- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Норми
УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВНА КОРПОРАЦІЯ ПО БУДІВНИЦТВУ,
РЕМОНТУ ТА УТРИМАННЮ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ
"УКРАВТОДОР"
УКРАЇНСЬКЕ ДЕРЖАВНЕ ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО
"УКРДОРТЕХНОЛОГІЯ"
ЗАТВЕРДЖУЮ
заступник голови корпорації
"Укравтодор"
М.Д.Климпуш
УЗГОДЖЕНО:
Начальник Управління
інженерної підготовки
виробництва "Укравтодор"
Ф.Д.Маюк
Директор УДВТП
"Укрдортехнологія"
Г.С.Мельничук
Головний інженер
"Укрдортехнологія"
Г.П.Жучко
Головний спеціаліст
"Укрдортехнологія"
Б.В.Шелюбський
НОРМИ витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних та спеціальних машин (доповнення до норм Н218. "Укравтодор" 043-96) ( v0156625-96 )
Вводяться з 01.10.97 р.
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Норми витрат паливно-мастильних матеріалів встановлюють витрату палива на нові дорожні і спеціальні машини, що не ввійшли в норми Н218.
"Укравтодор" 043-96.
Вказані норми визначені розрахунково-аналітичним методом.
При розрахунку норм враховані коефіцієнти використання
двигунів дорожніх і спеціальних машин по годинам (Кдв), по
потужності (Кд ) протягом зміни (Додаток 1) і коефіцієнт, що
N
враховує зміну питомої витрати палива в залежності від
використання потужності двигуна (Кт ) (Додаток 2).
N
Індивідуальні норми витрат пального підвищуються в таких випадках*:
--------------
* Норми витрат пального і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені Мінтрансом України і введені в дію наказом
N 179 від 03.05.95.
- робота в гірській місцевості при висоті над рівнем моря
від 300 до 1500 метрів - на 5 відсотків;
від 1501 до 2000 метрів - на 10 відсотків;
- робота в населених пунктах з населенням більше 1 мільйона чоловік - 10 відсотків;
- робота, яка потребує частих технологічних зупинок, пов'язаних з навантаженням і вивантаженням (в середньому більше, ніж одна зупинка на один кілометр пробігу - автомобіль "Дорожня служба" і автобуси для перевезення дорожніх робочих) до 10 відсотків;
- перевезення великогабаритних, вибухонебезпечних і т. п. вантажів, яке потребує знижених швидкостей руху автомобілів до 20 км/год. до 10%;
- при пробігу першої тисячі кілометрів автомобілями, які вийшли після капітального ремонту, і новими, а також при централізованому перегоні таких автомобілів - до 10%, при перегоні в спареному і строєному стані - до 20%;
- при погодинній роботі вантажних бортових автомобілів або їх постійній роботі в якості технологічного транспорту - до 10%;
- робота в кар'єрах (з тяжкими дорожніми умовами) рух по полю (при проведенні сільськогосподарських робіт, а також при вивезенні лісу) на лісових ділянках (за межами головної автомагістралі) - до 20%;
- роботу в важких дорожніх умовах в період сезонного бездоріжжя, снігових заносів - до 35% на строк не більше одного місяця;
- не глушити в зимовий час двигун екскаватора, зайнятого на навантажувальних роботах, при очікуванні транспортних засобів, при цьому підвищуючи норму витрат основного палива до 20% з оформленням списання по акту;
- при роботі автогрейдерів або тракторів з причіпними грейдерами на знижених швидкостях витрати основного палива підвищуються до 35% з оформленням списання палива по акту;
- при учбовій їзді - до 20%;
- при роботі машин на будівельних об'єктах по реконструюванню будівель і споруд в стиснених умовах до 10%;
- при експлуатаційній обкатці нової або капітально-відремонтованої машини або її двигуна, а також при експлуатації (роботі) машини, яка пройшла капітальний ремонт або з закінченим строком служби, підвищують до 5%.
