- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 12 лютого 2020 р. № 100 Київ |
Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію програми "Спроможна школа для кращих результатів"
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Відповідно до частини другої
статті 97 Бюджетного кодексу України затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію програми "Спроможна школа для кращих результатів", що додаються.
2. Відповідно до частини шостої
статті 108 Бюджетного кодексу України здійснити розподіл обсягу субвенції здержавного бюджетумісцевим бюджетам на реалізацію програми "Спроможна школа для кращих результатів" у 2020 році згідно з додатком.
3. Забезпечити:
Міністерству освіти і науки - погодження розподілу обсягу субвенції з
державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію програми "Спроможна школа для кращих результатів", передбаченого пунктом 2 цієї постанови, з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
Міністерству фінансів - внесення після зазначеного погодження відповідних змін до розпису
державного бюджету.
Прем'єр-міністр України |
О.ГОНЧАРУК |
Інд. 73 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 лютого 2020 р. № 100
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію програми "Спроможна школа для кращих результатів"
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання та використання субвенції з
державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію програми "Спроможна школа для кращих результатів" (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції є МОН.
Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
3. Субвенція спрямовується на реалізацію проектів, пов’язаних із формуванням нового освітнього простору, безпечного та інклюзивного (безбар’єрного) освітнього середовища, проведенням реконструкції та капітального ремонту будівель (їх частин), споруд закладів загальної середньої освіти.
Субвенція спрямовується на реалізацію проектів, передбачених цим пунктом, у разі дотримання таких умов:
загальна чисельність учнів опорних закладів освіти (без урахування їх чисельності у філіях) становить не менше 200 осіб, а інших закладів загальної середньої освіти - не менш як 350 осіб;
реалізація проекту здійснюється на засадах співфінансування з місцевих бюджетів, визначених пунктом 4 цих Порядку та умов, при цьому для співфінансування не можуть бути залучені кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетних трансфертів із державного бюджету місцевим бюджетам як частки, включаючи залишки субвенцій із державного бюджету місцевим бюджетам за попередні бюджетні роки;
першочергове здійснення фінансування реалізації проекту за кошти місцевого бюджету як частки співфінансування;
завершення реалізації проекту до кінця поточного року;
наявність затвердженої проектної документації та позитивного висновку експертизи цієї документації (для проектів, пов’язаних із проведенням реконструкції та капітального ремонту).
Проекти, пов’язані із формуванням інклюзивного (безбар’єрного) освітнього середовища повинні бути спрямовані на створення умов для осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом проведення необхідних капітального/поточного ремонту, реконструкції.
Проекти, пов’язані із формуванням нового освітнього простору, повинні бути спрямовані на створення мотивуючого простору в закладах загальної середньої освіти та (або) зміну просторово-предметного оточення учнів закладів загальної середньої освіти з урахуванням таких особливостей:
створення мотивуючого простору здійснюється шляхом закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для зміни внутрішнього дизайну приміщень закладу загальної середньої освіти (проведення штукатурних робіт стін і стель, покриття підлоги, перегородок, стель, стін оздоблювальними матеріалами та виробами, встановлення елементів вбудованих шаф, внутрішніх дверних полотен із коробками, інших конструкцій тощо);
зміна просторово-предметного оточення здійснюється шляхом закупівлі засобів навчання та обладнання, передбачених затвердженими МОН типовими переліками.
4. Використання субвенції здійснюється на засадах співфінансування:
для обласних бюджетів та бюджетів міських територіальних громад з індексом податкоспроможності більше 1,1: не більш як 70 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 30 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів сільських та селищних територіальних громад з індексом податкоспроможності більше 1,1: не більш як 80 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 20 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів місцевого самоврядування з індексом податкоспроможності 1,1 та менше: не більш як 90 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 10 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів;
для бюджетів місцевого самоврядування, з яких здійснюється фінансування закладів, що розташовані в селах (селищах), які мають статус гірських населених пунктів, та в населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення: не більш як 95 відсотків - за рахунок субвенції та не менш як 5 відсотків - за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Співфінансування з місцевих бюджетів здійснюється згідно з розписом місцевих бюджетів.
