1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 67 від 08.02.99
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 липня 1999 р.
за N 448/3741
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 860 від 07.12.2005 )
Про затвердження Інструкції про порядок перевірки фінансово-економічної спроможності виконання експлуатантами норм і правил з питань безпеки авіації
З метою виконання положень Повітряного кодексу України, Указу Президента України від 15 січня 1998 року N 17/98 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення безпеки авіації України" для запровадження регулярної перевірки фінансово-економічної спроможності виконання експлуатантами норм і правил з питань безпеки авіації
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок перевірки фінансово-економічної спроможності виконання експлуатантами норм і правил з питань безпеки авіації (додається).
2. Державній авіаційній адміністрації України (Семенову М.Ю.):
2.1. Забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України наказу "Про затвердження Інструкції про порядок перевірки фінансово-економічної спроможності виконання експлуатантами норм і правил з питань безпеки авіації".
2.2. Довести зазначену Інструкцію до відома всіх експлуатантів.
3. Керівникам структурних підрозділів Мінтрансу і Укравіації вивчити та прийняти до керівництва зазначену Інструкцію.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра транспорту України Демиденка А.Ф.
Міністр І.П.Данькевич
Затверджено
Наказ Міністерства транспорту
України 08.02.99 N 67
Інструкція про порядок перевірки фінансово-економічної спроможності виконання експлуатантами норм і правил з питань безпеки авіації
1. Загальні положення
1.1. Інструкція про порядок перевірки фінансово-економічної спроможності виконання експлуатантами норм і правил з питань безпеки авіації (далі - Інструкція) розроблена на виконання Указу Президента України від 15 січня 1998 року N 17/98 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення безпеки авіації України" та поширюється на українських експлуатантів незалежно від форм власності та відомчої приналежності.
1.2. Ця Інструкція встановлює порядок перевірки фінансово-економічної спроможності виконання експлуатантами норм і правил з питань безпеки авіації.
1.3. Ця Інструкція використовується посадовими особами Державної авіаційної адміністрації України (далі - Укравіації) при виконанні офіційних дій щодо перевірки фінансово-економічної спроможності виконання експлуатантами норм і правил з питань безпеки авіації.
1.4. При розробці цієї Інструкції використовувались такі нормативно-правові акти:Повітряний кодекс України (надано чинності Постановою Верховної Ради України від 4 травня 1993 року N 3168-XII;
Конвенція про Міжнародну організацію цивільної авіації (Чикаго, 1944 р.);
Указ Президента України від 11 червня 1997 року N 531/97 "Про заходи щодо впорядкування державного регулювання діяльності цивільної авіації в Україні";
Указ Президента України від 15 січня 1998 року N 17/98 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення безпеки авіації України";
Постанова Кабінету Міністрів України від 8 червня 1998 року N 815 "Положення про Державну авіаційну адміністрацію України";
Правила сертифікації експлуатантів, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 29.05.98 N 204 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України від 09.09.98 N 552/2992.
1.5. У цій Інструкції терміни мають такі значення:
Безпека польотів - комплексна характеристика повітряного транспорту та авіаційних робіт, що визначає здатність виконувати польоти без загрози для життя і здоров'я людей.
Бізнес-план - опис запланованої комерційної діяльності експлуатанта на відповідний період, який включає дії з розвитку ринку і вкладень капіталу, фінансові і економічні наслідки таких дій.
Звіт керівництва - опис надходжень і витрат за відповідний період, що включає розподіл між діяльністю, яка належить до повітряних перевезень, та іншими видами діяльності.
Припинення дії сертифіката - офіційна процедура Укравіації, яка фіксує тимчасове припинення дії сертифіката з правом відновлення його дії після усунення недоліків, що призвели до припинення.
Сертифікація експлуатанта - офіційна процедура, щодо перевірки здатності експлуатанта забезпечити відповідність встановленим вимогам з забезпечення безпеки авіації.
Стандартизований рівень забезпечення авіаційної безпеки - це рівень, що визначається вимогами чинних в Україні норм з питань авіаційної безпеки, які не суперечать стандартам Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО).
Фінансово-економічна спроможність виконання експлуатантами норм і правил з питань безпеки авіації - можливість забезпечення надійних і адекватних послуг визначеної інтенсивності за умови гарантії роботи експлуатанта на рентабельному економічному рівні та найвищому рівні безпеки.
2. Критерії перевірки фінансово-економічної спроможності виконання експлуатантом норм і правил з питань безпеки авіації
2.1. Наявність бізнес-плану, який засвідчує можливість діяльності експлуатанта, та гарантії його виконання.
2.2. Сплата за державні послуги, що пов'язані зі здійсненням авіаційної діяльності, обов'язковість яких установлюється чинним законодавством.
2.3. Виплата заробітної платні працівникам експлуатанта та укомплектованість штатного розкладу персоналом, в частині, що стосується авіаційної діяльності експлуатанта.
2.4. Наявність кредиторської заборгованості за всіма видами забезпечення, пов'язаними зі здійсненням авіаційної діяльності, а саме: оренда або лізинг повітряних суден, обов'язкове авіаційне страхування, технічне обслуговування, аеронавігаційне обслуговування, метеозабезпечення, аеропортове обслуговування, пошукові і рятувальні роботи.
2.5. Фінансова заборгованість за договорами та зобов'язаннями.
3. Перевірка фінансово-економічної спроможності виконання норм і правил з питань безпеки авіації тим експлуатантом, який уперше отримує сертифікат експлуатанта
3.1. Експлуатант повинен надати до Укравіації бізнес-план, який уміщує:
показники виконання своїх фактичних та потенційних зобов'язань, встановлених на основі реалістичних припущень протягом 24 місяців з початку діяльності;
загальну характеристику експлуатанта;
організаційну структуру, штатний розклад та фактичну укомплектованість;
обгрунтування можливості покриття своїх постійних та змінних витрат на виконання повітряних перевезень та авіаційних робіт протягом 3 місяців після початку експлуатації без урахування надходжень за цей період;
обгрунтування запланованих цифр доходів і витрат - з урахуванням прогнозованої вартості палива, потенційного рівня цін і тарифів та заробітної плати, технічного обслуговування, амортизації, рівня аеропортових та аеронавігаційних зборів, страхування, курсу валют, а також прогнозу завантаження та виручки;
розрахунок показників собівартості льотної години;
подання наявних та очікуваних джерел фінансування.
3.2. Експлуатант повинен визначити розмір початкових витрат у період подання заявки до початку експлуатації - зокрема, способи покриття таких витрат.
3.3. Посадова особа, яка здійснює перевірку, повинна засвідчити в акті перевірки можливість виконання експлуатантом усіх вимог, перелічених у цьому розділі. Тільки в цьому випадку в акті робиться висновок про потенційну спроможність експлуатанта забезпечувати належний рівень виконання ним норм і правил з питань безпеки авіації. В інших випадках приймається рішення про неможливість експлуатанта забезпечувати належне виконання норм і правил з питань безпеки авіації та неможливість видачі сертифіката експлуатанта.
4. Порядок перевірки фінансово-економічної спроможності виконання експлуатантом норм і правил з питань безпеки авіації в процесі його діяльності
4.1. Посадова особа, яка здійснює перевірку, встановлює ступінь виконання експлуатантом бізнес-плану, який визначається в акті перевірки.
Експлуатант повинен надати особі, яка здійснює перевірку, необхідні форми бухгалтерського обліку та статистичної звітності, які містять відповідну інформацію.

................
Перейти до повного тексту