1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
06.12.2012 № 367
Про затвердження Порядку організації роботи органів Державної казначейської служби України у процесі казначейського обслуговування місцевих бюджетів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної казначейської служби № 154 від 19.06.2014 № 276 від 08.10.2014 № 273 від 30.09.2015 № 96 від 31.03.2016 )
Відповідно до Бюджетного кодексу України, Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 № 460/2011,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації роботи органів Державної казначейської служби України у процесі казначейського обслуговування місцевих бюджетів, що додається.
2. Начальникам Головних управлінь Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі забезпечити організацію роботи у процесі казначейського обслуговування місцевих бюджетів відповідно до затвердженого Порядку.
3. Управлінню розвитку, міжнародного співробітництва та зовнішніх зв'язків (Дорош І.П.) забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Державної казначейської служби України в мережі Інтернет.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Голови Державної казначейської служби України відповідно до розподілу обов'язків.
Голова С.І. Харченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
казначейської служби України
06.12.2012 № 367
ПОРЯДОК
організації роботи органів Державної казначейської служби України у процесі казначейського обслуговування місцевих бюджетів
( За текстом Порядку нумерацію додатків 1-3 замінено відповідно на 3-5 згідно з Наказом Державної казначейської служби № 154 від 19.06.2014 )
1. Загальні положення
1.1. Порядок регламентує організацію роботи органів Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) у процесі казначейського обслуговування місцевих бюджетів органами Казначейства.
У цьому Порядку застосовуються поняття та категорії, які визначені Бюджетним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують бюджетний процес.
1.2. Органи Казначейства здійснюють казначейське обслуговування місцевих бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України, Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23 серпня 2012 № 938, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 вересня 2012 за № 1569/21881, та інших нормативно-правових актів.
1.3. На балансі Головних управлінь Державної казначейської служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Головні управління Казначейства) відкриваються аналітичні рахунки для обліку операцій щодо виконання місцевих бюджетів. Зазначені рахунки відкриваються за балансовими рахунками Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів (далі - План рахунків) відповідно до Інструкції про відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій по виконанню бюджетів в системі Державного казначейства, затвердженої наказом Державного казначейства України від 28 листопада 2000 № 119.
2. Організація роботи органів Казначейства з формування бази даних мережі розпорядників та одержувачів коштів місцевих бюджетів та обліку документів, що застосовуються у процесі виконання місцевих бюджетів
2.1. Органи Казначейства приймають від головних розпорядників коштів місцевих бюджетів (далі - головні розпорядники) та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, що мають власну мережу (далі - розпорядники нижчого рівня) мережу розпорядників нижчого рівня і одержувачів бюджетних коштів (далі - мережа) (реєстр змін до мережі), складену відповідно до порядку, визначеного Міністерством фінансів України.
( Пункт 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
2.2. Органи Казначейства перевіряють подану головними розпорядниками (розпорядниками нижчого рівня) мережу (реєстри змін до мережі) на дотримання вимог щодо складання, затвердження та подання мережі і вносять інформацію до бази даних мережі, про що у нижній частині документа ставиться відповідна відмітка: дата внесення до бази даних та підпис відповідальної особи.
2.3. Після отримання від місцевих фінансових органів на паперових та електронних носіях розпису місцевих бюджетів, який включає: річний розпис доходів загального і спеціального фондів місцевих бюджетів та помісячний розпис доходів загального фонду місцевих бюджетів; річний розпис фінансування загального і спеціального фондів місцевих бюджетів за типом боргового зобов'язання та помісячний розпис фінансування загального фонду місцевих бюджетів за типом боргового зобов'язання; річний розпис асигнувань загального і спеціального фондів місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів) та помісячний розпис асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів); річний розпис повернення кредитів до місцевих бюджетів та надання кредитів з місцевих бюджетів, помісячний розпис повернення кредитів до загального фонду місцевих бюджетів та надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів; річний розпис витрат спеціального фонду місцевих бюджетів з розподілом за видами надходжень; помісячний розпис спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) (далі - Розпис місцевих бюджетів) органи Казначейства обліковують показники розпису на відповідних рахунках, відкритих за групами рахунків позабалансового обліку, про що на оригіналі розпису ставиться відбиток штампа "Зареєстровано та взято на облік".
