1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
25.07.2024 № 3803/ІПК/99-00-21-03-03/ІПК
Заправляємо військові частини: чи потрібна ліцензія на торгівлю пальним?
Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Підприємства щодо отримання індивідуальної податкової консультації та повідомляє таке.
Підприємство у своєму зверненні повідомляє, що воно зареєстровано як акцизний склад для власного споживання палива та має ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання), при цьому здійснює відпуск палива для заправки автотранспорту, буксирів та підйомно-транспортних механізмів з акцизного складу для власного споживання.
Підприємство просить надати роз'яснення питань:
1. Якими нормами чинного законодавства має керуватися Підприємство при обліку витрат, які пов'язані з реалізацією заходів правового режиму воєнного стану, передбачених внутрішнім наказом Підприємства від 21.03.2024 №9/63 (далі - Наказ)?
2. Чи підпадає передбачена пунктом 5 Наказу компенсація пального (мастильні матеріали) за час використанння буксиру відповідно до заявок військових частин, в інтересах та за потребою яких використовується буксир, під визначення "реалізація підакцизних товарів (продукції)" у розумінні підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу?
3. Чи виникає потреба в отриманні Підприємством ліцензії на право оптової торгівлі або роздрібної торгівлі і за яким видом торгівлі?
До питання 1
Пунктом 1.1 статті 1 Кодексу встановлено, що Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Питання обліку витрат, передбачених внутрішнім наказом Підприємства, не є предметом регулювання Кодексу.
При цьому зазначаємо, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга статті 6 Закону України від 16.07.1999 №996 "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон №996).
Питання методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності належить до компетенції Міністерства фінансів України.
До питання 2
Відповідно до абзацу другого підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу під реалізацією пального для цілей розділу VI Кодексу розуміються будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
На період дії правового режиму воєнного стану, надзвичайного стану не вважаються реалізацією пального, зокрема:
операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, що здійснюються у зв'язку з його передачею утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, без попереднього або наступного відшкодування їх вартості.
При цьому на період до припинення або скасування воєнного стану на території України підпунктом 69.5 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу встановлено, що операції з добровільної передачі або відчуження, або вилучення товарів, у тому числі підакцизних, надання послуг на користь, зокрема, утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, без попереднього або наступного відшкодування їх вартості не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування.
Отже, у разі якщо Підприємство здійснює відпуск палива або операції з добровільної передачі або відчуження з акцизного складу для заправки автотранспорту, буксирів, відповідно до заявок військових частин, як зазначено у зверненні, та підйомно-транспортних механізмів на митній території України у зв'язку з його передачею на користь, зокрема, військовим частинам, підрозділам, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, без попереднього або наступного відшкодування їх вартості, то такі операції тимчасово на період дії правового режиму воєнного стану, не вважаються операціями з реалізації пального для цілей оподаткування акцизним податком згідно з абзацом другим підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 та підпунктом 69.5 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу.

................
Перейти до повного тексту