Тривалість експлуатаційної обкатки встановлюється у відповідності з документацією заводів-виготовлювачів машин;
Норми витрат палива знижуються при:
- при погодинному режимі використання машин з перервами, перевищуючими встановлені технологією виробництва робіт;
- заміні двигуна на двигун з меншою контрольною витратою палива або меншою потужністю.
Для тих, які придбаються в подальшому, сучасних дорожніх і спеціальних машин пропонується дорожнім організаціям "Укравтодор" для розрахунку норм застосовувати "Методические указания по определению индивидуальных норм расхода бензина и дизельного топлива на работу дорожных и специальных машин".
Розрахунок індивідуальної норми витрат палива визначається по запропонованій методиці і оформлюється актом комісії на кожну машину окремо, затверджується головним інженером дорожньої організації на відповідний строк (місяць, квартал, рік). По закінченню вказаного строку норма повинна переглядатися на основі аналізу даних звіту роботи машини.
2. НОРМИ ВИТРАТ ПАЛИВНО-МАСТИЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ НА РОБОТУ ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНИХ І СПЕЦІАЛЬНИХ МАШИН
---------------------------------------------------------------------------
| N | Марка |потужність|Норма витрати палива | Примітка |
|п/п| | двигуна, | | |
| |---------------------|кВт/к. с. |------------------------| |
| | машини |двигуна| |км/год.|л/год.|на 100 км| |
| | | | | | | пробігу | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|1 |Автогрейдер |А-01И |96/130 |13,3* |16* | - | |
| |ДЗ-122А-01 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|2 |Автокран |ЯМЗ-238|176,4/240 |8,7* |10,7* | - | |
| |КС-3571А на | | | | | | |
| |шасі | | | | | | |
| |КрАЗ-257 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|3 |Автокран | - | - | - | - | 31 | |
| |КС-4572 на | | | | | | |
| |шасі | | | | | | |
| |КамАЗ-53213 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|4 |Автоскрепер |ЯМЗ-238|176,4/240 |32* |39* | - | |
| |МоАЗ-6014 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|5 |Автоцистерна |Д-240 | 55/77 |7,4* |9,0* | - | |
| |ГАЗ-52 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|6 |Бульдозер |А-41 |62,5/85 |6,6* |8,0* | - | |
| |Д-606 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|7 |Бульдозер |СМД-14А|55,1/75 |7,26* |8,8* | - | |
| |ДЗ-142 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|8 |Бульдозер |Д-130 |102,9/140 |14* |17* | - | |
| |ДЗ-110 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|9 |ГАЗ-33021 | - | - | - | - | 15 |Норма |
| |"Газель" | | | | | |прийнята |
| | | | | | | |на основі |
| | | | | | | |листа |
| | | | | | | |"Державто- |
| | | | | | | |транс |
| | | | | | | |НДІпроект" |
| | | | | | | |України |
| | | | | | | |N 11-09-501|
| | | | | | | |від |
| | | | | | | |17.03.97 |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|10 |Маркувальна |ЗМЗ-53 |88,3/115 | 6,8* | 9,2* | - | |
| |машина ДЗ-18 |"КОБРА"| | | | | |
| |на шасі | | | | | | |
| |ГАЗ-53 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------------------|
|11 |Піскорозкидач|ЗИЛ-130| | - | - |Норма на роботу |
| |ПР-130 на | | | | |обладнання 34,0 |
| |шасі ЗИЛ-130 | | | | |на пробіг при |
| | | | | | |розкиданні |
| | | | | | |піску 73,0 |
| | | | | | |Додаткова норма на |
| | | | | | |1 кузов при |
| | | | | | |розкиданні піску |
| | | | | | |1,0 л |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------------------|
|12 |Навантажувач |Д-240 | 55/77 | 5,1* | 6,2* | - | |
| |ТО-30 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|13 |Трактор |Д-240 | 55/77 | 6,1* | 7,3* | - | |
