- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Роз"яснення
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РОЗ'ЯСНЕННЯ
Щодо законодавчих змін у справлянні військового збору податковими агентами (в тому числі роботодавцями)
Законом унесені зміни та доповнення до низки законодавчих актів України, зокрема до
Податкового кодексу України (далі -
Кодекс), у частині підвищення ставки військового збору до 5 відс. від об'єкта оподаткування (крім окремих категорій платників цього збору, для яких ставка залишається на рівні 1,5 відсотка).
Інформаційно: чинним пунктом 16-1 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу встановлено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
Платниками збору були особи, визначені пунктом 162.1 статті
162 Кодексу (підпункт 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).
Відповідно до підпункту 1.2 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, об'єктом оподаткування збором визначались доходи, передбачені статтею
163 Кодексу.
Ставка військового збору до набрання чинності
Законом становила 1,5 відс. бази оподаткування.
Стосовно нарахування, утримання та сплати до бюджету військового збору податковими агентами
Законом передбачене підвищення ставки військового збору з 1,5 до 5 відсотків від об'єкта оподаткування для платників цього збору, визначених пунктом 162.1 статті 162 розділу IV Кодексу:
фізичних осіб - резидентів, які отримують доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
фізичних осіб - нерезидентів, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні;
податкових агентів.
Відповідно до підпункту 1 підпункту 1.2 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу об'єктом оподаткування військовим збором є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору з доходів платників військового збору, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, здійснюються в порядку, встановленому розділом IV Кодексу, з урахуванням особливостей, визначених підрозділом 1 розділу ХХ Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1 підпункту 1.3 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, - 5 відс. від об'єкта оподаткування (підпункт 1.4 пункту 16 1 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).
Згідно з підпунктом 1.5 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ
Кодексу відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету з доходів платників, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, є особи, визначені у статті
171 Кодексу, зокрема податкові агенти, в т. ч. роботодавці.
Відповідно до статті
164 розділу IV Кодексу базою оподаткування є загальний оподаткований дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.
При цьому підпунктом 169.4.1 пункту 169.4 статті
169 розділу IV Кодексу встановлені особливості віднесення доходів у вигляді заробітної плати до відповідних податкових періодів.
Так, якщо платник податку отримує доходи у вигляді заробітної плати за період її збереження згідно із законодавством, у тому числі за час відпустки або перебування платника податку на лікарняному, то з метою визначення граничної суми доходу, що дає право на отримання податкової соціальної пільги, та в інших випадках їх оподаткування, такі доходи (їх частина) відносяться до відповідних податкових періодів їх нарахування.
При цьому звертаємо увагу, що пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення"
Закону встановлено, що доходи платників військового збору - осіб, визначених пунктом 162.1 статті
162 Кодексу, нараховані за наслідками податкових періодів до набрання чинності Законом, оподатковуються за ставкою військового збору, що діяла до набрання чинності цим Законом, незалежно від дати їх фактичної виплати (надання), крім випадків, прямо передбачених Кодексом.
................Перейти до повного тексту