1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 19 серпня 1992 р. N 489
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 197 від 30.03.94 )
Про затвердження Тимчасового положення про Державний комітет у справах захисту прав споживачів
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Тимчасове положення про Державний комітет у справах захисту прав споживачів, що додається.
2. Державному комітетові у справах захисту прав споживачів, Міністерству юстиції підготувати і подати Кабінету Міністрів України проект закону про внесення змін і доповнень до Закону УРСР "Про захист прав споживачів".
Прем'єр-міністр України В.ФОКІН Заступник Міністра Кабінету Міністрів України І.ЄМЕЦЬ
Інд. 23
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 серпня 1992 р. N 489
ТИМЧАСОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет у справах захисту прав споживачів
1. Державний комітет у справах захисту прав споживачів є центральним органом державної виконавчої влади, підвідомчим Кабінету Міністрів України.
Комітет забезпечує реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів, сприяє забезпеченню безпеки для їхнього життя і здоров'я при придбанні ними продукції, виконанню в Україні Керівних принципів для захисту інтересів споживачів, прийнятих Генеральною Асамблеєю ООН 9 квітня 1985 року, формує систему заходів, спрямованих на забезпечення прав споживачів.
2. Державний комітет у справах захисту прав споживачів у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своєї компетенції Комітет організує виконання актів законодавства України і здійснює контроль за їх виконанням.
Комітет узагальнює практику застосування законодавства з питань, що входять до його компетенції, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення і вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Головними завданнями Державного комітету у справах захисту прав споживачів є:
здійснення державного контролю за дотриманням законодавтсва про захист прав споживачів у міністерствах та інших центральних органах державної виконавчої влади, державних і кооперативних підприємствах, організаціях, установах, громадянами, а також на підприємствах, в об'єднаннях, установах і організаціях, заснованих на інших формах власності, включаючи спільні підприємства, об'єднання й організації за участю українських та іноземних юридичних осіб і громадян (надалі - суб'єкти підприємництва);
захист економічних інтересів громадян як споживачів при придбанні або використанні ними продукції (товарів, робіт, послуг);
методичне керівництво та координація роботи міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади з питань захисту прав споживачів, дотримання правил торгівлі та надання послуг населенню;
систематичне висвітлення через засоби масової інформації результатів перевірок дотримання законодавства про захист прав споживачів, правил торгівлі та надання послуг населенню з відображенням фактів порушень і конкретних винуватців;
визначення основних напрямів і координація проведення заходів міждержавного і міжнародного співробітництва у сфері захисту прав споживачів.
4. Державний комітет у справах захисту прав споживачів відповідно до покладених на нього завдань:
а) узагальнює роботу з питань захисту прав споживачів, розробляє і вносить до Кабінету Міністрів України пропозиції про вдосконалення законодавства щодо захисту прав споживачів;
б) проводить експертизу проектів рішень Уряду України, що стосуються інтересів і прав споживачів;
в) перевіряє у будь-яких суб'єктів підприємництва якість продукції, виконання правил приймання, відвантаження, пакування, зберігання та строки придатності товарів, а також додержання правил торгівлі і надання послуг. Здійснює в необхідних випадках перевірки якості сировини, матеріалів і комплектуючих виробів, що поставляються для виробництва товарів народного споживання;
г) вживає заходів до зняття з виробництва, вилучення з обороту, відкликання від споживачів недопустимо небезпечної продукції;
д) подає матеріали перевірок по фактах зловживань відповідним органам, до компетенції яких входить прийняття рішень із зазначених питань;
є) бере в установленому порядку участь у роботі художньо-технічних, координаційних рад, атестаційних, дегустаційних та інших комісій при розгляді питань якості товарів народного споживання та послуг і вносить відповідні пропозиції;
ж) узагальнює результати здійснюваного органами у справах захисту прав споживачів контролю, розробляє пропозиції про усунення виявлених недоліків і подає їх відповідним органам для вжиття заходів;

................
Перейти до повного тексту