- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження положень про структурні підрозділи Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Положення про відділ правової роботи Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про відділ представництва інтересів Міністерства у судах Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про відділ експертизи нормативно-правових-актів центральних органів виконавчої влади Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України;
Положення про відділ законопроектної роботи та взаємодії з Верховною Радою України Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України.
2. Департаменту правової та законопроектної роботи у двотижневий строк надати Департаменту роботи з персоналом копії положень про структурні підрозділи, затверджених цим наказом, та другі примірники посадових інструкцій працівників.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор Департаменту правової та законопроектної роботи |
А. Пивоваров |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
27 лютого 2017 року № 101
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ законопроектної роботи та взаємодії з Верховною Радою України Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України
1. Загальні положення
1.1. Відділ представництва інтересів Міністерства у судах (далі – відділ) є структурним підрозділом Департаменту правової та законопроектної роботи (далі – Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство).
1.2. Відділ безпосередньо підпорядковується директору Департаменту.
1.3. У своїй діяльності відділ керується
Конституцією України, законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, наказами Міністерства, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
З питань організації та проведення правової роботи відділ керується актами Міністерства юстиції України.
1.4. Відділ організовує свою роботу згідно з перспективними і поточними планами Департаменту у взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства та Департаменту.
1.5. Покладання на відділ обов’язків та завдань, що не передбачені цим Положенням, не допускається.
2. Основними завданнями відділу є:
2.1. Організація та участь у формуванні основних напрямків державної політики у сфері вдосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності Міністерства.
2.2. Організація та участь у здійсненні нормопроектувальної роботи, розроблення, опрацювання, проведення юридичної експертизи, візування проектів нормативно-правових актів (Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України).
2.3. Організація взаємодії з Верховною Радою України, її комітетами, депутатськими фракціями (групами), народними депутатами України, а також координація заходів, пов’язаних з такою взаємодією.
3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1.Організовує та бере участь у забезпеченні формування та реалізації державної правової політики у визначених Положенням про Міністерство галузях та сферах, захисті законних прав та інтересів Міністерства.
3.2. Розробляє та бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції відділу.
3.3. Перевіряє відповідність законодавству і міжнародним договорам України проектів нормативно-правових актів (Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України), що подаються на підпис Міністру, візує їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, на яких покладено виконання їх обов’язків.
3.4. Проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів (крім наказів), підготовлених структурними підрозділами Міністерства, за результатами якої готує висновки за формою, затвердженою Міністерством юстиції України, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів Міністерства.
3.5. Здійснює перегляд разом із структурними підрозділами Міністерства нормативно-правових актів та інших документів з метою приведення їх у відповідність із законодавством.
3.6. Інформує директора Департаменту про необхідність вжиття заходів щодо внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування.
3.7. Разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства бере участь в узагальнені практики застосування законодавства у визначених галузях та сферах, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд директору Департаменту для вирішення питання щодо підготовки проектів нормативно-правових актів та інших документів, внесення їх в установленому порядку до державного органу, уповноваженого приймати такі акти.
3.8. Розглядає проекти нормативно-правових актів (Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України), які надійшли для погодження від центральних органів виконавчої влади (крім проектів нормативно-правових актів, що відносяться до компетенції центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України) та готує пропозиції до них.
3.9. Разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства бере участь у заходах щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу.
3.10. Веде облік актів законодавства (крім нормативно-правових актів Міністерства).
3.11. Організовує підготовку пропозицій Міністерства до проектів планів законопроектної роботи Кабінету Міністрів України, здійснює підготовку відповідних звітів.
3.12. Залучає структурні підрозділи Міністерства та центральні органи виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України до опрацювання, підготовки позиції та/або доповіді до законопроектів агропромислового спрямування, які розглядаються в комітетах та на пленарних засіданнях Верховної Ради України.
3.13. Інформує, за погодженням з керівництвом Міністерства, Секретаріат Кабінету Міністрів України, комітети Верховної Ради України щодо персонального переліку посадових осіб Міністерства, які представлятимуть та супроводжуватимуть проекти законодавчих актів агропромислового спрямування в комітетах та на пленарних засіданнях Верховної Ради України.
3.14. Забезпечує спільно із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України своєчасну підготовку експертних висновків до проектів законодавчих актів агропромислового спрямування, зареєстрованих у Верховній Раді України.
3.15. Забезпечує керівництво Міністерства проектами законодавчих актів агропромислового спрямування та довідковими матеріалами до них, інформацією про хід та результати їх розгляду у Верховній Раді України.
3.16. Інформує керівництво Міністерства та керівників структурних підрозділів Міністерства про порядок денний, режим роботи Верховної Ради України, розклад пленарних засідань, графіки роботи комітетів Верховної Ради України.
3.17. В межах своїх повноважень бере участь у засіданнях Комітетів Верховної Ради України.
3.18. Координує діяльність та надає методичну допомогу представникам Міністерства при супроводі проектів законодавчих актів агропромислового спрямування у Верховній Раді України.
3.19. Забезпечує висвітлення діяльності Міністерства з питань взаємодії з Верховною Радою України на офіційному веб-сайті Міністерства.
