1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Норми


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ "УКРАВТОДОР"
УКРАЇНСЬКЕ ДЕРЖАВНЕ ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНЕ ПІДПРИЄМСТВО
"УКРДОРТЕХНОЛОГІЯ"
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Укравтодору
19.09.2002 N 435
НОРМИ
витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних машин (доповнення 3 до норм Н218. "Укравтодор" 043-96)
Вводиться з 01.10.2002 р.
Загальні положення
1.1. Норми витрат паливно-мастильних матеріалів встановлюють витрату палива на нові дорожні і спеціальні машини, що не увійшли в норми Н218. "Укравтодор" 043-96 та доповнення 1 і 2 до норм.
1.2. Норми розроблені згідно вимог ДБН В.2.8-12-2000 "Типові норми витрат пального і змащувальних матеріалів для експлуатації техніки в будівництві".
1.3. Норми витрат палива і мастильних матеріалів для дорожніх машин та спецавтомобілів призначені для планування потреби підприємств, організацій та установ (далі - підприємств) в паливно-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами, ведення звітності, запровадження режиму економії і раціонального використання нафтопродуктів, а також можуть застосуватись для розроблення питомих норм витрат палива.
1.4. Нормування витрат палива - це встановлення допустимої міри його споживання в певних умовах експлуатації дорожніх машин та спецавтомобілів, для чого застосовуються базові лінійні норми, встановлені по моделях (модифікаціях) дорожніх машин і спецавтомобілів, та система нормативів і коригуючих коефіцієнтів, які дозволяють враховувати виконану роботу, кліматичні, дорожні та інші умови експлуатації.
1.5. Нормування витрат моторних масел та мастил здійснюється пропорційно до витрат палива згідно з встановленими нормативами.
1.6. Приведені в збірнику норми витрат визначені згідно Методичних вказівок по визначенню індивідуальних норм витрат автомобільного бензину та дизельного палива на роботу дорожньо-будівельних машин Держбуду Російської Федерації, Методичним рекомендаціям по нормуванню витрат палива спеціальними автомобілями Держплану Російської Федерації та Нормам витрат пального і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті Департаменту автотранспорту Мінтрансу України.
1.7. При визначенні кількості палива для роботи машин з перебігу зміни необхідно витрату палива на машино-годину роботи помножити на тривалість зміни.
Змінний час включає тривалість виконання операції технологічного процесу виробництва робіт, пересування машини своїм ходом по фронту робіт (в границях одного будівельного об'єкту) чи з одного об'єкту на другий (в границях будівельної площі), технологічних перерв в роботі машини, підготовка машини до роботи на початку зміни чи здачі в кінці зміни або технічне обслуговування протягом зміни.
1.8. При необхідності перерахунку норми витрат палива з машино-години роботи машини на мото-годину необхідно витрату палива на машино-годину помножити на коефіцієнт використання двигуна по часу за зміну.
Коефіцієнт використання двигуна по часу для різних машин наведений у додатку 2 доповнення 2.
1.9. При роботі машин в зимовий час при температурі повітря нижче 0 град. C норми витрат палива підвищуються до 10 %.
Тривалість періоду використання зимових норм витрат палива встановлюється рішенням обласних адміністрацій Автономної Республіки Крим та міст Києва і Севастополя.
1.10. Витрати бензину для запуску пускових двигунів дизельних двигунів дорожніх машин приймається до 3 % в літній час та 4,5 % - в зимовий час від витрати дизельного палива.
1.11. Норми витрат пального при експлуатації автомобілів та дорожніх машин після капітального ремонту та нових при пробігу перших 1000 км підвищується до 10 %.
1.12. При перерахунку маси палива в об'ємні одиниці (л) та зворотньо (кг) приймаються середні значення щільності автобензина - 0,74, дизельного палива - 0,825.
1.13. Норми витрат палива в вагових одиницях визначені для планових розрахунків.
Норми витрат палива для нових машин визначаються за розрахунково-аналітичним методом як тимчасові.
Методичні вказівки по визначенню індивідуальних норм витрат бензину та дизельного палива на роботу дорожніх і спеціальних машин
Методика розробки індивідуальних норм витрат палива, яка пропонується, грунтується на "Методических указаниях по определению индивидуальных норм расхода автомобильного бензина и дизельного топлива на работу строительно-дорожных машин", розроблених ЦНИИОМТП та узгоджених з Держпланом СРСР (лист від 30 червня 1988 р. N КМ-250/4-285/ та затверджених будівельним комітетом СРСР 20 липня 1988 р. N 32-Д).
Індивідуальна норма (Hi) витрати палива визначається по формулі, наведеній нижче:
-3
Hi = qe х Ne х C х 10 ,
де
Hi - індивідуальна норма витрати палива дорожньої машини,
кг/маш. х год. (враховує середні умови експлуатації
дорожніх машин протягом робочої зміни);
qe - питома витрата палива при нормальній потужності двигуна,
г/кВт х год. (приймається по даним інструкції з
експлуатації заводу-виготовлювача дорожньої машини)
наведена в додатку 3;
Ne - номінальна потужність двигуна дорожньої машини, кВт,
приймається по даним інструкції з експлуатації
машини протягом робочої зміни та визначається по
формулі, наведеній нижче;
-3
10 - перевідний коефіцієнт грамів в кілограми.
Визначення інтегрального нормативного коефіцієнта
C = К х К х К х К ,
ДB ДN ТN ТЗ
де
К - коефіцієнт використання двигуна в часі (додаток 2);
ДB
К - коефіцієнт використання двигуна по потужності
ДN (додаток 2);
К - коефіцієнт, що враховує зміни питомої витрати палива в
ТN залежності від ступеня використання двигуна по
потужності (додаток 3);
К - коефіцієнт, який враховує витрату палива на запуск і
ТЗ регулювання роботи двигуна, а також щомісячне технічне
обслуговування машин на початку зміни, дорівнює 1,03.
