1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ
Н А К А З
23.06.2011 N 644
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій N 556 від 02.03.2012 )
Про затвердження Примірного положення про Головне управління (Управління) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь
Відповідно до Закону України "Про правові засади цивільного захисту", Положення про Міністерство надзвичайних ситуацій України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 402, Типового положення про територіальні органи міністерства та іншого центрального органу виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року N 563, з метою забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру в регіонах
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про Головне управління (Управління) Міністерства надзвичайних ситуацій України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, що додається.
2. Начальникам головних управлінь (управлінь) МНС в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь у двотижневий термін розробити та подати на затвердження Положення про Головне управління (Управління) МНС в Автономній Республіці Крим, області, містах Київ та Севастополь.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Болотських М.В.
Міністр В.Балога
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС України
23.06.2011 N 644
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про Головне управління (Управління) Міністерства надзвичайних ситуацій України в Автономній Республіці Крим, області, містах Київ та Севастополь
1. Головне управління (Управління) Міністерства надзвичайних ситуацій України (далі - Головне управління (Управління)) є територіальним органом управління МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Головне управління (Управління) підпорядковується МНС України.
Персонал Головного управління (Управління) складають особи начальницького складу служби цивільного захисту, державні службовці, службовці та працівники робітничих професій, порядок проходження служби якими та трудові відносини між якими здійснюються відповідно до чинного законодавства.
Голова місцевої держадміністрації, як начальник цивільного захисту, координує діяльність Головного управління (Управління) і сприяє у виконанні покладених на нього завдань.
2. Головне управління (Управління) у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами МНС України, дорученнями Міністра, його першого заступника та заступників, актами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування, Положенням про МНС України та цим Положенням.
3. Основними завданнями Головного управління (Управління) є:
забезпечення реалізації в межах повноважень державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру (далі - НС), техногенної та пожежної безпеки, запобігання, реагування та ліквідації наслідків НС у мирний час та особливий період;
організація ліквідації наслідків НС, проведення пошуково-рятувальних робіт, а також виконання невідкладних робіт у мирний час та особливий період при загрозі або виникненні НС;
проведення піротехнічних робіт, пов'язаних із знешкодженням вибухонебезпечних предметів, що залишилися на території відповідного регіону України (визначеної зони відповідальності) після війн, сучасних боєприпасів та підривних засобів (крім вибухових пристроїв, що використовуються у терористичних цілях), за винятком територій, які надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військових навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил, інших військових формувань;
координація діяльності органів управління та сил територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій (далі - ЄДС ЦЗ);
аналіз та прогнозування ймовірності виникнення НС, визначення показників ризику виникнення НС на об'єктах і територіях, здійснення комплексу оперативних та довгострокових заходів щодо попередження і нейтралізації загроз виникнення надзвичайних ситуацій;
розроблення і реалізація заходів щодо підтримання в готовності органів управління і підпорядкованих сил до дій за призначенням у мирний час та особливий період.
