1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
02.02.2009 N 55
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1593 від 30.12.2011 )
Про затвердження індикаторів ефективної діяльності та методичних рекомендацій щодо їх впровадження
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 р. N 1396 "Про внесення змін до плану заходів, спрямованих на задоволення ринку праці у кваліфікованих робітничих кадрах " та з метою здійснення моніторингу ефективної діяльності професійно-технічних навчальних закладів,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити індикатори ефективної діяльності професійно-технічного навчального закладу ( додаток 1) і методичні рекомендації щодо використання індикаторів ефективної діяльності професійно-технічного навчального закладу (додаток 2).
2. Департаменту професійно-технічної освіти (Десятов Т.М.), Інституту інноваційних технологій та змісту освіти (Завалевський Ю.І.), Інституту професійно-технічної освіти Академії Педагогічних Наук України (Радкевич В.О. - за згодою) відповідно до індикаторів здійснити моніторинг ефективної діяльності професійно-технічних навчальних закладів та професійно-технічної освіти регіонів до 01.02.2009 р.
3. Міністерству освіти і науки України Автономної республіки Крим, управлінням освіти обласних. Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
3.1. до 01.02.2009 р. здійснити моніторинг ефективної діяльності професійно-технічних навчальних закладів;
3.2. узагальнити матеріали моніторингу та щорічно до 1 лютого зведену інформацію направляти департаменту професійно-технічної освіти.
4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на директора департаменту професійно-технічної освіти Десятова Т.М.
Міністр І.О.Вакарчук
Додаток 1
до наказу МОН України
02.02.2009 N 55
ІНДИКАТОРИ
ефективної діяльності професійно-технічного навчального закладу
1. ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ
1.1. відсоток випускників, працевлаштованих за отриманою професією;
1.2. відсоток випускників, працевлаштованих за отриманою професією відповідно до угод з роботодавцями;
1.3. відсоток випускників, які самостійно працевлаштувались;
1.4. відсоток випускників, які не були працевлаштовані і звернулись до служби зайнятості;
1.5. відсоток випускників, які закріпились на робочому місці після року роботи.
2. ЗМІСТ НАВЧАННЯ І НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
2.1. відсоток предметів професійно-теоретичної підготовки (спецпредмети), що викладаються з використанням сучасного технологічного обладнання, інформаційно-комп'ютерних технологій та ліцензованих (авторських) педагогічних програмних засобів навчання;
2.2. відсоток занять професійно-практичної підготовки (виробниче навчання і виробнича практика), що проводяться з використанням сучасного технологічного обладнання, матеріалів, тощо;
2.3. відсоток навчальних кабінетів і майстерень, оснащених ПК з доступом в Інтернет;
2.4. кількість учнів (від загальної кількості) на 1 ПК;
2.5. кількість учнів (від загальної кількості) на 1 ПК з доступом в Інтернет;
2.6. відсоток забезпечення предметів професійно-теоретичної підготовки сучасними підручниками (виданими за останні 5 років);
2.7. наявність власного сайту (для узагальнення на рівні регіону - відсоток ПТНЗ, які мають власний сайт).
3. ЕФЕКТИВНІСТЬ НАВЧАННЯ
3.1. відсоток випускників, які успішно закінчили навчання (отримали дипломи);
3.2. відсоток випускників, які отримали дипломи з відзнакою;
3.3. відсоток випускників, які отримали технологічно складну, наукоємну (інтегровану професію) професію;
3.4. відсоток випускників, які отримали розряди вище встановлених навчально-програмними документами;
3.5. відсоток випускників, які отримали розряди нижче встановлених навчально-програмними документами;
3.6. відсоток випускників, які продовжили навчання у ВНЗ I-IV рівнів акредитації;
3.7. відсоток учнів та слухачів, які відраховані протягом календарного року з різних причин;
3.8. відсоток роботодавців, які вважають достатнім освітньо-кваліфікаційний рівень підготовки випускників.
4. ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ
4.1. відсоток викладачів та майстрів виробничого навчання, які є авторами навчальної літератури та програмних засобів навчання, що має гриф МОН України;
4.2. відсоток викладачів та майстрів виробничого навчання, які є авторами навчальної літератури та програмних засобів навчання, що мають дозвіл методичних комісій - регіональний рівень;
4.3. відсоток майстрів виробничого навчання, учні яких є переможцями Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності;
4.4. відсоток педагогічних працівників, які мають педагогічні звання (старші викладачі, викладачі-методисти, майстри виробничого навчання 1 та 2 категорій;
4.5. кількість учнів ( від загальної кількості) на 1 майстра виробничого навчання;
4.6. кількість учнів (від загальної кількості) на 1 викладача спеціальних дисциплін.
