1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
04.06.2015 № 156
Про внесення змін до наказу Державної казначейської служби України від 29.12.2012 № 394
Відповідно до Бюджетного кодексу України, Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215, та з метою удосконалення казначейського обслуговування бюджетних коштів
НАКАЗУЮ:
1. Унести до Методичних рекомендацій щодо порядку застосування органами Державної казначейської служби України заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, затверджених наказом Державної казначейської служби України від 29 грудня 2012 року № 394, зміни, виклавши їх у новій редакції, що додається.
2. Керівникам самостійних структурних підрозділів Державної казначейської служби України забезпечити неухильне дотримання вимог цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Голови Державної казначейської служби України відповідно до розподілу обов'язків, начальників головних управлінь Державної казначейської служби України в областях та місті Києві та начальників управлінь (відділень) Державної казначейської служби України у районах, районах у містах, містах обласного значення.
Голова Т.Я. Слюз
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
казначейської служби України
04.06.2015 № 156
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо порядку застосування органами Державної казначейської служби України заходів впливу за порушення бюджетного законодавства
1. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації щодо порядку застосування органами Державної казначейської служби України заходів впливу за порушення бюджетного законодавства (далі – Методичні рекомендації) розроблені на виконання статей 116 - 118 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 19.01.2011 № 21 "Про затвердження Порядку зупинення операцій з бюджетними коштами" (далі - Порядок № 21), постанови Кабінету Міністрів України від 26.03.2003 № 386 "Про Порядок безспірного вилучення коштів з місцевих бюджетів, витрачених на здійснення видатків, кредитування місцевого бюджету, які мають проводитися з іншого бюджету" (із змінами та доповненнями) (далі - Порядок № 386), постанови Кабінету Міністрів України від 22.12.2010 № 1163 "Про затвердження Порядку повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету в разі їх нецільового використання" (далі - Порядок № 1163), наказу Міністерства фінансів України від 15.11.2010 № 1370 "Про затвердження Порядку складання Протоколу про порушення бюджетного законодавства та форми Протоколу про порушення бюджетного законодавства", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30.11.2010 за № 1201/18496 (далі - Порядок № 1370), наказу Міністерства фінансів України від 15.05.2002 № 319 "Про затвердження Порядку призупинення бюджетних асигнувань", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31.05.2002 за № 467/6755 (із змінами та доповненнями) (далі - Порядок № 319), наказу Міністерства фінансів України від 05.08.2011 № 996 "Про затвердження форм вимог до розпорядника та одержувача бюджетних коштів та форми Інформації про встановлені факти нецільового використання субвенції", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19.08.2011 за № 994/19732 (далі - Наказ № 996), та визначають організацію роботи органів Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) щодо застосування заходів впливу до розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) за встановлені факти порушень бюджетного законодавства.
1.2. У Методичних рекомендаціях нижчезазначені терміни вживаються в такому значенні:
посадова особа органу Казначейства - працівник органу Казначейства, до посадових обов'язків якого належить здійснення контролю за дотриманням учасником бюджетного процесу норм бюджетного законодавства.
1.3. Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Бюджетному кодексі України (далі - Кодекс).
2. Порядок застосування органами Казначейства заходів впливу за порушення бюджетного законодавства
2.1. Рішення про застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства приймає керівник (заступник керівника) органу Казначейства.
2.2. Попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства (далі – попередження) застосовується у випадках виявлення порушень бюджетного законодавства розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів, зокрема:
2.2.1. порушення термінів надання реєстраційної картки розпорядниками бюджетних коштів (одержувачами бюджетних коштів) (далі – Реєстраційна картка) та змін до неї:
а) незабезпечення розпорядником бюджетних коштів подання одержувачем бюджетних коштів Реєстраційної картки (пізніше ніж за 3 робочих дні до терміну подання мережі (змін до мережі);
б) подання Реєстраційної картки новоствореними розпорядниками бюджетних коштів (після 14 календарних днів з дня державної реєстрації юридичної особи);
в) подання змін до Реєстраційної картки (після 3 робочих днів з дня виникнення змін у Реєстраційній картці та установчих документах розпорядників та одержувачів бюджетних коштів);
г) порушення термінів подання копії повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, засвідченої органом, що її видав (протягом 5 робочих днів з дати внесення запису до Єдиного державного реєстру);
2.2.2. порушення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів термінів реєстрації бюджетних зобов'язань, встановлених законодавством;порушення термінів надання мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів та реєстрів змін до неї:
а) надання мережі головними розпорядниками коштів державного та місцевих бюджетів (пізніше ніж за 15 днів до початку бюджетного періоду);
б) надання мережі розпорядниками нижчого рівня державного та місцевих бюджетів (пізніше ніж за 10 днів до початку бюджетного періоду);
в) надання реєстру змін до мережі головними розпорядниками (розпорядниками нижчого рівня) державного та місцевих бюджетів (пізніше 3 робочих днів після внесення змін до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів):
2.2.3. порушення порядку відкриття або закриття рахунків розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів:
а) порушення термінів подання документів для відкриття або закриття рахунків (пізніше 10 днів з дня реєстрації нової юридичної особи);
б) порушення термінів надання до органів Казначейства документів, до яких були внесені зміни, що включені до складу справи з юридичного оформлення рахунків (пізніше 10 днів з дня внесення змін до цих документів);
в) порушення термінів подання нової картки із зразками підписів та відбитком печатки у разі заміни, або доповнення хоча б одним підписом (пізніше 5 робочих днів з дати звільнення та/або призначення хоча б однієї з посадових осіб, що мають право першого та другого підписів);