2.4. Органи Казначейства перевіряють надані головними розпорядниками та розпорядниками нижчого рівня, які мають власну мережу, розподіли показників зведених кошторисів, розподіли показників зведених планів асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), розподіли показників зведених планів надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів, розподіли показників зведених планів спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), зведення показників спеціального фонду та розподіли показників зведених планів використання бюджетних коштів і зведених помісячних планів використання бюджетних коштів, на відповідність даним мережі, обсягам виділених з початку року асигнувань, правильність застосування економічної класифікації видатків бюджету (щодо одержувачів бюджетних коштів здійснюється перевірка наявних кодів економічної класифікації видатків бюджету його статусу).
Якщо до мережі головних розпорядників та розпорядників нижчого рівня включені розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, які зареєстровані в інших органах Казначейства, органи Казначейства формують витяги з розподілів зведених показників за територіями та надсилають в електронному вигляді органам Казначейства, в яких зареєстровані розпорядники та одержувачі бюджетних коштів.
( Пункт 2.4 розділу 2 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Державної казначейської служби № 276 від 08.10.2014 )
Після подання розпорядниками бюджетних коштів кошторисів, планів асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), планів спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), планів надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів, зведень показників спеціального фонду кошторису, органи Казначейства здійснюють контроль їх показників за відповідністю показників розподілів сумам, зазначеним у розписі місцевих бюджетів. Після перевірки їх показники відображаються в обліку, про що на оригіналі цих документів ставиться відбиток штампа "Зареєстровано та взято на облік".
( Абзац третій пункту 2.4 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 276 від 08.10.2014 )
Дані розподілів показників зведених кошторисів, планів асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), зведених планів спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), зведених планів надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів, зведення показників спеціального фонду головних розпорядників, обліковуються органами Казначейства на відповідних рахунках, відкритих за групами рахунків позабалансового обліку, про що на документах ставиться відбиток штампа "Зареєстровано та взято на облік".
2.5. Органи Казначейства обслуговують одержувачів бюджетних коштів, включених до мережі розпорядників бюджетних коштів різних бюджетів, за місцем їх реєстрації в органі Казначейства, у порядку, встановленому Міністерством фінансів України.
( Пункт 2.5 розділу 2 доповнено новим абзацом першим згідно з Наказом Державної казначейської служби № 276 від 08.10.2014 )
Органи Казначейства перевіряють загальні суми показників планів використання бюджетних коштів, наданих одержувачами, щодо відповідності показникам розпису місцевих бюджетів. Після перевірки сума плану використання бюджетних коштів відображається в обліку на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку, про що на оригіналі цих документів ставиться відбиток штампа "Зареєстровано та взято на облік".
2.6. Якщо місцевий бюджет не затверджено в установлений законодавством термін, органи Казначейства реєструють показники тимчасових розписів місцевих бюджетів, наданих місцевими фінансовими органами, про що на оригіналі розпису ставиться відбиток штампа "Зареєстровано та взято на облік".
2.7. Органи Казначейства отримують від місцевих фінансових органів довідки про внесення змін у річний розпис місцевих бюджетів та помісячний розпис асигнувань загального фонду відповідного місцевого бюджету (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), помісячний розпис спеціального фонду (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), річний розпис повернення кредитів до місцевих бюджетів та надання кредитів з місцевих бюджетів, помісячний розпис повернення кредитів до загального фонду місцевих бюджетів та помісячний розпис надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів.
Після перевірки зазначених довідок органи Казначейства здійснюють реєстрацію довідок місцевих фінансових органів, про що на оригіналі довідки ставиться відбиток штампа "Зареєстровано та взято на облік", та відображають унесені зміни в обліку виконання місцевого бюджету на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку.