5. ДОСТУПНІСТЬ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
5.1. відсоток осіб, які отримують первинну професійну підготовку;
5.2. відсоток осіб, які проходять перепідготовку та підвищують кваліфікацію із числа безробітних та найманих працівників.
6. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
6.1. відсоток одиниць технологічного обладнання, що відповідає вимогам сучасного виробництва (було придбане за останні 7 років за кошти державного бюджету, в т.ч. спецфонду);
6.2. відсоток одиниць технологічного обладнання, яке відповідає вимогам сучасного виробництва та було придбане за останні 7 років за кошти роботодавців, спонсорів тощо;
6.3. відсоток обладнання, термін використання якого від 15 років.
7. ФІНАНСУВАННЯ
7.1. відсоток фінансування ПТНЗ за рахунок програм регіонального розвитку, роботодавців та інших джерел;
7.2. відсоток фінансування ПТНЗ за рахунок спеціальних коштів.
Додаток 2
до наказу МОН України
02.02.2009 N 55
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання індикаторів ефективної діяльності професійно-технічного навчального закладу
ВСТУП
Ці методичні рекомендації розроблені для надання допомоги щодо застосування індикаторів ефективної діяльності професійно-технічного навчального закладу.
Метою представлених індикаторів ефективної діяльності професійно-технічного навчального закладу є проведення моніторингу і визначення оптимальних характеристик діяльності професійно-технічного навчального закладу і системи професійно-технічної освіти України в цілому.
АЛГОРИТМ ВИКОРИСТАННЯ ІНДИКАТОРІВ
Для зручності і полегшення в роботі вибрані одиниці розрахунку - відсотки (крім п.п. 2.4, 2.5, 4.5, 4.6).
1. ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ
Кількість працевлаштованих випускників розраховується від загальної кількості випускників за мінусом випускників, які продовжують навчання в інших навчальних закладах, випускників, які вступили на службу до лав Збройних Сил України, випускників, які не працевлаштувалися.
Наприклад: загальна кількість випускників 275 осіб, продовжують навчання у ВНЗ - 15 осіб, вступили до лав Збройних Сил України - 5 осіб, не працевлаштувалися - 5 осіб.
Загальна кількість працевлаштованих випускників становить 250 осіб.
1.1. Відсоток випускників, працевлаштованих за отриманою професією
розраховується із загальної кількості працевлаштованих осіб і випускників, працевлаштованих за отриманою професією.
Наприклад: загальна кількість працевлаштованих - 250 осіб, з них працевлаштовані за отриманою професією - 225 осіб.
Відсоток випускників, працевлаштованих за отриманою професією, становить 90%.
1.2. Відсоток випускників, працевлаштованих за отриманою професією відповідно до угод з роботодавцями
розраховується із загальної кількості працевлаштованих та випускників, працевлаштованих за отриманою професією відповідно до угод з роботодавцями.
Наприклад: загальна кількість працевлаштованих - 250 осіб, з них працевлаштовані відповідно до угод з роботодавцями - 220 осіб.
Відсоток випускників, працевлаштованих за отриманою професією відповідно до угод з роботодавцями, становить 88,8%.
1.3. Відсоток випускників, які самостійно працевлаштувались
розраховується із загальної кількості працевлаштованих випускників та випускників, які самостійно працевлаштувались.
Наприклад: працевлаштованих випускників - 250 осіб, самостійно працевлаштувались - 25 осіб.
Відсоток випускників, які самостійно працевлаштувались, становить 10%.
1.4. Відсоток випускників, які не були працевлаштовані і звернулись до служби зайнятості
розраховується із загальної кількості випускників та випускників, які не були працевлаштовані і звернулись до служби зайнятості;
Наприклад: загальна кількість випускників - 275 осіб, випускників, які не були працевлаштовані і звернулись до служби зайнятості 25 осіб.
Відсоток випускників, які не були працевлаштовані, становить 9%.
1.5. Відсоток випускників, які закріпились на робочому місці після року роботи
розраховується із загальної кількості працевлаштованих і випускників, які закріпились на робочому місці після року роботи.
Наприклад: загальна кількість працевлаштованих - 250 осіб, випускників, які закріпились на робочому місці після року роботи - 230 осіб.
Відсоток випускників, які закріпились на робочому місці після року роботи, становить 92%.
