1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 22 лютого 1994 р. N 100
Київ
Про стан виконання рішень Президента України і Уряду з питань додержання вимог прикордонного і митного законодавства
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 502 від 01.10.2014 N 410 від 20.05.2015 N 548 від 22.07.2015 N 104 від 09.02.2022 N 280 від 24.03.2023 )
Кабінет Міністрів України відзначає, що робота, яка ведеться центральними і місцевими органами державної виконавчої влади, сприяє розбудові державного кордону, поліпшенню умов сполучення із закордонними державами. Забезпечено охорону і контроль сухопутної та водної ділянок державного кордону і виключної (морської) економічної зони, виконано першочергові заходи щодо правового оформлення державного кордону. Досягнуто домовленість з більшістю країн - учасниць СНД, рядом країн Східної Європи про взаємодопомогу в боротьбі з нелегальною міграцією громадян, контрабандою і незаконним обігом наркотичних засобів.
Запровадження митного оформлення транспортних засобів, вантажів та іншого майна дало змогу перерахувати за 1993 р. до державного бюджету 1,2 трильйона карбованців.
На державному кордоні у 1993 році затримано понад 17 тис. порушників (у 1991 році - 885), виявлено майже 13 тис.спроб використання чужих і підроблених документів для виїзду за кордон, припинено незаконне ввезення більше 2 тис. одиниць зброї, 356 тис. боєприпасів і 7434 кілограми наркотичних засобів.
Однак, як показують результати перевірки і аналізу службово-бойової діяльності Прикордонних військ та роботи митної системи. Державний комітет у справах охорони державного кордону України, Державний митний комітет, інші центральні і місцеві органи державної виконавчої влади ще недостатньо реалізують наявні можливості. Потребує вдосконалення процедура проведення прикордонного, митного та інших видів контролю, а також митно-тарифна база. Для вирішення питань транспортного сполучення через державний кордон та забезпечення умов для здійснення прикордонного і митного контролю не вжито рішучих заходів Міністерством транспорту, особливо Департаментом залізничного транспорту. Повільно розбудовуються прикордонні підрозділи і митні установи на новоутворених ділянках державного кордону. Невиправдано принижена роль місцевих органів державної виконавчої влади у розв'язанні цих проблем.
Значна кількість порушень прикордонного законодавства зумовлена відсутністю законодавчого вирішення питань виїзду з країни громадян України, правового статусу іноземних громадян в Україні, особливо щодо їх депортації.
Кабінет Міністрів України вважає, що недоліки у розбудові державного кордону є передусім наслідком того, що не забезпечено скоординовості дій центральних і місцевих органів державної виконавчої влади. Не вдалося досягти ефективної роботи митної системи. В діяльності прикордонних підрозділів і митних установ не досягнуто позитивних змін через використання в практиці застарілих методів і підходів, що передбачалися нормативними актами колишнього Союзу РСР. Дається взнаки недостатність фінансових асигнувань на утримання Прикордонних військ, митних органів і будівництво пунктів пропуску через державний кордон.
Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Відзначити, що Державний митний комітет не забезпечив чіткої та злагодженої роботи митних органів, слабо взаємодіє з органами внутрішніх справ, Службою безпеки, Прикордонними військами і місцевими органами державної виконавчої влади, проводить недостатню роботу з кадрами, не вживає належних заходів до підвищення ефективності митного контролю та усунення формалізму у його здійсненні. Митними органами незадовільно виконуються рішення Президії Кабінету Міністрів України від 19 серпня 1993 р. з питань роботи Державного митного комітету.
2. Звернути увагу голови Державного митного комітету Колоса А.В. на недостатній рівень організації роботи митної системи та зобов'язати його вжити рішучих заходів для усунення наявних недоліків, наведення порядку й дисципліни і про наслідки доповісти в березні ц.р. на засіданні Кабінету Міністрів України. Попередити Колоса А.В., що у разі невиконання цієї вимоги до нього будуть застосовані заходи дисциплінарного впливу, аж до звільнення з посади.
3. Зобов'язати Державний комітет у справах охорони державного кордону України і Державний митний комітет більш організовано проводити роботу, спрямовану на реалізацію вимог прикордонного і митного законодавства, виконання рішень Президента України і Уряду прикордонно-митної діяльності, забезпечення недоторканності державного кордону, завершення його правового оформлення і створення сприятливих умов для сполучення із закордонними державами.
Державному комітетові у справах охорони державного кордону України і Державному митному комітетові:
разом з Міністерством закордонних справ активізувати переговорний процес з Республікою Молдова, Республікою Румунія і Російською Федерацією щодо правового оформлення відповідних ділянок державного кордону і співробітництва у прикордонно-митній справі. Вважати за доцільне запровадити у двомісячний термін у встановленому порядку в новоутворених пунктах пропуску через державний кордон оформлення іноземним громадянам віз для в'їзду в Україну;
разом з відповідними центральними і місцевими органами державної виконавчої влади забезпечити виконання затвердженої Указом Президента України від 16 грудня 1993 р. N 596/93 Комплексної програми розбудови державного кордону України.
4. Міністерствам і відомствам передбачити у планах роботи на 1994 рік комплекс організаційних, економічних, контрольно-ревізійних та інших заходів профілактики правопорушень прикордонного і митного законодавства з боку працівників підприємств, установ і організацій, віднесених до їхньої сфери управління.
5. Державному комітетові у справах охорони державного кордону України і Державному митному комітетові забезпечити під час здійснення контролю за переміщенням через державний кордон громадян, транспортних засобів, вантажів та іншого майна додержання положень Законів "Про державний кордон України" і "Про Прикордонні війська України", Митного кодексу.
Державному комітетові у справах охорони державного кордону України, Державному митному комітетові, Міністерству охорони здоров'я, Міністерству сільського господарства і продовольства, Міністерству охорони навколишнього природного середовища, Міністерству транспорту, Міністерству закордонних справ і Міністерству внутрішніх справ за участю служби безпеки і Головного управління командуючого Національною гвардією розробити і до 1 квітня 1994 р. затвердити міжвідомчу інструкцію про взаємодію та розмежування функцій щодо здійснення контролю на державному кордоні.
6. З метою посилення боротьби з нелегальною міграцією громадян через територію України:
Міністерству закордонних справ за участю Міністерства у справах національностей та міграції, Державного комітету у справах охорони державного кордону України, Міністерства внутрішніх справ і Служби безпеки провести у першому півріччі 1994 р. з суміжними країнами та країнами, громадяни яких становлять більшість серед нелегальних мігрантів в Україні, консультації щодо можливості укладення угод про взаємодопомогу в боротьбі з нелегальною міграцією громадян;
Міністерству внутрішніх справ підготувати за участю заінтересованих міністерств та відомств і подати до 1 квітня 1994 р. Кабінетові Міністрів України:
проект Правил в'їзду в Україну іноземних громадян та осіб без громадянства, їх виїзду з України і транзитного проїзду через територію України;
пропозиції щодо порядку організації депортації іноземних громадян і осіб без громадянства.
7. Державному митному комітетові:
разом з Міністерством фінансів і за погодженням з Державним комітетом у справах охорони державного кордону України, Службою безпеки, Радою Міністрів Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями подати до 1 березня 1994 р. Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо створення мережі територіальних митних управлінь і граничної чисельності їх працівників та проект положення про ці управління;

................
Перейти до повного тексту