1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 29 січня 1999 р. N 113
Київ
Про затвердження Програми проведення житлово-комунальної реформи на 1999 - 2001 роки
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Програму проведення житлово-комунальної реформи на 1999 - 2001 роки (додається).
Державному комітетові будівництва, архітектури та житлової політики, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським державним адміністраціям забезпечити виконання зазначеної Програми.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 34
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 січня 1999 р. N 113
ПРОГРАМА
проведення житлово-комунальної реформи на 1999 - 2001 роки
Ця Програма розроблена на основі Концепції державної житлової політики, Концепції розвитку житлово-комунального господарства України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України щодо прискорення реформ і виведення національної економіки з кризи, реалізації соціальної політики.
Мета і основні напрями житлово-комунальної реформи
Мета житлово-комунальної реформи полягає в забезпеченні стабілізації функціонування житлово-комунального господарства, сталого його розвитку для більш повного задоволення потреб населення у житлово-комунальних послугах.
Основними напрямами досягнення мети є:
демонополізація житлово-комунального господарства, розвиток конкурентного середовища, ринку житлово-комунальних послуг;
удосконалення системи фінансування житлово-комунального господарства, оплати житла і комунальних послуг та системи соціального захисту населення, здійснення ефективної тарифної політики;
удосконалення системи управління в галузі житлово-комунального господарства, забезпечення державного регулювання і контролю в питаннях використання та утримання житлового фонду і об'єктів комунального призначення, запровадження договірних відносин між замовниками, виробниками, виконавцями та споживачами житлово-комунальних послуг.
Демонополізація житлово-комунального господарства, розвиток конкурентного середовища, ринку житлово-комунальних послуг
Демонополізація галузі і розвиток конкурентного середовища в системі управління і обслуговування житлово-комунальної сфери сприятиме досягненню необхідного обсягу і поліпшенню якості робіт (послуг), що виконуватимуться (надаватимуться) за доступними цінами.
З цією метою передбачається:
запровадження конкурентних засад у сфері надання житлово-комунальних послуг та приймання платежів за ці послуги, розроблення відповідних нормативно-правових актів;
проведення реструктуризації у сфері теплопостачання;
обчислення витрат для надання послуг тепло- і водопостачання, водовідведення та очищення стічних вод, встановлення економічно та технічно обгрунтованих нормативів втрати тепла і води;
відокремлення у великих містах діяльності, пов'язаної з виробництвом теплової енергії, від діяльності, пов'язаної з її транспортуванням;
продовження роботи щодо приватизації державного житлового фонду;
створення об'єднань співвласників квартир та будинків, реструктуризація на цій основі системи експлуатації та утримання житла;
приватизація та акціонування підприємств, що обслуговують житло, створення підприємств різних форм власності;
підготовка і виконання регіональних програм реконструкції та модернізації панельних житлових будинків забудови 60 - 70-х років.
Для демонополізації житлово-комунального господарства і подальшого розвитку конкурентного середовища необхідно забезпечити запровадження договірних відносин в житлово-комунальній сфері із застосуванням економічних санкцій у разі порушення договірних зобов'язань, закінчити проведення технічної інвентаризації житлового фонду, вдосконалити підготовку та перепідготовку інженерно-технічних працівників підприємств, відповідальних за експлуатацію та утримання житла.
Удосконалення системи фінансування житлово-комунального господарства, здійснення ефективної тарифної політики
Система фінансування житлово-комунального господарства і тарифна політика повинні забезпечити поступовий перехід на бездотаційний, самоокупний принцип роботи галузі.
Обов'язковою умовою проведення житлово-комунальної реформи є зміна тактики ціноутворення, а саме: перехід від простого підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги до поступової диференціації цих тарифів з урахуванням реальних доходів громадян і фактичних витрат виробників житлово-комунальних послуг, якості та місцезнаходження житла.
Одночасно із збільшенням частки відшкодування населенням витрат на утримання житла і отримання житлово-комунальних послуг передбачається зменшення розміру цих витрат шляхом застосування нових енергозберігаючих технологій і обладнання, альтернативних джерел енергопостачання, зменшення втрат у процесі виробництва та надання послуг, впровадження засобів обліку та регулювання обсягів споживання води, тепла, енергоресурсів.
Удосконалення системи фінансування житлово-комунального господарства спрямовано також на:
впровадження ефективного механізму визначення економічно обгрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги із скороченням втрат та витрат підприємств, що надають послуги;
формування регіональної кредитно-фінансової системи для забезпечення виконання програм розвитку житлово-комунального господарства;
впровадження механізму проведення розрахунків з використанням векселів та інших цінних паперів;
визначення джерел фінансування передбачених законодавством пільг на оплату житлово-комунальних послуг;
створення системи іпотечного кредитування будівництва та придбання житла;
збільшення обсягів кредитування будівництва житла молодими сім'ями, виконання регіональних програм будівництва на селі "Власний дім", а також для військовослужбовців та членів їхніх сімей;
впровадження механізму залучення коштів населення та юридичних осіб для фінансування житлового будівництва;
впровадження механізму соціально-адресної підтримки малозабезпечених сімей, надання цільових житлових субсидій на утримання житла та оплату комунальних послуг.
Удосконалення системи управління в галузі житлово-комунального господарства, запровадження договірних відносин
Існуюча система управління житлово-комунальним господарством міст та селищ, що орієнтована на адміністративно-командні засади і при якій неможливе ефективне виконання одночасно функцій замовника, виробника та виконавця житлово-комунальних послуг, повинна бути реформована на засадах ринкових (договірних) відносин між замовниками, виробниками, виконавцями і споживачами житлово-комунальних послуг.
Реформування системи управління житлово-комунальним господарством передбачає:
створення Державної інспекції з нагляду і контролю за використанням та утриманням житлового фонду і об'єктів соціально-культурного призначення;
формування комунальних структур у сільській місцевості, їх інтегрування у єдину систему житлово-комунального господарства;
закінчення роботи щодо передачі у комунальну власність відомчих об'єктів житлово-комунального господарства;
проведення розмежування та документальне оформлення власності на об'єкти житлово-комунального господарства на місцевому рівні;
реалізацію органами місцевого самоврядування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Нормативно-правове забезпечення проведення житлово-комунальної реформи у 1999 - 2001 роках

................
Перейти до повного тексту