1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ
СЛУЖБИ
НАКАЗ
27.07.2012 № 155
Про організацію проведення функціонального обстеження органів державної влади в 2012 році
На виконання підпункту 2 пункту 1 розділу I додатка 2 до Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011 - 2015 роки , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2011 р. № 1240, підпункту 16 пункту 4 Положення про Національне агентство України з питань державної служби , затвердженого Указом Президента України від 18 липня 2011 р. № 769/2011,
НАКАЗУЮ:
1. Створити робочу групу з організації та проведення функціонального обстеження органів державної влади (далі - Робоча група).
2. Затвердити склад Робочої групи, що додається.
3. Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу (Канавець М.В.) забезпечити консультаційне та науково-методологічне супроводження функціонального обстеження органів державної влади в 2012 році.
4. Керівникам територіальних управлінь Головдержслужби України забезпечити проведення функціонального обстеження відповідно до Календарного плану, що додається.
5. Затвердити Методичні рекомендації щодо проведення функціонального обстеження органів державної влади у 2012 році, що додаються.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Нацдержслужби України згідно з розподілом обов'язків.
В.о. Голови
Нацдержслужби України

І. Попов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Нацдержслужби України
27.07.2012 № 155
СКЛАД
робочої групи з організації та проведення функціонального обстеження органів державної влади в 2012 році
1. ПОПОВ Ігор Володимирович - Перший заступник Голови Нацдержслужби України, керівник Робочої групи
2. КАНАВЕЦЬ Марина Володимирівна - Директор Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, заступник керівника Робочої групи
3. РОЩИН Іван Геннадійович - Завідувач сектором державних закупівель та роботи з підрядниками адміністративного відділу Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, секретар Робочої групи
4. ЄГОРОВ Юрій Васильович - Начальник контрольного управління Нацдержслужби України
5. ТРЕЩОВ Володимир Дмитрович - Заступник начальника Контрольного управління - начальник відділу контролю за дотримання законодавства про державну службу
6. ЦИМБАЛ Лариса Володимирівна - Заступник начальника Управління адміністративно-господарського забезпечення - начальник планово-бюджетного відділу Нацдержслужби України
7. АРТЕМЕНКО Володимир Макарович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Автономній Республіці Крим
8. ПОЧИНОК Сергій Дмитрович - В.о. заступника начальника територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Вінницькій області
9. МАЛИНОВСЬКИЙ Валентин Ярославович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Волинській області
10. МОЛОШНА Олена Леонідівна - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Дніпропетровській області
11. ЄГОРЧЕНКОВА Олена Юріївна - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Донецькій області
12. ВОЙНАЛОВИЧ Анатолій Пантелеймонович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Житомирській області
13. ПОПАДИНЕЦЬ Василь Юрійович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Закарпатській області
14. ЖУРБА Ольга Василівна - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Запорізькій області
15. ОНИЩУК Світлана Василівна - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Івано-Франківській області
16. ЯКУБЕНКО Олександр Степанович - Заступник начальника територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Київській області
17. ПОДУШКО Олег Іванович - Заступник начальника територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Кіровоградській області
18. СИДОРЕНКО Олег Петрович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Луганській області
19. МИКИТИН Ігор Йосипович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Львівській області
20. АПАНАСЕВИЧ Володимир Володимирович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Миколаївській області
21. КОЗІК Анатолій Антонович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Одеській області
22. ЧЕРЧАТИЙ Олександр Іванович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Полтавській області
23. КОВАЛЬ Лариса Миколаївна - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Рівненській області
24. ДЕМЧЕНКО Олена Миколаївна - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Сумській області
25. ХОНДОГІЙ Ірина В'ячеславівна - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Тернопільській області
26. ГАЙКО Лариса Олександрівна - Заступник начальника територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Харківській області
27. ГУДИМ Ірина Вікторівна - В.о. начальника територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Херсонській області
28. ГОЦЬКИЙ Григорій Іванович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Хмельницькій області
29. ОЛІЙНИК Василь Васильович - Заступник начальника територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Черкаській області
