- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 16 від 15.02.96 Зареєстровано в Міністерство
м.Київ юстиції України
29 жовтня 1996 р.
за N 633/1658
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Мінагропрому
N 226 від 13.11.2000 )
Про організацію безпечної експлуатації і плавання маломірних суден флоту рибної галузі на внутрішніх водоймах України
Відповідно до Положення про Міністерство рибного господарства України, затвердженого Указом Президента України від 20.01.95 N 72/95, з метою забезпечення належного обліку, реєстрації, технічного і судноплавного нагляду, охорони праці і нагляду за безпекою плавання, кваліфікованої і безаварійної експлуатації маломірних суден флоту рибної галузі на внутрішніх водоймах України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про облік, реєстрацію, технічний і судноплавний нагляд за безпекою плавання маломірних суден флоту рибного господарства України, що додається.
2. Вважати, що наказ Мінрибгоспу СРСР від 5 лютого 1986 N 80 про затвердження Положення про облік, реєстрацію, технічний нагляд і нагляд за безпекою плавання маломірних суден флоту рибної промисловості СРСР і риболовецьких колгоспів на території України не застосовувати.
3. Відділу юридичного обслуговування (Мисечко Е.М.) в п'ятиденний термін після підписання подати Положення про облік, реєстрацію, флоту рибного господарства України до Мінюсту на державну реєстрацію.
4. Управлінню справами (Денисяко В.М.) оформити замовлення на видавництво згаданого Положення та надіслати його організаціям, підприємствам, об'єднанням, підвідомчим Міністерству рибного господарства України, а також зацікавленим відомствам.
5. Контроль за виконанням цього наказу покладаю на Першого заступника Міністра В.І.Бондаренка.
Виконуючий обов'язки Міністра О.О.Ковбасюк
Затверджено
наказом Міністерства рибного
господарства України від
15 лютого 1996 р. N 16
Положення
про облік, реєстрацію, технічний і судноплавний нагляд, охорону праці і нагляд за безпекою плавання маломірних суден флоту рибного господарства України
1. Загальні положення
1.1. Дія Положення розповсюджується на маломірні самохідні судна морського і внутрішнього плавання (в тому числі, на ті що базуються на суднах-носіях), непіднаглядні класифікаційним товариствам, які знаходяться у власності юридичних і фізичних осіб, незалежно від форм власності, і діяльність яких пов'язана з вирощуванням, виловом, обробкою, транспортуванням риби та інших водних організмів і рослин.
Примітка: До суден, непіднаглядних класифікаційним товариствам, відносяться самохідні судна з потужністю головного двигуна менше 55 квт. ( 75 к.с.) і несамохідні судна валовою місткістю менше 80 р.т.
1.2. Маломірні судна флоту рибної промисловості, непіднаглядні класифікаційним товариствам, підрозділяються на:
1.2.1. Самохідні палубні судна;
1.2.2. Несамохідні палубні судна;
1.2.3. Самохідні і несамохідні безпалубні судна.
Судна, що не увійшли до наведеної класифікації, відносяться до групи, до якої найближче підходить судно за своєю конструкцією і призначенням. Маломірні судна з підвісним двигуном прирівнюються до самохідних суден. Всі судна флоту рибної промисловості повинні відповідати вимогам галузевого стандарта (ГСТ 15-283-88), Система стандартів безпеки праці.
1.3. Органом технічного нагляду за маломірними суднами флоту рибної промисловості, непіднаглядних класифікаційним товариствам, є судновласник і організована ним постійно діюча комісія з технічного нагляду за суднами.
1.4. Нагляд за безпекою плавання маломірних суден і охороною праці на них здійснюють управління, служби і відділи безпеки мореплавання (плавання) судновласника, заступники керівників підприємств, які відповідають за роботу флоту, головні інженери, капітани-механіки флоту і спеціалісти з охорони праці підприємств, капітани морських рибних портів (портопунктів), а також капітани і старші (головні) механіки суден-носіїв.