3.20. За дорученням директора Департаменту виконує інші функції.
4. Відділ має право:
4.1. Одержувати в установленому порядку для виконання покладених на нього завдань необхідні документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали від посадових осіб Міністерства, його структурних підрозділів та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України.
4.2. Залучати за згодою керівників структурних підрозділів Міністерства відповідних спеціалістів для підготовки проектів нормативно-правових актів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводяться відділом відповідно до покладених на нього завдань.
4.3. Інформувати директора Департаменту у разі покладення на відділ обов’язків, завдань, що виходять за межі його компетенції, а також про випадки неподання або несвоєчасного подання на вимогу відділу необхідних матеріалів посадовими особами структурних підрозділів Міністерства, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України і підприємств, що належать до сфери управління Міністерства.
4.4. Скликати та проводити наради, конференції і семінари з питань, що належать до компетенції відділу.
4.5. Брати участь у засіданнях колегії Міністерства, інших дорадчих і колегіальних органів Міністерства у разі розгляду на них питань щодо практики застосування законодавства.
5. Начальник відділу:
5.1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади керівником державної служби в установленому законодавством порядку.
5.2. Начальник відділу безпосередньо підпорядкований директору Департаменту та координується заступником директора Департаменту – начальником відділу експертизи нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади.
5.3. На посаду начальника відділу призначається особа, яка вільно володіє державною мовою та здобула ступінь вищої юридичної освіти не нижче магістра, з досвідом роботи на посадах державної служби категорії "Б" чи "В" або досвідом служби в органах місцевого самоврядування, або досвідом роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років.
5.4. На період відпустки начальника відділу або його відсутності з інших причин його посадові обов’язки виконує один із головних спеціалістів відділу, який визначається директором Департаменту.
5.5. Начальник відділу:
5.5.1. Здійснює керівництво його діяльністю і несе відповідальність за виконання функцій, передбачених Положенням про Департамент та цим Положенням, організацію роботи, додержання правил внутрішнього службового розпорядку і дисципліни у відділі.
5.5.2. Візує проекти нормативно-правових актів (Кабінету Міністрів України, Президента України та Верховної Ради України), доручення, висновки та інші документи, відповідно до компетенції.
5.5.3. Розподіляє обов’язки між працівниками відділу, надає у межах своєї компетенції усні та письмові вказівки, обов’язкові для виконання працівниками відділу.
5.5.4. Подає директору Департаменту пропозиції про призначення на посади, звільнення з посад та переміщення працівників відділу, своєчасне заміщення вакансій, заохочення та накладення стягнень.
5.5.5. Здійснює контроль за виконанням працівниками відділу своїх обов’язків.
5.5.6. Дотримується та забезпечує дотримання працівниками відділу правил етичної поведінки, правил внутрішнього службового розпорядку і трудової дисципліни, законодавства України з питань державної служби та запобігання корупції.
5.5.7. Має право вимагати від працівників відділу чіткого, своєчасного та якісного виконання обов’язків і функцій, передбачених законодавством про працю, запобігання корупції, державну службу, цим Положенням, посадовими інструкціями та правилами внутрішнього службового розпорядку.
5.5.8. Вносить пропозиції директору Департаменту щодо вдосконалення роботи відділу та Департаменту.
5.5.9. За дорученням керівництва представляє Міністерство в органах державної влади та місцевого самоврядування, у відносинах з фізичними та юридичними особами.
5.5.10. Опрацьовує документи та виконує доручення директора Департаменту.
5.5.11. Представляє відділ перед керівництвом Міністерства, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, структурних підрозділів Міністерства з питань, що належать до його компетенції.
5.5.12. Не допускає будь-якої можливості виникнення конфліктів інтересів та невідкладно повідомляє у письмовій формі безпосереднього керівника про наявність конфліктів інтересів.
5.5.13. За дорученням директора Департаменту виконує інші функції.
5.6. Начальник відділу у межах законодавства несе відповідальність за:
5.6.1 неякісне та/або несвоєчасне виконання посадових обов’язків, завдань, доручень керівництва Міністерства, плану роботи Департаменту, бездіяльність, невжиття можливих заходів щодо запобігання недолікам і порушенням у роботі.
5.6.2 Порушення Присяги державного службовця, обмежень, пов’язаних з прийняттям на державну службу та її проходженням, недотримання правил внутрішнього службового розпорядку, службової дисципліни та правил поведінки державного службовця, вимог охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки, передбачених відповідними правилами та інституціями.
5.7. За недотримання вимог законодавства України з питань, що стосуються державної служби та з питань запобігання корупції, інших актів законодавства України з питань, що стосуються його діяльності, начальник відділу притягається до відповідальності згідно із законодавством.
Директор Департаменту правової та законопроектної роботи |
А. Пивоваров |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
27 лютого 2017 року № 101
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ правової роботи Департаменту правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України
1. Загальні положення
1.1. Відділ представництва інтересів Міністерства у судах (далі – відділ) є структурним підрозділом Департаменту правової та законопроектної роботи (далі – Департамент) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство).
1.2. Відділ безпосередньо підпорядковується директору Департаменту.