4. Головне управління (Управління) відповідно до покладених на нього завдань:
1) забезпечує розроблення проектів перспективних та поточних планів роботи, що регламентують його організаційно-управлінську діяльність, здійснює моніторинг їх виконання;
2) бере участь, разом з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування у розробленні відповідних регіональних програм з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки;
3) здійснює оповіщення підпорядкованих органів управління і підрозділів про загрозу та виникнення НС;
4) спільно з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування забезпечує оперативне оповіщення населення про виникнення чи загрозу виникнення НС, а також забезпечує оперативне та достовірне інформування населення про ситуацію і заходи, вжиті Головним управлінням (Управлінням);
5) розробляє план дій Головного управління (Управління) у разі загрози або виникнення НС та плану цивільного захисту на особливий період, забезпечує розроблення таких планів підпорядкованими органами управління;
6) бере участь у розробленні регіонального плану основних заходів цивільного захисту на рік, здійснює моніторинг його виконання;
7) координує планування заходів цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади;
8) організовує визначення стану та оцінку готовності органів управління та сил цивільного захисту до виконання покладених завдань територіальної підсистеми ЄДС ЦЗ;
9) бере участь у заходах з підготовки та проведення навчань (тренувань) з керівним складом органів управління і підрозділами відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту та її ланками;
10) бере участь разом з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування у розробленні заходів радіаційного і хімічного захисту, а також здійснює контроль за їх виконанням;
11) бере участь разом з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування у визначенні ступенів хімічної небезпеки об'єктів і здійснює їх облік;
12) готує, спільно із структурним підрозділом місцевого органу виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій, пропозиції керівництву місцевих органів виконавчої влади щодо потреби обсягів забезпечення непрацюючого населення та територіальних невоєнізованих формувань цивільного захисту засобами радіаційного і хімічного захисту та місць їх зберігання;
13) організовує заходи з індивідуального дозиметричного контролю особового складу в підпорядкованих підрозділах;
14) бере участь в обстеженні місця виявлення підозрілого матеріалу/об'єкта, під час виявлення радіоактивних матеріалів у незаконному обігу;
15) організовує, разом з місцевими органами виконавчої влади, радіаційне та хімічне спостереження із залученням диспетчерських служб підрозділів Головного управління (Управління);
16) узгоджує плани локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій на потенційно небезпечних об'єктах;
17) здійснює погодження аварійних планів об'єктів першої категорії радіаційної небезпеки (у разі наявності) та планів аварійних заходів вантажовідправників і перевізників радіоактивних матеріалів;
18) розробляє на основі Зразкового плану реагування на радіаційні аварії територіальних підсистем єдиної системи цивільного захисту План реагування територіальних підсистем єдиної системи цивільного захисту, вся територія або частина території яких належить до зони спостереження об'єктів першої категорії радіаційної небезпеки (у разі наявності);
19) надає методичні рекомендації місцевим органам виконавчої влади та об'єктам з питань евакуації населення у НС;
20) організовує виявлення та оцінку масштабів і наслідків радіаційних та хімічних аварій;
21) надає організаційно-методичну допомогу щодо навчання населення, працівників евакуаційних органів та органів управління всіх рівнів з питань підготовки і проведення евакуаційних заходів в умовах НС;
22) надає рекомендації населенню про необхідні дії в умовах НС;
23) бере участь у здійсненні районування територій за наявністю потенційно небезпечних об'єктів і виробництв та загрози виникнення небезпечних природних явищ;
24) розглядає та погоджує завдання на розроблення інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) у містобудівній документації, надає вихідні дані, необхідні для його підготовки;
25) надає відповідно до вимог нормативних документів за запитом замовників або за дорученням МНС України вихідні дані та вимоги, необхідні для розроблення та проектування інженерно-технічних заходів у проектній документації;
26) бере участь у роботі місцевих архітектурно-містобудівних рад з питань реалізації інженерно-технічних заходів;
27) бере участь за запитами уповноважених органів у розробленні цих заходів, проведенні їх експертизи та здійсненні контролю за їх реалізацією та впровадженням;
