- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Азербайджанської Республіки про співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків
( Угоду ратифіковано Законом
N 877-IV від 22.05.2003, ВВР, 2003, N 37, ст.304 )
Дата підписання: 29.08.2002 р.
Дата ратифікації: 22.05.2003 р.
Дата набуття чинності: 08.01.2004 р.
Кабінет Міністрів України та Уряд Азербайджанської Республіки, далі - Сторони,
усвідомлюючи небезпеку, що несуть для держав Сторін надзвичайні ситуації,
визначаючи, що співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків може сприяти добробуту і безпеці держав Сторін,
враховуючи користь, що може мати для Сторін обмін науково-технічною інформацією в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків,
беручи до уваги можливість виникнення надзвичайних ситуацій, наслідки яких не можуть бути ліквідовані силами і засобами однієї з держав Сторін, і викликану цим необхідність у скоординованих діях Сторін із метою попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків,
домовились про таке:
Стаття 1
Визначення
Терміни, які використовуються в цій Угоді, мають таке значення:
Сторона, що запитує - Сторона, яка звертається до іншої Сторони з проханням про направлення груп з надання допомоги з відповідним оснащенням і матеріалами забезпечення;
Сторона, що надає - Сторона, яка задовольняє прохання іншої Сторони про направлення груп з надання допомоги з відповідним оснащенням і матеріалами забезпечення;
групи з надання допомоги - групи фахівців (у тому числі військовий персонал), які беруть участь у заходах щодо попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків, та забезпечені необхідним оснащенням;
оснащення - техніка, транспортні засоби, спеціальне обладнання, інструменти і прилади, необхідні для аварійно-рятувальних і аварійно-відновлювальних робіт;
матеріали забезпечення - матеріальні засоби, призначені для безкоштовного розподілу серед населення, яке постраждало в результаті надзвичайної ситуації природного або техногенного характеру;
компетентні органи - органи, які призначаються Сторонами для координації робіт, пов'язаних із реалізацією цієї Угоди;
держава транзиту - держава, через територію якої перевозяться групи з надання допомоги, оснащення і матеріали забезпечення держав Сторін.
Стаття 2
Компетентні органи
1. Сторони для реалізації положень цієї Угоди призначають компетентні органи:
з Української Сторони - Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
з Азербайджанської Сторони - Державна Комісія Азербайджанської Республіки з Надзвичайних Ситуацій.
2. Кожна з Сторін повідомить письмово іншу Сторону про позбавлення компетентного органу її держави повноважень щодо виконання покладених на нього функцій, і в найкоротші терміни, але не пізніше ніж через 60 днів з дня повідомлення, повідомить письмово іншу Сторону про правонаступника компетентного органу.
Стаття 3
Форми співробітництва
Сторони на основі принципів рівноправності та взаємної допомоги відповідно до законодавства своїх держав здійснюють співробітництво за такими напрямками:
1) розробка спільної системи заходів та механізмів взаємодії щодо попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків;
2) організація оперативного обміну інформацією про запити і пропозиції Сторін про взаємну допомогу при надзвичайних ситуаціях, які мали місце на територіях держав Сторін;
3) взаємодія в рамках міжнародних організацій і програм, таких як ГУУАМ, Рада Євро-Атлантичного Партнерства (EAPC) та Євро-Атлантичного Координаційного Центру Реагування на Стихійні Лиха та Катастрофи (EADRCC), управління ООН з Координації Гуманітарних Питань (OCHA);
4) надання взаємної допомоги в ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виникли;
5) організація і здійснення моніторингу довкілля;
6) прогнозування надзвичайних ситуацій і оцінка їх наслідків;
7) обмін інформацією і технологіями;
8) обмін фахівцями і вченими;
9) організація спільних конференцій, семінарів і робочих нарад;
10) спільне планування, розробка і здійснення дослідницьких проектів та їх демонстрація;
11) оцінка ризику для довкілля та здоров'я населення в зв'язку з можливими забрудненнями в результаті надзвичайних ситуацій;
12) оцінка транскордонного впливу надзвичайних ситуацій на довкілля;
13) підготовка публікацій, доповідей і тематичних досліджень;
14) забезпечення зв'язку між компетентними органами держав Сторін;
15) підготовка кадрів;
16) будь-яка інша діяльність, пов'язана з попередженням надзвичайних ситуацій і ліквідацією їх наслідків, яка може бути узгоджена компетентними органами держав Сторін.
Стаття 4
Спільна комісія
Для реалізації положень цієї Угоди компетентні органи держав Сторін створюють Спільну комісію з питань співробітництва в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків (далі - Спільна комісія).
Спільна комісія проводить свої засідання по черзі в Україні та Азербайджанській Республіці, як правило, один раз на рік, а в разі потреби - за узгодженням компетентних органів держав Сторін.
Стаття 5
Надання допомоги
1. Уся діяльність щодо реалізації цієї Угоди здійснюється відповідно до законодавства держав Сторін.
2. Надання допомоги здійснюється на підставі запиту, в якому Сторона, що запитує, дає інформацію про ситуацію, яка склалась, указує вид та обсяг необхідної допомоги.
3. Сторона, що надає, у найкоротші терміни приймає рішення щодо звернення Сторони, що запитує, та інформує її про можливість, обсяг і умови надання допомоги.
Стаття 6
Види допомоги
1. У разі виникнення надзвичайних ситуацій допомога після офіційного звернення Сторони, що запитує, надається шляхом направлення в зону надзвичайної ситуації груп з надання допомоги для порятунку людей, матеріальних цінностей і захисту довкілля.
2. Сторона, що запитує, інформує керівників груп з надання допомоги Сторони, що надає, про ситуацію, яка склалася в зоні надзвичайної ситуації і на конкретних ділянках робіт, і, за необхідністю, забезпечує ці групи перекладачами і засобами зв'язку зі штабом, що здійснює керівництво аварійно-рятувальними та іншими невідкладними роботами, а також надає групам з надання допомоги охорону, безкоштовне медичне обслуговування та здійснює координацію їхніх дій.
3. Матеріально-технічне забезпечення груп з надання допомоги має бути достатнім для ведення автономних дій на місці протягом 72 годин. Забезпечення цих груп усім необхідним для їхнього подальшого функціонування, включаючи розміщення, харчування і медичну допомогу, здійснюється Стороною, що запитує.
Стаття 7
Транзит
Сторона держави транзиту сприяє безперешкодному переміщенню через територію своєї держави груп з надання допомоги, оснащення і матеріалів забезпечення Сторони, що надає, у треті держави, на основі укладених із цими державами угод про співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків, відповідно до національного законодавства держав Сторін.
Стаття 8
Умови перетинання державного кордону групами з надання допомоги і режим їхнього перебування
1. Перетинання державного кордону членів груп з надання допомоги здійснюється в пунктах пропуску через державний кордон за наявністю в кожного члена групи документа, що засвідчує його особу, на підставі списків, підписаних уповноваженими особами компетентних органів держав Сторін.
................Перейти до повного тексту