| |МТЗ-90 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|14 |Трактор |СМД-62 |129/175 | 11,2* | 13,5*| - | |
| |Т-150 К | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|15 |Трактор |ЯМЗ-238|158/215 | 18,48*| 22,4*| - | |
| |К-700 |НБ | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|16 |Щебнерозподі-|ЗИЛ-130|110/150 | 57* | 77* | - | |
| |лювач на | | | | | | |
| |ЗИЛ-ММЗ | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|17 |Щебнерозподі-|ЗИЛ-130|110/150 | - | - | - | |
| |лювач КДМ-130| | | | | | |
| |на ЗИЛ-130 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|18 |Екскаватор |СМД-14 |55,1/75 | 7* | 8,5* | - | |
| |ЭО-3322 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|19 |Екскаватор |СМД-18 |73,5/100 | 10* | 12,1*| - | |
| |ЭО-4321 | | | | | | |
|---+-------------+-------+----------+-------+------+---------+-----------|
|20 |Екскаватор |"Зетор-|89/121 | 10,8* | 13* |- - | |
| |УДС-114 |8601" |----------+-------+------+---------+-----------|
| | | |208/283 | 18,7* | 23* | | |
---------------------------------------------------------------------------
--------------
* Норми, визначені розрахунково-аналітичними методом
3. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ПО ВИЗНАЧЕННЮ ІНДИВІДУАЛЬНИХ НОРМ ВИТРАТИ БЕНЗИНУ ТА ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛИВА НА РОБОТУ ДОРОЖНІХ І СПЕЦІАЛЬНИХ МАШИН
Методика розробки індивідуальних норм витрати палива, яка пропонується, грунтується на "Методических указаниях по определению индивидуальных норм расхода автомобильного бензина и дизельного топлива на работу строительно-дорожных машин" (разработанных ЦНИИОМТП и согласованных с Госпланом СССР (письмо от 30 июня 1988 г. N КМ-250/4-485) и утвержденных государственным строительным комитетом СССР 20 июля 1988 г. N 32-Д).
Індивідуальна норма (Ні) витрати палива визначається по формулі, наведеній нижче:
-3
Ні = qe х Ne х C х 10 , де
Ні - індивідуальна норма витрати палива дорожньої машини, кг/маш.год. (враховує середні умови експлуатації дорожніх машин протягом робочої зміни);
qe - питома витрата палива при номінальній потужності двигуна, г/кВт.год. (приймається по даним інструкції по експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини), наведені в додатку N 1 до "Методичних вказівок";
Ne - номінальна потужність двигуна дорожньої машини, кВт, приймається по даним інструкції по експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини;
C - інтегральний нормативний коефіцієнт, який враховує середні умови експлуатації машини протягом робочої зміни, та визначається по формулі, наведеній нижче;
-3
10 - перевідний коефіцієнт грамів в кілограми.
Визначення інтегрального нормативного коефіцієнту.
C = Кдв х Кд х Кт х Ктз, де:
N N
Кдв - коефіцієнт використання двигуна в часі (додаток 1);
Кд - коефіцієнт використання двигуна по потужності (додаток
N
1);
Кт - коефіцієнт, що враховує зміни питомої витрати палива в
N
залежності від ступеня використання двигуна по потужності (додаток
2);
Ктз - коефіцієнт, який враховує витрату палива на запуск і регулювання роботи двигуна, а також щомісячне технічне обслуговування машин на початку зміни, дорівнює 1,03.
Використовуючи показники, які вказані в додатку, визначається індивідуальна норма витрати рідкого палива на роботу дорожньої машини.
4. ПРИКЛАД РОЗРАХУНКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ НОРМ ВИТРАТИ ПАЛИВА
4.1. Дорожній каток ДУ-8 з двигуном типу СМД-7К потужністю 36,8 кВт.
Розрахунок виконується по формулі:
-3
Ні = qe х Ne х C х 10 , де:
qe = 272 г/кВт.год.
Ne = 36,8 кВт
C = Кдв х Кд х Кт х Ктз
N N
Кдв = 0,79
Кд = 0,50
N
Кт = 1,14
N
Ктз = 1,03
C = 0,79 х 0,50 х 1,14 х 1,03 = 0,46
-3
Ні = 272 х 0,46 х 36,8 х 10 = 4,6 кг/маш.год.