28) здійснює контроль за реалізацією розділів інженерно-технічних заходів у містобудівний та проектній документації;
29) надає консультативну допомогу стосовно розроблення та реалізації інженерно-технічних заходів у проектній документації та містобудівній документації;
30) здійснює ведення електронного обліку захисних споруд, які знаходяться на відповідній території;
31) розглядає та погоджує документи щодо обґрунтування виключення з обліку (списання) цих об'єктів;
32) організовує, спільно із місцевими органами виконавчої влади, періодичну інвентаризацію фонду захисних споруд та здійснює контроль за її проведенням;
33) бере участь, у межах своїх повноважень, у розгляді питань будівництва та реконструкції захисних споруд та їх пристосування для використання у господарських, культурних та побутових потребах;
34) бере участь, за запитами уповноважених органів, у здійсненні заходів щодо контролю за станом утримання фонду захисних споруд та у роботі комісій щодо визначення шляхів стосовно подальшого утримання захисних споруд під час проведення приватизації (корпоратизації) підприємств, а також їх банкрутства (ліквідації);
35) бере участь у роботі комісій із прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом захисних споруд;
36) здійснює заходи щодо захисту населення і територій у разі загрози та виникнення НС, пов'язаних з технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності;
37) забезпечує виконання заходів з мінімізації та ліквідації наслідків НС, пов'язаних із технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності під час проведення антитерористичних операцій;
38) забезпечує проведення просвітницьких та практично-навчальних заходів з метою підготовки населення до дій в умовах вчинення терористичного акту;
39) бере особисту участь у роботі координаційних груп Антитерористичного центру при регіональних органах Служби безпеки України, у тому числі у плануванні та проведенні навчань;
40) забезпечує взаємодію МНС України з відповідними структурними підрозділами центральних органів виконавчої влади під час участі у заходах із забезпечення державної охорони органів державної влади України та посадових осіб, щодо яких здійснюється державна охорона, та звітує про їх проведення;
41) здійснює збір, оброблення та накопичення інформації про небезпечні природні та техногенні об'єкти, процеси й явища, стан природно-техногенної безпеки в регіоні, досвід ліквідації НС;
42) аналізує інформацію про виникнення НС та здійснює їх облік;
43) прогнозує у встановленому порядку ймовірність виникнення НС, визначає показники ризику виникнення НС на об'єктах і територіях;
44) бере участь, у межах компетенції, у роботі регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та НС;
45) попередньо визначає, в межах своєї компетенції, рівень НС;
46) забезпечує постійну готовність підпорядкованих сил і засобів до оперативного реагування на НС, пожежі, інші події, рятування людей та надання допомоги населенню;
47) організовує застосування за призначенням аварійно-рятувальних формувань і підрозділів, спеціалізованих аварійно-рятувальних служб та невоєнізованих формувань під час проведення рятувальних робіт та робіт з ліквідації наслідків НС;
48) створює і забезпечує належну готовність зведених загонів щодо їх участі в ліквідації НС та в проведенні першочергових рятувальних робіт, організовує з ними практичні навчання, визначає порядок їх залучення;
49) визначає порядок залучення усіх видів аварійно-рятувальних формувань до виконання завдань з ліквідації НС та їх наслідків;
50) проведення спеціальних вибухових робіт з метою попередження та ліквідації наслідків НС на території відповідного регіону України (визначеної зони відповідальності).
51) організовує складання планів та інструкцій з ліквідації НС та їх наслідків підприємствами, організаціями, аварійно-рятувальними службами та формуваннями незалежно від форм власності;
52) створює і забезпечує належну готовність зведених загонів щодо їх участі в ліквідації НС, у тому числі гасінні значних лісових пожеж, та в проведенні першочергових рятувальних робіт, організовує з ними практичні навчання, визначає порядок їх залучення;
53) забезпечує мобілізаційну готовність підрозділів постійної готовності та спеціальних формувань відповідно до мобілізаційного завдання, організовує їх роботу в мирний час та особливий період, здійснює заходи щодо утримання техніки та майна непорушного запасу;
54) забезпечує, в межах своєї компетенції, реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, здійснює контроль за її збереженням у структурних та підпорядкованих підрозділах;
