- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ
КОМІТЕТ ПО НАГЛЯДУ ЗА ОХОРОНОЮ ПРАЦІ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження змін і доповнень до Правил безпеки праці на суднах річкового флоту та вимог техніки безпеки до суден внутрішнього і змішаного плавання та суднового обладнання
З метою забезпечення безпечної експлуатації суден річкового флоту внутрішнього та змішаного плавання
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити зміни та доповнення до Правил безпеки праці на суднах річкового флоту, НАОП 5.1.22-1.03-91 (далі - Правила) та Вимог техніки безпеки до суден внутрішнього і змішаного плавання та суднового обладнання, НАОП 5.1.22-1.06.80 (далі - Вимоги), що додаються.
2. Зміни та доповнення ввести в дію з 1 квітня 1999 р.
3. Управлінню по нагляду за охороною праці в машинобудуванні, на транспорті та у зв'язку разом з Міністерством транспорту:
3.1. До 1 березня визначити потреби підприємств, установ і організацій у зазначених змінах та доповненнях до Правил і Вимог.
3.2. Вжити заходів щодо вивчення змін та доповнень до Правил і Вимог державними інспекторами, іншими посадовими особами Держнаглядохоронпраці, експертами експертно-технічних центрів, працівниками підприємств, установ, організацій, апарату Міністерства транспорту.
4. Управлінню по нагляду за охороною праці в машинобудуванні, на транспорті та у зв'язку, начальникам територіальних управлінь та інспекцій, державним інспекторам Держнаглядохоронпраці забезпечити систематичний контроль за дотриманням вимог змін і доповнень до Правил і Вимог.
5. Управлінню по нагляду за охороною праці в машинобудуванні, на транспорті та у зв'язку (Полянський С.А.) подати протягом тижня Головному управлінню охорони праці (Мельнічук Л.О.) відповідні матеріали для включення змін і доповнень до Правил і Вимог до Державного реєстру ДНАОП та до банку даних автоматизованого інформаційного фонду нормативних актів про охорону праці.
6. Головному управлінню охорони праці (Мельнічук Л.О.) забезпечити подання до редакції журналу "Охорона праці" замовлення на видання змін та доповнень до Правил і Вимог.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на начальника управління по нагляду за охороною праці в машинобудуванні, на транспорті та у зв'язку Полянського С.А.
Заступник Голови Комітету | В.Іванченко |
Зміни та доповнення
до Правил безпеки праці на суднах річкового флоту (НАОП 5.1.22-1.03-91)
Затверджено
наказом Комітету по нагляду
за охороною праці
від 5 лютого 1999 р. N 17
Наведені нижче пункти Правил викласти у новій редакції:
П. 1.2.16. Палуба уздовж всього периметра корпусу (крім суден без команд) повинна бути огороджена фальшбортом або леєрною огорожею. Справність фальшборту та леєрної огорожі необхідно постійно контролювати, періодично в міру послаблення обтягувати тятиви тросових леєрів, виправляти трубчасті леєри, замінювати зіпсовані ділянки ланцюгів, перевіряти міцність кріплення стійок і особливо справність крючків у місцях відкривання огорож.
П. 2.5.5. Всі швартові роботи повинні проводитися під керівництвом вахтового начальника. Члени екіпажу, зайняті на швартових операціях, повинні працювати в рукавицях та жилетах страхувальних робочих. Перед початком швартових робіт має бути встановлений зв'язок з вахтовим начальником з суднової мережі або за допомогою переносної радіостанції. У нічний та темний час доби місце швартування повинне освітлюватися. Місця швартування та проходи штовханих (буксированих) складів із несамохідних безекіпажних суден та на цих суднах допускається освітлювати переносними акумуляторними освітлювальними приладами.
П. 2.6.7. При обслуговуванні безекіпажних барж екіпажем буксира (штовхача) для переходу з буксира (штовхача) на баржі повинні установлюватися з буксира на баржі перехідні трапи з двосторонньою леєрною огорожею. Члени екіпажу, які виконують на безкомандних баржах роботи швартові і з віддачі та підйому якоря, повинні працювати в жилетах страхувальних робочих. Вахтовий начальник буксира (штовхача) або керівник робіт забезпечує та контролює безпеку виконання цих робіт.
П. 2.6.19. При обслуговуванні віжкових зчепів необхідно:
подачу та прийом зчіпних канатів здійснювати за допомогою кидальних кінців або канатів-провідників;
вибір слабини та набивку віжкових канатів здійснювати за допомогою брашпиля (шпиля) штовхача;
до початку руху потягу набити важкові канати, встановити та закріпити перехідне обладнання.
Примітка: дозволяється подача віжкового каната без кидального кінця на відстані між працівником, який подає, та працівником, який приймає канат (або між працівником, який подає канат і кнехтом об'єкта швартування), не більше ніж 1 м.
П. 2.8.7. Переходити з судна на берег і назад, з одного судна на інше (на стоянці) потрібно тільки по встановлених з цією метою трапах (східцях) і спеціальному перехідному обладнанню, що забезпечують безпеку переходу та відповідають вимогам, які встановлені для східців, штормтрапів і містків (додаток 4). При переході з одного несамохідного судна штовханого складу на інше у разі, копи вони тісно, без зазорів, учалені бортами і різниця висот палуб не більше ніж 400 мм, установка трапів, східців та іншого перехідного обладнання не обов'язкова.
П. 2.8.9. Для переходу з штовхача на судна штовханого складу слід передбачати спеціальні східці, розміри і конструкції яких повинні забезпечувати безпечний рух по них людей і надійне їх кріплення у робочому стані (мати захвати, карабіни та ін.).
Кінець східців, який подається на склад суден, повинен мати опорні ролики з матеріалу, який не створює іскри, а леєрна огорожа висотою 1 м повинна бути знімною (або мати можливість завалюватися) двосторонньою. У неробочому стані східці потрібно укладати на штатні місця.
Для переходу з судна на судно штовханого складу, при різниці висот палуб понад 400 мм, дозволяється застосовувати трапи переносні нахилені. Ці трапи можуть бути інвентарним майном штовхача.
Додаток N 11
Норми та терміни
випробувань підйомних механізмів та приладів
У примітках пункт 7 викласти в такій редакції:
Жилет страхувальний випробовується на плавучість шляхом занурення його у воду на 15 хвилин з підвішеним до нього вантажем масою 8,5 кг. Жилет повинен залишатися на плаву.
................Перейти до повного тексту