Примітка: Якщо судновласник не має змоги виконати вимоги п.1.3. і п.1.4. цього Положення за відсутністю в штатному розкладі згаданих посадових осіб, він повинен укласти угоду на отримання відповідних послуг від судновласника, який їх має.
1.5. Контроль за організацією обліку, реєстрацією, технічним і судноплавним наглядом, охороною праці і наглядом за безпекою мореплавання (плавання) маломірних суден флоту рибної промисловості покладається на Управління безпеки мореплавання, зв'язку, портів і охорони праці Міністерства рибного господарства України.
2. Порядок обліку і реєстрації маломірних суден
2.2. Маломірні судна озерного (водосховищ), річкового і морського прибережного плавання, в разі відсутності порту (портопункту), обліковуються і реєструються в судновій книзі судновласника (додаток N 3). Книга реєстрації підписується керівником і завіряється печаткою Головрибводу, концерну "Південриба", Укррибгоспу, Укррибколгоспоб'єднання або капітана моррибпорту.
2.3. При реєстрації кожному маломірному судну видається судновий білет, установленого зразка (додаток N 4, додаток N 5), який є Свідоцтвом на право плавання під Державним прапором України і Свідоцтвом на право власності на судно.
2.4. Реєстраційний номер суднам морського плавання присвоюється за судновою книгою морського рибного порту (портопункту), а суднам озерного (водосховищ), річкового плавання - за судновою книгою судновласника.
2.5. На кожному борту маломірного судна наноситься назва, а при її відсутності - реєстраційний номер; на кормі судна наноситься реєстраційний номер і порт (портопункт) приписки.
Перед реєстраційним номером наноситься дві літери: перша із них літера "Я" - вказує на належність судна до рибної галузі, а друга літера - початкова літера назви області.
3. Порядок технічного огляду маломірних суден
3.1. Для визначення технічного стану маломірних суден і готовності їх до плавання, наказом судновласника створюється постійно діюча комісія з огляду маломірних суден під головуванням заступника керівника. До складу комісії, як її члени, повинні включатися капітан і механік флоту судновласника, спеціаліст з охорони праці, а також капітани і головні (старші) механіки суден-носіїв.
Примітка: Якщо судновласник не має змоги створити комісію через відсутність у штатному розкладі відповідних посадових осіб, він повинен укласти угоду щодо надання таких послуг з судновласником, який має таку комісію.
3.2. Копії наказів судновласника про створення комісій (п.3.1. цього Положення) направляються в управління безпеки мореплавання (плавання) та охорони праці за належністю.
3.3. Комісії проводять огляд маломірних суден кожний рік перед початком навігації і промислу, а також після будівництва і ремонту судна.
Огляду підлягають: корпус, двигун, устаткування, суднові системи, постачання (згідно з додатком N 1). Номенклатура і кількість предметів постачання можуть бути змінені судновласником, виходячи із умов експлуатації судна і фактичного району плавання за згодою Управління безпеки мореплавства, зв'язку, портів і охорони праці Мінрибгоспу України.
Обов'язково перевіряється наявність технічної документації і правильність записів в суднових документах, а також відповідність суден вимогам ГСТ 15-283-88.
3.4. Комісія зобов'язана заборонити експлуатацію і плавання судна у випадках:
3.4.1. Проникнення води в корпус судна і несправності водонепроникних закрить і перегородок;
3.4.2. Несправності двигуна, валопровода, реверс-редукторної передачі (РРП), гребного гвинта, якірного і стернового обладнання, системи осушення, сигнальних вогнів, а також інших суднових систем і обладнання, які пов'язані з безпекою плавання, безпечною експлуатацією судна та екологічною безпекою або невідповідність судна вимогам ГСТ 15-283-88;
3.4.3. Відсутності або непридатності для використання аварійно-рятувального обладнання і постачання відповідно до даного типу судна;
3.4.4. Відсутності або закінчення терміну дії суднових документів, а також документів членів суднового екіпажу на право управління судном.
