- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 жовтня 2013 р.
за № 1729/24261
Про затвердження Інструкції з оформлення посадовими особами Державної прикордонної служби України матеріалів справ про адміністративні правопорушення
Відповідно до
статей 222-1, 255, пункту 2 частини другої
статті 262, частини другої
статті 263, частини першої
статті 264 Кодексу України про адміністративні правопорушення, пункту 5 частини першої
статті 19, пункту 13 частини першої
статті 20 Закону України "Про Державну прикордонну службу України",
статті 35 Закону України "Про державний кордон України" та з метою забезпечення належного виконання посадовими особами Державної прикордонної служби України законодавства під час здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з оформлення посадовими особами Державної прикордонної служби України матеріалів справ про адміністративні правопорушення, що додається.
2. Наказ Адміністрації Державної прикордонної служби України від 02 березня 2006 року № 167 "Про здійснення в Державній прикордонній службі України провадження у справах про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 85, 121-1, 185-10, 191, 195, 202, 203, 204, 2041, 205, 206, 206-1, 207 Кодексу України про адміністративні правопорушення" (зі змінами) скасувати.
3. Управлінню взаємодії з центральними органами виконавчої влади та органами військового управління (Черкасський Р.А.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр генерал внутрішньої служби України |
В.Ю. Захарченко |
ПОГОДЖЕНО: Т.в.о. Голови Державної прикордонної служби України |
П.А. Шишолін |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
18 вересня 2013 року № 898
(у редакції наказу
Міністерства внутрішніх
справ України
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 жовтня 2013 р.
за № 1729/24261
ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення посадовими особами Державної прикордонної служби України матеріалів справ про адміністративні правопорушення
( У тексті Інструкції слова "по роботі з іноземцями та адміністративного провадження" замінено словами "з адміністративно-юрисдикційної діяльності" згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 34 від 20.01.2022 )
I. Загальні положення
2. Ця Інструкція визначає порядок оформлення, розгляду та обліку матеріалів справ про адміністративні правопорушення, протидію яким відповідно до
статті 222-1, пункту 1 частини першої та пункту 16 частини другої
статті 255 КУпАП віднесено до компетенції Державної прикордонної служби України (далі - Держприкордонслужба), а також особливості провадження у справах про правопорушення, передбачені
статтею 1 Закону України "Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень".
II. Уповноважені посадові особи Держприкордонслужби
1. Доставляти осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, протидію яким законодавством України віднесено до компетенції Держприкордонслужби, до підрозділу чи органу Держприкордонслужби уповноважений увесь особовий склад Держприкордонслужби.
2. Складати протоколи про адміністративні правопорушення та протоколи про адміністративні затримання за вчинення правопорушень, протидію яким відповідно до
статті 222-1, пункту 1 частини першої та пункту 16 частини другої
статті 255 КУпАП віднесено до компетенції Держприкордонслужби, мають право:
військовослужбовці та працівники Держприкордонслужби під час безпосереднього виконання ними визначених законодавством України завдань;
військовослужбовці Держприкордонслужби, які залучаються та беруть безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України.
( Абзац третій пункту 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 678 від 16.08.2023 )
3. Від імені Держприкордонслужби розглядати справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною першою
статті 222-1 КУпАП, та накладати адміністративні стягнення мають право:
начальники органів охорони державного кордону, командири загонів морської охорони та їх заступники;
начальники відділів прикордонної служби, прикордонних застав та їх перші заступники;
( Абзац третій пункту 3 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
№ 678 від 16.08.2023 )
коменданти прикордонних комендатур, оперативно-бойових прикордонних комендатур та їх перші заступники;
( Абзац четвертий пункту 3 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
№ 678 від 16.08.2023 )
начальники підрозділів (відділень (груп) інспекторів прикордонної служби, відділень (груп) моніторингу обстановки, відділів спеціальних дій на воді) та командири (начальники) суден забезпечення, груп, кораблів, катерів і дивізіонів, які безпосередньо виконують завдання з охорони державного кордону України або суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні чи залучаються та беруть безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України;
( Абзац п'ятий пункту 3 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
№ 678 від 16.08.2023 )
старші змін прикордонних нарядів та їх помічники, старші прикордонних нарядів у пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон або контрольних пунктах в’їзду-виїзду.