5. Органи місцевого самоврядування, які забезпечують співфінансування проектів (далі - місцеві ради), подають до обласних, Київської міської держадміністрацій проектні заявки за формою згідно з додатком 1.
До проектних заявок додаються:
картка закладу загальної середньої освіти за формою згідно з додатком 2;
гарантійний лист місцевої ради про дотримання нею умов щодо забезпечення реалізації проекту на умовах співфінансування з місцевого бюджету в обсязі не менш як визначено пунктом 4 цих Порядку та умов, своєчасного використання субвенції в повному обсязі та завершення реалізації проекту до кінця поточного року;
копія акта (наказу, розпорядження, рішення) про затвердження проектної документації (для проектів, пов’язаних із проведенням капітального ремонту, реконструкції);
фотографії, що фіксують поточний стан будівлі (її частини), споруди закладу загальної середньої освіти, що потребують проведення капітального ремонту, реконструкції;
перелік товарів, робіт і послуг, необхідних для реалізації проектів, пов’язаних із формуванням нового освітнього простору.
Проектна заявка, картка закладу загальної середньої освіти та гарантійний лист підписуються уповноваженою особою місцевої ради. Копія документа, що підтверджує повноваження уповноваженої особи підписувати проектну заявку, картку закладу загальної середньої освіти та гарантійний лист, додається до проектної заявки (крім випадку підписання цих документів головою місцевої ради).
6. Обласні, Київська міська держадміністрації проводять перевірку поданих документів на відповідність пунктам 3-5 цих Порядку та умов і за результатами їх розгляду подають МОН за допомогою системи електронної взаємодії органів виконавчої влади узагальнений перелік проектів (за формою згідно з додатком 3) і документи, що визначені пунктом 5 цих Порядку та умов, щороку не пізніше 1 березня.
Узагальнений перелік подається разом із пропозиціями щодо пріоритетних проектів, загальна вартість яких для кожного регіону не може перевищувати обсягу коштів, який визначається шляхом рівномірного розподілу між регіонами загального обсягу субвенції, передбаченого в державному бюджеті.
Під час формування узагальненого переліку обласні, Київська міська держадміністрації враховують:
загальну чисельність учнів у закладі загальної середньої освіти, зокрема кількість осіб з особливими освітніми потребами;
реалістичність завершення реалізації проекту до кінця поточного року;
кількість облаштованих навчальних кабінетів у закладі загальної середньої освіти;
рішення місцевої ради про планування розвитку мережі закладів загальної середньої освіти;
обґрунтування щодо необхідності реалізації проекту;
значущість очікуваного соціального ефекту від проекту, реалістичність його досягнення в разі залучення мінімального обсягу субвенції;
обсяг субвенції з державного бюджету, зазначений у загальній вартості проекту;
обсяг співфінансування з місцевого бюджету.
Під час формування узагальненого переліку проектів обласні, Київська міська держадміністрації мають право звертатися до місцевих рад із пропозицією щодо збільшення обсягу співфінансування з місцевого бюджету.
7. Для розгляду проектів, їх узагальнених переліків та розподілу коштів субвенції МОН утворює комісію.
До складу комісії включаються представники МОН, члени Комітету Верховної Ради України з питань бюджету (не менше 33 відсотків складу комісії) та Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій (не менше 33 відсотків складу комісії).
Персональний склад комісії затверджує МОН.
Головою комісії є заступник Міністра освіти і науки.
Формою роботи комісії є засідання, що проводяться в разі потреби. Під час надзвичайних обставин, карантину, інших обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування членами комісії засідань, засідання комісії може проводиться дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій, зокрема відео- та конференц-зв’язку, за умови забезпечення надійної автентифікації всіх членів комісії.