Для дорожнього катка ДУ-8 з двигуном типу СМД-7К розрахункова індивідуальна норма витрат буде 4,6 кг/маш.год. дизельного палива.
4.2. Трактор МТЗ-80 Л с двигуном типу Д-240 потужністю 40 кВт.
Розрахунок виконується по формулі:
Ні = qe х Ne х C х 10-3, де:
Ne = 40 кВт
qe = 251,5 г/кВт. год
C = Кдв х Кд х Кт х Ктз
N N
Кдв = 0,86
Кд = 0,40
N
Кт = 1,195
N
Ктз = 1,03
C = 0,86 х 0,40 х 1,195 х 1,03 = 0,42
-3
Ні = 251,5 х 40 х 0,42 х 10 = 4,2 кг/маш.год.
Для трактора МТЗ-80 з двигуном типу Д-240 розрахункова індивідуальна норма витрати буде 4,2 кг/маш.год. дизельного палива.
Додаток 1
5. КОЕФІЦІЄНТИ ВИКОРИСТАННЯ ДВИГУНІВ ДОРОЖНІХ МАШИН В ЧАСІ І ПО ПОТУЖНОСТІ ПРОТЯГОМ ЗМІНИ
------------------------------------------------------------------
| Групи машин |Коефіцієнт використання |
| | двигуна |
| |------------------------|
| | в часі | потужності |
| | (Кдв) | (Кд ) |
| | | N |
|---------------------------------------+-----------+------------|
| 1 | 2 | 3 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
| I. Машини для земляних робіт | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Машини самохідні з навісним | 0,69 | 0,60 |
|екскаваторним обладнанням | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Екскаватори одноковшеві з ковшем | | |
|місткістю, куб. м | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|до 0,4 | 0,86 | 0,60 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|понад 0,4 | 0,90 | 0,50 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Екскаватори траншейні роторні і цепні | 0,88 | 0,50 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Екскаватори роторні будівельні (при | | |
|роботі в кар'єрі) з ковшем місткістю, | | |
|л: | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|до 50 | 0,83 | 0,50 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|до 100 | 0,94 | 0,50 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Екскаватори - каналокопачні роторні і | 0,88 | 0,50 |
|шнекоторні | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Екскаватори траншейні багатоковшові для| | |
|укладання закритого дренажу з глибиною | | |
|копання, м: | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|до 2 | 0,83 | 0,60 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|понад 2 | 0,83 | 0,60 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Машини для укладання дренажу | 0,82 | 0,60 |
|безтраншейним способом на глибину до | | |
|2 м | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Екскаватори багатоковшові поперечного | 0,88 | 0,50 |
|копання кар'єрні | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Планувальник | 0,90 | 0,40 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Бульдозери | 0,86 | 0,40 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Скрепери: | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|причіпні | 0,92 | 0,80 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|самохідні | 0,92 | 0,80 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Автогрейдери | 0,90 | 0,50 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Машини землеройно-фрезерні | 0,86 | 0,60 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
| II. Машини для ремонту і утримання | | |
| дорожніх покриттів | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Машини маркувальні, | 0,63 | 0,30 |
|асфальторозігрівальні | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Машини для очищення, обробки тріщин | 0,63 | 0,50 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Машини для приготування і розподілення | 0,63 | 0,70 |
|шламів, машини для усунення | | |
|нерівностей | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Машини для улаштування полос уширення і| 0,63 | 0,40 |
|укріплення відкосів | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
| III. Машини для зимового утримання | | |
| доріг | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Снігоочищувачі: | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|шнекороторні | 0,77 | 0,60 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|газоструйні | 0,77 | 0,85 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
| IV. Машини для ущільнення грунтів і | | |
| дорожніх покриттів | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Катки | 0,79 | 0,50 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Машини трамбуючі самохідні | 0,42 | 0,27 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Віброплити | 0,53 | 0,60 |
|---------------------------------------+-----------+------------|
|Обладнання спеціальне ущільнююче для | 0,74 | 0,60 |
|меліоративного будівництва | | |
|---------------------------------------+-----------+------------|
................Перейти до повного тексту