( Абзац шостий пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 34 від 20.01.2022 )
4. Складати протоколи про правопорушення, передбачені
статтею 1 Закону України "Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень" (далі - правопорушення, пов’язані з міжнародними пасажирськими перевезеннями), мають право посадові особи відповідних органів охорони державного кордону, які виконують функції із здійснення прикордонного контролю,- старші прикордонних нарядів у пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон України.
Від імені органів охорони державного кордону України розглядати справи про правопорушення, пов’язані з міжнародними пасажирськими перевезеннями, та накладати штрафи мають право начальники відповідних органів охорони державного кордону та їх заступники.
5. Складати протоколи, розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням санітарних норм, та накладати адміністративні стягнення в межах визначених об’єктів нагляду мають право головний державний санітарний лікар Держприкордонслужби та начальники санітарно-епідеміологічних загонів Держприкордонслужби.
6. Складати акти про порушення законодавства про виключну (морську) економічну зону України мають право командири кораблів і катерів Морської охорони, їх заступники та помічники.
Розглядати справи про порушення законодавства про виключну (морську) економічну зону України та накладати штрафи за незаконне ведення морських наукових досліджень (
стаття 25 Закону України "Про виключну (морську) економічну зону") мають право командири кораблів (катерів) Морської охорони, якими виявлено це порушення і затримано судно.
( Розділ II доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 678 від 16.08.2023 )
III. Оформлення матеріалів справ про адміністративні правопорушення
1. Щодо кожного факту вчинення адміністративного правопорушення, протидію якому віднесено до компетенції Держприкордонслужби, невідкладно, але не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення в пункті пропуску (пункті контролю) через державний кордон України, або контрольному пункті в’їзду-виїзду, або контрольованому прикордонному районі,, а під час забезпечення заходів правового режиму воєнного стану на блокпостах та поза їх межами особи, яка вчинила правопорушення, складається протокол про адміністративне правопорушення (далі - протокол) (додаток 1), за винятком випадків, передбачених
статтею 258 КУпАП.
( Пункт 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 678 від 16.08.2023 )
2. Протокол складається на спеціальному бланку, що містить серію та номер, копія якого під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
За наявності технічної можливості протокол про адміністративне правопорушення складається з використанням комп’ютерної техніки з автоматичним присвоєнням йому відповідної серії та номера з додаванням літери Е та роздруковується за допомогою спеціальних технічних пристроїв.
( Пункт 2 розділу III доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 34 від 20.01.2022 )
Якщо правопорушення вчинено кількома особами, протоколи складаються на кожну особу окремо.
3. Усі реквізити протоколу заповнюються державною мовою розбірливим почерком. Допускається дублювання прізвища, власного ім’я та (за наявності) по батькові іноземців та осіб без громадянства латиницею, а також заповнення протоколів друкарським способом.
( Абзац перший пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 678 від 16.08.2023 )
Не допускається заповнення протоколу олівцем та закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також унесення додаткових записів після підписання протоколу особою, стосовно якої він складений. Здійснені в протоколі виправлення обов’язково засвідчуються підписом особи, стосовно якої він складений.
4. У протоколі зазначаються:
дата і місце його складання;
посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол;
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (за відсутності в особи документа, що посвідчує її особу, відомості зазначаються зі слів такої особи або з інших наявних в уповноваженої особи, яка складає протокол, офіційних джерел);
місце, час учинення і суть адміністративного правопорушення;
посилання на пункт (статтю) нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за правопорушення;
прізвища, ініціали та місце проживання свідків і потерпілих (якщо вони є);
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Бланк протоколу має номер та серію. Серії бланків протоколів про адміністративні правопорушення наведено в додатку 2 до цієї Інструкції.
У разі зміни підпорядкування органу охорони державного кордону допускається використання вже виготовлених бланків до забезпечення бланками з новою серією.
