1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
28.05.2009 N 2/582
( Постанову скасовано на підставі Постанови Вищого адміністративного суду N К-28442/10 від 22.05.2013 ) ( Додатково див. Ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду N 2/582(2-а-12230/08) від 11.05.2010 )
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого, судді Келеберду В.І., суддів Добрянської Я.І., Винокурова К.С., при секретарі судового засідання Бузінський А.В., вирішив адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерство юстиції України, про визнання незаконним п. 2.4 (додатка N 16) наказу N 499 від 31.12.2007 р.
Обставини справи:
ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом про визнання незаконними та скасування п. 2.4 наказу МВС України N 499 від 31.12.2007 р. в частині заниження розміру посадового окладу заступника командира роти стройового підрозділу; про зобов'язання відповідача прийняти рішення згідно чинним законодавством України.
В обгрунтування заявлених вимог позивач посилається на постанову Кабінету Міністрів України N 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу" та зазначає, що відповідачем безпідставно занижено розмір посадового окладу заступника роти стройового підрозділу.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечив. В якості безпідставності заявленого позову Міністерство внутрішніх справ вказує на ті обставини, що видання оскаржуваного наказу проведено в межах компетенції відповідача та у відповідності актам вищої юридичної сили.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача підтримав позицію, наведену відповідачем, та просив суд відмовити у задоволенні позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд В С Т А Н О В И В:
Законом України "Про міліцію", Положенням про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ передбачено порядок та умови проходження служби в міліції.
Статтею 19 Закону України "Про міліцію" встановлено, що форми і розміри грошового забезпечення працівників міліції встановлюються Кабінетом Міністрів України.
На виконання вимог ст. 19 Закону України "Про міліцію" 07.11.2007 р. прийнята постанова Кабінету Міністрів України N 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу".
Пунктом 3 постанови N 1294 затверджені схеми посадових окладів військовослужбовців та курсантів навчальних закладів у розмірах згідно з додатками 1-8; схеми посадових окладів осіб рядового і начальницького складу у розмірах згідно з додатками 9-23.
Пунктом 2 постанови N 1294 визначено, що виплата грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу здійснюється в порядку, що затверджується Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Міністерством транспорту та зв'язку, Міністерством з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Службою безпеки, Адміністрацією Державної прикордонної служби, Управлінням державної охорони, Службою зовнішньої розвідки, Державним департаментом з питань виконання покарань (далі - державні органи).
Відповідно до п. 5 постанови N 1294 керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання надано право установлювати посадові оклади військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, посади яких не передбачені цією Постановою, - у розмірах, визначених затвердженими цією Постановою схемами згідно з додатками 1-23 за аналогічними посадами.
Враховуючи, що постановою N 1294 не були визначені розміри посадових окладів заступників командирів рот стройових підрозділів міліції, суд приходить до висновку, що Міністру внутрішніх справ України надано право встановлювати особам рядового і начальницького складу посадові оклади, які не передбачені постановою N 1294, лише у розмірах встановлених додатками - 23, якими визначені посадові оклади осіб рядового і начальницького складу. З урахуванням даних положень та на виконання постанови N 1294, а також з метою впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ наказом МВС України від 31.12.2007 р. N 499 була затверджена Інструкція про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ. Додатком 16 до даного наказу визначені посадові оклади осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ для стройових підрозділів міліції, підпорядкованих головним управлінням, управлінням МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на залізничному транспорті, міським управлінням, лінійним управлінням на залізницях, міськрайлінорганам. Згідно з Додатком 16 посадовий оклад командира роти стройового підрозділу міліції складає 730-830 грн. Тому, враховуючи, що згідно з п. 5 постанови N 1294 Міністру внутрішніх справ надано право встановлювати посадові оклади заступникам керівників структурних підрозділів, посади яких не передбачені Постановою N 1294, на 3-7 відсотків нижче від визначеного схемою розміру посадового окладу відповідного керівника, суд приходить до висновку, що відповідач з дотриманням норм чинного законодавства правомірно визначив посадовий оклад заступника командира роти стройового підрозділу міліції. Крім того судом враховано, що наказ МВС України N 499 пройшов правову експертизу на відповідність його Конституції та законодавству України в Міністерстві юстиції України (копія висновку наявна в матеріалах справи). Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, суду не надав.

................
Перейти до повного тексту