30. МУНТЯНУ Аркадій Павлович - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Чернівецькій області
31. ПРОТЧЕНКО Ірина Борисівна - Начальник територіального управління Головного Управління з питань державної служби в Чернігівській області
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Нацдержслужби України
27.07.2012 № 155
КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо проведення функціонального обстеження органів державної влади у 2012 році
№ з/п Захід Дата Відповідальні
I. Організаційні заходи з підготовки до проведення функціонального обстеження
1. Затвердження складу робочої групи до 01.08.2012 Робочі групи ОДА Комісії РДА
2. Визначення об'єктів для проведення функціонального обстеження до 01.08.2012 Робочі групи ОДА Комісії РДА
3. Затвердження плану-графіка проведення функціонального обстеження в органах державної влади, органах виконавчої влади Автономної Республіки Крим до 01.08.2012 Робочі групи ОДА Комісії РДА
4. Проведення робочих нарад в органах державної влади, визначених як об'єкти для проведення функціонального обстеження, щодо роз'яснення цілей та методики обстеження вирішення питань, які можуть виникнути в процесі проведення функціонального обстеження до 03.08.2012 Територіальні управління Головдержслужби України Робочі групи ОДА Комісії РДА
II. Проведення функціонального обстеження
5. Проведення функціонального обстеження в ОДА, РДА та органах виконавчої влади Автономної Республіки Крим, що включає збір, аналіз та узагальнення інформації щодо функціональної діяльності державного органу до 10.08.2012 Робочі групи ОДА Комісії РДА
6. Попереднє опрацювання переліків функцій, підготовка питань для співбесід з працівниками органів державної влади, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим до 31.08.2012 Робочі групи ОДА Комісії РДА
7. Проведення співбесід з працівниками органів державної влади, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим до 04.09.2012 Робочі групи ОДА Комісії РДА
8. Аналіз результатів функціонального обстеження в ОДА, РДА та органах виконавчої влади Автономної Республіки Крим до 05.09.2012 Робочі групи ОДА Комісії РДА
9. Направлення звітів по кожній РДА в ОДА, для узагальнення до 07.09.2012 Комісії РДА
10. Узагальнення звітів по кожній в ОДА, РДА та органах виконавчої влади Автономної Республіки Крим, проведення засідання робочої групи ОДА з обговорення попередніх результатів обстеження до 13.09.2012 Робочі групи ОДА Територіальні управління Головдержслужби України
11. Направлення остаточних звітів по кожній області та Автономній Республіці Крим до Нацдержслужби України до 14.09.2012 Робочі групи ОДА
III. Підведення підсумків функціонального обстеження
12. Аналіз отриманих звітів від ОДА та по кожній області та Автономної Республіки Крим до 24.09.2012 Центр адаптації державної служби до стандартів ЄС
13. Підведення підсумків та обговорення результатів функціонального обстеження 25.09.2012 27.09.2012 Нацдержслужба України Центр адаптації державної служби до стандартів ЄС
14. Підготовка остаточного звіту та подання пропозицій Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до законодавства за результатами функціонального обстеження до 01.10.2012 Нацдержслужба України
Директор Центру адаптації
державної служби
до стандартів
Європейського Союзу,
заступник керівника
Робочої групи
з організації та проведення
функціонального обстеження
органів державної влади
в 2012 році

М. Канавець
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Нацдержслужби України
27.07.2012 № 155
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення функціонального обстеження органів державної влади
Пошук шляхів удосконалення державної служби, як інструменту реалізації державного управління, має здійснюватися на підставі всебічного та постійного аналізу діяльності органів державної влади та їх посадових осіб.
Проведення функціонального обстеження має на меті вирішити наступні завдання:
- спрямувати діяльність певного органу державної влади на досягнення наперед запланованого, науково обґрунтованого результату, який відповідає пріоритетам державної політики;
- здійснити аналіз конституційно й законодавчо закріплених функцій діяльності органів державної влади;
- провести класифікацію нормативно визначених функцій органів державної влади за типологічними групами;
- підготовити пропозиції щодо уточнення функцій органів державної влади за результатами функціонального обстеження.
Функціональне обстеження дає можливість:
- оптимізувати систему органів виконавчої влади із впорядкуванням завдань і функцій;
- встановити відповідність формулювання функцій, визначених у положеннях про органи державної влади, нормам, закріпленим у законодавстві України;
- знизити рівень корупційних ризиків у системі органів державної влади шляхом усунення поєднання в одному органі функцій з надання адміністративних послуг і контрольно-наглядових (інспекційних) функцій;
- підвищити ефективність використання трудових та бюджетних ресурсів органів державної влади.