( Пункт 4 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 34 від 20.01.2022 )
5. Уповноважена посадова особа зобов’язана роз’яснити особі, стосовно якої складається протокол, її права, передбачені
статтею 268 КУпАП, та зміст
статті 63 Конституції України, про що робиться відмітка в протоколі, яка засвідчується підписом зазначеної особи.
6. Особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, пропонується надати письмові пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які викладаються в протоколі і засвідчуються її підписом. Письмові пояснення можуть додаватися до протоколу окремо, про що робиться відповідний запис у протоколі.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, надати письмові пояснення про це робиться відповідний запис у протоколі.
7. Якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, володіє тільки іноземною мовою та не розуміє української мови чи має порушення слуху та/або мовлення, уповноважена посадова особа призначає перекладача, який зобов’язаний повно й точно здійснити доручений йому переклад (у тому числі дистанційно). Допускається спілкування з особою, яка має порушення слуху та/або мовлення, у письмовій формі.
( Абзац перший пункту 7 розділу III в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
№ 34 від 20.01.2022 )
Перекладачем може бути особа, яка вільно володіє мовою, якою здійснюється провадження у справі про адміністративне правопорушення, та іншою мовою, знання якої необхідне для усного або письмового перекладу з однієї мови на іншу, а також особа, яка володіє жестовою мовою.
( Абзац другий пункту 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 34 від 20.01.2022 )
Перекладачами також можуть бути залучені особи, відомості про яких відповідно до
Порядку ведення Державною міграційною службою України Довідково-інформаційного реєстру перекладачів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11 березня 2013 року № 228, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 травня 2013 року за № 801/23333 (далі - Порядок ведення реєстру), унесено до Довідково-інформаційного реєстру перекладачів. Доступ посадових осіб Держприкордонслужби до відомостей цього реєстру надається відповідно до розділу IV
Порядку ведення реєстру за письмовим зверненням Адміністрації Держприкордонслужби.
8. Протокол підписується уповноваженою посадовою особою та особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також свідками, потерпілими (за їх наявності).
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від отримання чи підписання протоколу уповноважена посадова особа робить про це відповідний запис на останній сторінці протоколу, який засвідчує своїм підписом та підписами двох свідків.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати письмові пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, де може викласти мотиви своєї відмови від його підписання чи отримання. Пояснення та зауваження додаються до протоколу.
9. До протоколу за наявності долучаються матеріали, що підтверджують факт учинення адміністративного правопорушення.
Кожний документ повинен мати реквізити (дату, адресу, назву, підпис, а у визначених законом випадках - штампи, печатки), відповідати законодавству, своєму призначенню та містити достовірну інформацію.
10. Уповноважені посадові особи, визначені пунктом 2 розділу II цієї Інструкції, можуть здійснити адміністративне затримання особи на підставах та у строки відповідно до частини першої
статті 260 та частини другої
статті 263 КУпАП, про що складається протокол про адміністративне затримання (додаток 3).
11. Протокол про адміністративне затримання (далі - протокол про затримання) складається на кожну затриману особу окремо з дотриманням вимог, визначених пунктом 3 цього розділу.
Складання протоколу про затримання без складання протоколу про адміністративне правопорушення не допускається.
12. У протоколі про затримання зазначаються:
дата і місце його складання;
посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол;
відомості про особу затриманого (за відсутності в затриманого документа, що посвідчує його особу, дані зазначаються зі слів такої особи або з інших наявних в уповноваженої особи, яка складає протокол, офіційних джерел);
час та підстави адміністративного затримання, передбачені частиною першою
статті 260 та/або частинами першою і другою
статті 263 КУпАП.
13. Протокол про затримання підписується уповноваженою посадовою особою, яка його склала, та затриманим, а в разі залучення - перекладачем.
14. Уповноважена посадова особа зобов’язана надати затриманій особі можливість негайно повідомити про своє затримання та місцеперебування родичів, а також (на прохання особи) власника відповідного(ї) підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органу.
У разі відмови особи від повідомлення родичів про її затримання уповноважена посадова особа, яка складає протокол про адміністративне затримання, робить про це відмітку у відповідній графі цього протоколу.