2.8. До органів Казначейства подаються головними розпорядниками реєстри змін розподілу показників зведених кошторисів, реєстр змін розподілу показників зведених планів асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), реєстр змін розподілу показників планів спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), реєстр змін розподілу показників зведених планів надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів, реєстр змін розподілу зведення показників спеціального фонду.
Від головних розпорядників, в мережі яких є наукові установи і вищі навчальні заклади, органи Казначейства отримують розподіли показників змінених зведених планів використання бюджетних коштів та зведених помісячних планів використання бюджетних коштів.
( Абзац другий пункту 2.8 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
Подані реєстри змін органи Казначейства протягом двох робочих днів перевіряють на відповідність даним мережі, позабалансового обліку (показникам довідки про зміни до розпису місцевих бюджетів, розпису місцевих бюджетів з урахуванням внесених змін, зведеним кошторисам, зведеним планам асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), зведеним планам спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), зведеним планам надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів та зведення показників спеціального фонду з урахуванням внесених змін, залишкам невикористаних асигнувань), правильність застосування економічної класифікації видатків та класифікації кредитування бюджету (щодо одержувачів бюджетних коштів здійснюється перевірка наявних кодів економічної класифікації видатків та класифікації кредитування бюджету його статусу).
Показники реєстрів змін обліковуються в органах Казначейства на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку, про що на документах ставиться відбиток штампа "Зареєстровано та взято на облік".
Довідки про зміни кошторису, про зміни планів асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), про зміни планів надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів та про зміни плану спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) подаються до органів Казначейства, в установленому законодавством порядку.
Показники довідок про зміни перевіряються органами Казначейства та обліковуються на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку, про що на документах ставиться відбиток штампа "Зареєстровано та взято на облік".
2.9. У разі внесення змін до спеціального фонду кошторису розпорядників бюджетних коштів (в частині власних надходжень) до відповідного органу Казначейства подається довідка про внесення змін до кошторису, затверджена керівником установи, що затвердив кошторис, без внесення відповідних змін до розпису за спеціальним фондом, складена за формою та у порядку, визначеними нормативно-правовими актами України, на паперових та електронних носіях. У разі внесення змін до спеціального фонду кошторису разом з довідкою про зміни до кошторису до органу Казначейства подається зведення показників спеціального фонду кошторису із зазначенням суми змін. При цьому відповідний орган Казначейства реєструє зміни до кошторисів за спеціальним фондом згідно з поданими довідками на рахунках, відкритих за групою рахунків позабалансового обліку 912 "Кошторисні призначення з місцевих бюджетів".
( Пункт 2.9 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
2.10. У разі зміни найменування установи без зміни коду за ЄДРПОУ, перенесення показників реєстрів змін розподілу показників зведеного кошторису, зведеного плану асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), зведеного плану надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів, зведеного плану спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), змін зведення показників спеціального фонду, а також змінених розподілів показників зведених планів використання бюджетних коштів та зведених помісячних планів використання бюджетних коштів здійснюється органами Казначейства на підставі реєстру змін до мережі, наданого головним розпорядником.
( Розділ 2 доповнено новим пунктом 2.10 згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
3. Організація роботи органів Казначейства щодо обліку бюджетних зобов'язань
3.1. Органи Казначейства здійснюють реєстрацію та облік бюджетних зобов'язань відповідно до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого в установленому законодавством порядку.
3.2. Органи Казначейства обліковують бюджетні зобов'язання та бюджетні фінансові зобов'язання розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, яких вони обслуговують, на рахунках, відкритих за групою рахунків позабалансового обліку 942 "Зобов'язання розпорядників бюджетних коштів за коштами місцевого бюджету".