Для надання консультативно-методичної допомоги щодо організації роботи з проведення функціонального обстеження діяльності органів державної влади пропонується наведена нижче методика обстеження.
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Методичні рекомендації щодо проведення функціонального обстеження органів державної влади (далі - Методичні рекомендації), розроблені з урахуванням наступних нормативно-правових актів:
1. Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" ;
2. Указу Президента України "Про Національний план дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" від 12.03.2012 № 187/2012 ;
3. Закону України "Про державну службу" від 17 листопада 2011 року № 4050-VI;
4. Постанови Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2011 року № 1240 "Про затвердження Державної програми щодо запобігання та протидії корупції на 2011 - 2015 роки";
5. Положення про Національне агентство України з питань державної служби , затверджене Указом Президента України від 18 липня 2011 року № 769/2011 "Питання управління державною службою в Україні";
6. Наказу Головдержслужби України від 30 березня 2010 року № 84 "Про затвердження Порядку проведення функціонального обстеження органів виконавчої влади".
1.1. Визначення термінів:
Функція органу виконавчої влади - це регулярна діяльність установи, визначена нормативно-правовими документами та направлена на досягнення конкретного результату.
Функціональне обстеження - це визначений у цих Методичних рекомендаціях механізм збору, аналізу та узагальнення інформації щодо реалізації завдань і функцій органів державної влади-[1].
__________
-[1] Під органами державної влади в цих Методичних рекомендаціях розуміються обласні та районні державні адміністрації, органи виконавчої влади Автономної Республіки Крим.
Аутсорсинг - передача окремих державних функцій органу державної влади на виконання організації будь-якої форми власності при збереженні державного контролю за реалізацією переданих функцій.
Аутсорсер - будь-яка організація (державна або недержавна), на виконання якій передається функція органу державної влади.
Керівник державної служби - посадова особа, яка займає вищу посаду державної служби в державному органі, органі влади Автономної Республіки Крим або їх апараті, до посадових обов'язків якої належать повноваження з питань державної служби в цьому органі або його апараті.
Під функціями з контролю і нагляду (інспекційними) розуміється діяльність державного органу, що здійснюється у формі перевірок, ревізій, інспектування та пов'язана з встановленням відповідності діяльності (поведінки) органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадовців, юридичних осіб і громадян вимогам закону, застосуванням санкцій, спрямованих на приведення об'єкта контролю (нагляду) в нормальний стан.
Основним змістом цієї діяльності є: документальні перевірки, фактичні перевірки діяльності, періодичне отримання інформації (звітів).
Під функціями з надання адміністративних послуг розуміється прийняття згідно із законом за зверненням фізичної або юридичної особи адміністративного акта, спрямованого на реалізацію та захист її прав і законних інтересів та/або на виконання нею визначених законом обов'язків.
Адміністративними послугами є:
- видача, переоформлення ліцензій, видача дублікатів ліцензій на зайняття певним видом господарської діяльності, а також анулювання ліцензій за зверненням фізичної або юридичної особи;
- видача, переоформлення дозволів та інших документів дозвільного характеру, видача дублікатів таких документів, а також анулювання дозволів за зверненням фізичної або юридичної особи;
- реєстрація фактів, суб'єктів, прав, об'єктів, легалізація актів (документів);
- акредитація, атестація, сертифікація, нострифікація, верифікація, проставлення апостилю;
- інші види діяльності, у результаті провадження яких заінтересованим фізичним та юридичним особам, а також об'єктам, що перебувають в їх власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус.
1.2. Типологія функціональних обстежень
Розрізняють два основні типи функціонального обстеження - вертикальне і горизонтальне.
Вертикальне функціональне обстеження - це інструмент, призначений для аналізу та оцінювання організації окремих органів або сукупності органів в одній сфері державного управління. Під час такого обстеження співвідносяться визначені функції та задіяні ресурси.
Горизонтальне функціональне обстеження - це інструмент аналізу всієї системи органів виконавчої влади на предмет надлишковості та дублювання повноважень і відповідальності. Таке обстеження дає змогу виявити проблеми та виробити пропозиції щодо реформування та впорядкування структури центральних органів виконавчої влади, зокрема шляхом утворення, реорганізації чи ліквідації окремих органів, зміни їх підпорядкування, спрямування та координації.