15. Про факт затримання іноземця на строк, що перевищує три години, орган охорони державного кордону впродовж доби з моменту затримання повідомляє акредитоване в Україні дипломатичне представництво або консульську установу держави, громадянином якої є затримана особа. За відсутності на території України акредитованого(ї) представництва (установи) такої держави, а також у разі затримання особи без громадянства інформація надсилається до Департаменту консульської служби Міністерства закордонних справ України за підписом відповідного начальника органу охорони державного кордону чи командира загону морської охорони.
16. Іноземці та особи без громадянства, які відповідно до
статей 260,
263 КУпАП підлягають затриманню в адміністративному порядку для встановлення їх особи, перед початком оформлення матеріалів справ про адміністративне правопорушення анкетуються уповноваженою посадовою особою з використанням зразків анкет, визначених дипломатичним представництвом або консульською установою держави, громадянами якої вони є, а також проходять дактилоскопіювання.
( Пункт 16 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
№ 678 від 16.08.2023 )
17. Про адміністративне затримання особи підрозділи управління службою органів (підрозділів) охорони державного кордону або загону морської охорони, на ділянці відповідальності якого здійснено затримання, інформують відповідний центр з надання безоплатної правничої допомоги відповідно до
Порядку інформування центрів з надання безоплатної правничої допомоги про випадки затримання осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1363, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника.
Інформування здійснюється цілодобово за допомогою телефонного, факсимільного зв’язку на єдиний телефонний номер системи надання безоплатної правничої допомоги (0-800-213103) (контактний центр системи надання безоплатної правничої допомоги) та інші телефонні номери, адреси електронної пошти або через комплексну інформаційно-аналітичну систему забезпечення надання безоплатної правової допомоги.
Факт інформування обліковується в робочому зошиті чергового відповідного підрозділу управління службою органу (підрозділу) охорони державного кордону або загону морської охорони із зазначенням точного часу здійснення інформування, прізвища, імені та по батькові (за наявності) уповноваженої особи центру з надання безоплатної правничої допомоги, що його прийняла.
18. У разі затримання особи на строк до трьох діб посадові особи підрозділів з адміністративно-юрисдикційної діяльності (за відсутності таких - особи, визначені начальником органу (підрозділу) охорони державного кордону чи загону морської охорони) уживають заходів з:
установлення особи затриманого - надсилання до компетентних органів України та/або іноземних держав запитів про надання письмової інформації або документів, що підтверджуватимуть особу затриманого, а для іноземців та осіб без громадянства - документів, що надають право для перетинання державного кордону України, та інші передбачені законом заходи;
з’ясування обставин правопорушення - опитування свідків правопорушення (за наявності), надсилання (за необхідності) наявних паспортних та інших документів на експертне дослідження, надсилання до компетентних органів України та/або іноземних держав відповідних запитів, а також інші заходи, що дають змогу підтвердити чи спростувати факт учинення особою порушення, зазначеного у складеному стосовно неї протоколі про адміністративне правопорушення, та інші передбачені законом заходи;
продовження (за необхідності) на підставах і в порядку, визначених
статтею 289 Кодексу адміністративного судочинства України, строку затримання іноземців або осіб без громадянства;
примусового повернення, примусового видворення або реадмісії затриманих іноземців або осіб без громадянства на підставах, визначених законодавством або міжнародними договорами України.
19. Про звільнення затриманої особи уповноважена посадова особа робить відповідний запис у протоколі про затримання із зазначенням дати, часу і причин її звільнення, що засвідчується підписом цієї особи.
20. Уповноважені посадові особи, визначені пунктом 2 розділу II цієї Інструкції, можуть здійснити особистий огляд, огляд речей та вилучення речей і документів особи, яка притягається до відповідальності (у тому числі знарядь і засобів учинення правопорушення), на підставах та в порядку, передбачених
статтями 260,
264,
265 КУпАП, про що складається протокол особистого огляду, огляду речей та вилучення речей і документів (додаток 4) або робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення або в протоколі про адміністративне затримання.
21. Особистий огляд, огляд речей та вилучення речей і документів здійснюються особою однієї статі з особою, що підлягає огляду, і в присутності не менше ніж двох понятих тієї самої статі.
