1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 699 від 23.10.2001
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 168 від 13.03.2008 )
Про проведення II Міжнародного дитячого конкурсу з української мови
З метою сприяння утвердженню державного статусу української мови, піднесення її престижу серед учнівської молоді, виховання пошани до культури і традицій українського народу
НАКАЗУЮ:
1. Провести у 2001-2002 навчальному році II Міжнародний дитячий конкурс з української мови (далі - Конкурс).
2. Затвердити Положення про Міжнародний дитячий конкурс з української мови (додаток 1).
3. Структурним підрозділам Міністерства освіти і науки України, Науково-методичному центру середньої освіти спільно з Міністерством освіти Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської, Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити проведення Конкурсу відповідно до цього Положення.
Департаментам розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти (Романенко В.П.), професійно-технічної освіти (Томашенко В.В.) спільно з управлінням освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (Десятов Т.М.) організувати урочисте відкриття Конкурсу 9 листопада 2001 року в День української писемності та мови.
4. Затвердити склад Координаційної Ради Конкурсу (додаток 2).
5. Затвердити склад робочої групи Конкурсу (додаток 3).
6. Фінансування витрат на проведення Конкурсу здійснити відповідно до Положення про Міжнародний дитячий конкурс з української мови за кошти Ліги українських меценатів та кошти місцевих органів управління освітою.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Міністерства освіти і науки Науменка Г.Г.
Міністр В.Г.Кремень
Додаток 1
до наказу Міністерства
освіти і науки України
від 23.10.2001 р. N 699
ПОЛОЖЕННЯ
про Міжнародний дитячий конкурс з української мови
I. Загальні засади
1. Міжнародний дитячий конкурс з української мови (далі - Конкурс) проводиться Міністерством освіти і науки України спільно з Лігою українських меценатів. Освітньою фундацією Петра Яцика із залученням центральних і місцевих органів виконавчої влади, а також громадськості на підтримку ініціативи Петра Яцика.
2. Мета Конкурсу - сприяння утвердженню державного статусу української мови, піднесення її престижу серед учнівської та студентської молоді, виховання шанобливого ставлення до культури і традицій українського народу.
3. Завдання Конкурсу:
підняття престижу української мови в Україні та за її межами;
підвищення рівня знань з української мови;
виховання у молодого покоління українців любові до мови свого народу, усвідомлення того, що українська мова є генетичним кодом української нації;
формування в молодої людини почуття патріотизму, потреби особистої причетності до процесів утвердження і розвитку української мови;
привернення уваги громадськості та органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування до розв'язання проблем функціонування державної мови в Україні.
4. У Конкурсі можуть брати участь як українці, так і особи інших національностей, які знають українську мову, послуговуються нею і виявили особисте бажання взяти учать у ньому.
5. Конкурс проводиться як творче змагання учнівської молоді, яка має певний рівень знань з української мови не тільки в межах навчальної програми, а й виявляє знання мовних тонкощів, історії розвитку української мови, має філологічні здібності, а також демонструє творчий підхід до розв'язання мовних проблем.
II. Організація Конкурсу
6. Конкурс проводиться щороку з листопада по березень включно на добровільних засадах у навчальних закладах України незалежно від типу, форми власності та підпорядкування.
7. До організаційної роботи залучаються працівники навчальних закладів, центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, а також громадські організації, одним із статутних завдань яких є турбота про розвиток, функціонування, чистоту української мови.
8. Початок Конкурсу - в День української писемності та мови (9 листопада).
9. Конкурс в Україні відбувається чотирма етапами:
перший - у навчальних закладах, організаціях, установах;
другий - у районах, містах;
третій - в областях, Автономній Республіці Крим, у містах Києві та Севастополі;
четвертий - загальнонаціональний.
Підсумки Конкурсу підбивають відповідно на кожному етапі.
10. Конкурс серед українців інших країн відбувається трьома етапами:
перший - у навчальних закладах, організаціях (у т.ч. громадських);
другий - у межах країни проживання;
третій - загальнонаціональний.
Якщо в країні лише один навчальний заклад з вивченням української мови або якщо Конкурс проводять українські громадські організації цієї країни, то він відбувається двома етапами: перший - у межах навчального закладу чи країни, другий - загальнонаціональний.
11. Завдання першого етапу Конкурсу розробляють учителі і викладачі української мови та літератури навчальних закладів, в яких відбуватиметься Конкурс. Другого та третього - методичні служби відповідного рівня. Завдання четвертого етапу Конкурсу розробляє Міністерство освіти і науки України.
Для всіх учасників Конкурсу, незалежно від мови навчання, розробляється один пакет завдань.
Для учасників Конкурсу з діаспори завдання розміщуються в Інтернеті.
12. На всіх етапах Конкурсу перевіряється писемне та усне мовлення. В усному конкурсі виявляється рівень володіння українською мовою учасників Конкурсу, сфера спілкування нею та усвідомлення її національного і державотворчого значення.
13. На першому, другому і третьому етапах Конкурсу склад журі формують і затверджують відповідно керівники навчальних закладів, районних (міських) відділів освіти, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь освіти і науки, міністр освіти Автономної Республіки Крим.
На четвертому етапі склад журі на умовах рівного представництва формують і затверджують Міністерство освіти і науки України та Ліга українських меценатів.
До складу журі на всіх етапах можуть залучатися представники громадських організацій, у статутах яких передбачено роботу, спрямовану на розвиток української мови, та Національної Спілки письменників України.
III. Проведення Конкурсу та підбиття його підсумків
14. Четвертий етап Конкурсу проводиться в обласних центрах і м. Сімферополі. Уповноважені представники Міністерства освіти і науки України та Ліги українських меценатів привозять завдання на Конкурс у конвертах із сургучевими печатками і відкривають їх за одну годину до його початку.
Після виконання завдань конкурсні роботи і протокол, підписаний головою та членами журі, в якому зазначено кількість учасників четвертого етапу Конкурсу, а також результати усного конкурсу кожного учасника за списком, кладуть у конверт і скріплюють сургучевою печаткою.
Уповноважені представники привозять ці конверти до Києва і передають матеріали з областей співголовам журі, які визначають порядок шифрування робіт, шифрувальників (до складу їх не можуть входити члени журі з навчальних закладів, учні яких брали участь у Конкурсі), а також порядок роботи журі.
15. Після закінчення перевірки робіт співголови журі визначають порядок дешифрування. Роботи дешифрують і тільки після цього записують у протоколи шифр, прізвище, ім'я, по батькові учасника і його результати. Протоколи підписують співголови і члени журі.
Члени журі до підписання протоколів мають право ознайомитися з будь-якою конкурсною роботою в присутності хоча б одного із співголів журі. Після підписання протоколів співголовами та членами журі на підсумковому засіданні оголошуються прізвища переможців (I - III і IV - IX місця).

................
Перейти до повного тексту