г) невідповідність інформації, наведеної у наданих розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів документах, картці із зразками підписів та відбитка печатки, даним Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів;
ґ) надання неповного пакету документів при поданні картки (тимчасової картки) із зразками підписів та відбитка печатки (копія сторінок паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, копія ідентифікаційного номера; копія наказу, протоколу тощо, що підтверджують повноваження зазначених у картці осіб та надання права першого та другого підписів посадовим особам);
д) оформлення картки із зразками підписів та відбитка печатки з порушенням вимог законодавства:
- зазначення у картці із зразками підписів та відбитка печатки підписів осіб, які не мають відповідних повноважень;
- нездійснення засвідчення картки із зразками підписів та відбитка печатки в установленому порядку;
- проставляння у картці із зразками підписів та відбитка печатки замість підпису керівника установи та головного бухгалтера факсиміле;
- проставляння на картці із зразками підписів та відбитка печатки гербової печатки, яка не відповідає вимогам законодавства, або печаток, призначених для спеціальної мети (для пакетів, перепусток, для фінансово-господарських документів, грошових документів тощо);
- недотримання визначеного законодавством терміну користування карткою із зразками підписів та відбитка печатки без відбитка печатки у разі тимчасової відсутності печатки (більше 10 днів, а у разі втрати печатки – більше 30 днів);
2.2.4. порушення термінів надання розподілів показників зведених кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету, в розрізі розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів та реєстрів змін до них (пізніше 3 робочих днів після отримання витягів з розпису державного або місцевих бюджетів та довідок про зміни до розпису державного або місцевих бюджетів);
2.2.5. порушення вимог законодавства при наданні кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету:
1) порушення термінів подання затверджених кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету та змін до них:
а) порушення термінів надання кошторисів та інших документів до органів Казначейства (пізніше 5 робочих днів після затвердження);
б) порушення термінів надання змін до кошторисів та інших документів (після останнього робочого дня місяця);
2) порушення порядку оформлення кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету:
а) недотримання форми кошторису та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету;
б) відсутність підпису керівника установи або керівника її фінансового підрозділу;
в) відсутність гербової печатки на документах або проставлення печатки для фінансових документів;
г) погодження плану використання бюджетних коштів неналежним розпорядником бюджетних коштів тощо;
3) невідповідність показників, затверджених в кошторисах та інших документах, що застосовуються в процесі виконання бюджету, даним розпису;
4) невключення обсягів видатків і наданих кредитів, здійснених згідно з тимчасовими кошторисами та іншими документами, що застосовуються в процесі виконання бюджету, у річних кошторисах та інших документах, що застосовуються в процесі виконання бюджету;
2.2.6. порушення порядку реєстрації бюджетних зобов'язань, бюджетних фінансових зобов'язань та проведення платежів:
1) порушення термінів реєстрації бюджетних зобов'язань (бюджетних фінансових зобов'язань), встановлених законодавством та змін до них:
а) надання розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів Реєстру бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів та/або Реєстру бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (після 7 робочих днів з дати взяття бюджетного/фінансового зобов'язання);
б) надання документів, що засвідчені в установленому порядку та підтверджують проведення закупівель товарів, робіт і послуг (після 7 робочих днів з дати, зазначеної у звіті про результати проведення процедури закупівель);
в) надання розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів до органів Казначейства Реєстру бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів та/або Реєстру бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів у разі змін умов бюджетних зобов'язань (після 7 робочих днів з дати їх виникнення);
2) перевищення або відсутність показників, затверджених у кошторисах та інших документах, що застосовуються в процесі виконання бюджету, для взяття бюджетних зобов'язань при наданні документів на реєстрацію бюджетних зобов'язань;
3) недотримання вимог щодо оформлення документів, поданих при реєстрації бюджетних зобов'язань та/або бюджетних фінансових зобов'язань та на проведення платежів (договір; рахунок (у разі здійснення попередньої оплати); накладна; акт звірки; акт приймання-передавання наданих послуг, акт виконаних робіт; зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва; дозвіл на виконання будівельних робіт; дефектний акт; проектно-кошторисна документація; позитивний висновок комплексної державної експертизи; акт приймання-виконання підрядних робіт (ф. КБ-2в) та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (ф. КБ-3); накладна / товарно-транспортна накладна (якщо умови договору передбачають оплату після отримання товару) при придбанні будівельних матеріалів, обладнання, конструкцій тощо; документи, що підтверджують здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти відповідно до законодавства у сфері державних закупівель тощо);
4) відсутність затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми (крім випадків, у яких законодавством не передбачено його затвердження) при реєстрації бюджетних зобов'язань та/або бюджетних фінансових зобов'язань (після 45 днів від дня набрання чинності законом про Державний бюджет України та додаткового тижневого терміну від дня затвердження наказу про паспорти бюджетних програм для доведення його копії розпорядникам нижчого рівня та одержувачам бюджетних коштів);
5) невідповідність напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми при реєстрації бюджетних зобов'язань та/або бюджетних фінансових зобов'язань та проведенні платежів;
6) подання розпорядником бюджетних коштів на реєстрацію бюджетних фінансових зобов'язань при відсутності фактичних надходжень спеціального фонду;
7) неподання або подання неповного пакету підтвердних документів щодо проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері державних закупівель при реєстрації бюджетних зобов'язань;

................
Перейти до повного тексту