- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДФС
Лист
11.12.2015 № 11597/Х/99-99-23-05-15 |
Державна фіскальна служба України розглянула звернення ‹…› щодо практичного використання окремих норм чинного законодавства і, керуючись статтею
52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.
Відповідно до пункту 52.2 статті
52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Податкова консультація – допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування нарахування та сплати податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган (підпункт 14.1.172 пункт 14.1 статті
14 Кодексу).
1. Щодо термінів подання органами ДФС висновків про суми бюджетного відшкодування ПДВ до органів Державної казначейської служби України.
Статтею
200 Кодексу визначено основні принципи проведення відшкодування ПДВ з державного бюджету.
Рішення, що передують факту відшкодування ПДВ з бюджету, приймаються з урахуванням норм законодавства, окремих постанов Кабінету Міністрів України, обсягів бюджетного відшкодування ПДВ, визначеного розписом Міністерства фінансів України.
Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (пункт 200.1 статті
200 Кодексу).
Відповідно до пунктів 200.10 – 200.12 статті
200 Кодексу протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.
За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.
Контролюючий орган зобов’язаний у п’ятиденний строк після закінчення перевірки подати казначейству обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
2. Щодо сплати грошового зобов’язання або податкового боргу платника з податків, зборів іншою особою, ніж такий платник податків.
Відповідно до пункту 35.3 статті
35 Кодексу порядок сплати податків та зборів встановлюється Кодексом або законами з питань митної справи для кожного податку окремо.
Згідно з пунктом 36.4 статті
36 Кодексу виконання податкового обов'язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента. Одночасно
пунктом 36.5 цієї статті передбачено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених Кодексом або законами з питань митної справи.
Статтею
38 Кодексу визначено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, – податковим агентом або представником платника податку.
Спосіб, порядок та строки виконання податкового обов'язку встановлюються Кодексом та законами з питань митної справи.
................Перейти до повного тексту