1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Конвенція


Конвенція
про обов'язкове страхування за віком працівників у сільському господарстві N 36
( Конвенція переглянута Конвенцією від 29.06.1967 )
Генеральна конференція Міжнародної організації праці,
що скликана в Женеві Адміністративною радою Міжнародного бюро праці та зібралася 8 червня 1933 року на свою сімнадцяту сесію,
постановивши ухвалити ряд пропозицій стосовно страхування за віком працівників у сільському господарстві, що є частиною другого пункту порядку денного сесії,
вирішивши надати цим пропозиціям форми міжнародної конвенції,
ухвалює цього двадцять дев'ятого дня червня місяця тисяча дев'ятсот тридцять третього року нижченаведену Конвенцію, яка може називатися Конвенцією 1933 року про страхування за віком працівників у сільському господарстві і яка підлягає ратифікації членами Міжнародної організації праці відповідно до положень Статуту Міжнародної організації праці:
Стаття 1
Кожний член Міжнародної організації праці, який ратифікував цю Конвенцію, зобов'язується запровадити систему обов'язкового страхування за віком працівників у сільському господарстві, яка встановлює умови принаймні рівні умовам, що передбачаються цією Конвенцією.
Стаття 2
1. Система обов'язкового страхування за віком працівників у сільському господарстві поширюється на працівників фізичної і нефізичної праці, серед них учнів, зайнятих у промисловості і на торговельних підприємствах, а також працівників-надомників і на домашніх служників.
2. Однак кожний член Організації може передбачити у своєму національному законодавстві такі винятки, які він вважає потрібними, щодо:
a) працівників, заробітна плата котрих перевищує встановлену суму і, якщо національне законодавство не передбачає повсюдного застосування такого винятку, будь-яких працівників нефізичної праці, що займаються такими видами діяльності, які розглядаються як вільні професії;
b) працівників, які не отримують грошової винагороди;
c) молодих працівників, які не досягли встановленого віку, і працівників, похилий вік яких не дає їм права на страхування, коли вони вперше стають до роботи за наймом;
d) працівників-надомників, умови праці яких відрізняються від умов праці працівників за наймом;
e) членів сім'ї роботодавця;
f) працівників, загальний період зайнятості яких внаслідок самого роду роботи неминуче є короткочасним і не дає їм права на отримання допомоги, а також осіб, які виконують тільки випадкову чи побічну роботу;
g) непрацездатних працівників і працівників, які отримують пенсію по інвалідності чи за віком;
h) державних службовців, які вийшли на пенсію і виконують роботу за наймом, і осіб, які мають власний прибуток, за умови, коли такі пенсії чи власний прибуток принаймні дорівнюють розміру пенсії за віком, передбаченої національним законодавством;
i) працівників, які під час навчання дають уроки чи працюють за винагороду в процесі підготовки до набуття професії, що відповідає такому навчанню.
3. Крім того можуть бути вилучені з обов'язкового страхування особи, які внаслідок будь-яких положень законодавства чи особливої системи страхування мають чи матимуть право на допомогу за віком, яка принаймні дорівнює у цілому тій допомозі, яка передбачена цією Конвенцією.
Стаття 3
Національне законодавство відповідно до встановлених у ньому умов дає право особам, які колись підлягали обов'язковому страхуванню і які не досягли пенсійного віку, продовжувати страхування на добровільних засадах, що дає змогу таким особам зберігати свої права шляхом періодичної сплати внесків, за винятком тих випадків, коли такі права зберігаються автоматично або коли мова йде про заміжню жінку, чоловік, котрий не підлягає обов'язковому страхуванню, має право на добровільне страхування і таким чином забезпечує своїй дружині можливість отримувати пенсію за віком чи на випадок, якщо вона стане вдовою.
Стаття 4
Застрахована особа має право на отримання пенсії за віком, коли вона досягла певного віку, визначеного національним законодавством, який у разі страхування осіб, що працюють за наймом, не може перевищувати шістдесяти років.
Стаття 5
Право на пенсію може бути обумовлене завершенням стажу, який може передбачати сплату мінімальної кількості внесків з моменту страхування, а також протягом встановленого періоду, що безпосередньо передує страховому випадку.
