1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 30/5 від 17.04.02
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 квітня 2002 р.
за N 371/6659
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства юстиції N 1079/5 від 11.04.2016 )
Про затвердження Типового положення про відділ державної реєстрації актів цивільного стану районного, районного у місті, міського (міста обласного значення), міськрайонного, міжрайонного управління юстиції
( Наказ вводиться в дію з набранням чинності Сімейним кодексом України згідно з Наказом Міністерства юстиції N 4/5 від 17.01.2003 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 643/5 від 22.04.2008 N 2921/5 від 23.11.2010 N 1018/5 від 06.07.2012 N 588/5 від 28.03.2013 N 1457/5 від 19.07.2013 N 1841/5 від 02.09.2013 N 680/5 від 24.04.2014 N 1471/5 від 10.08.2015 N 2268/5 від 11.11.2015 )
Відповідно до Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року N 2947-III
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про відділ державної реєстрації актів цивільного стану районного, районного у місті, міського (міста обласного значення), міськрайонного, міжрайонного управління юстиції (додається) та ввести його в дію з 01.01.2003.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1018/5 від 06.07.2012 )
2. Департаменту у справах цивільного стану громадян (Кунда В.В.) зазначене Типове положення довести до відома Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції.
3. Визнати такими, що втрачають чинність з 01.01.2003, накази Міністерства юстиції:
від 28.12.1998 N 73/5 "Про затвердження Типового положення про районний, районний у містах Києві та Севастополі відділ реєстрації актів громадянського стану", зареєстрований у Міністерстві юстиції 19.01.1999 за N 24/3317;
від 01.03.2000 N 8/5 "Про внесення змін та доповнень до Типового положення про районний, районний у містах Києві та Севастополі відділ реєстрації актів громадянського стану", зареєстрований у Міністерстві юстиції 01.03.2000 за N 122/4343.
4. Районним, районним у містах, міським (міст обласного значення) управлінням юстиції на підставі зазначеного Типового положення до 1 січня 2003 року розробити та затвердити відповідні положення про відділи реєстрації актів цивільного стану.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Міністерства юстиції Єфіменка Л.В. та директора Департаменту у справах цивільного стану громадян Кунду В.В.
В.о. Міністра А.Заєць
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції
України 17.04.2002 N 30/5
(у редакції наказу Мін'юсту
від 22.04.2008 N 643/5
( z0357-08 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 квітня 2002 р.
за N 371/6659
Типове положення
про відділ державної реєстрації актів цивільного стану районного, районного у місті, міського (міста обласного значення), міськрайонного, міжрайонного управління юстиції
( Назва Положення із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1018/5 від 06.07.2012 ) ( У назві та тексті Положення слова "реєстрація актів цивільного стану" в усіх відмінках замінено словами "державна реєстрація актів цивільного стану" у відповідному відмінку згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2921/5 від 23.11.2010 ) ( У тексті слова "реєстраційна служба", "реєстраційної служби" виключено; слова "головне управління юстиції" в усіх відмінках і числах замінено словами "головне територіальне управління юстиції" у відповідних відмінках і числах згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1471/5 від 10.08.2015 )
1. Відділ державної реєстрації актів цивільного стану (далі - відділ) є структурним підрозділом районного, районного у місті, міського (міста обласного значення), міськрайонного, міжрайонного управління юстиції (далі - управління юстиції), який реалізує повноваження Міністерства юстиції України (далі – Мін’юст) у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.
( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1471/5 від 10.08.2015 )
Відділ безпосередньо підпорядковується заступнику начальника управління юстиції з питань державної реєстрації.
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1471/5 від 10.08.2015 )( Абзац третій пункту 1 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції N 1471/5 від 10.08.2015 )
У разі нестворення міського управління юстиції в містах обласного значення, містах Києві та Севастополі відділ безпосередньо підпорядковується заступнику начальника головного територіального управління юстиції з питань державної реєстрації – начальнику Управління державної реєстрації та не є структурним підрозділом відповідного головного територіального управління юстиції.
( Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1471/5 від 10.08.2015 )
Відділ створюється, реорганізується та ліквідується наказом Мін’юсту.
( Абзац четвертий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1471/5 від 10.08.2015 )( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2921/5 від 23.11.2010; в редакції Наказу Міністерства юстиції N 1018/5 від 06.07.2012 )
2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем’єр-міністра України, наказами Мін’юсту, головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі (далі – головне територіальне управління юстиції), управлінь юстиції, дорученнями Міністра юстиції та його заступників, начальника головного територіального управління юстиції, а також цим Положенням.
( Пункт 2 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 1018/5 від 06.07.2012; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 680/5 від 24.04.2014; в редакції Наказу Міністерства юстиції N 1471/5 від 10.08.2015 )
3. Основними завданнями відділу є:
3.1. Забезпечення повної, своєчасної і правильної державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до вимог законодавства.
3.2. Забезпечення у межах визначеної компетенції реалізації громадянами особистих і майнових прав.
3.3. Збереження архівного фонду органів державної реєстрації актів цивільного стану.
3.4. Ведення з дотриманням вимог чинного законодавства Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
3.5. Видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану.
( Підпункт 3.5 пункту 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції N 2921/5 від 23.11.2010 )
4. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
4.1. Проводить державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, смерті, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені (прізвища, власного імені, по батькові) та про кожний факт державної реєстрації акта цивільного стану видає відповідні свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану.
( Абзац перший підпункту 4.1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2921/5 від 23.11.2010 )( Абзац другий підпункту 4.1 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції N 2921/5 від 23.11.2010 )
4.2. Уносить до Державного реєстру актів цивільного стану громадян відомості про народження фізичної особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть, а також про внесення змін, поновлення та анулювання актових записів цивільного стану відповідно до Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2007 N 1064 (зі змінами).
( Підпункт 4.2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2921/5 від 23.11.2010 )
4.3. Готує матеріали та вирішує питання про зміну імені (прізвища, власного імені, по батькові) фізичних осіб - громадян України.
4.4. Готує матеріали та вирішує питання про внесення змін до актових записів цивільного стану та поновлення втрачених записів.
( Підпункт 4.4 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2921/5 від 23.11.2010 )
4.5. Готує та подає до відділів державної реєстрації актів цивільного стану головних територіальних управлінь юстиції матеріали для вирішення питання щодо анулювання поновлених та повторно складених актових записів цивільного стану.
( Підпункт 4.5 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 2921/5 від 23.11.2010, N 1471/5 від 10.08.2015 )
4.6. Складає висновок про анулювання актового запису про шлюб у випадках, передбачених статтею 39 Сімейного кодексу України, та анулює актові записи цивільного стану відповідно до норм законодавства.

................
Перейти до повного тексту