1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 312 від 02.08.2001
м. Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22.08.2001 р.
за N 736/5927
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної податкової служби N 1035 від 24.12.2010 )
Про затвердження Положення про призначення, звільнення та компетенцію податкового керуючого
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 276 від 06.06.2003 )
З метою забезпечення практичного виконання статті 8 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про призначення, звільнення та компетенцію податкового керуючого (додається).
2. Начальнику Головного управління стягнення податкової заборгованості Ріжку І.М. подати Положення про призначення, звільнення та компетенцію податкового керуючого до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Начальнику управління справами Коваленку В.В. у 3-денний термін після державної реєстрації Положення про призначення, звільнення та компетенцію податкового керуючого забезпечити його тиражування та надсилання державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
4. Установити, що цей наказ набирає чинності відповідно до набрання чинності статтями 4, 6, 8, 9, 10, 14, 18 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Кальніченка І.В.
Голова М.Я.Азаров
Затверджено
Наказ Державної податкової
адміністрації України
02.08.2001 N 312
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22.08.2001 р.
за N 736/5927
Положення про призначення, звільнення та компетенцію податкового керуючого
1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено відповідно до пунктів 8.6.5, 9.2.3, 9.4.1, 10.1.2, 10.1.3, 10.1.4 статей 8, 9, 10 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон).
1.2. Це Положення регламентує правила призначення, звільнення та компетенцію податкового керуючого.
2. Визначення податкового керуючого
Податковий керуючий - посадова особа органу державної податкової служби, на яку покладається виконання передбачених Законом функцій, спрямованих на погашення податкового боргу платника податків (далі - платник).
3. Призначення податкового керуючого
Податковий керуючий призначається керівником (виконуючим обов'язки керівника) органу державної податкової служби за поданням керівника структурного підрозділу стягнення податкової заборгованості з числа службових осіб цього підрозділу та затверджується наказом податкового органу.
Посада податкового керуючого не є керівною і за оплатою праці прирівнюється до посадової особи відповідного органу державної податкової служби.
Посадова особа підрозділу стягнення податкової заборгованості органу державної податкової служби наділяється повноваженнями податкового керуючого з моменту призначення. Податковий керуючий призначається, коли згідно зі статтею 8 Закону активи платника передаються у податкову заставу.
4. Основні функції податкового керуючого щодо податкової застави та адміністративного арешту активів
До функцій податкового керуючого належать:
4.1. Заведення на кожного платника, який має податковий борг, справи (файлу, папки). У цьому файлі (папці, справі) мають зберігатися у хронологічному порядку всі документи, які стосуються заходів стягнення, звернених на платника.
( Підпункт 4.1 розділу 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної податкової адміністрації N 276 від 06.06.2003 )
4.2. Надсилання платнику не пізніше п'ятого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання (отримання відповідного подання від іншого контролюючого органу) першої податкової вимоги, в якій міститься повідомлення про факт узгодження суми та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суми та можливі наслідки непогашення їх у строк.
4.3. Надсилання платнику другої податкової вимоги у разі непогашення ним у повному обсязі суми податкового боргу протягом 30-ти календарних днів після надіслання йому першої податкової вимоги, але не пізніше п'ятого робочого дня після закінчення зазначених 30 календарних днів.
4.4. Реєстрація податкової застави у відповідному державному реєстрі застав за умови строку дії такої податкової застави більш як десять календарних днів.
( Підпункт 4.4 розділу 4 в редакції Наказу Державної податкової адміністрації N 276 від 06.06.2003 )
4.5. Звільнення окремих видів активів платника з-під податкової застави.
4.6. Узгодження операцій з активами платника (опрацювання запиту платника щодо узгодження окремої операції на підставі відповідної цивільно-правової угоди). Видання припису про заборону здійснення окремої операції на підставі відповідної цивільно-правової угоди у разі, коли за висновками податкового керуючого цінові умови та/або форми розрахунку за такою операцією призведуть до зменшення спроможності платника податків вчасно або у повному обсязі погасити податковий борг.
Коли припис не видається протягом десяти робочих днів з моменту надходження запиту платника, операція вважається узгодженою.
( Підпункт 4.6 розділу 4 в редакції Наказу Державної податкової адміністрації N 276 від 06.06.2003 )
4.7. Організація продажу активів (як додаткове джерело погашення податкового боргу), попередньо переданих платником у тимчасове користування чи розпорядження іншим особам на підставі укладених договорів.
4.8. Розгляд звернення платника про надання йому розстрочення чи відстрочення сплати платежів до бюджетів усіх рівнів.
( Підпункт 4.8 розділу 4 в редакції Наказу Державної податкової адміністрації N 276 від 06.06.2003 )
4.9. Надання керівнику органу державної податкової служби висновку для видачі платнику податків дозволу на здійснення будь-якої операції з його активами під час застосування умовного арешту таких активів, якщо здійснення платником окремої операції на підставі відповідної цивільно-правової угоди не призведе до збільшення його податкового боргу або зменшення ймовірності його погашення.
( Підпункт 4.9 розділу 4 в редакції Наказу Державної податкової адміністрації N 276 від 06.06.2003 )
4.10. Виконання рішення про арешт активів платника, як виключний спосіб забезпечення можливості погашення податкового боргу, у разі з'ясування обставин, визначених підпунктом 9.1.2 Закону.
4.11. Надсилання рішення про арешт активів:
а) банкам, які обслуговують платника, з вимогою тимчасового зупинення активних операцій з рахунків такого платника, крім операцій з: погашення податкових зобов'язань та податкового боргу; сплати боргу за виконавчими документами або за задоволеними претензіями у порядку доарбітражного урегулювання спорів, якщо такі виконавчі документи або претензії набули юридичної сили до моменту виникнення права податкової застави;
б) платнику з вимогою тимчасової заборони відчуження його активів;

................
Перейти до повного тексту