1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Л И С Т
24.11.2003 N 08-01/583
Начальникам відділень
Національної служби
посередництва і примирення
в Автономній Республіці Крим
та областях
Національна служба посередництва і примирення (далі - НСПП) розглянула запит відділення Національної служби посередництва і примирення в Хмельницькій області від 31 жовтня 2003 року N 01-22/01-350 щодо можливості реєстрації колективного трудового спору між сторонами соціально-трудових відносин місцевих органів виконавчої влади, зокрема, між працівниками управління харчової промисловості Хмельницької обласної державної адміністрації та начальником управління управління харчової промисловості Хмельницької обласної державної адміністрації, і повідомляє наступне.
При розгляді даного запиту НСПП виходила із положень Законів України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" та "Про державну службу", Конвенції Міжнародної організації праці 154 1981 року "Про сприяння колективним переговорам", ратифікованої постановою Верховною Радою України від 04 лютого 1994 року N 3932-XII, та Конвенції Міжнародної організації праці 151 1978 року "Про трудові відносини на державній службі" з питань визначення сторін колективних трудових спорів (конфліктів), їх прав і обов'язків та послідовності проведення примирних процедур.
Частиною першою статті 1 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" визначено, що "Встановлені цим Законом норми поширюються на найманих працівників та організації, утворені ними відповідно до законодавства для представництва і захисту їх інтересів, та на власників підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також на організації власників".
Частиною першою статті 3 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" встановлено, що:
"Сторонами колективного трудового спору (конфлікту) є:
на виробничому рівні - наймані працівники (окремі категорії найманих працівників) підприємства, установи, організації чи їх структурних підрозділів або профспілкова чи інша уповноважена найманими працівниками організація та власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи представник;
на галузевому, територіальному рівнях - наймані працівники підприємств, установ, організацій однієї або декількох галузей (професій) або адміністративно-територіальних одиниць чи профспілки, їх об'єднання або інші уповноважені цими найманими працівниками органи та власники, об'єднання власників або уповноважені ними органи чи представники;
на національному рівні - наймані працівники однієї або декількох галузей (професій) чи профспілки або їх об'єднання чи інші уповноважені найманими працівниками органи та власники, об'єднання власників або уповноважені ними органи (представники) на території більшості адміністративно-територіальних одиниць України, передбачених частиною другою статті 133 Конституції України".
Частиною другою преамбули Закону України "Про державну службу" визначено, що цей Закон "визначає загальні засади діяльності, а також статус державних службовців, які працюють в державних органах та їх апараті".
Окрім того, положеннями Конвенції Міжнародної організації праці 151 1978 року "Про трудові відносини на державній службі" встановлено, що врегулювання спорів між особами, зайнятими у державних органах, та державними органами влади досягається відповідно до національних умов шляхом переговорів між сторонами або за допомогою процедур, котрі гарантують незалежність і неупередженість, таких як посередництво, примирення та арбітраж, запроваджених таким чином, щоб користуватися довірою залучених сторін".

................
Перейти до повного тексту