Примітка: У випадку непогодження судновласника з результатами технічного огляду, він має право оскаржити рішення комісії в Управлінні безпеки мореплавства, зв'язку, портів і охорони праці Мінрибгоспу. Висновки фахівців Управління є обов'язковими для виконання.
3.4.5. Невідповідності умов зберігання пального вимогам пожежної безпеки.
3.5. За результатами огляду комісія оформляє для суден морського плавання Свідоцтво (акт технічного стану) на придатність маломірного судна до плавання (додаток N 2) і для суден внутрішнього плавання в Судновому білеті (додаток N 4) виконується запис про проходження чергового техогляду. Акт технічного стану підписується головою і членами комісії і завіряється печаткою судновласника.
3.6. За результатами огляду судна, за звітними документами для побудованих суден комісія оформляє Судновий білет, а для палубних суден також Свідоцтво про стабільність і надводний борт (додаток N 6) і Настановлення зі збереження плавучості та стабільності (додаток N 7). В Судновому білеті виконується запис про проходження чергового техогляду за указаними обмеженнями або без них. Судновий білет підписується головою комісії і завіряється печаткою судновласника.
3.7. У випадках, коли в роботі комісії приймає участь представник Управління безпеки мореплавства, зв'язку, портів і охорони праці Міністерства рибного господарства або Управління служби, відділу безпеки мореплавання (плавання) і охорони праці відповідного структурного підрозділу Мінрибгоспу, він стає головою комісії і підписує акт технічного огляду і Судновий білет.
3.8. При проведенні технічних оглядів маломірних суден групами в 3 судна і більше складається загальний акт проведення техогляду в 2-х примірниках (додаток N 8), по 1 примірнику якого направляється у контору капітана порту (для морських суден) і відповідного Управління, служби, відділу безпеки мореплавства (плавання), охорони праці за належністю.
3.9. При аварійних випадках з судном Свідоцтво на право плавання і акт (запис в Судновому білеті) технічного огляду втрачають свою чинність.
4. Суднові документи і порядок їх оформлення
4.1. Усі маломірні судна, незалежно від форми власності, зобов'язані мати:
а) Судновий білет (додаток N 4 і додаток N 5);
б) Свідоцтво про придатність для плавання (акт технічного огляду) (додаток N 2);
в) Свідоцтво про стабільність і надводний борт (додаток N 6);
г) Настановлення зі збереження плавучості і стабільності (додаток N 7).
Примітка: Документи, зазначені в п.г. видаються для палубних суден.
4.2. Судновий білет на маломірне судно морського плавання видається капітаном морського рибного порту (портопункту) за місцем приписки судна.
4.3. Судновий білет на маломірне судно озерного (водосховища) і річкового плавання видається Управлінням, службою, відділом безпеки плавання і охорони праці за належністю.
4.4. Свідоцтво про придатність для плавання (акт технічного огляду), Свідоцтво про стабільність і надводний борт і Настановлення зі збереження плавучості і стабільності розробляються та видаються судновласником згідно з тимчасовими технічними вимогами до стабільності і надводного борту безпалубних суден промислового флоту (ТТВ).
5. Організація безаварійної експлуатації, нагляду за безпекою плавання, екологічною безпекою, охороною праці і промислом
5.1. Організація безаварійної експлуатації, нагляд за безпекою плавання і промислу маломірних суден здійснюється судновласником разом зі службою капітана морського рибного порту (портопункту).
На суднах-носіях в морі організацію безаварійної експлуатації, нагляд за безпекою плавання і промисла маломірних суден здійснюють капітан і головний (старший) механік судна-носія.
