмір середньомісячної заробітної плати жінок становив 2272 гривні, а чоловіків - 3035 гривень. Основною причиною гендерного розриву у рівні заробітної плати є тенденція до того, що в межах однієї професії або професійної групи жінки займають нижчі посади, зайняті виконанням низькокваліфікованої роботи з обмеженими можливостями професійного зростання, внаслідок чого отримують нижчу заробітну плату;
рівень економічної активності жінок нижчий порівняно з рівнем такої активності чоловіків. За статистичними даними, жінки очолюють малих підприємств 26 відсотків, середніх - 15 і великих підприємств - 12 відсотків;
неналежний рівень забезпечення умов для гармонійного поєднання сімейних і професійних обов'язків;
наявність гендерних стереотипів щодо місця та ролі жінок і чоловіків у суспільстві;
використання у рекламі, засобах масової інформації та Інтернеті елементів, що закріплюють у свідомості людей ідею нерівності жінок і чоловіків;
наявність фактів дискримінації за ознакою статі.
Наявні механізми забезпечення рівності жінок і чоловіків є недосконалими, що не дає можливості забезпечити рівний доступ жінок і чоловіків до прийняття управлінських рішень, зменшити розрив в оплаті праці, ефективно протидіяти наявній дискримінації за ознакою статі, а також запобігати формуванню гендерних стереотипів.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
До основних причин гендерної нерівності в українському суспільстві належить:
непослідовність впровадження законодавчих змін, які повинні забезпечити паритетне представлення жінок і чоловіків у представницьких органах управління державного та місцевого рівня;
відсутність дієвих механізмів залучення жінок до економічних процесів;
недостатня роль закладів культури та навчальних закладів у вихованні культури гендерної рівності та толерантності;
недосконалість механізмів ефективної протидії використанню в рекламі, засобах масової інформації та Інтернеті елементів, що закріплюють у свідомості людей ідею нерівності жінок і чоловіків;
відсутність ефективного реагування на факти дискримінації за ознакою статі.
Розв'язання проблеми можливе шляхом розроблення та затвердження Державної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2016 року (далі - Програма).
Мета Програми
Метою Програми є впровадження гендерних підходів в усі сфери життєдіяльності суспільства.
Визначення оптимального варіанта розв'язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
Можливі три варіанти розв'язання проблеми.
Перший варіант передбачає удосконалення законодавства з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків шляхом приведення його у відповідність з міжнародними стандартами та законодавством Європейського Союзу, що не сприятиме належному розв'язанню проблеми.
Другий варіант передбачає формування у суспільстві культури гендерної рівності шляхом заохочення роботодавців до запровадження європейських стандартів рівності співробітників у сфері праці, навчання фахівців з гендерних питань, впровадження гендерних підходів у систему освіти, проведення інформаційних кампаній за участю засобів масової інформації, закладів культури та навчальних закладів з метою запобігання формуванню стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка. Зазначений варіант потребуватиме тривалого часу його реалізації.

................
Перейти до повного тексту