Засідання комісії веде голова, а в разі його відсутності - заступник голови.
Засідання комісії є правоможним, якщо в його роботі бере участь більш як половина членів її затвердженого складу.
Рішення комісії приймається більшістю голосів її затвердженого складу, оформляється протоколом, який підписується головуючим на засіданні і секретарем та оприлюднюється секретарем на веб-сайті МОН не пізніше п’яти робочих днів після підписання протоколу.
Підготовку матеріалів для розгляду комісією, інформування членів комісії про дату, час і місце/спосіб проведення засідання, складення і оформлення протоколів її засідань та інші заходи, пов’язані з організацією роботи комісії, здійснює секретар комісії, який є працівником МОН і бере участь у засіданнях комісії без права голосу.
Узагальнений перелік проектів, поданий із порушенням строку, визначеного пунктом 6 цих Порядку та умов, не включаються до порядку денного засідання комісії та повертається відповідній обласній, Київській міській держадміністрації без розгляду комісією листом МОН.
8. Під час засідання комісії її члени можуть надавати зауваження та пропозиції до проектів, поданих обласними, Київською міською держадміністраціями, та подавати додаткові проекти на розгляд комісії. На засідання комісії, на якому розглядаються додаткові проекти, можуть запрошуватися представники відповідних обласних, Київської міської держадміністрацій.
За результатами розгляду узагальнених переліків проектів, поданих обласними, Київською міською держадміністраціями, та додаткових проектів, поданих членами комісії, комісія відбирає проекти, що відповідають пунктам 3-5 цих Порядку та умов, і формує пропозиції щодо їх погодження.
Комісія може формувати пропозиції щодо переліку проектів для здійснення перерозподілу невикористаної субвенції між проектами, що відповідають пунктам 3-5 цих Порядку та умов.
9. На підставі пропозицій комісії проекти погоджуються з МОН шляхом надіслання відповідного листа обласним, Київській міській держадміністраціям.
10. Розподіл субвенції між окремими місцевими бюджетами затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням із Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету за поданням МОН.
Розподіл субвенції між окремими місцевими бюджетами повинен містити коди та назви місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, обсяги субвенції з державного бюджету, назви об’єктів (закладів освіти) та їх місцезнаходження.
11. Видатки, пов’язані з фінансуванням за рахунок субвенції об’єктів капітального будівництва, здійснюються відповідно до
Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1764 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 52, ст. 2374),
Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 32, ст. 1359; 2015 р., № 78, ст. 2599).
Титули об’єктів затверджуються відповідно до
Порядку затвердження титулів об’ єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 37, с. 17; 2015 р., № 97, ст. 3320).
13. Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється в установленому законом порядку.
Попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за рахунок субвенції, здійснюється у порядку, передбаченому законодавством.
У разі коли під час реалізації проекту виникає потреба у закупівлі товарів, робіт і послуг, які відповідно до законодавства відносяться до поточних видатків, бюджетні кошти, визначені як видатки розвитку, можуть спрямовуватися на видатки споживання.
14. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням субвенції, здійснюються в установленому законодавством порядку.
15. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
16. Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами подають облдержадміністраціям:
звіт про використання субвенції та коштів місцевих бюджетів (на умовах співфінансування) і фотографії, в яких зафіксовано стан реалізації проектів, - щомісяця до 5 числа;
звіт про завершення реалізації проектів, що включає інформацію про проведення оплати за отримані товари, виконані роботи і надані послуги та отримання сертифіката/декларації про прийняття об’єкта в експлуатацію (для проектів, пов’язаних із проведенням капітального ремонту, реконструкції), - щороку не пізніше 25 грудня.
Обласні, Київська міська держадміністрації подають щомісяця до 10 числа МОН звіт про використання субвенції та коштів місцевих бюджетів (на умовах співфінансування) за формою згідно з додатком 4.
................Перейти до повного тексту