2. ЗМІСТ НАВЧАННЯ І НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
2.1. Відсоток предметів професійно-теоретичної підготовки, що викладаються з використанням сучасного технологічного обладнання, інформаційно-комп'ютерних технологій та ліцензованих (авторських) педагогічних програмних засобів навчання
розраховується із загальної кількості предметів професійно-теоретичної підготовки та предметів професійно-теоретичної підготовки, що викладаються з використанням сучасного технологічного обладнання, інформаційно-комп'ютерних технологій та ліцензованих (авторських) педагогічних програмних засобів навчання.
Наприклад: загальна кількість предметів професійно-теоретичної підготовки - 50, предметів професійно-теоретичної підготовки, що викладаються з використанням сучасного технологічного обладнання, інформаційно-комп'ютерних технологій та ліцензованих (авторських) педагогічних програмних засобів навчання - 25.
Відсоток предметів професійно-теоретичної підготовки, які викладаються з використанням сучасного технологічного обладнання, інформаційно-комп'ютерних технологій та ліцензованих (авторських) педагогічних програмних засобів навчання, становить 50%.
2.2. Відсоток годин професійно-практичної підготовки, що проводяться з використанням сучасного технологічного обладнання, матеріалів, застосуванням новітніх технологій виробництва тощо
розраховується із загальної кількості годин професійно-практичної підготовки та годин професійно-практичної підготовки, що проводяться з використанням сучасного технологічного обладнання, матеріалів, новітніх технологій виробництва тощо.
Наприклад: загальна кількість годин професійно-практичної підготовки - 560, годин професійно-практичної підготовки, що проводяться з використанням сучасного технологічного обладнання, матеріалів, новітніх технологій виробництва, тощо - 500 .
Відсоток годин професійно-практичної підготовки, що проводяться з використанням сучасного технологічного обладнання, матеріалів, новітніх технологій виробництва, тощо, становить 89,2%.
2.3. Відсоток навчальних кабінетів і майстерень, оснащених ПК з доступом в Інтернет
розраховується із загальної кількості навчальних кабінетів і майстерень та навчальних кабінетів і майстерень, оснащених ПК з доступом в Інтернет.
Наприклад: загальна кількість навчальних кабінетів і майстерень - 65, кількість навчальних кабінетів і майстерень, оснащених ПК з доступом в Інтернет - 26.
Відсоток навчальних кабінетів і майстерень, оснащених ПК з доступом в Інтернет становить 40%.
2.4. Кількість учнів (від загальної кількості учнів ПТНЗ) на 1 ПК
розраховується із загальної кількості учнів ПТНЗ та загальної кількості ПК.
Наприклад: загальна кількість учнів ПТНЗ - 780 осіб, загальна кількість ПК - 130 одиниць.
Кількість учнів (від загальної кількості учнів ПТНЗ) на 1 ПК становить 6 осіб.
Примітка. Даний індикатор віднімається від загальної суми рейтингу навчального закладу (чим менша цифра, тим краще).
2.5. Кількість учнів (від загальної кількості учнів ПТНЗ) на 1 ПК з доступом в Інтернет
розраховується із загальної кількості учнів ПТНЗ та кількості ПК з доступом в Інтернет.
Наприклад: загальна кількість учнів ПТНЗ - 780 осіб, загальна кількість ПК з доступом в Інтернет - 78 одиниць.
Кількість учнів (від загальної кількості учнів ПТНЗ) на 1 ПК з доступом в Інтернет становить 10 осіб.
Примітка. Даний індикатор віднімається від загальної суми рейтингу навчального закладу (чим менша цифра, тим краще).
2.6. Відсоток забезпечення предметів професійно-теоретичної підготовки сучасними підручниками (виданими за останні 5 років) розраховується із загальної кількості предметів професійно-теоретичної підготовки та предметів професійно-теоретичної підготовки, що забезпечені сучасними підручниками, виданими за останні 5 років.
Наприклад: загальна кількість предметів професійно-теоретичної підготовки - 50, предметів професійно-теоретичної підготовки, що забезпечені сучасними підручниками (виданими за останні 5 років) - 38.
Відсоток забезпечення предметів професійно-теоретичної підготовки сучасними підручниками (виданими за останні 5 років) становить 76%.
2.7. Наявність власного сайту (для узагальнення на рівні регіону - відсоток ПТНЗ, які мають власний сайт).
3. ЕФЕКТИВНІСТЬ НАВЧАННЯ

................
Перейти до повного тексту