- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДФС
Лист
18.03.2016 № 2836/Щ/99-99-17-03-03-14 |
Державна фіскальна служба України, керуючись ст.
52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо … оподаткування дивідендів, отриманих фізичною особою – резидентом від юридичної особи, яка має місцезнаходження на території ВЕЗ "Крим", і в межах компетенції повідомляє.
Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів в Україні, регулюються Кодексом.
Відповідно до ст.
1 Закону № 1207 тимчасово окупована територія України є невід'ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України.
Разом з цим спеціальним законом, що визначає особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України згідно із ст.
13 Закону № 1207, та врегульовує інші аспекти правових відносин між фізичними і юридичними особами, які знаходяться на тимчасово окупованій території або за її межами, є
Закон № 1636Так, абзацом першим п. 5.3 ст.
5 Закону № 1636, зокрема, встановлено, що юридична особа (відокремлений підрозділ), яка має податкову адресу (місцезнаходження) на території ВЕЗ "Крим", прирівнюються з метою оподаткування до нерезидента.
Відповідно до п.п. 1 п. 12.3 ст.
12 Закону № 1636 під час тимчасової окупації загальнодержавні податки і збори, визначені ст.
9 Кодексу, зокрема, податок на прибуток, не справляються з доходів, отриманих юридичними особами (їх відокремленими підрозділами) на тимчасово окупованій території, операцій та/або з інших об'єктів оподаткування (в тому числі об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованій території.
Крім того, особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження (місце проживання) на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя на початок тимчасової окупації, звільняються від обов'язку подання до контролюючих органів декларацій (крім митних декларацій), звітності та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, протягом строку такої тимчасової окупації.
Отже, якщо платник податку, що мав місцезнаходження на території АР Крим у період тимчасової окупації, здійснював господарські операцій на окупованій території, податок на прибуток у цей період не справляється, в тому числі податок на репатріацію, та податкова звітність не подається.
Водночас абзацом другим п. 5.3 ст.
5 Закону № 1636, зокрема, передбачено, що фізична особа, яка має податкову адресу (місце проживання) на іншій території України, прирівнюються з метою оподаткування до резидента.
Згідно з п. 5.7 ст.
5 Закону № 1636 будь-які доходи з джерелом їх походження з території ВЕЗ "Крим", одержані особою, прирівняною до резидента згідно з нормами п. 5.3 ст.
5 Закону № 1636, підлягають оподаткуванню як іноземні доходи за загальними правилами, встановленими Кодексом.
................Перейти до повного тексту