( Пункт 3.3 розділу 3 виключено на підставі Наказу Державної казначейської служби № 273 від 30.09.2015 )
4. Організація роботи органів Казначейства з перерахування коштів на здійснення видатків, передбачених у загальному фонді місцевих бюджетів
4.1. Після подання місцевими фінансовими органами розпорядження про виділення коштів загального фонду місцевих бюджетів з аналітичних рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3142 "Кошти загального фонду місцевих бюджетів" у розрізі головних розпорядників, органи Казначейства перевіряють його щодо відповідності вказаних у ньому сум залишкам на рахунку та плановим показникам та реєструють такі розпорядження у журналі реєстрації розпоряджень про виділення коштів загального (спеціального) фонду місцевих бюджетів (додаток 1) і відповідно до розпорядження зараховують кошти:
( Абзац перший пункту 4.1 розділу 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
на аналітичні рахунки головних розпорядників, відкриті за балансовим рахунком 3531 "Особові рахунки розпорядників за коштами, отриманими із загального фонду місцевого бюджету";
( Абзац другий пункту 4.1 розділу 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
на аналітичні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3541 "Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами загального фонду місцевого бюджету", якщо головні розпорядники відповідного місцевого бюджету не мають мережі підвідомчих установ.
Органи Казначейства перераховують кошти відповідно до розпоряджень, наданих місцевими фінансовими органами, протягом операційного дня в день їх надходження. Розпорядження, які надійшли після закінчення операційного дня, виконуються органами Казначейства наступного робочого дня.
( Пункт 4.1 розділу 4 доповнено новим абзацом четвертим згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
Після проведення перерахування на розпорядженні ставиться відмітка у вигляді відбитка штампа казначея "Оплачено". Один примірник залишається в органі Казначейства, а другий повертається відповідному органу, який склав розпорядження.
( Абзац п'ятий пункту 4.1 розділу 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
4.2. За результатами проведених операцій органи Казначейства формують виписки з особових рахунків головних розпорядників (розпорядників нижчого рівня), на підставі яких головні розпорядники (розпорядники нижчого рівня) здійснюють розподіл виділених бюджетних асигнувань на перерахування бюджетних коштів розпорядникам бюджетних коштів (одержувачам бюджетних коштів).
4.3. Отриманий від головних розпорядників (розпорядників нижчого рівня) розподіл виділених бюджетних асигнувань на перерахування коштів розпорядникам бюджетних коштів (одержувачам бюджетних коштів) перевіряється органом Казначейства щодо відповідності вказаних у ньому сум залишкам на рахунках, залишкам невикористаних бюджетних асигнувань загального фонду розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) у розрізі кодів економічної класифікації видатків та кодів класифікації кредитування бюджету.
Подані розподіли органи Казначейства реєструють у журналі реєстрації розподілу виділених коштів (додаток 2). За наявності всіх необхідних показників кошти зараховуються на відповідні аналітичні рахунки розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів). Після проведення зарахування на розподілі (кожному примірнику) ставиться відмітка у вигляді відбитка штампа казначея "Оплачено". Один примірник залишається в органі Казначейства, а другий повертається головному розпоряднику (розпоряднику нижчого рівня). Дані розподілів відображаються на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку.
4.4. Для безготівкових перерахувань платежів з одного рахунку на інший, відкритих на балансі одного органу Казначейства, використовуються меморіальні ордери (додаток 3).
4.5. У разі надання місцевими фінансовими органами коригувального розпорядження про виділення коштів загального фонду місцевих бюджетів орган Казначейства перевіряє наявність на рахунках головних розпорядників (розпорядників нижчого рівня) залишків невикористаних асигнувань.
У разі відсутності (недостатності) невикористаних асигнувань орган Казначейства повертає без виконання коригувальне розпорядження. Якщо залишків невикористаних асигнувань достатньо, коригувальне розпорядження виконується у встановленому порядку.
4.6. Після отримання від головних розпорядників (розпорядників нижчого рівня) коригувального розподілу виділених бюджетних асигнувань орган Казначейства перевіряє наявність на рахунках розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) залишків невикористаних асигнувань.