Стаття 6
1. Застрахована особа, яка, припинивши страхування, не дістає права і на допомогу за внески, зроблені на її рахунок, зберігає свої права щодо цих внесків.
2. Однак національне законодавство може передбачати втрату прав щодо внесків після закінчення строку, змінного чи фіксованого, що обчислюється від дня, коли застрахована особа припинила своє страхування.
a) Якщо такий строк є змінним, то він не може бути меншим однієї третини сукупності всіх періодів, протягом яких зараховувались внески з початку страхування цієї особи (але після відрахування періодів, протягом яких внески не сплачувались).
b) Якщо такий строк є фіксованим, то він ні в якому разі не може бути менше ніж 18 місяців, і права щодо внесків можуть бути втрачені після закінчення цього строку, за винятком випадків, коли протягом цього строку на рахунок застрахованої особи була зарахована мінімальна кількість внесків, що передбачається національним законодавством, на засадах чи то обов'язкового, чи то добровільного продовження страхування.
Стаття 7
1. Розмір пенсії встановлюється залежно або незалежно від стажу страхування і становить чи то певну суму, чи то відсоток заробітної плати, яка враховується при страхуванні, чи то змінюється залежно від суми сплачених внесків.
2. Якщо розмір пенсії залежить від тривалості страхового стажу і її надання обумовлюється завершенням стажу застрахованої особи, така пенсія містить у собі, за відсутності гарантованого мінімуму, певну суму чи частину суми, що не обумовлена тривалістю страхового стажу. Там, де пенсія надається незалежно від завершення стажу, може передбачатися гарантований мінімальний розмір.
3. Якщо розмір внесків залежить від розміру заробітної плати, то ця заробітна плата враховується також для обчислення пенсії, незалежно від того, обумовлюється розмір пенсії тривалістю страхового стажу чи ні.
Стаття 8
1. Право на допомогу може бути втрачено чи припинено повністю або частково, якщо заінтересована особа допускає обман щодо установи, котра займається страхуванням.
2. Виплата пенсії може бути повністю або частково припинена протягом часу, коли заінтересована особа:
a) займається роботою, на яку поширюється страхування;
b) повністю утримується на громадські кошти; або
c) отримує іншу періодичну грошову допомогу відповідно до будь-якого закону про обов'язкове соціальне страхування, про пенсії чи про компенсації працівникам внаслідок нещасних випадків на виробництві чи професійного захворювання.
Стаття 9
1. Застраховані особи та їхні роботодавці беруть участь у створенні коштів системи страхування.
2. Національне законодавство може звільняти від сплати внесків:
a) учнів і молодих працівників, які не досягли встановленого віку;
b) працівників, які не отримують грошової винагороди чи отримують дуже низьку заробітну плату;
c) працівників, які працюють у роботодавця, який сплачує внески, що обчислюються на основі, яка не враховує кількості осіб, котрі працюють у нього за наймом.
3. Національне законодавство про страхування, яке поширюється не тільки на осіб, котрі працюють за наймом, може не передбачати сплати внесків роботодавцями.
4. Державні органи беруть участь у створенні коштів систем страхування або наданні допомог за цими системами, що охоплюють усіх осіб, які працюють за наймом, чи працівників фізичної праці.
5. Національне законодавство, яке на час ухвалення цієї Конвенції не передбачає сплати внесків застрахованими особами, може і надалі звільняти застрахованих осіб від таких внесків.
Стаття 10
1. Управління страхуванням здійснюється чи то установами, що засновані державними органами і не мають на меті отримання прибутку, чи то державними страховими фондами.
2. Однак національне законодавство може також доручати управління справою страхування установам, створеним за ініціативою заінтересованих сторін чи їхніх організацій і належним чином визнаним державними органами.
3. Управління фінансами страхових установ і державних страхових фондів здійснюється окремо від управління державними коштами.
4. Представники застрахованих осіб беруть участь в управлінні страховими установами на умовах, визначених національним законодавством, яке може вирішити питання про участь представників як роботодавців, так і державних органів.

................
Перейти до повного тексту