1.3. Організаційний етап проведення функціонального обстеження
Для організації роботи, пов'язаної з проведенням функціонального обстеження та відповідно до його мети пропонується створити робочі групи. У Національному агентстві України з питань державної служби (далі - Нацдержслужба України) - з метою надання консультативно-методичної допомоги, загальної координації та оперативного вирішення питань, що виникають у ході функціонального обстеження, в кожній обласній адміністрації - з метою обстеження діяльності ОДА, методологічного супроводження процесу функціонального обстеження, узагальнення його результатів.
З метою безпосереднього проведення обстеження, що включає збір, аналіз та узагальнення інформації щодо функціональної діяльності структурних підрозділів - у кожній районній адміністрації створюються комісії.
Слід враховувати, що чисельний склад робочих груп та комісій визначається відповідно до мети функціонального обстеження.
1.1. Робоча група Нацдержслужби України з організації та проведення функціонального обстеження органів державної влади
Керівником робочої групи є заступник Голови Нацдержслужби України згідно з розподілом обов'язків.
До складу робочої групи влади можуть входити:
- представники центральних органів виконавчої влади (керівник робочої групи);
- керівники органів державної влади (з питань організаційної, кадрової, фінансової та юридичної роботи);
- керівники інших структурних підрозділів органів державної влади;
- представники управлінь Головдержслужби України у відповідних областях, м. Києва та м. Севастополя, АР Крим;
- незалежні експерти, у тому числі науковці, фахівці з державного управління та з питань, що належать до сфери управління відповідних органів державної влади (за згодою).
Робоча група здійснює консультативне та науково-методологічне супроводження організації та проведення функціонального обстеження органів державної влади.
1.2. Робоча група при обласних державних адміністраціях
Керівником робочої групи є:
- керівник державної служби - у разі наявності посади керівника апарату;
- заступник керівника державного органу відповідно до розподілу функціональних обов'язків - у разі відсутності посади керівника апарату.
До складу робочої групи можуть входити:
- співробітники територіальних управлінь Головдержслужби України;
- представники територіальних органів центральних органів виконавчої влади;
- представники місцевих органів державної виконавчої влади (за згодою);
- незалежні експерти, у тому числі, науковці, фахівці з державного управління та з питань, що належать до сфери управління відповідних органів державної влади (за згодою).
Робоча група в межах області здійснює консультативне та науково-методологічне супроводження, організацію та проведення функціонального обстеження обласної державної адміністрації.
Питання, що підлягають вирішенню під час першого засідання робочої групи обласної державної адміністрації:
- шляхом голосування визначається секретар робочої групи;
- визначається механізм взаємодії та розподіл обов'язків між членами робочої групи;
- керівником робочої групи затверджується перелік об'єктів проведення функціонального обстеження у регіоні;
- складається та затверджується план-графік проведення функціонального обстеження;
- надаються роз'яснення щодо застосування Методичних рекомендацій (заповнення форм, передбачених Методичними рекомендаціями, формування звіту).
1.3. Комісія при районних державних адміністраціях (далі - комісія)
Керівником комісії є:
- керівник державної служби - у разі наявності посади керівника апарату;
- заступник керівника державного органу відповідно до розподілу функціональних обов'язків - у разі відсутності посади керівника апарату.
Секретарем комісії є представник служби персоналу.
До складу комісії входять працівники служби персоналу, юридичної служби, керівники структурних підрозділів, у структурі (штатному розписі) якого передбачено посаду державної служби. Також до складу робочої групи можуть входити інші працівники державного органу, у тому числі з інших державних органів, а також експерти з числа фахівців у відповідній сфері.
Комісія здійснює функціональне обстеження діяльності структурних підрозділів по кожній районній адміністрації відповідно до цих Методичних рекомендацій.
Здійснення збору інформації, необхідної для організації та проведення функціонального обстеження, покладається в державних органах на відповідального працівника служби персоналу та керівника структурного підрозділу.
Слід зазначити, що проведення функціонального обстеження є системним процесом та повинно відбуватись постійно згідно зі складеним та затвердженим календарним планом.
Найбільш доцільно було б організувати щорічне функціональне обстеження. Періодом проведення пропонується обрати другий квартал відповідного року, до затвердження бюджету на наступний рік.
2. МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО ОБСТЕЖЕННЯ
Проведення функціонального обстеження доцільно організувати шляхом аналізу документальної бази та через інтерв'ю, що фіксують інформацію про діяльність органу через роботу з нормативними та іншими матеріалами, що визначають діяльність органу.

................
Перейти до повного тексту