У разі відсутності (недостатності) невикористаних асигнувань орган Казначейства повертає без виконання коригувальний розподіл. Якщо залишків невикористаних асигнувань достатньо, коригувальний розподіл виконується у встановленому порядку.
5. Організація роботи органів Казначейства з перерахування бюджетних коштів на здійснення видатків, передбачених у спеціальному фонді місцевих бюджетів (крім власних надходжень бюджетних установ)
5.1. Після подання місцевими фінансовими органами розпорядження про виділення коштів спеціального фонду місцевих бюджетів з аналітичних рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3152 "Кошти спеціального фонду місцевих бюджетів, які направляються на спеціальні видатки" у розрізі головних розпорядників коштів, органи Казначейства перевіряють його щодо відповідності вказаних у ньому сум залишкам на рахунку та плановим показникам та реєструють такі розпорядження у журналі реєстрації розпоряджень про виділення коштів загального (спеціального) фонду місцевих бюджетів (додаток 1) і відповідно до розпорядження зараховують кошти:
( Абзац перший пункту 5.1 розділу 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
на аналітичні рахунки головних розпорядників, відкриті за балансовим рахунком 3532 "Особові рахунки розпорядників за коштами, отриманими із спеціального фонду місцевого бюджету";
( Абзац другий пункту 5.1 розділу 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
на аналітичні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3542 "Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами спеціального фонду місцевого бюджету", якщо головні розпорядники відповідного місцевого бюджету не мають мережі підвідомчих установ.
Органи Казначейства перераховують кошти відповідно до розпоряджень, наданих місцевими фінансовими органами, протягом операційного дня в день їх надходження. Розпорядження, які надійшли після закінчення операційного дня, виконуються органами Казначейства наступного робочого дня.
( Пункт 5.1 розділу 5 доповнено новим абзацом четвертим згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
Після проведення перерахування на розпорядженні ставиться відмітка у вигляді відбитка штампа казначея "Оплачено". Один примірник залишається в органі Казначейства, а другий повертається відповідному органу, який склав розпорядження.
( Абзац п'ятий пункту 5.1 розділу 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
5.2. За результатами проведених операцій органи Казначейства формують виписки з особових рахунків головних розпорядників (розпорядників нижчого рівня), на підставі яких головні розпорядники (розпорядники нижчого рівня) готують розподіл виділених бюджетних асигнувань на перерахування бюджетних коштів розпорядникам бюджетних коштів (одержувачам бюджетних коштів).
5.3. Органи Казначейства відображають в бухгалтерському обліку операції з виконання відповідного місцевого бюджету, що обслуговується в банку державного сектору, на підставі наданої місцевими фінансовими органами зведеної за місяць інформації щодо здійснення розподілу коштів бюджету розвитку, які обслуговуються в установах банків, між головними розпорядниками за формою розпорядження про виділення коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, які обслуговуються в установах банків, відповідно до порядку, визначеного Міністерством фінансів України.
( Розділ 5 доповнено новим пунктом 5.3 згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
5.4. Отриманий від головних розпорядників (розпорядників нижчого рівня) розподіл виділених бюджетних асигнувань спеціального фонду на перерахування бюджетних коштів розпорядникам бюджетних коштів (одержувачам бюджетних коштів), перевіряється органом Казначейства щодо відповідності вказаних у ньому сум залишкам на рахунках, залишкам невикористаних бюджетних асигнувань спеціального фонду розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) у розрізі кодів економічної класифікації видатків та кодів класифікації кредитування бюджету.
Подані розподіли реєструються органами Казначейства у журналі реєстрації розподілу виділених бюджетних коштів (додаток 2). За наявності всіх необхідних показників бюджетні кошти зараховуються на відповідні рахунки розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів). Після проведення зарахування на розподілі (кожному примірнику) ставиться відмітка у вигляді відбитка штампа казначея "Оплачено". Один примірник залишається в органі Казначейства, а другий повертається головному розпоряднику (розпоряднику нижчого рівня). Дані розподілів відображаються на відповідних рахунках, відкритих за рахунками позабалансового обліку.