Огляд речей, ручної поклажі, багажу, знарядь полювання і лову риби, добутої продукції, транспортних засобів та інших предметів здійснюється в присутності особи, у власності (володінні) якої вони знаходяться. У невідкладних випадках зазначені речі, предмети оглядаються за участю двох понятих у разі відсутності власника (володільця).
Паспортні документи, що відповідно до законодавства підлягають вилученню, виявлені в пунктах пропуску (пунктах контролю), контрольних пунктах в’їзду-виїзду та контрольованих прикордонних районах, можуть вилучатися із складанням протоколу про вилучення документів (додаток 5).
22. У протоколі особистого огляду, огляду речей та вилучення речей і документів (протоколі про вилучення речей і документів) зазначається, які саме речі, предмети, документи вилучено, зазначаються їх індивідуальні ознаки, а за потреби - місця й обставини їх виявлення, якщо це має суттєве значення під час розгляду справи про адміністративне правопорушення.
23. Протокол особистого огляду, огляду речей засвідчується підписами уповноваженої особи, яка здійснила огляд, затриманої особи і понятих.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу уповноважена посадова особа робить про це відповідний запис на останній сторінці протоколу, який засвідчує своїм підписом і підписами понятих.
У разі вилучення транспортних засобів, літальних апаратів або інших великогабаритних технічних пристроїв, які послужили знаряддями і засобами незаконного перетинання або спроби незаконного перетинання державного кордону України, їх зберігання здійснюється в опечатаному вигляді на території військових містечок органів (підрозділів) охорони державного кордону (загонів морської охорони) чи в іншому місці, визначеному начальником цього органу (підрозділу), до розгляду судом справи по суті та вирішення питання щодо вилучених знарядь і засобів учинення правопорушення. Про місце їх зберігання обов’язково письмово інформується суд, уповноважений розглядати справу про адміністративне правопорушення, до розгляду справи по суті.
IV. Розгляд справ про адміністративні правопорушення
1. Під час розгляду справи про адміністративне правопорушення особа, уповноважена її розглядати, зобов’язана дотримуватися вимог
статті 38 КУпАП, відповідно до якої адміністративне стягнення може бути накладено за вчинення правопорушень, передбачених:
статтями 202,
203-1,
204-4 КУпАП - не пізніше ніж через два місяці з дня вчинення правопорушення;
статтею 203 КУпАП - не пізніше ніж через два місяці з дня його виявлення;
статтею 204-2 КУпАП - протягом трьох місяців із дня його виявлення, але не пізніше року з дня його вчинення, а в разі вчинення такого правопорушення іноземцем або особою без громадянства, стосовно яких у встановленому законом порядку прийнято рішення про примусове повернення чи примусове видворення з України,- протягом часу, необхідного для їх виїзду з України, але не пізніше строку, визначеного частиною першою
статті 26 або частиною четвертою
статті 30 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства",- до тридцяти днів із дня винесення рішення про примусове повернення чи до вісімнадцяти місяців, необхідних для забезпечення примусового видворення з України, визначених у відповідному рішенні адміністративного суду.
2. Відповідно до
статті 277 КУпАП справи про адміністративні правопорушення, передбачені
статтею 202 КУпАП, розглядаються в п’ятнадцятиденний строк із дня одержання справи особою, уповноваженою її розглядати, а передбачені
статтями 203,
203-1,
204-2,
204-4 КУпАП,- протягом доби із дня надходження справи до уповноваженої посадової особи, визначеної пунктом 3 розділу II цієї Інструкції.
3. Справа розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Розгляд справи за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, можливий лише у випадках, коли є підтвердження про належне повідомлення цієї особи про місце і час розгляду справи та якщо від неї або її представника (адвоката) не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, але з урахуванням строків розгляду справ, визначених у пункті 2 цього розділу.
4. Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, уповноважені посадові особи, визначені пунктом 3 розділу II цієї Інструкції, приймають рішення у справі, яке оформлюється постановою про накладення адміністративного стягнення (додаток 6) або постановою про закриття справи про адміністративне правопорушення (додаток 7).
Постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення приймається за наявності обставин, передбачених
статтею 247 КУпАП.
5. Постанова про накладення адміністративного стягнення та постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення оформлюються відповідно до вимог, установлених
статтею 283 КУпАП, та мають містити:
повне найменування уповноваженої посадової особи, яка винесла постанову (посада, прізвище, ім’я, по батькові);
дату розгляду справи;
відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування);
опис обставин, установлених під час розгляду справи;
посилання на пункт (статтю) нормативно-правового акта, який(яка) передбачає відповідальність за адміністративне правопорушення;
прийняті у справі рішення, а також інформацію про право оскарження постанови в порядку та строки, визначені
статтями 288,
289 КУпАП.
У постановах про накладення адміністративного стягнення у виді штрафу також зазначаються:
зобов’язання особи, що притягується до адміністративної відповідальності, надати (надіслати) до органу (підрозділу) охорони державного кордону або загону морської охорони, в якому винесено постанову про накладення штрафу, документ, що підтверджує його сплату, або його копію не пізніше трьох робочих днів після закінчення строку, передбаченого частиною першою
статті 307 КУпАП;
інформація про те, що в разі невиконання такої постанови іноземцем та особою без громадянства у строк, передбачений
статтею 307 КУпАП, відносно правопорушника буде прийнято рішення про заборону в’їзду в Україну на підставі
статті 13 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства";
реквізити відповідного рахунку для зарахування коштів до Державного бюджету України.
У постановах про закриття справи про адміністративне правопорушення обов’язково зазначаються обставини, якими обґрунтовуються підстави закриття справи, передбачені
статтею 247 КУпАП.
6. Постанова підписується посадовою особою, уповноваженою розглядати справи про адміністративні правопорушення, та скріплюється (за наявності) печаткою відповідного органу (підрозділу) охорони державного кордону.
7. Усі реквізити постанови про накладення адміністративного стягнення та постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення заповнюються державною мовою. Допускається дублювання прізвища, власного ім’я та по батькові (за наявності) іноземців та осіб без громадянства латинськими літерами.
За наявності технічної можливості постанова про накладення адміністративного стягнення та постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення складаються з використанням комп’ютерної техніки з автоматичним присвоєнням їм відповідної серії та номера з додаванням літери Е та роздруковуються за допомогою спеціальних технічних пристроїв.
Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи.
8. Копія постанови протягом трьох робочих днів вручається або надсилається поштою особі, стосовно якої її винесено, про що робиться відповідна відмітка у справі.
Якщо копія постанови вручається особі, притягнутій до адміністративної відповідальності, особисто, в постанові зазначається дата її вручення і вона підписується особою, притягнутою до адміністративної відповідальності. До такого вручення (за необхідності) залучається перекладач.
9. У разі незгоди з прийнятим рішенням по справі про адміністративне правопорушення особа, стосовно якої винесено постанову, може подати скаргу на постанову в порядку та строки, визначені
статтями 288,
289 КУпАП.
10. Розглянувши скаргу особи на постанову по справі про адміністративне правопорушення, уповноважена посадова особа приймає рішення по скарзі на постанову по справі про адміністративне правопорушення (додаток 8) у порядку та строки, визначені
статтями 292,
293 КУпАП.
Копія рішення протягом трьох днів надсилається особі, стосовно якої воно винесено.
11. Постанову про накладення адміністративного стягнення може бути скасовано або змінено в порядку контролю відповідно до частини четвертої
статті 7 КУпАП начальником вищого органу Держприкордонслужби, визначеного в пункті 3 розділу II цієї Інструкції, а також начальником відповідного регіонального управління або його першим заступником. У таких випадках змінене стягнення не може бути посиленим.
12. Бланки постанов про накладення адміністративного стягнення мають шестизначний номер. У разі винесення постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення або рішення за скаргою на постанову у справі про адміністративне правопорушення вона нумерується шляхом перенесення відповідних номерів із невикористаної постанови про накладення адміністративного стягнення, що після цього в установленому порядку знищується.
................Перейти до повного тексту