1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 65 від 04.02.2002
м. Київ
Про підсумки проведення огляду музеїв при навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 22.03.2001 року N 142 "Про проведення огляду музеїв при навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України" і з метою удосконалення музейної роботи та впорядкування мережі музеїв навчальних закладів, підвищення їх ролі у навчально-виховному процесі з 25 березня до 20 грудня 2001 року проводився огляд музеїв при навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України.
Огляд показав, що музеї при навчальних закладах мають значні фондові колекції, цікаві експозиції, на базі яких проводиться велика робота по залученню учнівської молоді до вивчення та збереження історико-культурної спадщини українського народу, природи рідного краю тощо.
Відповідно до інформації, надісланої з регіонів, станом на 20 грудня 2001 року взято на облік 2522 музеїв, що на 747 більше у порівнянні з їх відомчою реєстрацією у 1998 році. Разом з тим, за цей період 35 музеїв припинили своє існування з різних причин: аварійний стан та відсутність приміщень, припинення фінансування, неактуальність тематики експозицій.
Своєчасно і в повному обсязі провели огляд та реєстрацію музеїв Міністерство освіти Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки Волинської, Донецької, Київської, Миколаївської, Полтавської, Черкаської обласних та Севастопольської міської держадміністрацій.
Враховуючи зазначене,
НАКАЗУЮ:
1. Взяти до відома інформацію про підсумки огляду, відомчу реєстрацію та перереєстрацію музеїв при навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України (додається).
2. Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій:
2.1. Взяти під контроль діяльність музеїв при навчальних закладах та приведення їх у відповідність до Положення про музей при закладі освіти системи Міністерства освіти України (наказ Міносвіти України від 20.05.1997 р. N 151).
2.2. Вжити заходів щодо розширення мережі та вдосконалення роботи музеїв різних профілів у навчальних закладах, поліпшення стану обліку та збереження музейних колекцій, належного оформлення музейної документації; продовжити роботу з реєстрації музеїв при навчальних закладах.
2.3. Провести навчальні семінари для керівників музеїв при навчальних закладах з питань організації діяльності музеїв, експозиційної та фондової роботи.
2.4. Взяти до неухильного виконання рекомендації, викладені в інформації про підсумки огляду, відомчу реєстрацію та перереєстрацію музеїв при навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України (додається).
3. Українському державному центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (Омельченко Д.Г.) до 15.05.2002 року підготувати пропозиції щодо присвоєння музеям звання "Зразковий музей" при навчальному закладі системи Міністерства освіти і науки України".
4. Наказ опублікувати в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України".
5. Контроль за виконанням наказу покласти на департаменти розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (Романенко В.П.), професійно-технічної освіти (Томашенко В.В.), вищої освіти (Дмитриченко М.Ф.).
Державний секретар В.О. Зайчук
Додаток
Інформація про підсумки огляду, відомчу реєстрацію та перереєстрацію музеїв при навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України
Відповідно до Умов проведення огляду музеїв при навчальних закладах системи МОН України, затверджених наказом МОН N 142 від 22 березня 2001 року, та з метою вдосконалення діяльності музеїв, підвищення їх ролі в навчально-виховному процесі з 25 березня до 20 грудня 2001 року був проведений огляд музеїв при навчальних закладах Міністерства освіти і науки України (надалі - огляд).
Проведенням огляду передбачалось виконання наступних завдань:
вивчення діяльності музеїв з охорони та пропаганди пам'яток історії, культури та природи, участі їх у формуванні і раціональному використанні Музейного фонду України;
аналіз краєзнавчо-пошукової роботи музеїв, їх участі у навчальному процесі та вихованні юних громадян України;
виявлення кращих музеїв та заохочення їх діяльності;
удосконалення профільної структури музеїв при навчальних закладах;
зміцнення зв'язків музеїв при навчальних закладах з місцевими державними музеями, архівами, товариствами охорони пам'яток історії і культури, творчими спілками.
Згідно з інформацією Міністерства освіти Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій при навчальних закладах діє 2522 музеї, що на 747 музеїв більше у порівнянні з відомчою реєстрацією 1997-1998 років. Слід зазначити, що 41,8% (1054 музеї) працює у сільській місцевості (без даних із Дніпропетровської, Житомирської та Харківської областей).
З них:
Навчальні заклади Кількість музеїв Відсотки від
загальної кількості
музеїв
Загальноосвітні
навчальні заклади,
школи-інтернати,
гімназії, ліцеї



2258



89,5
Позашкільні навчальні
заклади

54

2,3
Професійно-технічні
училища, технікуми,
коледжі


137


5,7
Вищі навчальні
заклади

31

1,5
За профілями музеї розподіляються таким чином:
Профілі Кількість музеїв Відсотки від загальної
кількості музеїв
Історичні 1498 59,5
Археологічні 12 0,5
Краєзнавчі 408 15,2
Природничі 29 1,1
Літературні 105 4,4
Мистецькі 24 1
Етнографічні 302 12,6
Технічні 5 0,2
Галузеві 16 0,9
Інші 53 2,2
Таким чином, в профільній класифікації переважають історичні, краєзнавчі та етнографічні музеї.
Слід зазначити, що напередодні 10-річчя незалежності України пожвавилась пошукова, дослідницька діяльність учнів із висвітлення нерозкритих сторінок історії українського народу та процесів становлення української державності. Значно зріс інтерес до вивчення окремих сторінок історії населених пунктів, життя й діяльності славних земляків. Фонди музеїв поповнились новими матеріалами, зібраними в ході експедицій, походів, конкурсів, що наблизило музейну роботу до активних форм позаурочної, позашкільної діяльності.

................
Перейти до повного тексту