5.2. Нагляд за безпекою плавання, охороною праці, екологічною безпекою і промислом маломірних суден здійснюється через систематичний контроль:
5.2.1. Технічного стану і наявності відповідно оформлених необхідних документів;
5.2.2. Навчання судноводіїв і механіків (стернових-мотористів), періодичної (один раз в три роки) перевірки їх знань, перевірки їх класифікаційних свідоцтв на відповідність посаді і вимогам Положення про атестацію стернових-мотористів маломірних суден флоту рибного господарства України для внутрішніх водойм;
5.2.3. Перевірки підготовки маломірних суден до плавання, додержання режиму плавання і промислу, охорони праці;
5.2.4. Ведення журналів відходу-приходу, своєчасним отриманням прогнозів погоди;
5.2.5. Аналізу аварійних випадків, попереджень аварійних випадків, порушень режиму, правил плавання і промислу, вимог керівних документів з охорони праці.
5.3. Органам контролю, нагляду за безпекою плавання, охороною праці, екологічною безпекою і веденням промислу (пункти 1.3, 1.4, 1.5 цього Положення) надається право забороняти вихід в плавання маломірних суден у випадках невиконання ними вимог цього Положення і інших керівних документів по забезпеченню безпеки плавання і охорони праці.
6. Нагляд за виходом суден у плавання
6.1. Капітан (шкіпер, стерновий-моторист) маломірного судна не має права виходити у плавання без належної перевірки його підготовки до плавання і без отримання на те письмового дозволу (для ставкових суден письмовий дозвіл не потрібен).
6.2. При виході в рейс маломірне судно повинно мати, крім документів, вказаних у розділі 4 цього Положення, такі документи:
6.2.1. Інструкцію про порядок і безпеку плавання, промислу, екологічну безпеку і охорону праці, розроблену судновласником відповідно до вимог чинного законодавства з питань охорони праці, безпеки мореплавства (плавання) та вимог цього Положення (для суден озерного і річкового плавання інструкція розміщується у Судновому білеті);
6.2.2. Кваліфікаційні свідоцтва судноводіїв і механіків (стернових-мотористів), що відповідають чинним вимогам, і меддовідки членів екіпажу на придатність до роботи на суднах;
6.2.3. Прогнози погоди на район плавання;
6.2.4. Суднову роль (для суден морського плавання);
6.2.5. Таблицю девіації і радіодевіації (для суден з магнітним компасом і радіопеленгатором);
6.2.6. Навігаційну карту, лоцію на район плавання або витяг з лоції (для суден морського плавання);
6.2.7. Розклад позивних, часу і роду роботи, частоти радіомаяків на район плавання (для суден з радіопеленгаторами);
6.2.8. Правила радіозв'язку морської рухомої служби СРСР (Наказ Мінрибгоспу СРСР, ММФ СРСР, Мінзв'язку СРСР від 30.11.79 р. 476/2203523) або витяг з Правил, регламентуючих зв'язок (для суден з радіостанцією).
6.3. Дозвіл на вихід маломірного судна оформляється:
6.3.1. Для суден морського плавання - капітаном морського рибного порту (портопункту) або капітаном судна-носія, а в місцях, де служба портового нагляду відсутня, - керівником-судновласником або посадовою особою, відповідальною за роботу флоту, з відміткою в журналі відходу-приходу;
6.3.2. Для суден озерного і річкового плавання (окрім ставків) - безпосередньо керівником-судновласником або призначеною наказом відповідальною особою з відміткою в журналі відходу-приходу;
6.3.3. Дозволом на вихід суден морського плавання є штамп портового нагляду морського рибного порту (портопункту) на судновій ролі, для суден озерного і річкового плавання - відмітка в журналі відходу-приходу з зазначенням часу виходу (приходу) і підписом капітана судна (шкіпера, стернового-моториста).
7. Заходи і нагляд за безпекою плавання і промислу, екологічною безпекою
7.1. Капітани суден-носіїв після спуску маломірних суден на воду, організовують постійне спостереження за їх місцезнаходженням і забезпечують зв'язок з маломірними суднами.