5.5. Для безготівкових перерахувань платежів з одного рахунку на інший, відкритих на балансі одного органу Казначейства, використовуються меморіальні ордери (додаток 3).
5.6. Внесення змін до розпорядження про виділення коштів спеціального фонду місцевих бюджетів та/або розподілу виділених бюджетних асигнувань здійснюється у порядку, визначеному у пунктах 4.5, 4.6 розділу 4 цього Порядку.
5.7. Органи Казначейства відображають в бухгалтерському обліку виконання відповідного бюджету операції із надходження та використання коштів на поточних рахунках, відкритих розпорядниками бюджетних коштів у банках державного сектору, на підставі наданої розпорядниками бюджетних коштів довідки про операції в національній валюті.
( Розділ 5 доповнено новим пунктом 5.7 згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
6. Організація роботи органів Казначейства із зарахування бюджетних коштів на реєстраційні та спеціальні реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів та рахунки одержувачів бюджетних коштів
6.1. На реєстраційні, спеціальні реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів та рахунки одержувачів бюджетних коштів, що перебувають на казначейському обслуговуванні, відкриті в органах Казначейства відповідно за групою рахунків балансового обліку 354 "Рахунки розпорядників та одержувачів за коштами місцевих бюджетів", зараховуються кошти, які надходять як від вищих та підвідомчих установ, так і від юридичних та фізичних осіб на утримання, виконання певних доручень, здійснення певних видатків, відновлення касових видатків тощо.
6.2. Усі суми коштів, що надходять готівкою у каси установ (у тому числі суми невикористаної готівки), повинні бути зараховані на реєстраційні, спеціальні реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів та рахунки одержувачів бюджетних коштів, відкриті в органах Казначейства за групою рахунків балансового обліку 354 "Рахунки розпорядників та одержувачів за коштами місцевих бюджетів" Плану рахунків. На рахунки одержувачів бюджетних коштів можуть бути зараховані тільки кошти, що відносяться на відновлення касових видатків.
7. Організація роботи органів Казначейства щодо здійснення видатків розпорядниками бюджетних коштів та одержувачами бюджетних коштів та порядок виплати готівки
7.1. Органи Казначейства здійснюють розрахунково-касове обслуговування розпорядників бюджетних коштів шляхом проведення платежів з реєстраційних, спеціальних реєстраційних рахунків розпорядників та рахунків одержувачів бюджетних коштів, відкритих в органах Казначейства відповідно до кошторисів, планів асигнувань загального фонду місцевих бюджетів, планів спеціального фонду місцевих бюджетів або планів використання бюджетних коштів, планів надання кредитів.
Відповідно до встановлених повноважень органи Казначейства здійснюють контроль за наявністю асигнувань для взяття бюджетних зобов'язань та відповідністю взятих бюджетних зобов'язань певним асигнуванням за відповідними кодами економічної класифікації видатків.
У випадку проведення розрахунків на умовах авансування розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів органи Казначейства здійснюють контроль за дотриманням терміну надання підтвердних документів про отримання товарів, виконання робіт, надання послуг розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів.
7.2. Органи Казначейства перевіряють подані розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів платіжні доручення щодо дотримання вимог стосовно заповнення розрахункових документів.
У разі отримання листа від розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) про відкликання платіжного доручення, орган Казначейства повертає платіжне доручення без виконання з відміткою на зворотному боці платіжного доручення за підписом виконавця.
( Пункт 7.2 розділу 7 доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
7.3. У разі повернення коштів, помилково зарахованих на рахунок розпорядника (одержувача) бюджетних коштів, органи Казначейства перевіряють платіжне доручення розпорядника (одержувача) бюджетних коштів в частині призначення платежу, а саме: обов'язково має бути зазначений номер та дата документа, згідно з яким були зараховані такі кошти.
