- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СУД З ПРАВ ЛЮДИНИ
П'ята секція
Р І Ш Е Н Н Я
Справа "Тарнавський проти України"
(Заява N 6693/03)
Страсбург, 12 жовтня 2006 року |
Переклад офіційний
Це рішення стає остаточним відповідно до умов, зазначених у п. 2 статті
44 Конвенції. Воно може підлягати редакційним виправленням.
У справі "Тарнавський проти України"
Європейський суд з прав людини (п'ята секція), що засідав палатою у складі:
п. П.Лоренцен (P.Lorenzen), Голова,
пані С.Ботучарова (S.Botoucharova),
п. К.Юнгвірт (K.Jungwiert),
п. В.Буткевич (V.Butkevych),
пані М.Цаца-Ніколовська (M.Tsatsa-Nikolovska),
п. Р.Маруст (B.Maruste),
п. М.Віллігер (M.Villiger), судді,
та пані К.Вестердік (C.Westerdiek), Секретар секції,
після обговорення в нарадчій кімнаті 18 вересня 2006 року,
виносить таке рішення, що було прийняте того ж дня:
ПРОЦЕДУРА
2. Уряд України (далі - Уряд) був представлений його Уповноваженим - паном Юрієм Зайцевим.
3. 13 грудня 2005 року Суд прийняв рішення направити заяву зі скаргами на порушення пункту 1 статті
6 Конвенції та статті 1 Першого протоколу до
Конвенції стосовно невиконання винесеного на користь заявника рішення на комунікацію Уряду. Того ж дня Суд вирішив, що відповідно до пункту 3 статті 29 Конвенції питання прийнятності і суті заяви розглядатимуться одночасно.
ФАКТИ
I. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
4. Заявник народився у 1936 році та проживає у с. Дніпряни Херсонської області. Раніше він працював на державному підприємстві ВАТ "Південелектромаш" (далі - підприємство).
5. Основні факти зазначені у справі
"Анацький проти України" (заява N 10558/03, пп. 5-8, рішення від 13.12.2005). Обставини справи, представлені сторонами, можуть бути викладені таким чином.
6. 11 січня 2000 року комісія з трудових спорів (далі - Комісія) заводу "Південелектромаш" прийняла рішення про виплату заявнику підприємством заборгованості по заробітній платі в розмірі 1519 грн (1).
---------------
(1) Приблизно 264,60 євро.
7. 19 січня 2000 року відділом державної виконавчої служби Новокаховського міського управління юстиції (далі - державний виконавець) було відкрито виконавче провадження з даним рішенням.
8. 10 січня 2002 року Новокаховський міський суд Херсонської області зобов'язав підприємство виплатити заявнику додаткову суму в розмірі 3193,70 грн (1). Після набуття рішенням чинності виконавчий лист було направлено державному виконавцеві.
---------------
(1) Приблизно 674,70 євро
9. 26 червня 2002 року державний виконавець повернув заявнику виконавчий лист щодо рішення суду від 10 січня 2002 року без виконання через відсутність коштів на рахунка боржника. Заявнику було роз'яснено його право повторно пред'явити виконавчий лист до виконання у строк до 26 липня 2005 року. Заявник повторно пред'явив виконавчий лист до виконання 18 лютого 2004 року. 19 лютого 2004 року державним виконавцем було відкрито виконавче провадження.
10. Станом на 15 березня 2006 року номер заявника у черзі кредиторів щодо виконання рішення КТС був 4916, а у черзі щодо виконання рішення суду - 4918. Обидва рішення залишаються на сьогоднішній день невиконаними.
II. ВІДПОВІДНЕ НАЦІОНАЛЬНЕ ЗАКОНОДАВСТВО
ПРАВО
12. Заявник скаржився на невиконання державними органами рішення від 11 січня 2000 року. Він посилався на пункт 1 статті
6 Конвенції та статтю 1 Першого протоколу до
Конвенції, в яких, зокрема, зазначено таке:
"Кожен має право на справедливий... розгляд його справи... судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру..."
Стаття 1
Першого протоколу "Кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права. Проте попередні положення жодним чином не обмежують право держави вводити в дію такі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати контроль за користуванням майном відповідно до загальних інтересів..."
I. ЩОДО ПРИЙНЯТНОСТІ
13. Уряд висловив заперечення, з якими не погодився заявник, щодо вичерпання останнім національних засобів юридичного захисту, аналогічні тим, що вже відхилялися у численних рішеннях Суду, які стосуються невиконань рішень щодо державних підприємств (див. серед інших, рішення у справі
"Михайленки та інші проти України", заява N 3509/02 та інші пп. 38-39, ЕСНН 2004-XII). Суд вважає, що ці заперечення Уряду слід відхилити з тих же підстав.
14. Суд доходить висновку, що скарга заявника на порушення пункту 1 статті
6 Конвенції щодо затримки у виконанні рішення від 11 січня 2000 року та рішення від 10 січня 2002 року порушує серйозні питання за Конвенцією, встановлення яких потребує вивчення по суті. Суд не знаходить жодних підстав для визнання цієї скарги неприйнятною. Тому вона має буті визнана прийнятною. З тих же причин скарга заявника на порушення статті 1 Першого протоколу до
Конвенції визнається прийнятною.
................Перейти до повного тексту