1.3. У своїй діяльності відділ керується
Конституцією України, законами України, актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, наказами Міністерства, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
З питань організації та проведення правової роботи відділ керується актами Міністерства юстиції України.
1.4. Відділ організовує свою роботу згідно з перспективними і поточними планами Департаменту у взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства та Департаменту.
1.5. Покладання на відділ обов’язків та завдань, що не передбачені цим Положенням, не допускається.
2. Основними завданнями відділу є:
2.1. Організація правової роботи Міністерства, спрямованої на правильне застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства працівниками Міністерства під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків.
2.2. Організація та участь у здійсненні нормопроектувальної роботи, розроблення, проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових та організаційно-розпорядчих актів, підготовка і редагування нормативно-правових актів та їх візування.
3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Організовує і бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у визначених Положенням про Міністерство галузях та сферах, захисті законних прав та інтересів Міністерства.
3.2. Забезпечує правильне застосування законодавства в Міністерстві, на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління, інформує директора Департаменту про необхідність ужиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства.
3.3. Розробляє та бере участь у розробці проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції Міністерства.
3.4. Перевіряє відповідність законодавству і міжнародним договорам України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, проектів наказів та інших документів, що подаються на підпис Міністрові, візує їх за наявності віз керівників заінтересованих самостійних структурних підрозділів або осіб, на яких покладено виконання їх обов’язків.
3.5. Проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами Міністерства, за результатами якої готує висновки за формою, затвердженою Міністерством юстиції України, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів.
3.6. Вносить директору Департаменту пропозиції щодо подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію в порядку, визначеному Міністерством юстиції України.
3.7. Вивчає разом з іншими структурними підрозділами Міністерства нормативно-правові акти та інші документи, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством.
3.8. Інформує директора Департаменту про необхідність ужиття заходів для внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування.
3.9. Розглядає проекти нормативно-правових актів та інших документів, які надійшли для погодження, з питань, що належать до компетенції Міністерства, та готує пропозиції до них.
3.10. Здійснює юридичне забезпечення роботи, пов’язаної з укладенням договорів (контрактів), бере участь в їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов’язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів Міністерства, а також погодження (візування) проектів договорів за наявності погодження (візи) керівників заінтересованих структурних підрозділів.
3.11. Здійснює методичне керівництво правовою роботою в Міністерстві, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, перевіряє стан правової роботи та подає на розгляд директору Департаменту пропозиції щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні їх діяльності, уживає заходів щодо впровадження новітніх форм і методів діяльності юридичної служби, виконання актів Міністерства юстиції України.
3.12. Веде облік нормативно-правових актів Міністерства, забезпечує підтримання їх у контрольному стані та зберігання.
3.13. Збирає інформацію про офіційне оприлюднення нормативно-правових актів Міністерства в друкованих виданнях.
3.14. Організовує і проводить роботу, пов’язану з підвищенням кваліфікації працівників юридичних служб підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, роз’яснює застосування законодавства, надає правові консультації з питань, що належать до компетенції відділу, а також за дорученням директора Департаменту розглядає звернення громадян, звернення та запити народних депутатів України.
3.15. Вносить пропозиції директору Департаменту щодо погодження кандидатур претендентів на посади керівників юридичної служби підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
3.16. За дорученням директора Департаменту виконує інші, не віднесені до компетенції відділу завдання, які передбачені Положенням про Департамент.
4. Відділ має право:
4.1. Перевіряти дотримання законодавства структурними підрозділами Міністерства, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління Міністерства.
4.2. Одержувати в установленому порядку від посадових осіб Міністерства, його структурних підрозділів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на відділ завдань і функцій.
4.3. Залучати за згодою керівника іншого структурного підрозділу Міністерства відповідних спеціалістів з метою підготовки проектів нормативно-правових актів, актів організаційно-розпорядчого характеру, інших документів, а також розроблення і здійснення заходів, які проводяться відділом відповідно до покладених на нього завдань.
4.4. Інформувати директора Департаменту про покладення на відділ обов'язків, що виходять за межі його компетенції, а також про випадки неподання або несвоєчасного подання на вимогу юридичної служби необхідних матеріалів посадовими особами Міністерства, підприємств, установ та організацій, що належить до сфери управління Міністерства.
4.5. Подавати пропозиції директору Департаменту про розгляд питань, що входять до повноважень відділу, на засідання колегії, інших дорадчих і колегіальних органів в Міністерстві, на нарадах, які проводяться керівництвом Міністерства.
4.6. Скликати та проводити наради, конференції і семінари з питань, що відносяться до компетенції відділу.
4.7. Здійснювати інші повноваження відповідно до законодавства.
5. Начальник відділу:
5.1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади керівником державної служби в установленому законодавством порядку.
5.2. На посаду начальника відділу призначається особа, яка вільно володіє державною мовою та здобула ступінь вищої юридичної освіти не нижче магістра, з досвідом роботи на посадах державної служби категорії "Б" чи "В" або досвідом служби в органах місцевого самоврядування, або досвідом роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років.
................Перейти до повного тексту