1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
14.12.2020 N 5167/ІПК/99-00-05-05-02-06
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо коригування фінансового результату до оподаткування на суму адміністративно-господарських санкцій, сплачених за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Як зазначено у зверненні платник податку на прибуток, для якого податковим періодом у 2020 році є календарний квартал, самостійно нарахував та відобразив суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, встановлені ст. 20 Закону України від 21.03.1991 р. N 875-XII "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" (далі - Закон N 875) у Звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2019 рік.
На суму адміністративно-господарських санкцій платником було збільшено фінансовий результат до оподаткування та відображено у додатку РІ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за І квартал 2020 року.
Платник звертається за роз'ясненням щодо застосування норми пп. 140.5.11 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, у редакції, що діяла до 23.05.2020 р., а саме:
Питання 1: чи є адміністративно-господарські санкції, сплачені підприємством за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, штрафом для застосування пп. 140.5.11 п. 140.5 ст. 140 Кодексу;
Питання 2: чи є адміністративно-господарські санкції, для застосування пп. 140.5.11 п. 140.5 ст. 140 Кодексу як нараховані відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів;
Питання 3: чи потрібно збільшити та з якого періоду фінансовий результат до оподаткування відповідно до пп. 140.5.11 п. 140.5 ст. 140 Кодексу на суму сплачених адміністративно-господарських санкцій.
Щодо питання 1, 2
Відповідно до частини 1 ст. 239 Господарського кодексуУкраїни від 16 січня 2003 року N 436-IV, зі змінами та доповненнями (далі - ГКУ) органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, зокрема, адміністративно-господарський штраф.
Цивільно-правова відповідальність є однією із форм (видів) юридичної відповідальності, суть якої полягає у примусовому впливі на порушника цивільних прав і обов'язків шляхом застосування щодо нього санкцій, які тягнуть за собою додаткові невигідні майнові наслідки, яка передбачена нормами Цивільного кодексу України та інших актів цивільного законодавства.
Поняття штрафу як адміністративно-господарської санкції встановлено ст. 241 ГКУ, згідно з част. 1 якої, адміністративно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності.

................
Перейти до повного тексту