7.2. Маломірні судна під час плавання і промислу зобов'язані суворо дотримуватись вимог:
7.2.1. Закону про охорону державного кордону;
7.2.2. Міжнародних і національних законодавчих актів по запобіганню забрудненню навколишнього середовища;
7.2.3. Міжнародних правил запобігання зіткненню суден в морі (МПЗЗС);
7.2.4. Загальних і місцевих правил плавання по внутрішніх водних шляхах України;
7.2.5. Обов'язкових постанов щодо морських торговельних і рибних портів;
7.3. Плавання маломірних суден забороняється:
7.3.1. В умовах недостатньої видимості:
у випадках недостатньої видимості маломірні судна повинні звільнити фарватери, судноплавні шляхи і зупинитись або стати на якір, до причалу (де дозволено), до борту судна-носія;
7.3.2. В умовах штормової погоди:
при посиленні вітру і хвилювання промисел припиняється і судна повинні направлятись в захищені місця, вживаючи заходів до збереження стабільності судна і зменшення заливання судна водою;
7.3.3. В льодових умовах і можливому обмерзанню.
7.4. При отриманні штормових попереджень або фактичному погіршенню погоди безпосередні керівники-судновласники, капітани суден-носіїв зобов'язані всіма можливими засобами сповістити судна, указати місця укриття і підтримувати постійний зв'язок, вести спостереження за суднами, при необхідності надати доступну і можливу допомогу.
8. Забезпечення базування і охорони суден
8.1. Базування маломірних суден повинно бути організовано на охоронюваних або підконтрольних стоянках, де самовільне використання суден неможливе.
8.2. Судна, непридатні за технічним станом до використання, повинні бути списані. Судновласник повинен вжити заходів до запобігання можливого їх використання.
8.3. Відхід маломірних суден від місць базування можливий лише після отримання передбаченого цим Положенням дозволу.
8.4. Судновласники повинні установити порядок охорони і оформлення відходу-приходу (несення на суднах вахти, постійної охорони, тощо).
8.5. В місцях базування маломірних суден повинні бути вжиті заходи до запобігання пожежі, затопленню, викраденню, забрудненню навколишнього середовища, тощо.
8.6. Постійне спостереження за маломірними суднами, які стоять біля боту судна-носія, нагляд за їх відходом-приходом, а також реєстрація в журналі покладається на штурманську вахту судна-носія.
Додаток N 1
до Положення про облік, реєстрацію,
технічний і судноплавний нагляд,
охорону праці і нагляд за безпекою
плавання маломірних суден флоту
рибного господарства України
Типовий табель забезпечення постачанням маломірних суден флоту рибної промисловості, непіднаглядних класифікаційним товариствам
NN п/п |
Постачання |
Палубні судна |
Безпалубні судна |
Примітка |
Само- хідні |
Несамо- хідні |
Само- хідні |
Несамо- хідні |
Рятувальні засоби
1. |
Рятувальний круг з ліньом (25 м) |
1-2 |
1 |
1 |
1 |
Для су- ден дов- жиною до 10 м |
2. |
Рятувальний жилет (шт.) |
По кіль- кості людей |
По кіль- кості людей |
По кіль- кості людей |
По кіль- кості людей |
Для су- ден мор- ського плавання |
3. |
Рятувальний нагруд- ник |
По кіль- кості людей |
По кіль- кості людей |
По кіль- кості людей |
По кіль- кості людей |
Для су- ден річ- кового плавання |
4. |
Вогнегасник ручний (пінний - ОУ-5) (шт.) |
1-2 |
- |
1 |
- |
|
5. |