55) узагальнює практику застосування законодавства у сфері цивільного захисту, готує та вносить в установленому порядку пропозиції щодо його вдосконалення;
56) здійснює добір кадрів в апарат Головного управління (Управління) та на керівні посади в підпорядковані органи управління і підрозділи, формує кадровий резерв на відповідні посади, організовує підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації осіб рядового і начальницького складу, державних службовців, службовців та працівників робітничих професій, а також осіб, включених до кадрового резерву;
57) вивчає, аналізує та узагальнює стан роботи у підпорядкованих органах управління та підрозділах з питань відбору, вивчення, розстановки, навчання і закріплення на службі кадрів, здійснює контроль за створенням резерву кадрів та за станом роботи з комплектування вакантних посад;
58) визначає потреби у спеціалістах відповідної кваліфікації, здійснює перспективне і поточне планування щодо поліпшення їх якісного складу, контролює стан цієї роботи у підпорядкованих органах управління та підрозділах;
59) розробляє пропозиції щодо утворення, реорганізації та ліквідації підпорядкованих Головному управлінню (Управлінню) органів управління та підрозділів, готує проекти схем і штатів зазначених органів управління та підрозділів у межах визначеної чисельності;
60) взаємодіє з навчальними закладами цивільного захисту та навчально-методичними установами МНС України, здійснює відбір кандидатів на навчання до зазначених закладів та установ, постійне супроводження та контроль за ходом їх навчання;
61) погоджує робочі навчальні плани та програми з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників цивільного захисту в мережі навчально-методичних установ МНС України та забезпечує проведення ними виробничого навчання і виробничої практики на базі підпорядкованих Головному управлінню (Управлінню) органів управління та підрозділів;
62) розглядає та готує подання і в установленому порядку вносить до МНС України пропозиції про нагородження державними нагородами та відомчими відзнаками своїх працівників, а також матеріали на присвоєння спеціальних звань та переміщення по службі осіб начальницького складу служби цивільного захисту, що входять до номенклатури посад, призначення на які і звільнення з яких проводиться наказом МНС України.
63) виховує в особового складу високі морально-психологічні якості, патріотизм та високу відповідальність за виконання вимог Присяги, статутів, інших нормативно-правових актів;
64) забезпечує дотримання дисципліни та законності в діяльності підпорядкованих підрозділів;
65) організовує та контролює порядок організації і проведення культурно-масової, просвітницької, виховної та соціальної роботи, психологічного забезпечення оперативно-службової діяльності в Головному управлінні (Управлінні) і підпорядкованих підрозділах, вживає заходів до її вдосконалення, аналізує та узагальнює стан справ з цих питань;
66) організовує роботу з розвитку професійно-прикладних видів спорту;
67) здійснює обов'язкове державне особисте страхування особового складу;
68) здійснює нагляд за безпечним веденням робіт під час несення служби особами рядового та начальницького складу служби цивільного захисту, безпечними і здоровими умовами праці державних службовців та працівників у підрозділах, що належать до його сфери управління, відповідно до чинного законодавства;
69) здійснює нагляд за забезпеченням безпеки дорожнього руху в підрозділах системи МНС України;
70) організовує відомчу реєстрацію (перереєстрацію), відомчий технічний огляд, облік транспортних засобів;
71) забезпечує заходи з технічного обслуговування, експлуатації будівель і споруд виробничих та житлово-побутових приміщень, виступає їх замовником з виконання поточних та капітальних ремонтів оперативно-рятувальної служби;
72) управляє та забезпечує збереження об'єктів державної власності в межах, визначених законодавством;
73) забезпечує ефективне використання коштів державного бюджету та спеціальних фондів на проектно-вишукувальні роботи будівництва, реконструкції і поточних ремонтів будівель і споруд оперативно-рятувальної служби;
74) забезпечує заходи щодо оформлення правостановлюючих документів на земельні ділянки (у разі відсутності необхідних документів) та уточнення меж земельних ділянок оперативно-рятувальної служби;
75) контролює, у межах своєї компетенції та сфери діяльності, організацію виконання заходів стосовно створення, накопичення та використання матеріальних резервів;
76) ефективно використовує кошти державного бюджету та спеціальних фондів на оплату спожитих енергоносіїв та комунальних послуг виконання робіт з проведення санації будівель і споруд у підрозділах оперативно-рятувальної служби;

................
Перейти до повного тексту