1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 81 від 04.08.94 Зареєстровано в Міністерстві
м.Київ юстиції України
27 вересня 1994 р.
за N 229/439
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Мінекобезпеки N 150 від 05.07.99 )
Про Положення про громадський контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища
Відповідно до ст.36 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про громадський контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, що додається.
2. Визнати таким, що втратило чинність, Положення про громадського інспектора охорони природи, затверджене наказом Деркомприроди УРСР від 15.03.85 р. N 11.
3. Начальникам держуправлінь охорони навколишнього природного середовища по Республіці Крим, областях, мм. Києву та Севастополю, державних інспекцій охорони Чорного, Азовського морів внести відповідним Радам народних депутатів пропозиції про приведення у відповідність з цим Положенням діючих на їх території нормативних актів з питань здійснення громадського контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища.
Міністр Ю.Костенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства охорони
навколишнього природного
середовища України
від 4 серпня 1994р. N 81
ПОЛОЖЕННЯ
про громадський контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища
1. Громадський контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища відповідно до Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" здійснюють громадські інспектори з охорони навколишнього природного середовища (надалі - громадські інспектори), котрі призначаються відповідними органами громадських природоохоронних формувань або головними державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища відповідних територій.
2. Основним завданням громадського контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища є:
безпосередня участь громадськості у справі покращення екологічної ситуації;
надання допомоги органам державного контролю в забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища підприємствами, установами, організаціями та громадянами, попередження та виявлення порушень природоохоронного законодавства, ліквідації їх наслідків;
екологічна просвіта,виховання та інформування широких верств населення через засоби масової інформації.
3. Об'єктами громадського контролю є охорона і використання землі, її надр ,водних ресурсів, атмосферного повітря, рослинного та тваринного світу, природних об'єктів і територій, що підлягають особливій охороні , сельбищних територій і міського середовища.
4. Громадський контроль базується на принципах законності, гласності і демократизму , захисту екологічних прав громадян відповідно до Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища".
5. При здійсненні своєї контрольної діяльності громадський інспектор повинен керуватись чинним законодавством та нормативними актами Уряду з питань охорони навколишнього природного середовища, рішеннями Мінприроди України та його органів на місцях, цим Положенням.
6. Організацію діяльності громадських інспекторів здійснюють відповідно громадські природоохоронні формування та підрозділи Державної екологічної інспекції Мінприроди України.
7. Громадські природоохоронні формування та підрозділи Державної екологічної інспекції зобов'язані систематично інструктувати громадських інспекторів, проводити з ними наради, семінари з обміну досвідом, надавати їм практичну допомогу в здійсненні їх природоохоронної діяльності.
8. З метою координації роботи громадськості, широкого залучення її до розробки та виконання заходів по охороні навколишнього природного середовища, бережливого ставлення до природних ресурсів і підтримання контактів з природоохоронними органами при громадських природоохоронних формуваннях та при підрозділах Державної екологічної інспекції Мінприроди України можуть створюватись на громадських засадах штаби громадських інспекторів.
9. Організаційними формами громадського контролю можуть бути планові та термінові перевірки об'єктів, цільові рейди, участь в перевірках, що здійснюють органи державного контролю, та термінові перевірки ( у випадках отримання оперативної інформації про грубе порушення природоохоронного законодавства, про аварію або надзвичайну ситуацію).

................
Перейти до повного тексту