Відро пожежне (шт.) |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Навігаційні засоби
6. |
Компас шлюпочний, шт. |
1 |
- |
- |
- |
Для су- ден мор- ського і озерного плавання |
7. |
Карта на район пла- вання |
1 |
- |
- |
- |
- " - |
8. |
Бінокль призматич- ний |
1 |
- |
- |
- |
- " - |
9. |
Штурманський інст- румент, комплект |
1 |
- |
- |
- |
- " - |
Аварійне майно
10. |
Сокира теслярська, шт. |
1 |
1 |
- |
- |
|
11. |
Ніж такелажний, шт. |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
12. |
Ключ гайковий роз- відний, шт. |
1 |
- |
1 |
- |
|
13. |
Плоскогубці, шт. |
1 |
- |
1 |
- |
|
14. |
Викрутка, шт. |
1 |
- |
1 |
- |
|
15. |
Зубило, шт. |
1 |
- |
1 |
- |
|
16. |
Терпуг, шт. |
1 |
- |
1 |
- |
|
17. |
Молоток слюсарний, шт. |
1 |
1 |
1 |
- |
|
18. |
Цвяхи 70-120 мм, кг |
0,5 |
- |
0,5 |
- |
|
19. |
Пакля смоляна, кг |
1 |
- |
1 |
- |
|
20. |
Клини соснові різ- ні, шт. |
5 |
- |
5 |
- |
|
21. |
Брезент, кв.м |
2 |
- |
2 |
- |
|
22. |
Сірники вітрові, вологостійкі, кор. |
1 |
- |
1 |
- |
|
23. |
Черпак для відливу води, шт. |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
24. |
Насос осушувальний, ручний, шт. |
1 |
- |
- |
- |
|
Сигнальні засоби
25. |
Ринда (судновий дзвін) |
1 |
- |
- |
- |
|
26. |
Свисток (сирена), шт. |
1 |
- |
1 |
- |
|
27. |
Ліхтар топовий бі- лий (електричний), шт. |
1 |
- |
- |
- |
Згідно з правила- ми пла- вання |
28. |
Ліхтарі бортові розпізнавальні (електричні), шт. червоний зелений |
1 1 |
- - |
1 1 |
- - |
- " - |
29. |
Ліхтар кормовий бі- лий (електричний), шт. |
1 |
- |
1 |
- |
- " - |
30. |
Ліхтар білий (електр.), шт. |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
31. |
Ліхтарі риболовні (електричні), шт. червоний білий |
2 2 |
- - |
1 1 |
- - |
Для су- ден, що займа- ються виловом риби |
32. |
Ліхтар-відмашка бі- лий (електр.), шт. |
1 |
- |
1 |
- |
Для озе- рних і річкових суден |
33. |
Ліхтар білий, кру- говий (електр.), шт. |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
34. |
Прапорець-відмашка, білий, шт. |
1 |
- |
1 |
- |
Для озерних і річко- вих су- ден |
35. |
Ліхтар траловий зе- лений круговий (електр.), шт. |
2 |
- |
- |
- |
|
36. |
Корзина, шт. |
1 |
- |
- |
- |
|
37. |
Куля чорна, діамет- ром не менше 0,6 м, шт. |
1 |
- |
- |
- |
|
38. |
Фальшфейєр червоний |
6 |
6 |
6 |
6 |
|
39. |
Прапорці сигнальні червоні, шт. |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Суднове постачання
40. |
Посуда для прісної води містк. більше 10 л, шт. |
1 |
- |
1 |
- |
|
41. |
Аптечка невідклад- ної допомоги, шт. |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
42. |
Багор, шт. |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
43. |
Якір, шт. |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
44. |
Якірний канат рос- линний, синтетичний або стальний, м |
30 |
30 |
30 |
30 |
|
45. |
Канат швартовий |
50 |
50 |
50 |
50 |
|
46. |
Державний прапор України, шт. |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
47. |
Побутовий р/приймач з частотою для при- йому прогнозів по- годи (при відсут- ності суднової ра- діостанції), шт. |
1 |
- |
1 |
- |
|
48. |
Портативна р/ст, к-кт |
1 |
- |
1 |
- |
Крім су- ден ста- вкового плавання |
49. |
Каністра для паль- ного місткістю 20-60 л |
1-3 |
- |
1-3 |
- |
|
................Перейти до повного тексту