Використовуючи показники, які вказані у додатках 2, 3, визначається індивідуальна норма витрати рідкого палива на роботу дорожньої машини.
НОРМИ
витрат палива на машино-годину роботи дорожньо-будівельної техніки
---------------------------------------------------------------------------
| N | Тип дорожньої | Країна- |Тип двигуна|Потужність|Витрати |Питомі |
|п/п| машини |виробник | | двигуна, |палива, |витрати|
| | |дорожньої| | кВт |кг/маш. |палива,|
| | | техніки | | (к. с.) | год. | г/кВт |
| | | | | | (л/маш.| год. |
| | | | | | год.) |(г/к.с.|
| | | | | | | год.) |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|1. |Трактор ХТЗ-17021 | Україна |Deutz | 125.4 | 17.4 | 233.0 |
| | | |BF6M1013Е | (170.0) | (21.1) |(171.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|2. |Трактор ЛТЗ-60лВ | Росія |Д-65 мил | 44.1 | 5.8 | 234.0 |
| | | | | (60.0)а | (7.0) |(172.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|3. |Трактор ЛТЗ-60 | Росія |Д-65 | 47.8 | 6.1 | 251.0 |
| | | | | (65.0)а | (7.4) |(185.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|4. |Трактор ЛТЗ-55 | Росія |Д-144 | 36.8 | 3.2 | 254.0 |
| | | | | (50.0)а | (3.9) |(187.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|5. |Навантажувач Е-156А| Україна |СМД-19Т | 108.0 | 8.3 | 222.0 |
| | | | | (147.0)а | (10.1) |(163.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|6. |Навантажувач ПК-6 | Росія |ЯМЗ-848210 | 198.5 | 18.6 | 211.0 |
| | | | | (270.0) | (22.5) |(155.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|7. |Навантажувач |Словакія |"Зетор" | 33.9 | 3.9 | 240.0 |
| |UNS-053 | |72.01.63 | (46.1) | (4.7) |(176.6)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|8. |Екскаватор ЭО-2625 | Україна |Д-240 | 59.3 | 7.3 | 265.0 |
| | | | | (80.0) | (8.8) |(195.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|9. |Екскаватор | Україна |СМД-17Н | 73.5 | 9.7 | 238.0 |
| |АТЕК-881 | | | (100.0) | (11.8) |(176.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|10.|Екскаватор "Cage | Франція |6Т-590 | 75.0 | 8.0 | 169.3 |
| |Poclain 1088" | | | (102.0) | (9.8) |(124.5)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|11.|Автогрейдер | Україна |СМД-62 | 121.4 | 18.6 | 245.0 |
| |ДЗк-250 | | | (165.0) | (22.5) |(180.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|12.|Щебенерозподілювач | Україна |Д-240Л | 59.3 | 5.3 | 251.0 |
| |4241 на тракторі | | | (80.0) | (6.5) |(185.0)|
| |МТЗ-80Л | | | | | |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|13.|Віброплита | Україна |ДМ-1Д | 4.4 (6.2)| 2.2 | 917 |
| | | ОАО КМЗ | | | (2.7) |(674.0)|
| | |"Магіс- | | | | |
| | | траль" | | | | |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|14.|Розміточна машина | США |"Коглер" | 12.8 | 4.7 | 527.0 |
| |"ROAD LAZER" | |бензин | (18.0) | (5.7) |(461.0)|
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|15.|Машина для ямкового| Австрія |HATZ 2М41 | 18.6 | 4.3 | 330.0 |
| |ремонту "Patchmatic| | | (25.3) | (5.2) |(243.0)|
| |STP-1008" | | | | | |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|16.|Фреза для холодного|Німеччина|CATERPILLAR| 392.0 |при min | 632.0 |
| |фрезерування | |3406EAT2AC | (533.0) |товщині |(464.0)|
| |дорожнього покриття| | | |фрезеру-| |
| |"Wirtgen 2000" | | | | вання | |
| | | | | | 43.9 | |
| | | | | | (62.3) | |
| | | | | | при max| |
| | | | | |товщині | |
| | | | | |фрезеру-| |
| | | | | | вання | |
| | | | | | 77.0 | |
| | | | | | (93.4) | |
|---+-------------------+---------+-----------+----------+--------+-------|
|17.|Розміточна машина | США |"Хонда" | 2.9 | 0.5 | - |
| |"Liye Lazer 3500" | |бензин | (4.0) | (0.6) | |
---------------------------------------------------------------------------
НОРМИ
витрат пального на роботу спецавтомобілів з бензиновими та дизельними двигунами
-----------------------------------------------------------------------
| N |Тип спецавтомобіля |Тип двигуна|Потужність|Норми витрат пального |
|п/п| | | двигуна, |----------------------|
| | | | кВт |на 100 км |на роботу |
| | | | (к. с.) |пробігу, л|спецоблад- |
| | | | | |нання, |
| | | | | |л/100 км |
| | | | | |-----------|
| | | | | |л/маш. год.|
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 6 | 7 |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|1. |Самоскид МАЗ-5551 |ЯМЗ-238М2 | 176.0 | 28.0 | - |
| | | | (240.0) | | |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|2. |Самоскид ЗІЛ-ММЗ- |Д-240 | 56.6 | 18.0 | - |
| |554 | | (77.0) | | |
|---+-------------------+-----------+----------+----------+-----------|
|3. |Бортовий ГАЗ-2934 |ЗМЗ-4026.10| 73.5 | 16.5 | - |

................
Перейти до повного тексту