- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 12 листопада 2020 року № 476 |
Про скарги Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ", Херсонської обласної організації Політичної Партії "СЛУГА НАРОДУ" та Херсонської регіональної організації Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!", зареєстровані в Центральній виборчій комісії 11 листопада 2020 року за № 21-34-23499 та 12 листопада 2020 року за № 21-34-23682, 21-34-23512, 21-34-23514
До Центральної виборчої комісії надійшли скарги Херсонської обласної організації політичної партії "НАШ КРАЙ", зареєстровані в Комісії 11 листопада 2020 року за № 21-34-23499 та 12 листопада 2020 року за № 21-34-23682, скарга Херсонської обласної організації Політичної Партії "СЛУГА НАРОДУ", зареєстрована в Комісії 12 листопада 2020 року за № 21-34-23512, та скарга Херсонської регіональної організації Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!", зареєстрована в Комісії 12 листопада 2020 року за № 21-34-23514, суб’єктом оскарження в яких визначено Херсонську обласну територіальну виборчу комісію.
У скаргах суб’єкти звернення зі скаргами просять достроково припинити повноваження Херсонської обласної територіальної виборчої комісії у зв’язку із вчиненням нею одноразового грубого порушення
Конституції України та виборчого законодавства.
До зазначених скарг додано копію постанови П’ятого апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2020 року у справі № 540/3489/20, згідно з якою визнано протиправною бездіяльність Херсонської обласної територіальної виборчої комісії стосовно нездійснення повноважень Бехтерської сільської територіальної виборчої комісії Скадовського району Херсонської області та Каховської міської територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області щодо встановлення підсумків голосування в межах частин територіальних виборчих округів № 3 та № 5.
Крім того, вказаним судовим рішенням зобов’язано Херсонську обласну територіальну виборчу комісію здійснити повноваження Бехтерської сільської територіальної виборчої комісії Скадовського району Херсонської області та Каховської міської територіальної виборчої комісії Каховського району Херсонської області щодо встановлення підсумків голосування в межах частини територіального виборчого округу № 5 (виборчі дільниці № 650262, 650261, 650260, 650273, 650270, 650269, 650283, 650282, 650274, 650264, 650281, 650263) та в межах частини територіального виборчого округу № 3 (виборчі дільниці № 650356, 650360, 650362, 650564, 650565, 650566, 650567, 650568, 650569, 650570, 650571, 650572, 650573, 650575, 650576, 650577, 650578, 650579, 650580, 650583).
Також визнано протиправними та скасовано рішення Херсонської обласної територіальної виборчої комісії від 6 листопада 2020 року про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів № 3 та № 5, оформлені протоколами вказаної комісії від 6 листопада 2020 року про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів № 3 та № 5.
Визнано протиправним та скасовано рішення Херсонської обласної територіальної виборчої комісії від 6 листопада 2020 року про встановлення результатів виборів депутатів Херсонської обласної ради, оформлене протоколом цієї комісії від 6 листопада 2020 року.
До Центральної виборчої комісії 12 листопада 2020 року електронною поштою надійшов лист голови Херсонської обласної територіальної виборчої комісії Т. Бузака, з якого вбачається, що постанову П’ятого апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2020 року у справі № 540/3489/20 не виконано, відповідних рішень, які повинна була прийняти Херсонська обласна територіальна виборча комісія, до Комісії не надіслано. На безперервне засідання вказаної територіальної виборчої комісії, що розпочалося 11 листопада 2020 року, 12 листопада 2020 року з’явилося лише три члени Херсонської обласної територіальної виборчої комісії, про що складено акт від 12 листопада 2020 року. У листі зазначено, що інші члени комісії були відсутні на її засіданні у зв’язку з поганим самопочуттям. Однак ці обставини не підтверджено жодними доказами.
Вивчивши скарги та додані до них матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з частиною четвертою статті
14 Закону скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI
Кодексу.
Відповідно до частини сьомої статті
63 Кодексу постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 затверджено
Порядок.
Частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку встановлено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені
Кодексом.
За змістом частини першої статті
65 Кодексу суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути, зокрема, місцева організація політичної партії - суб’єкт виборчого процесу місцевих виборів в особі її керівника.
Частиною першою статті
22 Кодексу визначено, що місцева організація політичної партії, яка висунула кандидатів на відповідних виборах, є суб’єктом виборчого процесу відповідних виборів.
Згідно з пунктом 2 частини третьої статті
65 Кодексу та підпунктом 1 пункту 3.1
Порядку до Центральної виборчої комісії може бути оскаржено бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
Частинами першою, сьомою статті
66 Кодексу, пунктом 4.1, підпунктом 6 пункту 4.3
Порядку передбачено, що скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій вказаної статті
Кодексу. Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією.
Враховуючи вказане, в Комісії є підстави для розгляду скарги по суті.
Проаналізувавши наявні в Комісії документи та матеріали, Комісія зазначає.
За змістом частин першої, четвертої, восьмої статті
33, статті
206 Кодексу територіальні виборчі комісії є постійно діючими колегіальними органами, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених Кодексом, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів і забезпечують реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства, зокрема, встановлюють підсумки голосування на відповідних місцевих виборах, результати виборів депутатів, сільського, селищного, міського голови в порядку, визначеному Кодексом.
Територіальні виборчі комісії та їх члени при виконанні своїх повноважень зобов’язані діяти відповідно до
Конституції України,
Кодексу та законів України (частина третя статті
32, частина четверта статті
38 Кодексу).
Частиною другою статті
14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України.
................Перейти до повного тексту