7.4. Органи Казначейства надають розпорядникам (одержувачам) бюджетних коштів виписки з рахунків про здійснені операції за результатами попереднього операційного дня з відміткою у вигляді відбитка штампа встановленого зразка та підписом казначея.
7.5. При застосуванні системи безготівкової виплати заробітної плати органи Казначейства здійснюють перерахування коштів на вкладні рахунки відповідно до платіжного доручення.
( Пункт 7.5 розділу 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
7.6. Власні надходження розпорядників бюджетних коштів зараховуються на відповідні аналітичні рахунки, відкриті в органах Казначейства (за місцем обслуговування розпорядника бюджетних коштів), за балансовим рахунком 3155 "Рахунок для зарахування до спеціального фонду місцевих бюджетів власних надходжень бюджетних установ" в розрізі груп власних надходжень з послідуючим зарахуванням на відповідні аналітичні рахунки відкриті за балансовим рахунком 3542 "Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами спеціального фонду місцевого бюджету".
Інформація щодо власних надходжень розпорядників бюджетних коштів, які зараховуються на відповідні аналітичні рахунки, відкриті за балансовим рахунком 3155 "Рахунок для зарахування до спеціального фонду місцевих бюджетів власних надходжень бюджетних установ", одночасно відображається на рахунках бюджетного обліку 6124 "Власні кошти розпорядників коштів місцевого бюджету".
( Пункт 7.6 розділу 7 в редакції Наказу Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
7.7. Органи Казначейства засобами програмного забезпечення щоденно складають виписки з рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3542 "Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами спеціального фонду місцевого бюджету".
Зазначені виписки, разом з реєстром розрахункових документів, надаються розпорядникам бюджетних коштів.
7.8. Операції за рахунок власних надходжень розпорядників бюджетних коштів здійснюються із спеціальних реєстраційних рахунків, відкритих в органах Казначейства або з поточних рахунків, відкритих в установах банків у випадках, визначених законодавством.
( Розділ 7 доповнено новим пунктом 7.8 згідно з Наказом Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
7.9. Повернення надміру або помилково зарахованих коштів з аналітичних рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3155 "Рахунок для зарахування до спеціального фонду місцевих бюджетів власних надходжень бюджетних установ", здійснюється на підставі платіжних документів розпорядника бюджетних коштів та відповідного підтвердження щодо обґрунтованості здійснення такої операції у межах наявних залишків бюджетних коштів на рахунках. Якщо залишку на зазначеному рахунку недостатньо, сума повернення перераховується з балансового рахунку 3542 "Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами спеціального фонду місцевого бюджету", на який зараховується необхідна сума повернення з відповідного банківського рахунка на підставі наданого розпорядником бюджетних коштів платіжного доручення.
( Пункт 7.9 розділу 7 в редакції Наказу Державної казначейської служби № 96 від 31.03.2016 )
7.10. Здійснення видатків розпорядників бюджетних коштів здійснюється органами Казначейства з аналітичних рахунків розпорядників бюджетних коштів, відкритих в органах Казначейства за балансовим рахунком 3542 "Реєстраційні рахунки розпорядників за коштами спеціального фонду місцевого бюджету" у порядку, встановленому законодавством. Інформація щодо проведених видатків одночасно відображається на відповідних рахунках, відкритих за рахунком бюджетного обліку 7221 "Видатки спеціального фонду місцевого бюджету".
7.11. У разі проведення операцій розпорядниками бюджетних коштів в натуральній формі, у порядку, встановленому законодавством, органи Казначейства здійснюють контроль щодо навності планових показників та відображають їх в бухгалтерському обліку виконання місцевих бюджетів.
7.12. Органи Казначейства перераховують готівку на отримання заробітної плати, стипендії, допомог, видатків на службові відрядження та інші кошти, що видаються на видатки, які не можуть бути проведені безготівковою оплатою, відповідно до наданої розпорядниками бюджетних коштів (одержувачами бюджетних коштів) заявки на видачу готівки у двох примірниках.

................
Перейти до повного тексту